Merhabalar, belki bilen, oynayan vardır, yıllar önce EA Games'in Lord of Ultima adlı web tabanlı bir strateji oyunu vardı. Benim düşünceme göre oyun muadillerine göre farklı oyun mekaniklerine sahip olması sebebiyle bu tarz oyunları seven fakat mevcut olanlarda aradığını bulamayan kişiler için bulunmaz Hint kumaşı niteliğindeydi. Neydi bu özelliği? LOU'da oyun başladıktan bitene kadar bitmez, tükenmez şekilde her gün her saat savaş yapılabilmesi durumu yoktu. Özellikle oyun biraz ilerledikten sonra sağlam bir savaş yapabilmeniz için gerçekten uzun vadeli hazırlık yapmanız gerekiyordu. Bununla beraber ayrıntılı ve sürekli büyütülebilen şehir sayısına sahip olmanıza rağmen cüzi fiyatlarda alınabilen bakanlar paketiyle çok sayıda şehri kolayca idare edebiliyordunuz. Oyunun artı yönü olarak gördüğüm birçok yön olmakla birlikte aslında bu konu daha çok daha önce LOU oynamış ve bu oyunun tadını almış, LOU kapandıktan sonra da bu zevkten mahrum kalmış kişilere yönelik.
Bir geliştirici ekip LOU oyununun neredeyse tamamen aynısını Crown of the Gods adıyla tekrar hazırlamakta. Oyun şuan açık betada ve 7 dünyası mevcut. Bu 7 dünyada da epeyce kullanıcı aktif. Oyun bitmeden Türkçe çevirisinin yapılmayacağını söylediler fakat geliştirici ekip kullanıcılarına son derece duyarlı. Tek bir mesajla Türk oyunculara düşük ve sabit kurdan oyun özel parası satılmasına ikna edebildik.
24 Haziran'da W8 açılacak ve biz Türkler olarak bir ittifak kurmaya karar verdik. Sayımız az olsa da keyifli bir oyun olacağını düşünüyoruz. Gelmeyi düşünenler varsa her türlü yardım, soru için irtibata geçebilir. https://www.crownofthegods.com/home.php
Şimdi bu oyunu az çok bilinen ve benim de bildiğim bir başka oyun olan İmperia Online ile kıyaslayarak tanıtmaya çalışacağım.
LOU veya artık COTG'nin artıları:
1. Gerçekliğe uygunluk: Bu uygunluğu özellikle savaş mekanikleri açısından geçerli buluyorum. İmperia Online oynadığımda oyunun en başından en sonuna kadar sürekli ordumu bir yerlere savaşmaya göndermiştim, tabi bu bir zorunluluk değil fakat daha hızlı ve daha iyi gelişmek, rekabete girmek istiyorsanız diğer kullanıcılar da savaşa yöneldiğinde kaçınılmaz oluyor. COTG'de ise savaş çok daha maliyetli ve hazırlanması uzun süren mekaniklere sahip. Buradan ordunun oyunda geri planda kaldığı anlamı çıkmasın. Oyunda en başından en sonuna kadar sürekli büyüyen saldırı, savunma ve donanma ordusuna sahip olmak durumundasınız fakat sabah kalktım tüm orduyu x'e yolladım gibi bir durum mümkün değil. Bu sebeple savaşlar hem daha derinlik kazanıyor hem de daha eğlenceli oluyor diye düşünüyorum. 2. Oyunda şehir kurma ve onları yönetme diğer oyunlarda benzeri pek rastlanmayan bir içeriğe sahip. Tabi bu konuyu da olabildiğince kolaylaştıran scriptler vesaire var. 3. Ada sistemi: Oyunda yeni bir dünya ada 22'de başlıyor, bundan belli bir süre sonra sonraki ada açılıyor. Bu böyle oyun sonuna kadar gidiyor. Peki bunun avantajı ne? Diyelim 22. adayı bir ittifak kapattı ve o adada dominant hale geldi, bu diğer ittifaklar için oyunun sonuna kadar bu üstünlüğü kabul etmeleri anlamına gelmiyor. Sonraki açılan bir adaya topluca geçiş yaparak başka ittifaklar önlem almadığı takdirde o adayı kendilerine üs yapabilirler. Belki oyunu sonlandırma açısından rekabete sokamasa bile bir dünyaya 2-3 ay geç girmiş bir ittifak bile iyi oynadığı takdirde kendi üs adasına 1. ittifağı bile sokmayabilir.
Benim kullanıcı adım Ecthelion. Forumda da toplanma konularımız var, oynamak isteyenler iletişime geçebilirler.
Aklıma geldikçe bu konuyu editleyeceğim.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme