Şimdi Ara

Cruze 2.0 Dizel Sahipleri (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
311
Cevap
6
Favori
75.731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Code 84 hata koduyla karşılaşan arkadaşlar varmı?
  • aybasan kullanıcısına yanıt
    Genelde bu kod DPF ile bağlantılı. Araç DPF ışığı yaktı mı arıza kodu öncesinde? Aracın çekişinde düşüş var mı? Kullanım stiliniz nasıl DPF ye kendini temizleme fırsatı veriyor musunuz?



    Eğer DPF konusunda sorun olmadığına emin iseniz, motor yağ seviyesi, motor yağ ömrü ve eğer otomatik vites ise ATF seviyesini kontrol ediniz. Bunlardan bahsedenler olmuş diğer yabancı forumlarda.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    Genelde bu kod DPF ile bağlantılı. Araç DPF ışığı yaktı mı arıza kodu öncesinde? Aracın çekişinde düşüş var mı? Kullanım stiliniz nasıl DPF ye kendini temizleme fırsatı veriyor musunuz?



    Eğer DPF konusunda sorun olmadığına emin iseniz, motor yağ seviyesi, motor yağ ömrü ve eğer otomatik vites ise ATF seviyesini kontrol ediniz. Bunlardan bahsedenler olmuş diğer yabancı forumlarda.

    öncelikle cevabınız için teşekkürler.
    ..DPF ışığı yanmadı sanırım bunu biriki kere yaptı daha öncede.Bu kod çıkınca araç çekişte düşüp belli bir hızı geçemiyor.Ama dikkat ettimde bunu yaptığında eve giderken otobana girip kısa sürede gaza iyice yüklenip hızlandığımda yapıyor.Eve varıp stop edince ve daha sonra araca binip çalıştırınca çıkmıyor.

    ...DPF temizliği yaptığını epeydir görmedim sanırım..Bunu nasıl yapıyordu nasıl bir uyarı çıkıyordu şuan onu bile anımsamıyorum açıkcası??..Bunun için ne yapmalıyım??

    ..Motor yağını yaklaşık 10.000km önce değiştirdim filtreyle beraber o zaman yağ bakım kısmını sıfırlamıştım.Geçen gün bunu yapınca yağ ömrüne baktım %44 görünüyordu tekrar sıfırladım onuda.

    ..Araç otomatik hatcback 2000 dizel.ATF dediğiniz şanzıman yağ seviyesimi?Bunu ben kontrol edebilirmiyim nasıl?.Normalde vitesle vs ilgili hiçbir sıkıntı yok.Kusura bakmayın bu konularda pek bilgim yok.Forumları epey bir taradım bende ama türkçe kaynak pek yok yabancı kaynaklardanda pek birşey anlamadım.

    ..Kesin olan şuherzaman yapmıyor ve gaza yüklemip kısa sürede hızlanmak istediğimde oluyor bunuda herzaman yapmıyor.Sanırım DPF ile ilgili olabilir bunun için öneriniz ne olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan


    quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    Genelde bu kod DPF ile bağlantılı. Araç DPF ışığı yaktı mı arıza kodu öncesinde? Aracın çekişinde düşüş var mı? Kullanım stiliniz nasıl DPF ye kendini temizleme fırsatı veriyor musunuz?



    Eğer DPF konusunda sorun olmadığına emin iseniz, motor yağ seviyesi, motor yağ ömrü ve eğer otomatik vites ise ATF seviyesini kontrol ediniz. Bunlardan bahsedenler olmuş diğer yabancı forumlarda.

    öncelikle cevabınız için teşekkürler.
    ..DPF ışığı yanmadı sanırım bunu biriki kere yaptı daha öncede.Bu kod çıkınca araç çekişte düşüp belli bir hızı geçemiyor.Ama dikkat ettimde bunu yaptığında eve giderken otobana girip kısa sürede gaza iyice yüklenip hızlandığımda yapıyor.Eve varıp stop edince ve daha sonra araca binip çalıştırınca çıkmıyor.

    ...DPF temizliği yaptığını epeydir görmedim sanırım..Bunu nasıl yapıyordu nasıl bir uyarı çıkıyordu şuan onu bile anımsamıyorum açıkcası??..Bunun için ne yapmalıyım??

    ..Motor yağını yaklaşık 10.000km önce değiştirdim filtreyle beraber o zaman yağ bakım kısmını sıfırlamıştım.Geçen gün bunu yapınca yağ ömrüne baktım %44 görünüyordu tekrar sıfırladım onuda.

    ..Araç otomatik hatcback 2000 dizel.ATF dediğiniz şanzıman yağ seviyesimi?Bunu ben kontrol edebilirmiyim nasıl?.Normalde vitesle vs ilgili hiçbir sıkıntı yok.Kusura bakmayın bu konularda pek bilgim yok.Forumları epey bir taradım bende ama türkçe kaynak pek yok yabancı kaynaklardanda pek birşey anlamadım.

    ..Kesin olan şuherzaman yapmıyor ve gaza yüklemip kısa sürede hızlanmak istediğimde oluyor bunuda herzaman yapmıyor.Sanırım DPF ile ilgili olabilir bunun için öneriniz ne olur?

    1) ATF (automatic transmission fluid) yani otomatik şanzıman yağı. Burada benzinli için nasıl bakılacağı verilmiş dizelde de aynımıdır emin değilim bir kontrol edin.https://www.youtube.com/watch?v=wEBqBMnwebs



    2) DPF' yi serviste tech 2 ile bağlanıp manuel olarak temizleme başlatabilirler ve doluluk oranını kontrol edebilirler.



    3) Siz yağ ömrünü sıfırlamışsınız, buna bağlayanlar olmuş arıza kodunu ve yağ ömür göstergesini sıfılayınca düzeldiğini söyleyenler olmuş ama siz zaten yapmışsınız.



    4) Elinizde OBD ile bağlanıp arıza kodu okuma fırsatı var mı? Varsa kontrol ediniz başka kod veriyor mu diye.



    5) Akü kutup başlarını çıkartıp yarım saat bekleyip tekrar takınca düzeldiğini söyleyenler olmuş. Eğer sorun sadece servis aralığını sıfırlamak ise belki işe yarayabilir en basit yöntem kendiniz masrafsız şekilde deneyebilirsiniz. Sadece takıp çıkartırken kısa devre yaptırmayın yeter.



    - Benim şahsi fikrim DPF ile ilgili. Komple dolmuş ve kendini temizleyemiyor olabilir. Kullandığınız yağ sürekli DPF uyumlumuydu? Aracı boğarak kullandınız mı ? (1750 devir altında gaza yüklenme). Aracı gizli yada ışık yanarak temizleme yaparken stop ettiniz mi? Bunlar yapıldı ise DPF kendini temizleyemeyecek duruma gelmiş olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi intikam91 -- 17 Mayıs 2017; 4:43:47 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • intikam91 kullanıcısına yanıt
    Tşk.yağı castrol edge 5-30 koydum hep.sorun büyük ihtimalle dediğiniz gibi turbonun anlık olarak aşırı yüklenmeden görevini yapamaması vs DPF gibi göürünüyor.Başka kişilerde böyle biranda gaza yüklenince yaşamışlar bu sorunu.arada sırada yapsın napalım razıyım buna.Büyük ve masraflı bir arıza olmasında kafasına göre 1-2 yapsın bunu yeter. :)
    ..Acaba şu motor clear denilen yakıt sisteminin borusunu söküp oradan kimyasallarla yapılan bir temizlik vardı boschcar larmı ne yapıyordu onu yaptırsakmı.Gerçi bir zaman bu işlemi araştırmıştım pek olumlu bakmamıştım yorumlarından sonra vs ama..??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aybasan -- 18 Mayıs 2017; 1:29:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    Code 84 hata koduyla karşılaşan arkadaşlar varmı?

    Evet ben daha önce karşılaştım. Problemin sebebi turbo hortumunda yırtık bulunması. Yani turbo yeterli havayı alamadığı için motor gücünü düşürerek kendini koruyor.
    Turbo hortumu birkaç parçanın entegresinden oluşuyor. Bu parçalardan birinin bile bozuk olması durumunda tamirciler tamamını değiştiriyor. Çünkü piyasada set olarak satılıyor.
    O yüzden de maliyetli oluyor.
    Lakin hortumculardan uygun bir parça bulabilirsen ucuza mal edebilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 10numarametin -- 18 Mayıs 2017; 16:25:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    Tşk.yağı castrol edge 5-30 koydum hep.sorun büyük ihtimalle dediğiniz gibi turbonun anlık olarak aşırı yüklenmeden görevini yapamaması vs DPF gibi göürünüyor.Başka kişilerde böyle biranda gaza yüklenince yaşamışlar bu sorunu.arada sırada yapsın napalım razıyım buna.Büyük ve masraflı bir arıza olmasında kafasına göre 1-2 yapsın bunu yeter. :)
    ..Acaba şu motor clear denilen yakıt sisteminin borusunu söküp oradan kimyasallarla yapılan bir temizlik vardı boschcar larmı ne yapıyordu onu yaptırsakmı.Gerçi bir zaman bu işlemi araştırmıştım pek olumlu bakmamıştım yorumlarından sonra vs ama..??

    Aslında ilk bakışta motor gücünün azalması DPF nin doluluğu ile alakalı gelebilir ancak bir önceki mesajda belirttiğim gibi problem yüzde 99 turbo hortumundaki yırtıktan veya o sistemdeki bir problemden kaynaklanıyor.
    DPF'yi temizlemek için motor normal sıcaklığına ulaştıktan sonra 10 dk 3.vites 80 km hız ile 3000 devirde arabayı kullan. Kalıcı olmayan kirler hariç DPF yi temizlemiş olursun.




  • Guc dususu turbodan da olabilir. OBD den kontrol ettigimde peak 1.6 bar surekli olarak max da 1.5 bar idi yanlis hatirlamiyorsam. Eger bir yerde kacak varsa diye bunu kontrol edebilirsiniz.





    Size motoru temizleyecek degil de DPF yi temizleyecek uygulamalar lazim. Oksijen sensorunu sokup oradan bir sivi uygulanan videolar gormustum bunun gibir bir sey yapan bir yer bulursaniz denenebilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 10numarametin


    quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    Code 84 hata koduyla karşılaşan arkadaşlar varmı?

    Evet ben daha önce karşılaştım. Problemin sebebi turbo hortumunda yırtık bulunması. Yani turbo yeterli havayı alamadığı için motor gücünü düşürerek kendini koruyor.
    Turbo hortumu birkaç parçanın entegresinden oluşuyor. Bu parçalardan birinin bile bozuk olması durumunda tamirciler tamamını değiştiriyor. Çünkü piyasada set olarak satılıyor.
    O yüzden de maliyetli oluyor.
    Lakin hortumculardan uygun bir parça bulabilirsen ucuza mal edebilirsin.

    aynısı benimde başıma geldi gaza biraz yüklenince hatayı veriyorsa turbo hortumudur.
    15 tl ye halletim ben hortucudan bi hortum bulduk benzeri servis fiyatı 980 tl hortum seti olarak metal parçasıyla geliyor




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    bu farların tek kötü yanı mercekli olmaması ve uzun kısa yaptığımızda kısayı iptal etmesi onun dışnıda evet yakışıyor baya bi teşekkür ederim :)
  • Brainwasher kullanıcısına yanıt
    tabiki herkese kapımız açık burdan da yazmaya çalışıcam buluşmaları gelmek katılmak isteyen olur ise ne mutlu bize
  • 10numarametin 1 kullanıcısına yanıt
    Ama bunu herzaman yapmıyor.Dediğiniz gibi yırtık vs olsa herzaman yapması gerekmezmi bunu??
  • Bu arada evvelsi gün başıma ufak bir olay geldi aklınızda olsun belki birgün işinize yarar.

    ..Akşam eve geldim arabayı park ettim hiçbir sorun yok.ertesi gün öğlen binip çalıştırdım direksiyonu çevirince garip bir ses vardı.yola çıktım garç-gurç bi sesler geliyor.işe gittim çıkışta tamirci arkadaşın yanına uğradım baktılar direksiyon hidroliği sıfır.alt taraflarında yağ falan var iyiki çok yol yapmamışsın o motoru yakardın dedi.özel bir borusuda var lanetin.orijinali 600-700 den aşağı değildir dedi.aracı bıraktım birkaç saat sonra aradı yaptım dedi delinmiş bir yerden orayı kaynak yaptırıp hidroliği koymuş kurtarmış işi 180 tlye kurtuldum ama boru vs yeri ters epey birşeyleri sökmek zorunda kalıyorlar ulaşmak için.tabi tanıdık yer oldugu için bu fiyata oldu servise gitsem kimbilir kaça çıkardım zaten direk parça değişecek derlerdi.
  • Merhaba arkadaşlar 3 gün önce ben de aranıza katıldım. Beyaz sedan otomatik-LT-2012. Ekstra olark 18' jant ve spor yay var araçta. Fakat spor yayları çıkarıp orjinalini taktırmayı düşünüyorum
  • aybasan kullanıcısına yanıt
    geçen gün bende de oldu neyden oldu bilmiyorum alt tarafı bi vurmuştum bir süre önce ondan herhalde dreksiyon hidroliği bitmiş tabi ben bunu fark edene kadar baya bi oldu son zamanlarda sertleşmişti diye konu açıldı grupta baktık ki bitmiş aldık hemen ekledik şimdi sıkıntı yok yağ varmı kaçak varmı bilmiyorum bugün kontrol edilcem bakalım şimdilik sorun yok gibi
  • fatihnazarr F kullanıcısına yanıt
    Normalde kapalı bir sistem bu eksilme vs olmaması gerekiyor.kalmadığına göre kesnlikle bir yerlerde bir sızıntı kaçak var.Önem verin bu duruma çünkü yağsız kalınca hidrolik pompasının yanma ihtimali ar o zamanda masraf büyür.
    ..Tamirci arkadaşın dediğine göre birçok marka araçta olan bir sorunmuş bu..Hidrolik borusu bir çarpma vs olmadan delinebiliyormuş..Bendede çarpma vs birşey olmamıştı malzemeden kaynaklı bir sorun..Kesinlikle pompayı-boruları yani kısaca o sistemi iyice bir kontrol ettirin..
  • Öncelikle Herkese hayırlı forumlar.

    Arkadaşlar bende 1 hafta önce 2012 hb otomatik vites alarak aranıza katıldım. Önceki aracım megane 2 den sonra sanki cağ atlamış gibi oldum cruze a binince. 163 beygiri sonuna kadar hissediyorsunuz.biraz sakin kullanıp Yakıt tasarrufu yaparım 8 litre yaktırsam yeter dedim ama bu performansla biraz zor gibi.bastikca gidiyor maşaallah.

    Şimdi gelelim 1 hafta içinde yasadığım soruna;

    Aracimı komple motor bakımı yaptırdığım gün 1 saat sonra arıza lambası yandı. Araç kalkışta yığıldı kaldı.otomatikten manuele geçmedi.filan derken biraz zorladım 100 ü geçmeden 3. Vites te takılı kaldı..Hemen ustaya geri götürdüm p0700 şanzuman kontrol ünitesi arızası çıktı.eyvah şanzuman beyni gitti 3 binden aşağı çıkmaz diye düşünürken. Manuel otomatik geçişleri düzeldi ama arıza lambası sönmedi.biraz internetten araştırdım beyin tamir de oluyormuş değişiyormuş da. İkisi de 3 bin civarı fiyat aldım daha aracı göstermeden. İnternetten biraz araştırınca dizel otomatik te bu sorunu yaşayanı bulamadım. Pazar günü olduğu içinde ustaya götüremiyorum kara kara düşünüp durdum.



    Neyse bu sabah avm ye gidicez lamba hala yanıyor bismillah dedim çıktık yola. Avm de işi hallettik arabaya bindik çalıştırdım arabayı bir baktım lamba sönmüş.birde uzun yolda deneyim dedim çıktım otobana bastikca gitti maşallah.manuelde deneyim dedim buseferde 5 ten 6 ya geçmedi. Neyse buna da şükür dedim geldik eve. İnternetten biraz araştırdım 5 ten 6 ya geçmeme sorununu yaşayanlar olmuş. Bir yazılım veya oksijen sensorü değişimiyle düzelmiş durum. Akşamına bir daha bindim bu sefer hiç sorun kalmamış. Manuel otomatik çekiş gücü 6. vites filan sıfır sorun.Şimdi size sormak istediğim sorular var.

    1. Şanzuman beyni için çıkmasını buldum 2 bin lira fiyat aldım bunu mu yaptırayım.(sorunu bir daha yaparsa.)

    2.bu işi tamir düzeyinde yapanlar varmış (çünkü ustanın biri kart arızası da olabilir demişti)

    3.yetkili servise götürüp arıza tespitimi yaptırayım belki yazılımsal bir sorundur diye(ki bu sekilde düzeltenler olmuş.)

    4. Ya da arıza lambası yanıp sönene kadar hiç bir şey yatırmayıp binmeye devam mı edeyim.(belki yıkatmadan dolayı geçici birşey de olabilir ki arabayı yıkattıktan sonra olmuştu)

    Bu sorunu yaşamış olanlar veya duyanlar ile duyarlı arkadasların tavsiyeleri ciddiye alınıp ona göre bir yol çizeceğim.

    şimdiden herkese hayırlı cruze lar diliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aybasan

    Ama bunu herzaman yapmıyor.Dediğiniz gibi yırtık vs olsa herzaman yapması gerekmezmi bunu??

    Yırtık ufaksa olabilir. Ancak şöyle test edebilirsin: Aracın turboya ihtiyaç duyduğu devire gelirsin aynı hatayı veriyorsa bizim tezimiz doğru yok gelmiyorsa senin tezin doğru.
    Arabayla 140 km ve üstü hız ile 2 dk gidebiliyorsan turbo hortumu iyi durumdadır diyebilirsin.
  • 10numarametin 1 kullanıcısına yanıt
    Bugün Fethiyeden izmire döndüm.Yolda gelirken uzun süre 130-140km li süratlerde yol aldım..Sonra bir ara130-140 ile giderken yol düz ve boştu kaç km ye çıkacak diye yavaş yavaş gaza yüklenmeye başladım yaklaşık 190 km falan olduğunda şaakkk diye yine code84 hatası verdi..
    ..Tabi araç çekişten düştü bu durumda bende sağa çekip kontağı kapattım sonra tekrar çalıştırdım hata silinmişti yola devam ettim ve yine 130-140 km ile izmire geldim..Ama açıkcası yine yapar diye bu defa son sürate falan basmadım
  • Turbo hortumlarini kontrol ettirme firsati bulabildiniz mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.