Şimdi Ara

CRUZE - YAKIT TÜKETİMİ !!! (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.214
Cevap
11
Favori
390.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Siz daha önce Cruze bahsi geçerken Mercedes ve BMW yi kıyaslayarak onların da sorun çıkardığını söylediniz. Bende bu yüzden Mercedes örneğini verdim. Fiyatını biliyorum ne kadar olduğunu, ancak önemli olan bizim bazı şeyleri farkında olmamız.

    Bundan sonra bu farkındalık için caba göstermeyeceğim. Siz neye inanmak istiyorsanız inanabilirsiniz.

    Saygılarımla...
  • quote:

    Siz daha önce Cruze bahsi geçerken Mercedes ve BMW yi kıyaslayarak onların da sorun çıkardığını söylediniz. Bende bu yüzden Mercedes örneğini verdim.


    Sorun ile yakıt tüketimi arasında herhangi bir bağ göremiyorum.

    Ben verilere inanaırım yanlış yönlendirmelere değil.

    Megane 110 hp yakıt tüketimi

    Şehiriçi 9,1
    Şehirdışı 5,6
    Karışık 6,9

    Linea 77 hp

    Şehiriçi 8,2
    Şehirdışı 5,1

    Linea 120 hp

    Şehiriçi 9,3
    Şehirdışı 5,2

    Astra 115 hp

    Şehiriçi 8,8
    Şehirdışı 5,3

    Corolla 124 hp

    Şehiriçi 8,9
    Şehirdışı 5,8

    Civic 125 hp

    Şehiriçi 9,2
    Şehirdışı 5,5


    Focus 115 hp

    Şehiriçi 8,7
    Şehirdışı 5,4

    Focus 100 hp

    Şehiriçi 10,6
    Şehirdışı 6,0

    Citroen C4 110 hp

    Şehiriçi 10,1
    Şehirdışı 6,0


    Yukardaki araçların ortalaması 110,6 hP

    Şehiriçi 9,21
    Şehirdışı 5,54

    CRUZE 113 HP

    Şehiriçi 9.0
    Şehirdışı 5,5


    Evet cruze sınıfında çok yakıyor. :) Dersek yalan olur. Bu sınıfta işler böyle, dizel ya da lpgli araçla benzinliyi karşılaştırmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harika1 -- 31 Ağustos 2009; 16:26:54 >




  • yine döktürmüşsün "harika1"
  • quote:



    Yani şimdi mercedesin fabrika verisine inanıyorsunuz da bizimkinikine neden inanmıyorsunuz.

    Olay şudur, daha yeni olan araçlarda her zaman yakıt yüksektir, 10-15 binlere kadar bu değer düşer, bu aracın da fabrika verisi 5,5 l/100 km ş. dışı, 9 lt/100 km ş. içidir ve kullanıcılar bu değerlere yakın tüketimler artık göstermektedir. Bu sınıftaki benzinli araç ortalamasına göre bu değerler normaldir.


    harika1' e kesinlikle katılıyorum. Arabadan anlayan herkes bilir ki rodaj süreleri her ne kadar 2000-3000 diye telaffuz edilse de opeller bu konuda biraz daha km istiyor. Opeller 10000 hatta 15000 km'ye kadar sürekli yakıt tüketimini azaltır. Babamdaki 2006 Astra classic 1.6 motora sahip. Araç ilk alındığında 1LT benzinle 11km yapıyordu. Şuanda ise 1Lt benzinle 16km yapıyor. Orantılarsanız yüzde 45 buçuk yakıt tüketiminin azaldığı ortaya çıkıyor. Bu hesabı km' ye yaktığı kuruş olarak hesaplamak istemedim çünkü benzine günlük zam geliyor ve ister istemez tüm araçların yakıt masrafı araç aynı harcasa da artıyor.




  • Ben derdimi anlatamıyorum sanırım...

    Ben Cruze sınıfında çok yakıyor diye birşey söyledim mi? Ben Cruze motor gücüne göre çok yakıyor dedim. Motor gücü kıyaslamasında da Mercedes örneğini verdim. Şu modele göre iyi yakıyor, klasmanı böyle demenin anlamı nedir? O verileri bende biliyorum.

    Bunu Cruze kullanıcıları bile kabul etti, Tork diyin, Hp diyin, ne derseniz diyin, performansta Cruze yetersiz. Ve bu yetersizlik alt devirlerdeki çekiş sorunu, atik olamaması ve yakıt tüketimini arttırıyor, bitti.

    Bundan daha ötesini söylemek...

    Size, Arabam.com Cruze test sonucunuda vereyim...

    //PERFORMANS VE SÜRÜŞ

    Cruze, Türkiye’de sadece 1.6 litrelik benzinli motorla satılıyor. Avrupa’da bu motorun haricinde 1.8 litrebenzinli, 2.0 litredizel motor opsiyonları da bulunuyor. Test ettiğimiz modelde kullanılan Ecotec motoru Opel Astra modelinden tanıyoruz. 6400d/d 113hp güç, 4200d/d’de 153Nm tork üreten bu motor yeterli çekiş gücüne sahip. Ancak otomobilin 1.3 tona yaklaşan ağırlığı ile birleştiğinde motordan fazlası beklenmemeli. Performans isteği otomobili yüksek devirde kullanmayı kaçınılmaz kılıyor. Bu da doğal olarak yakıt tüketimini yükseltiyor. Fabrika ortalamasına göre karma kullanımda 6.8 litretüketen Cruze, bizim testimizde 8.5 litrelik tüketime imza attı. Bu rakam bize Chevrolet’nin acilen Cruze modelinde de fabrika çıkışı LPG opsiyonunu sunması gerektiğini gösteriyor.

    Cruze’un süspansiyon sistemi sert ayarlanmış. Ancak konfor konusunda sıkıntı yaşatmıyor. Çok zorlandığında ağırlıklı olarak önden kayan Cruze’un hızlı şerit değişimlerinde arka kısmının stabil kalmakta zorlandığını gördük. ESP sistemi bu gibi durumlarda başarısını gösterdi. Fakat ESP’nin kapatılsa bile devreden tam olarak çıkmaması güvenlik için iyi, sürüş zevki için olumsuz bir özellik. Cruze’un direksiyon sistemini de övmeden geçemeyeceğiz. Tepkileri hassas ve hızlı olan sistem kusursuz çalışıyor.
    //Alıntıdır./Arabam.com


    //Ek:

    quote:

    Orijinalden alıntı: baycalh

    harika1' e kesinlikle katılıyorum. Arabadan anlayan herkes bilir ki rodaj süreleri her ne kadar 2000-3000 diye telaffuz edilse de opeller bu konuda biraz daha km istiyor. Opeller 10000 hatta 15000 km'ye kadar sürekli yakıt tüketimini azaltır. Babamdaki 2006 Astra classic 1.6 motora sahip. Araç ilk alındığında 1LT benzinle 11km yapıyordu. Şuanda ise 1Lt benzinle 16km yapıyor. Orantılarsanız yüzde 45 buçuk yakıt tüketiminin azaldığı ortaya çıkıyor. Bu hesabı km' ye yaktığı kuruş olarak hesaplamak istemedim çünkü benzine günlük zam geliyor ve ister istemez tüm araçların yakıt masrafı araç aynı harcasa da artıyor.



    Rodaj süresi her araçta vardır. Ama motor gücüne göre yakıt tüketiminin fazla olması Rodaja bağlanamaz. Zaten kıyaslamar hep yeni araçlar için yapılıyor. Ayrıca bahsettiğiniz Astra modeli,Cruze dan kücük bir model. Bildiğim kadarıyla ağırlığı 1.1 ton. 200 kiloya yakın Cruze daha ağır. O araça göre dizayn edilmiş bir motoru siz kaltıp tam anlamıyla başka bir araca aynen takarsanız, tüketimin fazla oluşunu ve düşeceğini kalkıp motorun rodajına baglayamazsınız...//


    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burak DEMİRAL -- 31 Ağustos 2009; 18:47:19 >




  • Orijinalden alıntı: baycalh

    harika1' e kesinlikle katılıyorum. Arabadan anlayan herkes bilir ki rodaj süreleri her ne kadar 2000-3000 diye telaffuz edilse de opeller bu konuda biraz daha km istiyor. Opeller 10000 hatta 15000 km'ye kadar sürekli yakıt tüketimini azaltır. Babamdaki 2006 Astra classic 1.6 motora sahip. Araç ilk alındığında 1LT benzinle 11km yapıyordu. Şuanda ise 1Lt benzinle 16km yapıyor. Orantılarsanız yüzde 45 buçuk yakıt tüketiminin azaldığı ortaya çıkıyor. Bu hesabı km' ye yaktığı kuruş olarak hesaplamak istemedim çünkü benzine günlük zam geliyor ve ister istemez tüm araçların yakıt masrafı araç aynı harcasa da artıyor.



    Rodaj süresi her araçta vardır. Ama motor gücüne göre yakıt tüketiminin fazla olması Rodaja bağlanamaz. Zaten kıyaslamar hep yeni araçlar için yapılıyor. Ayrıca bahsettiğiniz Astra modeli,Cruze dan kücük bir model. Bildiğim kadarıyla ağırlığı 1.1 ton. 200 kiloya yakın Cruze daha ağır. O araça göre dizayn edilmiş bir motoru siz kaltıp tam anlamıyla başka bir araca aynen takarsanız, tüketimin fazla oluşunu ve düşeceğini kalkıp motorun rodajına baglayamazsınız...//


    Motorlar aynı değil kesinlikle. Her iki motor kaputunu da defalarca açtım. Astra Classic' de 1.6 twinport motor var. 103bg ve 152nm torka sahip. Cruze' daki motor ise ecotec motor 113bg ve 153nm torka sahip. Yeni kasa Astralardaki motordan farkı ise %3 hafifletilmiş olmasıdır. Motorların aynı olduğunu yazmışsınız. Buna katılmıyorum ama kilo güç orantısı yapılarak bu motorun 122bg olması gerekirdi diye ben zaten yazmıştım. Ben her iki arabayı da hem şehir içi hem şehir dışı kullandım. Zaten buna dayanarak Astra' nın daha güçsüz olsa da beygir başına düşen kilo orantısında biraz daha avantajlı olduğunu söyledim. Bu avantajdan dolayı da astra 3000 devirin altında daha canlı. Bunları önceki yazdıklarımı okuyarak da anlayabilirsiniz. Güç konusu bana göre de daha iyi olabilirdi. Yani hem fikiriz ama aynı motor olduğunu söylerseniz forumu takip eden arkadaşlara yanlış bilgi vermiş olursunuz.
    Saygılarımla Hakan BAYÇAL.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baycalh -- 1 Eylül 2009; 1:15:44 >




  • Sevgili Hakan Bayçal,

    Siz sanırım Astra Classic 2 diye baktınız. Bildiğim kadarıyla eski Astralarda vardı bu motor. Çünkü Cruze satıcısı dahil herkes Astra motoru dedi bana. Ben açıkcası hangi model diye araştırmadım. Sadece üzerindekinin Opel motoru olduğunu kanıtlarım. Astra motoru olması duyumunu satıçlardan ve bilirkişilerden öğrendim.
    Bu yüzden böyle bir yorum yaptım. Ama fark etmez Astra motoru olmasa da. Anlatmak istediğime sizde katılmışsınız, benim için önemli olan bu.

    Saygılarımla...
  • mükemmel
  •  
    Fatih Demir yazdı 30 Ağustos 2009, 01:04'da
    ben lpg taktırdım..ama kalkısta ve 2nci viteste inanılmaz boguluyor...


    Faceb**k daki Chevrolet cruze grubuma gelen bi iletiyi paylaşmak istedim..
    Aynı problemi yaşayan LPG kullanıcısı var mı forumumuzda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burak DEMİRAL

    Sevgili Hakan Bayçal,

    Siz sanırım Astra Classic 2 diye baktınız. Bildiğim kadarıyla eski Astralarda vardı bu motor. Çünkü Cruze satıcısı dahil herkes Astra motoru dedi bana. Ben açıkcası hangi model diye araştırmadım. Sadece üzerindekinin Opel motoru olduğunu kanıtlarım. Astra motoru olması duyumunu satıçlardan ve bilirkişilerden öğrendim.
    Bu yüzden böyle bir yorum yaptım. Ama fark etmez Astra motoru olmasa da. Anlatmak istediğime sizde katılmışsınız, benim için önemli olan bu.

    Saygılarımla...

    Astra classic örneği verdim çünkü babamdaki bildiğim bir araba. Classic olanlar bu son kasa değil de bir önceki kasa yani. Bence o kasa şimdikinden daha güzeldi. Bu önceki kasalarda twinport motor kullanıldı. Yeni kasa opellerde ise bizim araçtaki ecotec motor kullanıldı. Ancak yeni kasa boyut olarak büyüyünce bu onun kilosuna da etki etti. Babamın aracı 1085kg(net) yeni kasa astra 1231kg(net) Cruze 1285kg(net) Kilo beygir oranı çork farklı olmadığından, kullanmadım ama tahminen yeni kasa astra Cruze' a benzer bir performans sergiliyordur. Eski kasa ise kesinlikle her iki arabadan da daha seri. Aslında bu araç başka ülkelerde 1.8 140bg motorla satılıyor. Türkiyede 1.6 olmasının sebebi 1.7 litreden 2.0 litre hacme kadar motorların bir üst vergi dilimine girmesi. Yani ben bu konuda bizi vergiye boğan hükümetimize kızıyorum. Aracı alırken vergi artı ötv alıyor. Her 6 ayda bir vergi alıyor. Benzine %236 vergi koyuyor. Daha ne diyeyim. Hollandadaki adam bizim gibi vergi sorunu olmadığından 1.8 motorlu 140bg Cruze' a biniyor. Bunu ben de isterdim ama devlet engel oluyor. Ama benim açıkçası tek kriterim performans değil. Her zaman en önce güvenlik gelir. Zaten Cruze gerek tasarım gerek güvenlik ve donanım gerekse fiyat yönünden oldukça fazla artılara sahip. Bu nedenle benim gibi evli barklı bir adam için kesinlikle alınacak bir araba. Zaten sırf performans olarak değerlendirme yapsaydım ilk tercihim Civic olurdu. Ama ne kadar performanslı da olsa bagajının ufak oluşu, çarpışma testinden dört yıldız alması ve altının yere çok yakın olmasından dolayı (Aladağda bir poliste vardı altı vuruyor diye sattı) onu direk eledim. Demem o ki bu performans konusunu saatlerce tartışmanın gereği yok. Araç seri değil ama yeterli bir araç. Bence chevrolet bu arabayla Daewoo kökenli arabaları satarak kaybettiği prestijini geri kazanacak. Çünkü araç çok güzel artılara sahip. Bu nedenle tüm aracı alan arkadaşlar da bu fiyata güzel bir araba aldıklarını bilerek arabalarına keyifle ve güle güle binmeliler diye düşünüyorum.
    Saygılarımla Hakan BAYÇAL.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baycalh -- 1 Eylül 2009; 17:42:50 >




  • Size aynen katılıyorum...

    Zaten önceki mesajlarımda da Cruze'un her araç severin binmesi gereken bir araç olduğunu söylemiştim. Donanım, güvenlik, tasarım çok güzel. Zaten bunlara kimse birşey söylemiyor.

    Ancak buraya araç hakkında fikir sahibi olmak isteyen insanlar giriyor. Benim bütün cabam, objektif olarak araç sahiplerinin araçlarını anlatması. Aksi halde burda fanatik bir durum oluştuğunda, Forumun gerçekliliği kalmıyor ve insanlara yanlış izlenim bırakıyoruz. Ben bu yanlış izlenimin bir parcası olmayı hiç istemem.

    Sizin önceliğiniz yukarıda saydıklarınız ve bunlar sonucunda bu aracı almışsınız. Ancak başka bir beyfendi ya da hanımefendi performans isteyebilir,ekonomik yakıt tüketimi isteyebilir. İşte bu noktada şuandaki Cruze modelinin buna pek yaklaşamadığını söyleyebiliriz. Ve böylece tarafsız, objektif bir yorum yapmış oluruz.

    Yani, bunca başlıkta kopan ve hatta yukarıda kopan tantananın özeti budur. Önemli olan arabanın ne olduğu değil, kullanananın onu begenmesidir. Siz begeniyorsanız hicbir mesele yok. Ama dediğim gibi Fanatizm oluşturmadan objektif ve temiz bir forum yaratmak amacımız olmalıdır.

    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burak DEMİRAL -- 1 Eylül 2009; 19:14:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burak DEMİRAL

    Size aynen katılıyorum...

    Zaten önceki mesajlarımda da Cruze'un her araç severin binmesi gereken bir araç olduğunu söylemiştim. Donanım, güvenlik, tasarım çok güzel. Zaten bunlara kimse birşey söylemiyor.

    Ancak buraya araç hakkında fikir sahibi olmak isteyen insanlar giriyor. Benim bütün cabam, objektif olarak araç sahiplerinin araçlarını anlatması. Aksi halde burda fanatik bir durum oluştuğunda, Forumun gerçekliliği kalmıyor ve insanlara yanlış izlenim bırakıyoruz. Ben bu yanlış izlenimin bir parcası olmayı hiç istemem.

    Sizin önceliğiniz yukarıda saydıklarınız ve bunlar sonucunda bu aracı almışsınız. Ancak başka bir beyfendi ya da hanımefendi performans isteyebilir,ekonomik yakıt tüketimi isteyebilir. İşte bu noktada şuandaki Cruze modelinin buna pek yaklaşamadığını söyleyebiliriz. Ve böylece tarafsız, objektif bir yorum yapmış oluruz.

    Yani, bunca başlıkta kopan ve hatta yukarıda kopan tantananın özeti budur. Önemli olan arabanın ne olduğu değil, kullanananın onu begenmesidir. Siz begeniyorsanız hicbir mesele yok. Ama dediğim gibi Fanatizm oluşturmadan objektif ve temiz bir forum yaratmak amacımız olmalıdır.

    Saygılarımla...

    Aslında aracın gücü chip tuning ile 9bg artsa Classic astralardaki çevikliği yakalar bence. Bu durumda tahminimce performans noktasında araç herkesi tatmin edebilir. Biraz araştırdım twinport motorların biraz sıkıntı çıkarabileceği ama ecotec motorların chip tuninge yatkın olduğunu okudum. Aslında şu performansı bana yeterli ama insan oğlu biraz doyumsuz olabiliyor. Ben bile oturup kendi aracımla babamınkini her yönden kıyaslıyorum. Aslında performans hariç her konuda benimki daha başarılı. Yakıt konusunda babamın araçta başlarda bu kadar bi tüketim yapıyordu ama zamanla baya azalttı. Diğer araçları bilemiyorum ama 1lt ile 16 km yapıyor şu anda. Ancak bu azalma 2000-3000km lerde hemen olmadı. İleri kilometrelere kadar yaklaşık 10000 sarktı. Bir ustam da bana yakıt tüketimindeki azalmanın opel motorlarında diğer araçlara göre daha fazla zaman aldığını söylemişti. opel kullanan başka arkadaşlarım da bu görüşü teyit etti.




  • Bakın hala direniyorsunuz... Chip tuning ayrı birşeydir. Sadece motorun değil aracın beyinin, yazılımınında uygun olması gerekir. Kaldı ki aracın orjinal versiyonu üzerinden konuşuyoruz.
    Bahsettiğiniz rodaj süresi benim ilgi alanımda değil. Kaldıki o kadar kilometre yaptıktan sonra yakıt düşüyor demek hiç değil. 10.000 Km yi ben 1 yılda yapıyorum. Sizin söylediğinize göre 1 yıldan sonra yakıt tüketiminin düşmesiylede ilgileneceğimi sanmıyorum. Çünkü bu verilerle ben 3. ayda LPG sistemini taktırmıştım.

    Ayrıca LPG sistemi, Chip tuning derken aracın üzerine 2000 TL den fazla bir para koymanız gerekiyor. Ve sonra bu yapılanların randıman vermesi de ayrı bir tartışma konusu.

    Neyse ben son sözlerimi söyledim. Benim bu sözlerimi aracı kullanan birçok bilir kişi tekrarlıyor. Ancak sadece bazı arkadaşlar hala direniyorlar.

    Saygılarımla...
  • quote:

    Sizin önceliğiniz yukarıda saydıklarınız ve bunlar sonucunda bu aracı almışsınız. Ancak başka bir beyfendi ya da hanımefendi performans isteyebilir,ekonomik yakıt tüketimi isteyebilir. İşte bu noktada şuandaki Cruze modelinin buna pek yaklaşamadığını söyleyebiliriz. Ve böylece tarafsız, objektif bir yorum yapmış oluruz.


    Kanıtıyla bu aracın değerlerinin sınıfr ortalamasından iyi olduğunu gösterdik hala ne diyor, o halde gidip megane, focus, C4 alın da görün kötü çekiş ile fazla yakıtı. Arkadaş hiçbir teknik veriyi gözöünüe almayarak kötü demeye ısrarla devam ediyor, ben yoruldum arkadaşlar, en iyisi bu başlığa rağbet göstermeyip HAKSIZ karalamaların alt sütünlarda yer almasını sağlamak.

    Tamam aracın heybetine göre BMW performası istenebilir ama 30 bin liraya aldık biz bu arabaları. Araçlar biraz ağır da olabilir ancak sırf hızlı gidecek diye espsiz, şasesi cılız bir tenekeye bineceğime Cruze'uma güvenli güvenli binerim.

    Bu arada, her aracın yakıtının normal seviyeye gelmesi için bir süre vardır, opel motorlarıan has bir durum değil bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harika1 -- 2 Eylül 2009; 13:04:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: harika1

    quote:

    Siz daha önce Cruze bahsi geçerken Mercedes ve BMW yi kıyaslayarak onların da sorun çıkardığını söylediniz. Bende bu yüzden Mercedes örneğini verdim.


    Sorun ile yakıt tüketimi arasında herhangi bir bağ göremiyorum.

    Ben verilere inanaırım yanlış yönlendirmelere değil.

    Megane 110 hp yakıt tüketimi

    Şehiriçi 9,1
    Şehirdışı 5,6
    Karışık 6,9

    Linea 77 hp

    Şehiriçi 8,2
    Şehirdışı 5,1

    Linea 120 hp

    Şehiriçi 9,3
    Şehirdışı 5,2

    Astra 115 hp

    Şehiriçi 8,8
    Şehirdışı 5,3

    Corolla 124 hp

    Şehiriçi 8,9
    Şehirdışı 5,8

    Civic 125 hp

    Şehiriçi 9,2
    Şehirdışı 5,5


    Focus 115 hp

    Şehiriçi 8,7
    Şehirdışı 5,4

    Focus 100 hp

    Şehiriçi 10,6
    Şehirdışı 6,0

    Citroen C4 110 hp

    Şehiriçi 10,1
    Şehirdışı 6,0


    Yukardaki araçların ortalaması 110,6 hP

    Şehiriçi 9,21
    Şehirdışı 5,54

    CRUZE 113 HP

    Şehiriçi 9.0
    Şehirdışı 5,5


    Evet cruze sınıfında çok yakıyor. :) Dersek yalan olur. Bu sınıfta işler böyle, dizel ya da lpgli araçla benzinliyi karşılaştırmayın.





    hocam bende megane II var ve sehir ici yakit tüketiminin 7,5dan fazla oldugunu görmedim;)
    sehir dısında da 5,5 yakiyor dogrudur.
    umarim yavas yavas tüketimde düsüsler baslar.
    bu arada rodaj döneminin 2-3bin km yi gececegini düsünmüyorum;)




  • quote:

    hocam bende megane II var ve sehir ici yakit tüketiminin 7,5dan fazla oldugunu görmedim;)
    sehir dısında da 5,5 yakiyor dogrudur


    O zaman sizi renoya ekonomik araç kullanma pilotu olarak alamları gerek çünkü bu veriler fabrika verileri.

    İşin şakası, şehiriçi olayı biraz karışı yani şimdi İstanbulda oturan ve 10 km'lik yolda 20 km hızla durkalk yapana birinin şehiriçiyle, 10 kmlik açık yolda 70*80 ile giden kiinin ş.içisi bir değil. Ben de şehiriçi gidiyorum normalde 7.7 lt/100 km değeri benim ev iş arası yaktığım yakıttır ancak yolun yarısına yakınını 80-90 km/h hızla gittiğim için karışık değer veriyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harika1

    quote:

    hocam bende megane II var ve sehir ici yakit tüketiminin 7,5dan fazla oldugunu görmedim;)
    sehir dısında da 5,5 yakiyor dogrudur


    O zaman sizi renoya ekonomik araç kullanma pilotu olarak alamları gerek çünkü bu veriler fabrika verileri.

    İşin şakası, şehiriçi olayı biraz karışı yani şimdi İstanbulda oturan ve 10 km'lik yolda 20 km hızla durkalk yapana birinin şehiriçiyle, 10 kmlik açık yolda 70*80 ile giden kiinin ş.içisi bir değil. Ben de şehiriçi gidiyorum normalde 7.7 lt/100 km değeri benim ev iş arası yaktığım yakıttır ancak yolun yarısına yakınını 80-90 km/h hızla gittiğim için karışık değer veriyorum.




    amacim konuyu karistmak deil sadece genel olarak 1,6 araclarin yakacagi deger en fazla 8dir cok devirli kullanirsan 9-9,5 olsun

    ancak ilk sayfalarda yazan arkadaslara gercekten sasirdim rodajda dahi olsa bu degerlerin cıkmaması gerekli

    yasadigim sehir ankara istanbul kadar olmasada trafigi fena sayilmaz :)

    bu arada bende bi ara cruze almayi dusundum ancak dizel secenegi yok sanirim benzine güc yetmez oldu

    bakalim nasil yakıyor cruze diye bu forumu inceliyordum tam da aradigim konu karsima cikti bende bastan sonu tüm yazilanlari okudum

    tabiki yeni arac olmasindan dolayi tam olarak ne yaktigi benzeri seyler tam olarak belli deil ancak 1,6 motor bir aracida zorlasan yinede yakacagi deger bellidir

    araclariniz hayirli olsun ....


    iyi forumlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sco06 -- 2 Eylül 2009; 13:55:30 >




  • quote:

    tabiki yeni arac olmasindan dolayi tam olarak ne yaktigi benzeri seyler tam olarak belli deil ancak 1,6 motor bir aracida zorlasan yinede yakacagi deger bellidir


    Senin aracın fabrika verisinden daha az yaktığını mı söylüyorsun yani?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harika1 -- 2 Eylül 2009; 15:06:54 >
  • aracinizi ne zaman aldiniz bilmiyorum ancak sakin kullanimla 1,6 motorlu bir arac sehir ici ortalama 8 ve 8 altinda yakar.
    Sizde zaten 7,7 yakıyormussunuz sizde fabrika degerleri altindasiniz sanirim ?
  • Yoo ben karışık olduğunu belirtmiştim sadece fabrika verisi 9.1 olan aracın şehiriçinde öyle yakmasına şaşırdım, Renaultaki şöför arkadaşlar pek sakin değiller sanırırm.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.