Şimdi Ara

Cub'tan Commuter'e geçiş için Tavsiye

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hepinize merhabalar;
    2008 yılında sahibi olmak istediğim "plaka" için aldığım Mondial 100UKH Cub'ım var.
    O zaman ruhsatı olan kendi olmayan bir motor aramıştım (sırf plakanın sahibi olmak için) ve istenen paraları
    duyunca kimseye sormadan, araştırmadan satıcıya güvenerek (!) en az arıza veren motor hangisi sorusunun
    karşılığında aldığım motorum artık küçük geliyor.

    Şikayetçiyim ? ASLA... Ekonomik, vergisiz, vitesli (debriyajsız)...

    Aradan geçen zamanda artık acemiliğimi attığımı düşündüğümden (!) üzerine bindiğimde bana gerçek bir motor
    hissiyatı yaşatacak bir motor almayı düşünüyorum. Ama bu kez foruma sormadan almayacağım...

    Yaşım 38, boyum 176, kilom 70.
    Motora (genellikle) sadece yaz aylarında şehir içi bindim artık ufak geziler de yapabilmek istiyorum.


    Aradığım özellikler: (Gönlümden geçenler)
    1-Alırken fiyatı makul olsun, (satmak için almıyorum ancak) 2. el piyasası olsun.
    2-Parça, servis, usta sorunu olmasın.
    3-Tek silindirli (titreşim nedeniyle) olmasın (tabi mümkünse), 2 silindirli olabilir.
    4-Yüksek hacimli olmasın (1kendimi çok da profesyonel görmüyorum, 2-Yakıt ekonomisi).
    5-(Mümkünse) Enjeksiyonlu olabilir mi ! (değilse yapacak bir şey yok)
    6-Çok gürültülü (egzost sesi) olmazsa daha bi sevinirim.

    İlk motorum mondial olduğu için (sadece ben kullandığımdan mı bilmiyorum) ve memnun kaldığımdan
    (bakım dışında servise gitmedim) ilk mondial'ın sitesine baktım.
    Önce 100'lüklerine baktım, olunca biraz daha iyisi olsun dedim 150'liklere baktım.
    150'liklere bakınca forumlara bir göz gezdirdim Yamaha YBR125 ve Honda CBF150'leri (biraz daha fazla
    para vermek ama sonuç almak odaklı "Fiyat/Performans" şeklinde) tavsiye edildiğini gördüm.
    Gördüm ama baktıklarımın hiçbirini kullanmadım.

    Uzun yıllar kullanabileceğim, hem şehir içinde, hem şehir dışı gezilerde kullanabileceğim, içinde yarışçı ruhu
    olmayan ama makul seviyede (hızlı) gidebilen, sürerken keyif alacağım ama cebimi (yakıt anlamında) üzmeyecek
    bir motor arıyorum. Böyle bir arayış mantıklı mı onu da bilmiyorum.

    Tavsiyelerinize, önerilerinize, öğütlerinize ihtiyacım var.
    İlginize, bilginize ve ayıracağınız zamana şimdiden teşekkür ederim.







  • Honda CBF 150, Yamaha YBR 125, Yamaha MT125 gibi motorlara bakabilirsin. ve CBF'in ve YBR'ın ikinci el piyasası da gayet iyidir.
  • Mondialmotor.com.tr/model/touring-motosiklet/175-masti-x
  • Hocam ilk önce güzel bi kask,ekipman alin. Artan butcdnize ise CBF 150 öneririm. YBR 125 de çok güzel ve sağlam ama CBF i daha çok seviyorum ben.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kuba cr1 - cita 180fc - mondial masti 175 - japon istersen cbf ve ybr tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam enjeksiyon demişsin ve sorunsuzluk istiyorsan honda anf 125 innova der giderim kullanım olarak yabancılık çekmessin
  • general_skyx kullanıcısına yanıt
    Gönlümden biraz daha güçlü motorlar geçiyor, şöyle 250cc civarı.
    Tavsiyen için teşekkür ederim. CBF ve YBR zaten aklımda.
    Zaten Türkiye şartlarında başı bu 2 model çekiyor(ki benim gibi sektöre uzak biri bile haberdar oldu).
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İlk pikap için tavsiye
    geçen yıl önce açıldı
    PCX'e En Uygun Topcase Önerisi
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • İlgine teşekkür ederim ancak o tip motorları caddede görmeden seslerini duyduğum için bana hiç sıcak gelmiyor.
    Aslında bildiğimiz anlamıyla en klasik motor tipi var.
    Ama o gürültülü çalışmaları yok mu... Yani gürültü...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CafeCennet -- 23 Temmuz 2015; 10:34:06 >
  • Holk kullanıcısına yanıt
    Önceki motorum cub olduğu için sadece kask almıştım.
    Yüksek sürat yapan biri de olmadığım için yeterli gelmişti.
    Ancak bu kez dizlik, dirseklik, sırtlık ve eldiven alacağım zaten, onu bütçeye hiç dahil etmedim.
    Uyarına ve hassasiyetine kocaman teşekkür ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CafeCennet -- 23 Temmuz 2015; 10:33:15 >
  • life_is_good kullanıcısına yanıt
    Cita ve masti bana göre değil, hacim büyüyecek ama altımdaki motorun cub'dan peki farkı olmayacak.
    Tekrar büyüttüğümde (ileride) alacağım motor bana çok kaba veya çok güçlü gelebilir diye korkuyorum.
    Bir de o motorları ses makinesine çevirmiş kişilerden dolayı çok soğuk bakıyorum o tiplere.
    Ben ne kadar sessiz olursa o kadar iyi diye düşünüyorum...

    Ancak CR1 fena değilmiş, Mondial 150 Z one modeli ile aynı özelliklere sahip sanırım.

    Ancak ben daha çok (şuana kadar) Mondial 180 Z one-S üzerinde durdum.
    Alınabilir bir motor gibi geldi.
  • zibidi gonzales kullanıcısına yanıt
    Ahh ahhh...
    Resmen yarama tuz bastın.
    İlk motorumu alırken ani, hızlı ve öfkeli bir karar almış olmanın acısını her "innova" kelimesi geçtiğinde yaşarım.
    Tek pişmanlığım.
    Cub almakta ne kadar doğru bir karar vermiş isem innova almamakla o kadar yanlış yapmışım.
    Oysa şimdi garajdaki alet innova olsaydı, kesinlikle onu satıp büyüğünü almazdım.
    O garajda dururdu, ben büyüğüne bakardım.
    Ne zaman görsem; ilk önce MAŞALLAH derim (çok beğeniyorum o motoru, nazara gelmesin süren kardeşlerimiz).
    Sessiz, sakin, güçlü, pıtı pıtı...

    NEYSE, yaram depreşti...

    Maalesef artık o eski güçlü innovalar yok... WinGo diye bir model var ve benim cub'um ile arasında hiç fark yok.
  • CafeCennet C kullanıcısına yanıt
    Hocam 4 bin kmlerde satılık innovalar var zaten ömürlük motor bunlar kolay yıpranmqz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.