Şimdi Ara

'Cyberpunk 2077, 8 yıl önce duyurulmasına rağmen yalnızca 4 yıldır geliştiriliyordu'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
3.090
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
34 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 'Cyberpunk 2077, 8 yıl önce duyurulmasına rağmen yalnızca 4 yıldır geliştiriliyordu'



    Yayıncılığını ve geliştiriciliğini CD Projekt Red'in yaptığı Cyberpunk 2077 geçtiğimiz ay yayınlandı. Oyun çıkışında birçok sorun barındırıyordu ve o günden bu yana her gün farklı olaylarla gündemde kalmayı başardı. En son birkaç gün önce de şirketin kurucularından Marcin Iwinski, bir video yayınlayıp oyunculardan özür diledi.



    Ayrıca Bkz.CD Projekt, Cyberpunk 2077'nin sorunlu çıkışı için uzun ve ayrıntılı bir mesaj yayınladı



    Birkaç saat önce de oyun basınının en önemli isimlerinden olan Jason Schreier, Bloomberg üzerinden bir makale yayınladı. Jason Schreier, 20'den fazla mevcut ve eski CD Projekt Red çalışanıyla yaptığı sohbetlerden açıklayabildiklerini bir yazı içerisinde toplamış. İçlerinde cidden inanılmaz durumlar var. Yazıdan öne çıkan noktaları aşağıda bulabiirsiniz. Yazının kendisinin ise burada bulabilirsiniz. 



    'Cyberpunk 2077, 8 yıl önce duyurulmasına rağmen yalnızca 4 yıldır geliştiriliyordu'



    Öne Çıkan Noktalar




    • CD Projekt geliştiricilerine yoğun çalışmanın zorunlu olmayacağı söylenmesine rağmen, geliştiriciler bu konuda yıllarca baskı hissetmiş. 

    • BioWare'in Anthem'i çıkarmadan önce BioWare Büyüsü diye inandığı durumun aynısı CD Projekt'te de olmuş. Şirket "Biz The Witcher 3'ü yaptık bunu da hallederiz." demiş. Kısaca CD Projekt büyüsüne inanmışlar.

    • Diğer şirketlerin tecrübeli geliştiricileri, CDPR'ın düzensiz geliştirme sürecine çok şaşırmış.

    • Bir geliştirici yöneticilere ekstra mesai yapmak istemediğini söylemiş. Yöneticilerden biri "Tamam sorun yok." derken, bir diğeri "Senin yapmadığın işi yapması için başka bir arkadaşının daha fazla çalışması gerekecek." demiş. Bu hikayeyi anlatan birkaç geliştirici daha var.

    • Polonyalı olmayıp şirkette çalışan birçok geliştirici diğer çalışanlar tarafından baskıya uğramış. Düşük maaş ve diğer sıkıntılarla birleşince birçok Polonyalı olmayan geliştirici işi bırakmak zorunda kalmış.

    • Geçtiğimiz yıl CDPR, gelirin %10'unu çalışanlar ile paylaşacağını söylediğinde birçok insan geliştiricilerin zengin olduğunu düşünmüştü. Ancak 2015'te testçi olarak işe başlayan Adrian Yakubiak, ayda 400 dolar kazanıyormuş. 2018'de ise genç bir programcı olarak ayda 700 dolar kazanıyormuş.

    • Son 10 yılda Cyberpunk 2077'nin içerik kısmı fazlasıyla değişmiş. Oyun 2016 yılına kadar üçüncü şahıs bakış açısına sahip bir oyun olarak düşünülmüş. Başlangıçta oyunda duvarda koşma ve uçan arabalar gibi olaylar olacakmış. Ancak süreç ilerledikçe oyun değişmiş.

    • Cyberpunk 2077'deki polis sisteminin bu kadar kötü olmasının sebebi ise her şeyin son dakikada yapılmış olması. 

    • Birçok geliştirici neden hem RPG hem de GTA tarzı bir oyun yaptıklarına anlam verememiş.

    • Cyberpunk 2077, 8 yıl önce duyurulmuştu ancak gerçekten geliştirilmeye 2016'da başlandı. 2018'de çoğunlukla sahte olan bir demo yapabildiler. Bu demoyu yapabilmek için de oyunun geliştirme sürecinden bir hayli zaman kaybolmuş.

    • Personelin çoğu 2020'ye yetişmeyeceğini biliyordu ancak yönetim CD Projekt büyüsüne güvendi.

    • Çoğu geliştirici oyunun 2022'de çıkacağını düşünmüş.









  • Oyun geliştiren biri olarak söyleyebilirim ki, oyun yaptırmayı düşünenlerin rahatlığını anlayamıyorum bazen. Adam, dilinden dökülen her cümlenin karşılığının bazen haftalar alabileceğini algılayamıyor. "Ya işte, sadece şunu yapacaksın ek olarak." Arkadaşım, senin o ek olarak dediğin şey oyunun bütün iskeletine müdahale ediyor, mümkün değil.. Izah edemiyorsun. Üstüne üstlük yaptığın onca çalışma bir anda kıymetsizleşiyor onların gözünde.. Pff.. Malesef ortalık para sahibi ve anlayışı kıt insanlarla doldu.. Neyse, kendi işimizi kuralımda bitsin bu çile..
  • Oyun göz göre göre patlamaya gidiyordu ama yönetici ekibin gözünü para hırsı sardığı için hiçbirşey umurlarında olmamış. Sonuç: oyuncuların saygı duyduğu CDPR tüm prestijini kaybetti.
  • Balon cok erkenden patladı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apple_M1 -- 16 Ocak 2021; 15:9:10 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 400 dolar mı? Hemde geliştirici olarak? Salak mı bu adamlar asgari ücret 2000 dolar işten çıkıp hamburger satsın daha kârlı.

  • Bizim millet her yeri Almanya sanıyor o refahı heryerde sanıyorlar

  • Oyun geliştiren biri olarak söyleyebilirim ki, oyun yaptırmayı düşünenlerin rahatlığını anlayamıyorum bazen. Adam, dilinden dökülen her cümlenin karşılığının bazen haftalar alabileceğini algılayamıyor. "Ya işte, sadece şunu yapacaksın ek olarak." Arkadaşım, senin o ek olarak dediğin şey oyunun bütün iskeletine müdahale ediyor, mümkün değil.. Izah edemiyorsun. Üstüne üstlük yaptığın onca çalışma bir anda kıymetsizleşiyor onların gözünde.. Pff.. Malesef ortalık para sahibi ve anlayışı kıt insanlarla doldu.. Neyse, kendi işimizi kuralımda bitsin bu çile..

  • Biz nankörüz arkadaşlar. Ubisoft oyunlarında neler gördük neler. Ne oldu adamların her oyunu yine yok sattı.

    CPR de çıkıp "CP2077 bize ders oldu alın size The Witcher 4" dedikleri zaman hepimiz...



    'Cyberpunk 2077, 8 yıl önce duyurulmasına rağmen yalnızca 4 yıldır geliştiriliyordu'
  • Banane ya istiyorsan 6 ayda yap
  • Tabakhaneye mok yetiştirir gibi iş yaparsan olacağı budur. Gerçeklerin er ve ya geç ortaya çıkma gibi bir huyu vardır.

  • Oyunu çıkaran kendileri, dert yanan yine kendileri!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sonofmana S kullanıcısına yanıt

    asgari ücret 2000 dolar falan değil

    'Cyberpunk 2077, 8 yıl önce duyurulmasına rağmen yalnızca 4 yıldır geliştiriliyordu'
  • Eğer bu kadar kötü duruma rağmen böyle bir oyun çıkarıyorlar ise bunun tam tersinde muazzam bir oyun çıkarabilirler.
  • Vay arkadaş ne oyunmuş.Amma abartıldı şu oyun.
  • Cyberpunk 2077 miş bi bitmedi.

  • overrated

  • sadrag S kullanıcısına yanıt
    Geliştiricilerle, yöneticiler ya da müşteriler arasındaki çelişki. Çok zor işler gerçekten. Her iki tarafa da hakim olmak gerekiyor. Bu da ancak müşteri gözüyle bakabilen, piyasayı koklayabilen, büyük resmi görebilen ancak yazılım/ürün geliştirme içinden yetişmiş yöneticilerle olur sanırım.

  • Yok yok sekiz yil once hayalini kurup bu sene basi baslamislar ne diyosunuz bir senede oyun yapmislar aslinda oskarlik performans canim gunahlarini aliyoruz bence :)
  • İlk 4 sene yatmışlar yani. Sıvamaya devam.

  • CD projeckt red bu oyunu 2020’de çıkarmakla çok büyük hata yaptı
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.