Şimdi Ara

DC ile AC motor sürücü arasındaki fark (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
1
Favori
82.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: narbeleth

    "bir asenkron motorun frekansı ile devir sayısı arasında doğru orantı vardır"
    buda nedemek?
    ya asenkron motor karakteristiği diye bişey duymamışsınız yada doğru orantı kavramını bilmiyorsunuz.


     DC ile AC motor sürücü arasındaki fark



    bu da nerden çıktı şimdi konuyu tam anlayamadım




  • ac motora frekansla devir ayarı yapılır diyen arkadaşlar
    şunu acıklayın
    220 v motor voltajı sabit olmak şartıyla 1 devire düşürün frekansla veya acıklayın
    sizin dediginiz frekansla devir olayı motoru yavaslatıyor mesela 2 bin devirlik bir motoru 1 bin devire
    bu şimdi frekans ayarlı mıdır
    ama dc volt bir motorda voltajı ayarlayarak cok basit bir sekilde 1 devir yapılabilir
  • yukarda soyledıgım gıbı herşeyın bır sınırı var ama ben aynı motoru delta ınverterle frekansını degıştırerek 10 15 devır den 2000 devıre kadar ayarladım birde 220v motor la neyı kasdedıyorsun ben ac motor deyınce sanayide kullanlan buyuk motorları anlıyorum umarım şurda burda oyuncak larda çıkan motorlardan bahsedmıyorsundur?
  • merhaba konu sorduğun sorudan nerelere gelmiş,AC ve DC motor arasındaki fark her ikisininde yapısal olarak kendine göre farklılıkları olmakla beraber eski teknolojilerde şimdiki gibi frekans konvertörleri ve hele hele teknololojinin son harikası sürücüler olmadığından ve DC gerilimle oynayarak devir ayarı mümkün olduğu için devir ayarı gereken yerlerde doğru akım motorları kullanılmaktaydı onun bir adım ötesi rotoru sargılı asenkron motorlardır ki bu motorlar alternatif akımla çalışmakla beraber kademeli olarak devir ayarları yapmak mümkündür sincap kafesli ASM ların rotorları kısa devre çubukları ile birleştirilmiştir rotoru sargılı asenkron motorlarda ise rotor uçları bilezik ve fırçalar yardımıyla dışarı çıkarılarak rotor sargılarına seri çeşitli güçlerde dirençler kontaktörler yardımıyla sokularak istediğin kadar kademe yaratman mümkün olmuştur gelelim forumda tartışılan konuya dergul arkadaşımızın dediği gibi ister trifaze olsun ister monofaze olsun her güç ve devirdeki motorları sürücü yardımıyla kontrol etmek 1Rpm den motorun etiketindeki maximum Rpm e kadar kontrol etmek mümkündür ve çokta sağlıklıdır.Motor etiketindeki frekans değerini aşamazsın diye bir kaide yok sürücü üzerinde frekansı daha fazlada girebilirsin ama rulman yatakları,rulmanlar veya motor kapakları dayanamaz onun için motor etiket değerlerinin kesinlikle aşılmaması gerekir.Artık motorları sürücü ile kontrol etmek çok büyük avantajlar getirmektedir kontaktör olayını kaldırıyorsun ortadan ve ileri ve geri uçlarından tetiklemek suretiyle istedğin yönde çevirebiliyorsun sürcünün kurulumunda ayar parametrelerine zaten motor etiket değerlerini doğru olarak girdikten sonra gerek voltaj gerekse motorun aşırı akım çekmesine müsade etmeden arızaya geçerek çok güvenli bir koruma sağlıyor kısacası kontaktör termik faz koruma rölesi vs kumanda elemanlarına gerek kalmadan tek bir ünite ile çok sağlıklı bir kumanda elde etmiş oluyorsun.




  • rulman ve yataklar sorunu çözülmeyecek bir şey değil. eğer bir motoru sürücüyle yüksek hızlarda çalıştırmak istiyorsan, rulmanları daha iyileriyle değiştirebilirsin. zaten artık asm'lar daha yüksek verimlilikler için tasarlanıyorlar. bununla beraber sürücü ve motorlar ayrı ayrı seçilmek yerine birbirlerine olan uyumluluklarına göre tercih edilmektedir.
  • slm arkadaşlar AC MOTOR var 2 faz 1400rpmlik 4adet bobinden ibaret ben aAC motoru modifiye yapmayı düşünüyorum. acaba buna kaçtane ferritmıknatıs yada neodyum mıknatısı koyarsam istenilen volt ve amper alabilirmiyim. birde 3 fazlı 48 oluklu emaye bobin tel kesiti 0.50mmlik 3000 rpm bu konuda bilgisi olan varsa yardım bekliyorum

     DC ile AC motor sürücü arasındaki fark


     DC ile AC motor sürücü arasındaki fark


     DC ile AC motor sürücü arasındaki fark


     DC ile AC motor sürücü arasındaki fark



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abdulvatan -- 28 Nisan 2009; 17:45:29 >




  • AC ve DC motor suruculeri arasındaki fark : Motorların kullanım yerlerine gore devir ve yonlerinin değişmesi gerektiği için zaman la suruculer geliştirilmis. AC motorların devir kontrolu için frekansın ayarlanması gerekmektedir bu yuzdende ac suruculer frekans kontrolu yapmaktadır.
    DC motorların da devir kontrolu ayarlamak için armatur uclarına uygulanan gerilim degiştirilerek motor devri degiştirilir.Yonunu değiştirmek içinse surucu motorun armator uclarına baglanan artı ve eksinın yerini degistirir. DC suruculer iki bolumden olusur genelde tetikleme ve kontrol kartı... ve dc suruculerde tristorler kullnılmaktadır. kullanılmasının amacı kucuk guclerle buyuk gucleri kontrol etmek oldugu gibi aynı zamanda motor yonunu degistirmek içinde kullanılmaktadır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: emre2121212121

    Arkadaşlar merhaba
    benim merak ettiğim bir konu var.başlıktanda anlaşılacağı gibi DC ile AC motor sürücü arasındaki fark nedir?yani heryerde DC ile AC motorların yapısı anlatılır ama ben bu motor sürücülerinin yapı farklarının anlatıldığı bir yer bulamadım.(belki vardır).eğer varsa söylerseniz bende öğrenmiş olurum. yani birinde tristör grubu var diğerinde yok gibi.yanlış bilmiyorsam DC sürücüler daha pahalı ve tamir edilmeleri daha zor.işte bunların sebebi nedir?mutlaka yapısından ama işte bu yapı nedir?

    bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.




  • bu statorun ortasına mıklatıs koyup döndürürsen 3 fazlı senkron generatör(alternatör) elde edersin.(tabi doğru uydurabilirsen.) hava boşluğunu düşük tuttuğun sürece belirli bir gerilim ve akım elde edebilirsin. değerini göz kararıyla söylemem zor. ama devri tutturamazsan istenilen frekansı elde etmen zor olur.
  • bilmeyen yorum yapmayıp öğrenmeye çalışsa çok güzel olacak ama nerde... :S
    ac motor devri frekansı değiştirelerek değiştirilebilir arkadaşım. frekansı da sürücü ile değiştirilebilir.
  • arkadaşlar aramalarımda bu konu çıktığı için buraya bir mesaj atayım dedim
    imalatta makinelerimizde kullandığımız simens abb marka motor sürücü kontrol cihazları zaman zaman arıza çıkarmaktadır bu konuyla ilgili bilgisi olan tamiratı ile ilgilenen arkadaşlar varsa görüşmek istiyorum zira tamir masrafları baya bi masraflı olmaktadır

    teşekkürler
  • arkadaşlar elektrik konusunda pek fazla bilgiye sahip değilim umarım kendimi en iyi şekilde ifade edebilirim bildiğim kadarıyla dc motorlar güç üretebiliyor bu gücü 14.4 volt luk bi bataryayı şarj edebilmek için kullanabilirmiyim
  • Yürüyüş bandı alacağım AC ve DC motorlu modeller var anlamadığım bir konu hangisini tercih etmeliyim?
    Öregin Motor Gücü: DC Motor 2.5 Hp Beygir Gücü. ya da Motor Gücü: AC Motor 3 Hp Beygir Gücü.
  • Çekme gücü, elektrik sarfiyatı, fiyat, olarak değerlendirip, en uygununu alın derim ben...
  • bkz: VFD: variable frequency drive
  • Peki arkadaşlar ac motor mu daha güzel elektrik üretir yoksa dc step motor vs ler mi daha güzel elektrik üretir. mesela rüzgar tiribünü için. bu konuda araştırma yaptığımda hep dc motorlar ile yapmışlar ama ac motorun 1 dönüşte daha fazla elektrik üretebildiğini duymuştum. bu konudaki farkını birisi bu mesajıma alıntı yaparak cevaplıyabilir mi lütfen?
  • işte bu benım duymak ıstedıgım cevap bu b
  • beyler ac motorla dc motoru aynı sartta aynı voltta calıstırsak hangısı daha güçlu torklu doner bıde torku yuksek bır motor ıle dusuk devırde yuksek elektırık ureten bır motoru bırleştırsek şaftlarını ve + - kutuplarını bırbırlerını devamlı cevırırlermı bılen cevaplasın lutfen bıde bu dedıgım sartları saglayabılecek motor modellerını paylaşırsa bızımle resımlı fln cok acayıp hayır duvamı alır
  • ARKADAŞLAR DC BESLEMELİ AC MOTOR SÜRÜCÜLERİNDE GİRİŞ KONDANSATÖRLERİ VAR.
    BUNLAR YÜKSEK KAPASİTELİ VE PARALEL BAĞLI
    ELİMDEKİ SÜRÜCÜDE TOPLAMDA 10,000 MİKROFARAD KONDANSATÖR BAĞLI,
    BU KONDANSATÖRLERİN GÖREVİ NEDİR,
    DC TEMİZ GERİLİM GELDİĞİ İÇİN BU KONDANSATÖRLERİ TAKMAZSAK NE OLUR.
    VEYA DEĞERİNİ AZ TAKARSAK NE OLULUR.
    3 FAZ AC MOTORDA NE GİBİ TEPKİYE SEBEB OLUR.
    SÜRÜCÜ DC 80 VOLT GİRİŞLİ 3 FAZ AC MOTOR ÇIKIŞLI
    DEĞERLİ USTALARIN YORUM BİLGİERİNİ RİCA EDİYORUM.
  • Konu çok eskide kalmış, buradaki yazılar çok uzundu, ama benim sorum basit.
    PROXXON 28547 LWS TAŞLAMA makina almayı düşünüyorum. Ama bu taşlamanın hız kontrolü yok.
    Motorunun özellikleri: DC Motor. 220/240 V, 50/60 Hz, 100 W.
    Bu taşlamayı bağlayacağım kabloya bir dimmer koymak istiyorum.
    Yani bir dimmeri kalkıp da motorun içine yerleştirmeyeceğim. Bu durumda alacağım dimmer'in ac ya da dc olması fark eder mi? Alacağım dimmer'in özellikleri ne olmalı?

    Bu konuda bilgisi olan var mı acaba?
    Yanıtınız için şimdiden teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.