Şimdi Ara

Debriyaja basınca, boşa alınca stop etme sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
10.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç 2007 honda fd6 manuel, benzinde ve lpgde seyir halindeyken debriyaja basınca, boşa alınca stop ediyor. 

    Bunu sık sık tekrar ediyor bazen de kendiliğinden düzeliyor. 

    Stop etmese bile devir iyice düşüyor sonra toparlıyor bazen de tekler gibi oluyor hem benzinde hem lpgde. 

    Arıza lambasını da zengin karışımdan yakıyor.

    Subap ayarı yeni, buji bobinler sağlam, boğaz kelebeği temizlendi, gaz ayarı yapıldı aynı. 

    Çok ustaya gösterdim ama çözebilen yok. Çözümü ne olabilir?

    Edit: Araba debriyaja basınca devir 1000'in üstünde oluyordu araba tamamen durunca normal rölanti devrine geliyordu. Bugün maf sensörünün soketini çıkartıp tekrar taktıktan sonra artık debriyaja basınca hemen normal rölanti devrine düşüyor ve araba da biraz sessizleşti gibi sanki??


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaja Basınca Arabanın Stop Etme Sorunu

    Debriyaja bastığında veya boşa aldığında aracın stop etmesi, yaygın bir sorundur ve çeşitli nedenleri olabilir.

    Mekanik Nedenler:

    • Boşta Hava Kaçağı: Motorun hava emiş sisteminde bir sızıntı, motorun rölantide çalışması için yeterli havayı alamamasına neden olabilir.
    • Yakıt Sistemi Sorunları: Yakıt pompası veya yakıt filtresi arızaları, motora yakıt akışını engelleyerek stop etmesine neden olabilir.
    • Debriyaj Sorunları: Aşınmış veya ayarlanmamış bir debriyaj, debriyaja basıldığında motoru tam olarak ayırmayabilir ve bu da stop etmesine neden olabilir.

    Elektriksel Nedenler:

    • Boşta Hız Sensörü Arızası: Boşta hız sensörü, motorun rölantideki devrini izler. Arızalı bir sensör, motora yanlış bilgi gönderebilir ve bu da stop etmesine neden olabilir.
    • Gaz Kelebeği Konum Sensörü Arızası: Gaz kelebeği konum sensörü, sürücünün gaz pedalına bastığı miktarı izler. Arızalı bir sensör, motorun yakıt ve hava karışımını yanlış ayarlayabilir ve bu da stop etmesine neden olabilir.

    LPG'li Araçlar İçin Spesifik Nedenler:

    • LPG Regülatörü Arızası: LPG regülatörü, motorun doğru miktarda LPG almasını sağlar. Arızalı bir regülatör, motora yeterli LPG akışını engelleyerek stop etmesine neden olabilir.

    Sorunun Giderilmesi:

    Debriyaja basınca stop etme sorununun giderilmesi, sorunun temel nedenine bağlıdır. Bir tamirci, sorunun teşhisini koymak ve uygun onarımları yapmak için aracını incelemelidir.

    Önleyici Bakım:

    Debriyaja basınca stop etme sorunlarını önlemek için düzenli bakım önemlidir. Bunlar şunları içerir:

    • Hava filtresi değişimi
    • Yakıt filtresi değişimi
    • Debriyaj kontrolü ve ayarı
    • LPG regülatörünün kontrolü
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bilgisaraya bağlattınız mı ? buji, kabloları, ateşleme sisteminde sorun yoksa sensör sorunudur büyük ihtimal. rölanti sensörü olabilir.

  • Güncel


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı tercihen servis yazılımı olan bir pc ye bağlayıp hata kodlarına bakın. ECU size sorunu okuyacaktır. Muhtemel sorunlar;

    • Kelebek potansiyometresi
    • Rolanti sensörü
    • Krank mili konum sensörü
    • Maf, map sensörü
    • Kopuk,ezik şase yapmış kablo yada konnektörler
    • Arızalı ECU
  • Gerçekten kaliteli son civic modeli.


    Araca buji ne zaman takıldı bu japonlar buji seçer

  • fbilker1907 kullanıcısına yanıt

    Sadece zengin yakıt karışımı hatası veriyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Darkmavy -- 4 Kasım 2020; 20:18:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Darkmavy kullanıcısına yanıt
    Yukarıda olası sebepleri yazdım şahsi fikrim nedir derseniz ya kelebek potansiyometresi yada krank sensörü derinm servis yazılımı haricinde bir yazılım ile bakıyorsanız detaylı hata kodu vermiyor olabilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Debriyaj müşürü belki olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fbilker1907 kullanıcısına yanıt

    Hocam bu sorun boğaz kelebeği temizliğinden kısa bir süre sonra başladı. Sobrasında Birkaç farklı yerde boğaz kelebeği adaptasyonu da yaptırmıştım özel servisti hepsi de ama çözüm olmadı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boğaz temizlendikten sonra kaç km yaptınız?

  • 30 bin civarı. Bu arızayı her zaman yapmıyo ama yapmaya başladığında arka arkaya stop ediyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbuldaysanız candan mühendisliğe afr ayarı yaptırın

  • Benzinde de yapıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Darkmavy

    30 bin civarı. Bu arızayı her zaman yapmıyo ama yapmaya başladığında arka arkaya stop ediyor.

    Boğazı söküp takarken bir sensörün,kelebeğin vs kablosunu koparmış,hortumuna zarar vermiş olabilirler.Öyle bi durum yoksa sensörler denenecek.Özellikle Honda ile uğraşan biyere göstermenizi tavsiye ederim.Ellerinde ikinci el sağlam sensör olma ihtimali yüksek takıp deneyebilirler.

  • fbilker1907 kullanıcısına yanıt

    Bugün başka bir usta "bu arızayı lpgden yapar oksijen sensörü de hava-yakıtı karıştırdığı için benzinde de stop eder" dedi aracı cihaza bağlayalım arıza kaydetmiştir zaten diyerek bilgisayara bağladı ve daha detaylı arıza kodları görüldü. Bu arızalar :

    Zengin karışım arızası,

    Tam hatırlayamadığım elektriksel bir hata,

    2. fanın çalışması ile ilgili bir hata (usta bu hatanın motor çok sıcak olduğu için 2.fan açıyor dedi)

    Akü voltaj düşüklüğüyle ilgili bir hata (akünün siyah ışığı yanıyor) akü 1,5 yıllık ama anlamadığım ilk takıldığı zamanlar da yani yeniyken de stop etmeler vardı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.