Şimdi Ara

Debriyaja basmadan arabayı durdurmak (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
8.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Aurorax kullanıcısına yanıt
    yanlış debriyaja basarsan geç durur araba
  • ani duruş için fren+debriyaj yap yoksa araç stop eder
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dreamers.


    quote:

    Orijinalden alıntı: etozlu

    1-ani olarak durmak isteyince debriyaja basma.
    2-araç seyir halinde iken vitesi boşa alma.


    Ani duracaksak fren+debriyaj yapmamız gerekmiyor muydu ya?

    Hocam ani fren yapmak gerektiğinde sizin dediğiniz gibi, debriyaj ve frene aynı anda basmak gerekir.

    Forumdaki arkadaşlar çok bildiklerinden, eksilemişler yorumunuzu

    Kaynak isteyenler Demir Bükey Akademi, ileri sürücülük teknikleri sayfasını inceleyebilirler.

    Konunun teknik açıklaması da var tabiki ama açıklamadan kim ne ve ne kadar anlar onu bilmiyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi earl2000 -- 2 Kasım 2015; 16:21:35 >




  • earl2000 kullanıcısına yanıt
    O yontem abs olmayan araclar icin deilmi benmi yanlis biliyorum kizaklatmamak icin.

    Yani absli aracta o yontem fren mesafesini cok uzatir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lınc -- 5 Kasım 2015; 14:00:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolfaistain

    Soru şuradan cıktı----> Kırmızı ışıkta dururken debriyaja basmaktan bacağım ağrıdı bende merak ettim vites boştayken debriyaja basmasam ne olur diye arabanın üstünde de denemeye korktum acıkcası.<----

    ışıkta beklerken debriyaja basmana gerek yok vitesi at boşa sadece frene bas
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdasdqwertyveyaalxyvance

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wolfaistain

    Soru şuradan cıktı----> Kırmızı ışıkta dururken debriyaja basmaktan bacağım ağrıdı bende merak ettim vites boştayken debriyaja basmasam ne olur diye arabanın üstünde de denemeye korktum acıkcası.<----

    ışıkta beklerken debriyaja basmana gerek yok vitesi at boşa sadece frene bas

    Ben gene tam tersi debriyaj + frene basarken daha rahat oluyorum. Garip bir alışkanlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mixtiesto

    O yontem abs olmayan araclar icin deilmi benmi yanlis biliyorum kizaklatmamak icin.

    Yani absli aracta o yontem fren mesafesini cok uzatir.

    hayır değil
    motor çalıştığı sürece belli bir kinetik enerjiye sahiptir ve bu tekerleklere iletilmektedir.
    ani durma ihtiyacında gaz kesilmiş olsa da halihazırdaki kinetik enerji tekerleklere iletiliyor olduğu için araç bi anlık da olsa yavaşlamak istemeyecektir (ki o bir an dediğimiz sürenin önemide büyüktür), teker ve motor bağlantısı kesilmezse fren yükü motorun o anki enerjisi kadar artar. Tabi saniyeler içinde olay tam tersine döner, Demir Bükey ve arkadaşlaruı bu konuda doğru söylemekteler. Pratiğini de 2000'de İETT garajında kendileriyle yaptık



    Ancak tabi ki ani durma gereği yoksa gaz kesilir, dolayısı ile yakıt da kesileceği için belli bir süre sonra motor freni başlar, sonrasında ayak freni ile istenildiği kadar yavaşlanır, hatta vites küçültülerek fren kullanılmayabilir de duruma göre.




  • En saglami debriyaj arti frendir..
    Gazi kokleyip hizlica debriyaja basmak konusu var birde o da ayri bi konu ☺ ama bu ikinciyi pek yapma motoru bitirirsin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • asdasdqwertyveyaalxyvance A kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler aradıgım cevaptı
  • el frenini çekerek durdurabilirsin hatta baya afilli durursun ama deneme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolfaistain

    Arabayı durdururken fren+debriyaj kullanıyoruz e debriyajıda motor ile tekerin baglantısını kesmek için kullanıyoruz vites bostaykende aynı sekilde motor ile tekerlerin ilişkisi kesilmiyor mu? Vites bostayken debriyaja basmadan fren yapsak dursak olmaz mı?

    Fren yapmak için vitesin boş yada örn:4. vites de olması önemli değil,araba yavaşlamaya başladığı zaman vites kücültürsün.Unutulmaması gereken arabanın her viteste kmh/devir aralığı(140 ile giderken 2. vitese alırsan sanzımanı daha kötüsü motoru eline alabilirsin tabi örnek bunlar)değişkendir ama normal kullanımda farkı normal kullanıcılar anlamaz.

    Vitesi boşa almanı önermem her daim araç viteste olsun ben şahsen bir elim direksiyon da bir elim viteste kullanırım yok 9:15-:10:10 vs salla bunları en rahat nasıl kullanıyorsan öyle kullan,otoban hariç kontra yapman gerekir(Allah korusun) iki elin uzun yollarda her daim direksiyonda olsun.Vitesi boşa almamanı neden önermem araç fren yapmaya başladımı viteste iken motor freni de yapmaya başlarsın hızına oranla debriyaj+ vites düşürüp aynı anda frene basınca farkı anlarsın,şahsen birkaç defa önümdeki araçlar ani fren yaptığında takip mesafemi korumama rağmen bir anda ensesinde bittiğimi hatırlıyorum bu sebeple motor freni'ni kullanmak önemli. Sürekli kullanmanı da önermem motora yavaş yavaş zarar verirsin hele 3. vitesin üst devirlerindeyken 2. vitese atarsan motora aşırı zarar verirsin. (vitesleri örnek veriyorum her vites için geçerli)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay A


    quote:

    Orijinalden alıntı: Showtek

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay A

    debriyajı sadece durmaya yakınken

    ve harekete geçerken kullanıcaksın -


    2si de stop etmemek için

    Debriyaja basmadan vites değiştiriyoruz yani ?

    arkadaş durma ile ilgili konu açmış-

    vites değişiminin debriyajla olduğunu bildiğinize göre makina ya da otomotiv mühendisi olmalısınız

    Vitesi değiştirmek için debriyaja basma bilgisine katılıyorum :)

    Ama araç seyir halindeyken uygun devire gelince vitesi bir üst vitese atmaya çalış. Ayarlarsan debriyaja basmadan sarsıntısız vıjjt sesi olmadan kendiliğinden geçer..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay A


    quote:

    Orijinalden alıntı: Showtek

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay A

    debriyajı sadece durmaya yakınken

    ve harekete geçerken kullanıcaksın -


    2si de stop etmemek için

    Debriyaja basmadan vites değiştiriyoruz yani ?

    arkadaş durma ile ilgili konu açmış-

    vites değişiminin debriyajla olduğunu bildiğinize göre makina ya da otomotiv mühendisi olmalısınız

    bu ne öfke




  • Ani frenleme yapılırken, önce debriyaja ,hemen ardından (neredeyse birkaç salise farkı ile) frene basmak gerekir diye biliyorum.Debriyaj yerine önce frene basarsanız;hala motor tekerleklerle bağlantısı olduğu için,volanın dönme momentinin enerjisini de fren ile sönümlendirmek zorunda kalacak,frenlere ek yük getireceksiniz.Frenleme sonunda da ,bir acemi gibi aracı tekrar çalıştırmak zorunda kalacaksınız.
  • Hortlatacağım ama arabayı parkettikten sonra stop ettirmeden durdurmak için vitesi boşa mı atmamız gerekiyor? Ben hep viteste bıraktığım için durdurduktan sonra el frenini çekiyorum. Ayağım debriyajda oluyor bu arada . Arabada haliyle iler atıp stop ediyor!!! Yok mu bunun kolay yolu arkadaşlar 2 gündür işe gidiyorum arabayla devamlı dururken stop ettiriyorum arabayı!!! Rezil oldum dururken

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürüş esnasınsa aracı boşa atma pek. Frenin tutmama ihtimali var. Birinci tutat ikinci tutar üçüncü tutar dördüncüde fren pedalı kaskatı oldu mu ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.