Şimdi Ara

Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :( (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
82.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • VOLKSWAGEN grubunun BCB kodlu motoru LPG'ye en uygun motorlardan birisidir.

    MAYIS 2008'de kendim taktım, sonra sattım ve VW PASSAT 1.4 TSI aldım.

    Araçta Cruise Control da vardı ve LPG'de zerre kadar sorun çıkarmadı.

    2003 MODEL SEAT TOLEDO 1.6 16V
    BCB MOTOR
    105 HP

    LANDI RENZO LPG
    OLGUN LPG ADANA

    MAYIS 2007

     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(


     Derdim büyük arkadaşlar GOLF V 1.6 Yakıt canavarı :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetba


    1.6 MPI motor 48 litre benzin ile tamamı şehir içi 550 km. yol yapıyor. Bu da km. de 37 kuruşa denk gelir. Benim gibi çok fazla km. yapmayan biri rahatlıkla benzinle de kullanabilir. 1.400 kg.lık bir araç için çok fazla yaktığını düşünmüyorum. Bu motorun çok yaktığı efsanedir. Bundan az yakan atmosferik benzinli bir motorun olduğunu zannetmiyorum. Turbo beslemeliler hariç. Bir de kasası çok küçük ve hafif otomobiller doğal olarak az yakıyor.

    İyi forumlar...




    Hadi canım siz de... Aynı motorda şehir içi kilometreye sakin kullanım 45 - 50 kuruş yakıyor, 37 kuruş çok iddialı olmuş. Dediğiniz rakamlara inebilsem lpgyi aklıma bile getirmem. Aldığımda taktırsaydım lpg kiti parası çıkmıştı.

    Golf V 1.6 mpi 8 valf manuel şanzıman aracım, şehir içi sakin kullanım:

    50 TL benzin ----> 102 km ------> yaklaşık 50 kuruş/km yani 100km/10lt nin üstünde
    40 TL benzin ----> 80-83 km -----> " "
    20 TL benzin ----> Pompacı küfreder diye denemedim.


    Şehirler arası:

    3000 devirde hız sabitleyici açık 105 km/s (+ -) kullanabilirsen lpgyi aratmıyor. Ama hız 140 ve üzeri olursa yine şehir içine yakın bir tüketim söz konusu.

    Yani demem o ki: Benzini Amerikan filmlerindeki gibi yarısını yere dökerek pompacıya gerek kalmadan kendimizin doldurduğu günleri görebilirsek o zaman bu motora sahip araçlar çok az yakıyor demektir.

    Saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: N_E_1_4_U

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetba


    1.6 MPI motor 48 litre benzin ile tamamı şehir içi 550 km. yol yapıyor. Bu da km. de 37 kuruşa denk gelir. Benim gibi çok fazla km. yapmayan biri rahatlıkla benzinle de kullanabilir. 1.400 kg.lık bir araç için çok fazla yaktığını düşünmüyorum. Bu motorun çok yaktığı efsanedir. Bundan az yakan atmosferik benzinli bir motorun olduğunu zannetmiyorum. Turbo beslemeliler hariç. Bir de kasası çok küçük ve hafif otomobiller doğal olarak az yakıyor.

    İyi forumlar...




    Hadi canım siz de... Aynı motorda şehir içi kilometreye sakin kullanım 45 - 50 kuruş yakıyor, 37 kuruş çok iddialı olmuş. Dediğiniz rakamlara inebilsem lpgyi aklıma bile getirmem. Aldığımda taktırsaydım lpg kiti parası çıkmıştı.

    Golf V 1.6 mpi 8 valf manuel şanzıman aracım, şehir içi sakin kullanım:

    50 TL benzin ----> 102 km ------> yaklaşık 50 kuruş/km yani 100km/10lt nin üstünde
    40 TL benzin ----> 80-83 km -----> " "
    20 TL benzin ----> Pompacı küfreder diye denemedim.


    Şehirler arası:

    3000 devirde hız sabitleyici açık 105 km/s (+ -) kullanabilirsen lpgyi aratmıyor. Ama hız 140 ve üzeri olursa yine şehir içine yakın bir tüketim söz konusu.

    Yani demem o ki: Benzini Amerikan filmlerindeki gibi yarısını yere dökerek pompacıya gerek kalmadan kendimizin doldurduğu günleri görebilirsek o zaman bu motora sahip araçlar çok az yakıyor demektir.

    Saygılarımla...



    İnanıp inanmamak tabi size kalmış. Benim yazdığıma iddialı demişsiniz de şehir içi 8 litre yaktığını belirten kullanıcılar var.

    Sakin kullanım derken, ben vitesleri 1500 - 2000 devir aralığında değiştiriyorum. DSG vitesler de böyle yapıyor. DSG 60 km. hıza ulaştığında çoktan 7. vitese çıkmış oluyor.

    Yılardır Jetta kullanıcısıyım. Yakıt tasarrufu konusunda edindiğim en büyük deneyim ilk fırsatta bir üst vitese geçmektir. Ayrıca aracım sıfır ve bakımları düzenli yapılıyor. Yıpranmış ve bakımsız motorlar da fazla yakar.

    Yıllardır kullandığım bir motorda birşeyler ispatlamak zorunda olduğumu düşünmüyorum. 48 litre yazmamın sebebi de şudur: Kırmızı ışık yandığında depoda 7 litre benzin kalıyor. 55 - 7 = 48 L. Her benzin aldığımda km. sayacını mutlaka sıfırlarım. Ve şimdiye kadar benzin ikaz ışığı yandığında km. sayacında 500 küsürden daha az bir rakam görmedim. O da yazın ve klima açıkken. Klima yaklaşık %10 fark ediyor. Yazın 500 km. kışın 550 km. benim çok rahat yakalayabildiğim değer. Bu değeri yakalayamayanlar suçu arabada değil kendi kullanım stillerinde aramalı. Her defasında 3000 -3500 devirlere çıkıp vites büyütüyorsanız 10 litreden fazla bile yakarsınız.

    Benden bu motoru kullanan tüm arkadaşlarıma tavsiye: 1500 - 2000 devir aralığında vites büyütün. Tasarruf yaptığınızı hemen göreceksiniz. İşin sırrı bu. DSG vites araçlar, aynı motor olmasına rağmen neden bizim araçlardan az yakıyor ? Çünkü çok düşük hızlarda, çok büyük viteslerde gidebiliyor. 55 - 60 km. hızda 7. vitese atıyor. Düz vites araçlarda da 50 km. hızda 5. vitese atabilmiş olursanız aracınız az yakar.

    Kullanım kılavuzunda:

    30km. hızda => 3. viteste

    40km. hızda => 4. viteste

    50km. hızda => 5. viteste

    gidin der. Fakat çoğu kullanıcı ancak 80 - 90 km. hıza ulaştığında 5. vitese atar.



    İyi forumlar...




  • Yazın şehiriçi 8,0 lt civarlarında gezen tüketimim kışın etkisiyle 8,4 civarında İsteyen inanır isteyen inanmaz Aynı araç aynı motorda olsa önemli olan kullanımdır Aracı benden daha sert kullanan bir yakınım aldığında tüketim 10 lt leri buluyor Ayrıca ben işyerime 12km gidiyorum Eğer işyerim 2-3 km olsaydı bahsettiğimiz 8,0-8,4 lt ortalamalar 10lt den aşağı düşmezdi Aracın çalışıtırıldıktan sonra kaç km gittiği gidilen yolun sıkışıklık durumu herşeyi değiştiriyor Ben işyerime giderken erken çıkıp trafiğe takılmazsam 7,0lt ile gidiyorum Aynı yolu trafiğe takıldığım zaman 9,0 lt bile buluyorum Herkesin yolu, aracı kullanım durumu birbirinden çok farklıdır Yol bilgisayarının ve yakıt alımında yapılan ölçümün buraya farklı yazılıp kandırmaya çalışılıyormuş izlenimi verilmesi çok yanlış İnanan inanır inanmayan inanmaz İsterseniz ben aracın km sıfırlamasından sonra yaklaşık 600 km yol yaptım çekip koyayım resmini Gerçi bu seferde yol bilgisayarıyla oynamışsın ya da yol bilgisayarı bozuk diyen de çıkabilir Aracın fazla yakmasından dolayı hatayı biraz aracın bakım durumu biraz da sürüş stilimzde arasak çok iyi olacak Komşumuz polo dizel aracıyla şehiriçi 6,5 lt civarı geziyor Aynı aracı sakin kullanan bir akrabam 5,3 ile geziyor İsteyen inanır isteyen inanmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: rene54

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Dostum,

    1.6 Litre turbosuz ve doğrudan enjeksiyonsuz motor ise (8 valfli) ve çok yakıyorsa yapabileceklerin:

    1. LPG takmak (denenmiş ve ispatlanmıştır)
    2. Lastiklerin hava basıncını kontrol ettirmek.
    3. Erken vites yükseltmek.
    4. Aracı boşta kullanmak.
    5. Motorun ısınmasını beklememek.
    6. Servise debriyaj kalınlığını ölçtürmek.
    7. Motor yağ, filtre, enjeksiyon, buji değişimi ve temizliği.
    8. Fren balatalarının gerğinden fazla sıkmamasın sağlanması.
    9. Aracı satmak ve yerine LPG ile daha da iyi uyum gösteren 16V motorlu Golf veya Bora almak.
    10. Aracı satmak ve yerine dizel almak.

    Son 2 opsiyonu ciddi olarak düşün. Araca fazla masraf, aksesuar, AUDI/HFI takmadan,
    bağlanmadan satıp yerine başka bir model düşünebilirsin. Bilhassa 16V'li Cruise Control
    tertibatlı motora LPG taktırırsan dizelden de az yakar, çok da keyif alırsın.

    Hoşçakal.

    Taner Göde

    konu çok eski olmasına ragmen yazma ihtiyacı hissettim çünki yanlış bir aktarım olmuş.

    Vw nin en saglam en düşük maliyetli ve LPG ye en uyumlu motoru a..koduyla başlayan 102 HP 8 valflik motordur.

    b..koduyla başlayan 16 Valf 105hp olan motorlar ise tam tersi Lpg ile ciddi uyumsuzluk göstermektedir.Zaten Vw Golf V te bu motoru kaldırmış ve V kasada hiç kullanmamıştır.

    bu motor yerine Fsi çıkmıştır.Fsi ise hem nazik yapısı hemde halen sağlıklı Lpg sistemi kabul etmemesi sebebiyle zaten tutulmamış ve yerini Tsi a bırakmıştır.

    8 valfli motora sahip Vw sürücüleri hiç çekinmeden Lpg taktırıp kullanabilrler son derece sorunsuz ve uyumlu bir motordur.


    Yanlış aktarım sizin tarafınızdan olmuş sayın rene54.

    Öyle birşey yok. BSE kodlu motor AKL kodlu motorun gelişmiş halidir. Kaldı ki 1.6 16V DOHC özellikli BCB kodlu motor da % 100 LPG uyumludur ve KUSURSUZDUR! AKL kodlu motora sahip 2000 model SEAT Toledo, BCB kodlu motora sahip 2003 model SEAT Toledo (LPG takıldı), CAX kodlu motora sahip 2008 model VW PASSAT 1.4 TSI 122 HP 16V DOHC (LPG takılamadı) araçlarım oldu, çevremde BSE kodlu motora sahip sayısız VW PASSAT 1.6 MPI 102 HP 8V SOHC araç oldu.

    Basitçe "bu motorun yerine FSI çıkmıştır" ifadesini kullanmak doğru değildir. FSI motorlar da B kodu ile başlar. Halen FSI motorlar da üretilmektedir.

    Benim burada YANLIŞ bilgi verme lüksüm yok. Hepsi denenmiş ve ispatlanmıştır.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    konu çok eski olmasına ragmen yazma ihtiyacı hissettim çünki yanlış bir aktarım olmuş.

    Vw nin en saglam en düşük maliyetli ve LPG ye en uyumlu motoru a..koduyla başlayan 102 HP 8 valflik motordur.

    b..koduyla başlayan 16 Valf 105hp olan motorlar ise tam tersi Lpg ile ciddi uyumsuzluk göstermektedir.Zaten Vw Golf V te bu motoru kaldırmış ve V kasada hiç kullanmamıştır.

    bu motor yerine Fsi çıkmıştır.Fsi ise hem nazik yapısı hemde halen sağlıklı Lpg sistemi kabul etmemesi sebebiyle zaten tutulmamış ve yerini Tsi a bırakmıştır.

    8 valfli motora sahip Vw sürücüleri hiç çekinmeden Lpg taktırıp kullanabilrler son derece sorunsuz ve uyumlu bir motordur.


    Yanlış aktarım sizin tarafınızdan olmuş sayın rene54.

    Öyle birşey yok. BSE kodlu motor AKL kodlu motorun gelişmiş halidir. Kaldı ki 1.6 16V DOHC özellikli BCB kodlu motor da % 100 LPG uyumludur ve KUSURSUZDUR! AKL kodlu motora sahip 2000 model SEAT Toledo, BCB kodlu motora sahip 2003 model SEAT Toledo (LPG takıldı), CAX kodlu motora sahip 2008 model VW PASSAT 1.4 TSI 122 HP 16V DOHC (LPG takılamadı) araçlarım oldu, çevremde BSE kodlu motora sahip sayısız VW PASSAT 1.6 MPI 102 HP 8V SOHC araç oldu.

    Basitçe "bu motorun yerine FSI çıkmıştır" ifadesini kullanmak doğru değildir. FSI motorlar da B kodu ile başlar. Halen FSI motorlar da üretilmektedir.

    Benim burada YANLIŞ bilgi verme lüksüm yok. Hepsi denenmiş ve ispatlanmıştır.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    Hocam merhaba 2008 model Golf V Tour modeli aracım var. Cruise Control'de var. Aslında lpg konusunda çok tutucuyum ve yaptırmamak için bu kadar sene direndim Adana'da tavsiye edebileceğiniz bir usta var mı? En azından yerinde görüp ikna olmak isterim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    quote:

    Orijinalden alıntı: N_E_1_4_U

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetba


    1.6 MPI motor 48 litre benzin ile tamamı şehir içi 550 km. yol yapıyor. Bu da km. de 37 kuruşa denk gelir. Benim gibi çok fazla km. yapmayan biri rahatlıkla benzinle de kullanabilir. 1.400 kg.lık bir araç için çok fazla yaktığını düşünmüyorum. Bu motorun çok yaktığı efsanedir. Bundan az yakan atmosferik benzinli bir motorun olduğunu zannetmiyorum. Turbo beslemeliler hariç. Bir de kasası çok küçük ve hafif otomobiller doğal olarak az yakıyor.

    İyi forumlar...




    Hadi canım siz de... Aynı motorda şehir içi kilometreye sakin kullanım 45 - 50 kuruş yakıyor, 37 kuruş çok iddialı olmuş. Dediğiniz rakamlara inebilsem lpgyi aklıma bile getirmem. Aldığımda taktırsaydım lpg kiti parası çıkmıştı.

    Golf V 1.6 mpi 8 valf manuel şanzıman aracım, şehir içi sakin kullanım:

    50 TL benzin ----> 102 km ------> yaklaşık 50 kuruş/km yani 100km/10lt nin üstünde
    40 TL benzin ----> 80-83 km -----> " "
    20 TL benzin ----> Pompacı küfreder diye denemedim.


    Şehirler arası:

    3000 devirde hız sabitleyici açık 105 km/s (+ -) kullanabilirsen lpgyi aratmıyor. Ama hız 140 ve üzeri olursa yine şehir içine yakın bir tüketim söz konusu.

    Yani demem o ki: Benzini Amerikan filmlerindeki gibi yarısını yere dökerek pompacıya gerek kalmadan kendimizin doldurduğu günleri görebilirsek o zaman bu motora sahip araçlar çok az yakıyor demektir.

    Saygılarımla...



    İnanıp inanmamak tabi size kalmış. Benim yazdığıma iddialı demişsiniz de şehir içi 8 litre yaktığını belirten kullanıcılar var.

    Sakin kullanım derken, ben vitesleri 1500 - 2000 devir aralığında değiştiriyorum. DSG vitesler de böyle yapıyor. DSG 60 km. hıza ulaştığında çoktan 7. vitese çıkmış oluyor.

    Yılardır Jetta kullanıcısıyım. Yakıt tasarrufu konusunda edindiğim en büyük deneyim ilk fırsatta bir üst vitese geçmektir. Ayrıca aracım sıfır ve bakımları düzenli yapılıyor. Yıpranmış ve bakımsız motorlar da fazla yakar.

    Yıllardır kullandığım bir motorda birşeyler ispatlamak zorunda olduğumu düşünmüyorum. 48 litre yazmamın sebebi de şudur: Kırmızı ışık yandığında depoda 7 litre benzin kalıyor. 55 - 7 = 48 L. Her benzin aldığımda km. sayacını mutlaka sıfırlarım. Ve şimdiye kadar benzin ikaz ışığı yandığında km. sayacında 500 küsürden daha az bir rakam görmedim. O da yazın ve klima açıkken. Klima yaklaşık %10 fark ediyor. Yazın 500 km. kışın 550 km. benim çok rahat yakalayabildiğim değer. Bu değeri yakalayamayanlar suçu arabada değil kendi kullanım stillerinde aramalı. Her defasında 3000 -3500 devirlere çıkıp vites büyütüyorsanız 10 litreden fazla bile yakarsınız.

    Benden bu motoru kullanan tüm arkadaşlarıma tavsiye: 1500 - 2000 devir aralığında vites büyütün. Tasarruf yaptığınızı hemen göreceksiniz. İşin sırrı bu. DSG vites araçlar, aynı motor olmasına rağmen neden bizim araçlardan az yakıyor ? Çünkü çok düşük hızlarda, çok büyük viteslerde gidebiliyor. 55 - 60 km. hızda 7. vitese atıyor. Düz vites araçlarda da 50 km. hızda 5. vitese atabilmiş olursanız aracınız az yakar.

    Kullanım kılavuzunda:

    30km. hızda => 3. viteste

    40km. hızda => 4. viteste

    50km. hızda => 5. viteste

    gidin der. Fakat çoğu kullanıcı ancak 80 - 90 km. hıza ulaştığında 5. vitese atar.



    İyi forumlar...



    Çok eski konu ama arkadaş kesinlikle haklı. Ayrıca benim golf 1.6 102 bg aracımda vites değiştirme göstergesi var 1500 devire gelince vites büyüt uyarısı veriyor. yol sakinse 1300 devirde gittiğim bile oluyor inanılmaz tasarruf sağlıyor. Bu kadar yıl araç kullandım neden yüksek devirde kullandığıma yanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    quote:

    Orijinalden alıntı: N_E_1_4_U

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetba


    1.6 MPI motor 48 litre benzin ile tamamı şehir içi 550 km. yol yapıyor. Bu da km. de 37 kuruşa denk gelir. Benim gibi çok fazla km. yapmayan biri rahatlıkla benzinle de kullanabilir. 1.400 kg.lık bir araç için çok fazla yaktığını düşünmüyorum. Bu motorun çok yaktığı efsanedir. Bundan az yakan atmosferik benzinli bir motorun olduğunu zannetmiyorum. Turbo beslemeliler hariç. Bir de kasası çok küçük ve hafif otomobiller doğal olarak az yakıyor.

    İyi forumlar...




    Hadi canım siz de... Aynı motorda şehir içi kilometreye sakin kullanım 45 - 50 kuruş yakıyor, 37 kuruş çok iddialı olmuş. Dediğiniz rakamlara inebilsem lpgyi aklıma bile getirmem. Aldığımda taktırsaydım lpg kiti parası çıkmıştı.

    Golf V 1.6 mpi 8 valf manuel şanzıman aracım, şehir içi sakin kullanım:

    50 TL benzin ----> 102 km ------> yaklaşık 50 kuruş/km yani 100km/10lt nin üstünde
    40 TL benzin ----> 80-83 km -----> " "
    20 TL benzin ----> Pompacı küfreder diye denemedim.


    Şehirler arası:

    3000 devirde hız sabitleyici açık 105 km/s (+ -) kullanabilirsen lpgyi aratmıyor. Ama hız 140 ve üzeri olursa yine şehir içine yakın bir tüketim söz konusu.

    Yani demem o ki: Benzini Amerikan filmlerindeki gibi yarısını yere dökerek pompacıya gerek kalmadan kendimizin doldurduğu günleri görebilirsek o zaman bu motora sahip araçlar çok az yakıyor demektir.

    Saygılarımla...



    İnanıp inanmamak tabi size kalmış. Benim yazdığıma iddialı demişsiniz de şehir içi 8 litre yaktığını belirten kullanıcılar var.

    Sakin kullanım derken, ben vitesleri 1500 - 2000 devir aralığında değiştiriyorum. DSG vitesler de böyle yapıyor. DSG 60 km. hıza ulaştığında çoktan 7. vitese çıkmış oluyor.

    Yılardır Jetta kullanıcısıyım. Yakıt tasarrufu konusunda edindiğim en büyük deneyim ilk fırsatta bir üst vitese geçmektir. Ayrıca aracım sıfır ve bakımları düzenli yapılıyor. Yıpranmış ve bakımsız motorlar da fazla yakar.

    Yıllardır kullandığım bir motorda birşeyler ispatlamak zorunda olduğumu düşünmüyorum. 48 litre yazmamın sebebi de şudur: Kırmızı ışık yandığında depoda 7 litre benzin kalıyor. 55 - 7 = 48 L. Her benzin aldığımda km. sayacını mutlaka sıfırlarım. Ve şimdiye kadar benzin ikaz ışığı yandığında km. sayacında 500 küsürden daha az bir rakam görmedim. O da yazın ve klima açıkken. Klima yaklaşık %10 fark ediyor. Yazın 500 km. kışın 550 km. benim çok rahat yakalayabildiğim değer. Bu değeri yakalayamayanlar suçu arabada değil kendi kullanım stillerinde aramalı. Her defasında 3000 -3500 devirlere çıkıp vites büyütüyorsanız 10 litreden fazla bile yakarsınız.

    Benden bu motoru kullanan tüm arkadaşlarıma tavsiye: 1500 - 2000 devir aralığında vites büyütün. Tasarruf yaptığınızı hemen göreceksiniz. İşin sırrı bu. DSG vites araçlar, aynı motor olmasına rağmen neden bizim araçlardan az yakıyor ? Çünkü çok düşük hızlarda, çok büyük viteslerde gidebiliyor. 55 - 60 km. hızda 7. vitese atıyor. Düz vites araçlarda da 50 km. hızda 5. vitese atabilmiş olursanız aracınız az yakar.

    Kullanım kılavuzunda:

    30km. hızda => 3. viteste

    40km. hızda => 4. viteste

    50km. hızda => 5. viteste

    gidin der. Fakat çoğu kullanıcı ancak 80 - 90 km. hıza ulaştığında 5. vitese atar.



    İyi forumlar...



    Çok eski konu ama arkadaş kesinlikle haklı. Ayrıca benim golf 1.6 102 bg aracımda vites değiştirme göstergesi var 1500 devire gelince vites büyüt uyarısı veriyor. yol sakinse 1300 devirde gittiğim bile oluyor inanılmaz tasarruf sağlıyor. Bu kadar yıl araç kullandım neden yüksek devirde kullandığıma yanıyorum.


    Aklın yolu bir. Tasarruf etmek isteyen yukarıda anlattığım şekilde kullansın. İyi forumlar...




  • Merhaba Arkadaşlar,

    Konu eski ama ben aracımı yeni aldığım için foruma üye olarak verileri paylaşmak istedim. Uygun fiyata çok temiz 2004 Golf 5 e denk geldim 32000 de FSI motor olmasına rağmen aldım. Neden FSI olmasına rağmen diyorum çünkü aracı almadan çok araştırdım 10 litre yakıt tüketimlerini görünce korkmadım değil ancak aylık ortalama 1000 km yapacağım için aracın cazibesine dayanamadım ve aldım. 4 ayda 3500 km. yol katettim tamamı şehir içi.Şu an ortalamam 8.4 lt...

    Son yakıt alışımda tüketimi test ettim. 40 lt yakıtla 480 km. şehir içi kullanım gerçekleşti. Yani 8.3 lt. 4.78 den almıştım yakıtı. Yani 39.83 kuruş.

    Bunu test ederken kesinlikle estra bir tasarruf yapmadım ve normal günlük kullanımımdan şaşmadım. 2250 devir ile 2750 devir arasında gezdim. Çok düşük devirlerin motora zarar verebileceği düşüncesiyle devri çok düşürmedim. Kullanımlarımda 3000 devirde vites değiştirdim. 70 km. hızı 4. viteste kullandım oda yaklaşık 2600 - 2700 km. denk geliyor. 75 km hızdan sonra 5 e takarım. Şehir içi kullanım olduğu için 80 km ve üzerine sadece bir kaç kez çıkabildim. Çokta sakin kullanım sayılmaz kısaca. normal kullanım. Ayrıca bunu son 20 günde kış şartlarında denedim.kar yoktu ancak yağmur çamur. ve klimadan kesinlikle taviz vermedim. Klima yakıtı ne kadar etkiler bilmiyorum ancak hiç bir şekilde taviz vermedim neredeyse her binişimde açıktı.

    Forumda bazı arkadaşlar yalan bilgi vermeyin dedikleri için kendim denedim ve gördüm. Bu motor korkutulduğu gibi 10 lt falan yakmıyor. Kullanımlarınızda sürekli dağ bayır gezip 2. vitesden 3 ten yukarı çıkamıyorsanız yakar veya çok yüksek devirde kullanırsanız yakar. Tamamen kullanım ve yol şartlarına bağlı yazan arkadaşıma katılıyorum. 2012 Seat Leon benzinli aracı olan bir arkadaşım şehir içinde 8 lt nin altına düşemiyorum dedi. Yani araç üretildiği yıl kullanılan motor teknolojisi ve performansına göre yakıt canavarı falan değil. Asıl canavar içinizde olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husohero

    Merhaba Arkadaşlar,

    Konu eski ama ben aracımı yeni aldığım için foruma üye olarak verileri paylaşmak istedim. Uygun fiyata çok temiz 2004 Golf 5 e denk geldim 32000 de FSI motor olmasına rağmen aldım. Neden FSI olmasına rağmen diyorum çünkü aracı almadan çok araştırdım 10 litre yakıt tüketimlerini görünce korkmadım değil ancak aylık ortalama 1000 km yapacağım için aracın cazibesine dayanamadım ve aldım. 4 ayda 3500 km. yol katettim tamamı şehir içi.Şu an ortalamam 8.4 lt...

    Son yakıt alışımda tüketimi test ettim. 40 lt yakıtla 480 km. şehir içi kullanım gerçekleşti. Yani 8.3 lt. 4.78 den almıştım yakıtı. Yani 39.83 kuruş.

    Bunu test ederken kesinlikle estra bir tasarruf yapmadım ve normal günlük kullanımımdan şaşmadım. 2250 devir ile 2750 devir arasında gezdim. Çok düşük devirlerin motora zarar verebileceği düşüncesiyle devri çok düşürmedim. Kullanımlarımda 3000 devirde vites değiştirdim. 70 km. hızı 4. viteste kullandım oda yaklaşık 2600 - 2700 km. denk geliyor. 75 km hızdan sonra 5 e takarım. Şehir içi kullanım olduğu için 80 km ve üzerine sadece bir kaç kez çıkabildim. Çokta sakin kullanım sayılmaz kısaca. normal kullanım. Ayrıca bunu son 20 günde kış şartlarında denedim.kar yoktu ancak yağmur çamur. ve klimadan kesinlikle taviz vermedim. Klima yakıtı ne kadar etkiler bilmiyorum ancak hiç bir şekilde taviz vermedim neredeyse her binişimde açıktı.

    Forumda bazı arkadaşlar yalan bilgi vermeyin dedikleri için kendim denedim ve gördüm. Bu motor korkutulduğu gibi 10 lt falan yakmıyor. Kullanımlarınızda sürekli dağ bayır gezip 2. vitesden 3 ten yukarı çıkamıyorsanız yakar veya çok yüksek devirde kullanırsanız yakar. Tamamen kullanım ve yol şartlarına bağlı yazan arkadaşıma katılıyorum. 2012 Seat Leon benzinli aracı olan bir arkadaşım şehir içinde 8 lt nin altına düşemiyorum dedi. Yani araç üretildiği yıl kullanılan motor teknolojisi ve performansına göre yakıt canavarı falan değil. Asıl canavar içinizde olabilir

    kesinlikle katılıyorum. fsı triptronik comfortline paket aracım var ve bende gayet sakin kullanıyorum ve değerlerim sizinkine yakın.

    fsi motora lpg de takılabiliyor üstelik 2 yıl garantili..

    tsi denilen motor zaten fsi ın devamıdır ve fsı motor da normal motorlara göre %5-6 'ya yakın yakıt tasarrufu sağlar. fsi motorda yakıt doğrudan silindire ve çok hassas bir zamanlama ile püskürtülüyor.Böylece verimlilik artıyor.Ayrıca geleneksel benzinli motorlarda yakıt 3-5 bar gibi püskürtülürken bu FSI motorda 50-100 bar oluyor.Böylece yakıt daha atomize hale geliyor ve hava ile daha iyi karışması amaçlanıyor.Temel olarak FSI iki ayrı modda çalışıyor.Düşük motor devirlerinde kullanılan yakıt/hava karışım sistemi yüksek devirlere geçildiğinde değişiyor.Eğer yüksek performans isteniyorsa ve otomobil yüksek devirlerde kullanılıyorsa FSI motor geleneksel motor gibi çalışıyor.Hava ile yakıt (sırasıyla 14 ile 1 birim)karışım silindir içerisinde homojen (eşit)olarak dağılıyor.Buna karşılık şehir içerisinde kullanımlarda veya konforlu sürüşlerde otomobil düşük devirlerde kullanılıyorsa motor FSI moduna geçiyor.




  • arkadaslar golf 5 kasa 1,6 ile 1,6 primline arasındaki fark nedir acaba

    ayrıca her iki modele LPG takılabiliyor sanırım birde brc aradım fsı motorlarınada gaz takabiliyoruz dediler ama verimi biraz daha düşük diğer modellere göre söylendi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Faithful Departed

    TEK ÇÖZÜM LPG.

    Geçen ay eşimin Fiat Grande Punto 1.4 Active 77 HP 2006 model aracına taktırmıştım. Bu ay da ruhsata işleteceğim. LPG olmasaydı 3,50 YTL'lik benzine mahkum olmuştuk.

    Bakalım devletin insafı nereye kadar...

    nasıl nostalji oldum, şimdi 4.70 benzin of
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husohero

    Merhaba Arkadaşlar,

    Konu eski ama ben aracımı yeni aldığım için foruma üye olarak verileri paylaşmak istedim. Uygun fiyata çok temiz 2004 Golf 5 e denk geldim 32000 de FSI motor olmasına rağmen aldım. Neden FSI olmasına rağmen diyorum çünkü aracı almadan çok araştırdım 10 litre yakıt tüketimlerini görünce korkmadım değil ancak aylık ortalama 1000 km yapacağım için aracın cazibesine dayanamadım ve aldım. 4 ayda 3500 km. yol katettim tamamı şehir içi.Şu an ortalamam 8.4 lt...

    Son yakıt alışımda tüketimi test ettim. 40 lt yakıtla 480 km. şehir içi kullanım gerçekleşti. Yani 8.3 lt. 4.78 den almıştım yakıtı. Yani 39.83 kuruş.

    Bunu test ederken kesinlikle estra bir tasarruf yapmadım ve normal günlük kullanımımdan şaşmadım. 2250 devir ile 2750 devir arasında gezdim. Çok düşük devirlerin motora zarar verebileceği düşüncesiyle devri çok düşürmedim. Kullanımlarımda 3000 devirde vites değiştirdim. 70 km. hızı 4. viteste kullandım oda yaklaşık 2600 - 2700 km. denk geliyor. 75 km hızdan sonra 5 e takarım. Şehir içi kullanım olduğu için 80 km ve üzerine sadece bir kaç kez çıkabildim. Çokta sakin kullanım sayılmaz kısaca. normal kullanım. Ayrıca bunu son 20 günde kış şartlarında denedim.kar yoktu ancak yağmur çamur. ve klimadan kesinlikle taviz vermedim. Klima yakıtı ne kadar etkiler bilmiyorum ancak hiç bir şekilde taviz vermedim neredeyse her binişimde açıktı.

    Forumda bazı arkadaşlar yalan bilgi vermeyin dedikleri için kendim denedim ve gördüm. Bu motor korkutulduğu gibi 10 lt falan yakmıyor. Kullanımlarınızda sürekli dağ bayır gezip 2. vitesden 3 ten yukarı çıkamıyorsanız yakar veya çok yüksek devirde kullanırsanız yakar. Tamamen kullanım ve yol şartlarına bağlı yazan arkadaşıma katılıyorum. 2012 Seat Leon benzinli aracı olan bir arkadaşım şehir içinde 8 lt nin altına düşemiyorum dedi. Yani araç üretildiği yıl kullanılan motor teknolojisi ve performansına göre yakıt canavarı falan değil. Asıl canavar içinizde olabilir

    çok düşük devirlerin zarar verebileceğini söylemişsiniz, böyle bir durum eğer 1000 devirin altında aracı stop ettirme ile ettirmeme arasında kullanıyorsanız geçerlidir,

    yoksa otomatik vitesli araçlarda ekonomi moduna bakarsanızdevir 1600a geldiğinde değişim gerçekleşir (benzinli)

    ben golf 5 tsi 140 hp aracımda 6. vitese takıp 1800 devir civarı gidip 4.4 lt / 100 km ortalama yakaladım





  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: husohero

    Merhaba Arkadaşlar,

    Konu eski ama ben aracımı yeni aldığım için foruma üye olarak verileri paylaşmak istedim. Uygun fiyata çok temiz 2004 Golf 5 e denk geldim 32000 de FSI motor olmasına rağmen aldım. Neden FSI olmasına rağmen diyorum çünkü aracı almadan çok araştırdım 10 litre yakıt tüketimlerini görünce korkmadım değil ancak aylık ortalama 1000 km yapacağım için aracın cazibesine dayanamadım ve aldım. 4 ayda 3500 km. yol katettim tamamı şehir içi.Şu an ortalamam 8.4 lt...

    Son yakıt alışımda tüketimi test ettim. 40 lt yakıtla 480 km. şehir içi kullanım gerçekleşti. Yani 8.3 lt. 4.78 den almıştım yakıtı. Yani 39.83 kuruş.

    Bunu test ederken kesinlikle estra bir tasarruf yapmadım ve normal günlük kullanımımdan şaşmadım. 2250 devir ile 2750 devir arasında gezdim. Çok düşük devirlerin motora zarar verebileceği düşüncesiyle devri çok düşürmedim. Kullanımlarımda 3000 devirde vites değiştirdim. 70 km. hızı 4. viteste kullandım oda yaklaşık 2600 - 2700 km. denk geliyor. 75 km hızdan sonra 5 e takarım. Şehir içi kullanım olduğu için 80 km ve üzerine sadece bir kaç kez çıkabildim. Çokta sakin kullanım sayılmaz kısaca. normal kullanım. Ayrıca bunu son 20 günde kış şartlarında denedim.kar yoktu ancak yağmur çamur. ve klimadan kesinlikle taviz vermedim. Klima yakıtı ne kadar etkiler bilmiyorum ancak hiç bir şekilde taviz vermedim neredeyse her binişimde açıktı.

    Forumda bazı arkadaşlar yalan bilgi vermeyin dedikleri için kendim denedim ve gördüm. Bu motor korkutulduğu gibi 10 lt falan yakmıyor. Kullanımlarınızda sürekli dağ bayır gezip 2. vitesden 3 ten yukarı çıkamıyorsanız yakar veya çok yüksek devirde kullanırsanız yakar. Tamamen kullanım ve yol şartlarına bağlı yazan arkadaşıma katılıyorum. 2012 Seat Leon benzinli aracı olan bir arkadaşım şehir içinde 8 lt nin altına düşemiyorum dedi. Yani araç üretildiği yıl kullanılan motor teknolojisi ve performansına göre yakıt canavarı falan değil. Asıl canavar içinizde olabilir

    çok düşük devirlerin zarar verebileceğini söylemişsiniz, böyle bir durum eğer 1000 devirin altında aracı stop ettirme ile ettirmeme arasında kullanıyorsanız geçerlidir,

    yoksa otomatik vitesli araçlarda ekonomi moduna bakarsanızdevir 1600a geldiğinde değişim gerçekleşir (benzinli)

    ben golf 5 tsi 140 hp aracımda 6. vitese takıp 1800 devir civarı gidip 4.4 lt / 100 km ortalama yakaladım



    Devir konusunda verdigin bilgi icin tesekkürler.

    Yakaladığın ortalama tüketim çok iyi fakat uzun yolda yakalanabilecek bir ortalama. Ben de haftasonu yaptığım uzun yolun tüketim bilgisini paylaşayım. Ankara bursa arası 410 km yaptım. Eskişehire kadar 100-110 arası 6. Viteste 2500 devirde kullandim. Ortalama 6.5 lt tüketim gerçekleşti. Bu araçla ilk uzun yolculuğum olduğu için bu aralikta denedim yüksek geldi ve eskisehirden sonra gazdan ayağimi çektim ve 90 -100 arası kullandım. Bu sefer toplam ortalama tüketim ankaraya gittiğimde 6.0litreydi.yani eskişehirden sonra 5.5 ortalama diyebilirz.

    Dönüşte 410 km geldim ve 2300 devir 95-105 arası ortalama tüketim 5.7 gercekleşti. Bugün kü fiyatlara göre 27 kuruş.

    Kisaca ne kadar gaza basarsan o kadar ödersin. Yine de kitapçığındaki ya da kağıt üstündeki değerleri yakalamak güzel... evdeki hesabı çarşıya uydurabiliyorsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rene54

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Dostum,

    1.6 Litre turbosuz ve doğrudan enjeksiyonsuz motor ise (8 valfli) ve çok yakıyorsa yapabileceklerin:

    1. LPG takmak (denenmiş ve ispatlanmıştır)
    2. Lastiklerin hava basıncını kontrol ettirmek.
    3. Erken vites yükseltmek.
    4. Aracı boşta kullanmak.
    5. Motorun ısınmasını beklememek.
    6. Servise debriyaj kalınlığını ölçtürmek.
    7. Motor yağ, filtre, enjeksiyon, buji değişimi ve temizliği.
    8. Fren balatalarının gerğinden fazla sıkmamasın sağlanması.
    9. Aracı satmak ve yerine LPG ile daha da iyi uyum gösteren 16V motorlu Golf veya Bora almak.
    10. Aracı satmak ve yerine dizel almak.

    Son 2 opsiyonu ciddi olarak düşün. Araca fazla masraf, aksesuar, AUDI/HFI takmadan,
    bağlanmadan satıp yerine başka bir model düşünebilirsin. Bilhassa 16V'li Cruise Control
    tertibatlı motora LPG taktırırsan dizelden de az yakar, çok da keyif alırsın.

    Hoşçakal.

    Taner Göde

    konu çok eski olmasına ragmen yazma ihtiyacı hissettim çünki yanlış bir aktarım olmuş.

    Vw nin en saglam en düşük maliyetli ve LPG ye en uyumlu motoru a..koduyla başlayan 102 HP 8 valflik motordur.

    b..koduyla başlayan 16 Valf 105hp olan motorlar ise tam tersi Lpg ile ciddi uyumsuzluk göstermektedir.Zaten Vw Golf V te bu motoru kaldırmış ve V kasada hiç kullanmamıştır.

    bu motor yerine Fsi çıkmıştır.Fsi ise hem nazik yapısı hemde halen sağlıklı Lpg sistemi kabul etmemesi sebebiyle zaten tutulmamış ve yerini Tsi a bırakmıştır.

    8 valfli motora sahip Vw sürücüleri hiç çekinmeden Lpg taktırıp kullanabilrler son derece sorunsuz ve uyumlu bir motordur.


    hocam ben de birazcık yazma ihtiyacı hissettim konuyu hortlatıyoruz kusura bakmayınız
    ben de 2 yıldır gold 2003 1.6 16v kulllanıyorum. LPG uyumsuz lafına kesinlikle katılmıyorum. 16 v motor yüksek devir çevirebilen bir motordur 8v motor düşük devirlerde daha yüksek tork verir ve sakin kullanımda o kadar çok yakmaz. 16 v motorun bakımı zordur. triger seti karışık ve bir o kadar da çetrefilli. babam motorcu olduğundan ben çok sıkıntı yaşamadım.

    1.6 16V motora gidipde uyduruk LPG taktırırsan sorun yaşaman muhtemel 25-30 milyarlık araca ucuza kaçıp 800 TL lik lpg taktırmayacaksın. suçu arabada bulursun. bende LOVATO var 40.000 KM ye yaklaştı LPG li kullanıyorum (benden daha öncesi de var tabi) sorunsuzdur. sadece birçok araçta olduğu gibi. (opel, honda, toyota, vw) eski motorlarda özellikle eski kitler yüksek devir çeviremeyip benzin çekiyorlar motoruna göre 4.500 devir üstü oluyor bu aralık genellikle. tam sorunsuz spor kullanım isteyen bir arkadaş işini bilen bir ustaya Prins, Landirenzo vb sağlam enjektörlü gerekli LPG sirküsünü sağlayacak bir kit tercih etmelidir. normal kullanımda zaten o farkı anlayamaz insan.

    ayrıca FSI motor arabaya LPG taktırdık (sorunsuz çalışıyor) nasıl TSI motor a takılıyorsa FSI ye de takılıyor. FSI motor TSI nin bir ön denemesidir. TSI tam oturunca (hoş yine turbo arızalarından geçilmiyor ama) FSI motor artık takılmıyor onun yerine TSI (TFSI) var.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.