Şimdi Ara

DH Alfa Romeo Klübü (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.002
Cevap
41
Favori
221.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben standart kullanımlarımda uzun dönem ortalaması olarak genelde 9 litre görüyorum.
    Günlük kullanımda bir yere yetişme derdim yoksa ve ACTUAL CONS. (Anlık Yakış) verisini bilgisayardan takip edip dikkatli sürersem günlük yakış ortalamam 8,5 litreye düşüyor.
    Bu arada diğeceğim şudur ki, Alfa'nız 2.0 ise herkesi tokatlayabilirsiniz.
    Fakat 1.6 ise o zaman 3-4 sene önce hemen herkesi tokatlarken şimdi biraz daha dikkatli olmak zorundayız o konuda.
    Standart 1.6'ların çoğunu tokatlamak mümkün ama Turbo takviyeli veya 120 beygirin üstündeki bazı araçlar daha seri olabilme başarısını gösterdiler. Modifiyeli motorları da aradan iyi ayırt etmek lazım.
    Bazen kavşağa yaklaşırken duran araçların egzost'larını kontrol etmek bile motor modifiyelerinin olduğuna bir işaret.
    Twin Spark motorlar ise çok fazla modifiyeye müsait değil.
    Gerçi Nisan ayındaki Ankara Alfa buluşmasında kendi kendine 156 1.6 motoruna turbo uygulaması yapan bir arkadaş vardı.
    300 hp aldığını söylüyordu modifiyesinden ama o motor o uygulamayı ne kadar süre kaldırır ve ne kadar hp ve tork artışı kaydeder bilinmez. 300 hp biraz fazla iddialı bir rakam.

    Alfa'nın cevabı 149'da gayet NET ve SERT olacaktır ama hem 147'yi hem de Twin Spark motorları fazlasıyla uzattılar.
    Bari 147 biraz daha devam edecekse klasik, varyatör problemi olan Twin Spark'ları kaldırıp 1.4 Turbo 155 beygir MITO motoru veya 1.8 MPI 140 beygir 159 motoru koysalardı. Veya 1.9 JTS...
    Twin Spark'ların artık tedavülden kalması lazım. Fakat bu uygulamaların 147'ye yapılması MITO satışlarını etkileyeceği düşünülerek ticari anlamda yapılmaz. Ülke dışında olsa bile burada FIAT getirtmez. 2.2 JTS'leri bile ithal etmiyor amcalar.

    Halen güçlü ve üst devirleri çılgın bir motor TS ama Alfa'lar 1250 kg civarında. Eskisinden daha apğr ve donanımlı.
    Yeni donanımlara motoru da eklemeliler.
    Ama neyse 2009'da 149 gelecek. Veya taş çatlasa 2010'da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 147BLACK -- 25 Aralık 2008; 8:23:12 >




  • sağol metabax
  • benim aracımın ön iki kapısının kilit butonu yuvasına takılı kalıyor. Bunun pratik bir çözümü varmı
  • O yine iyi. Benim sağ balatam bugün donuk kaldı soğukta ve ABS ile ASR hata verdi.
    Sabah yolda bırakıp taksi ile gittim işe.
    Öğlen açılmış donuk balata ama yine de gıcırtılı ses yapıyor.
    Askerde olan kardeşimin 206'sını aldım öğleden sonra onu kullanacağım. Hafta sonu olmazsa yine servis yolu gözükecek.
  • Alfa Romeo 2009'da Alfa 149 modelini, Lancia ise bir coupe üretim bandını hizmete sokacak.

    Avrupa'daki otomobil satışlarında son 7 aydır süren durgunluk ve gerileme üreticilerin yeni model ve segmentlere giriş planlarını hızlandırdı. 2009 ve 2010 yıllarında da satışlarda düşme eğilimininin süreceği öngörüsünde bulunan Avrupalı üreticilerin krizin etkilerini bertaraf edecek en önemli silahı diğer segmentlere göre satışları daha az gerileyen premium kompakt, SUV ve kompakt binek araçlar olacak. Fiat Grup markalarından Alfa Romeo ve Lancia da coupe, SUV ve premium kompakt sınıfta araçlar üretmeye karar verdi.

    Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin verilerine göre satışlardaki daralma ağustos'ta yüzde 14,5, eylülde yüzde 8,2 ve ekimde yüzde 14,5 iken kasım ayında yüzde 25,8'lere kadar çıktı. 25 Avrupa Birliği üyesi ülkeyle İsviçre, Norveç ve İzlanda'yı kapsayan verilere göre, 2007'nin ilk 11 ayında 14.8 milyon 835 bin adet olan oto satışları bu yıl yüzde 7,1 azalarak 13.7 milyona geriledi.

    Lancia'nın hedefi niş müşteri

    Alfa Romeo 2007'de dünya genelinde 144 bin 619 adet araç satışı gerçekleştirirken, kriz nedeniyle 2008 yılını 105 bin araç satışı ile kapatmayı planlıyor. Satışa sunulmasının ardından iki ay içinde 20 bin adet satış başarısına ulaşan Mito'yu Avrupa pazarında önemli bir silah olarak kullanmayı planlayan Alfa, 2009 yılında yeni 149 modelini satışa sunacak. 2010 yılında ise SUV modelini satışa çıkaracak. Firmanın hedefi yeni modellerle satışlarını 300 bin adete çıkarmak. Alfa Romeo kompakt premium sınıfında yeni 149 modeli ile Audi A3, BMW 3 serisi gibi araçlara rakip olacak.

    2007'de 121 bin 676 araç satan Lancia ise Delta model lansmanı sayesinde dünya genelinde global kriz ortamından ve daralan pazar faktöründen Alfa'ya göre daha az etkilendi. Bu yıl 113 bin adet satışla yılı kapatmayı öngören Lancia, İtalya pazarındaki yüzde 30'luk gerilemeye karşın yüzde 7.2'lik azalış bekliyor. Lancia da "niş" müşteriyi yakalamak için bir coupe üretim bandı oluşturuyor.

    Türkiye'de yüzde 50 geriledi

    Alfa Romeo ve Lancia Türkiye İş Birim Direktörü Arzu Çolakoğlu, 2007'de Türkiye'de 648 adet Alfa sattıklarını, bu yılki daralma nedeniyle yıl sonunu 330 adet araç satışı ile kapatmayı öngördüklerini kaydetti.

    Lancia'da ilk olarak 2007'de 3 kapılı Ypsilon ile Türkiye pazarına girdiklerini hatırlatan Çolakoğlu şunları kaydetti: "İlk senemizde 71 adet otomobil satışı gerçekleştirirken, 2008 yılında ise satışımızı iki katına çıkararak 150 civarına çıkmayı amaçlıyoruz. Bu artışta eylül ayından itibaren Delta modelimizin de ürün yelpazesine katılmasının payı büyük. Gelecek yıl Alfa Romeo olarak 310 adet, Lancia olarak ise 270 adet otomobil satışı gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz. Birmot'un dışında Alfa Romeo ve Lancia bayilerimiz de artık İzmir, Ankara, Gaziantep ve Mersin'de mevcut." Lancia ve Alfa'da "kitle" pazarlaması yapmadıklarını belirten Çolakoğlu, "2009'da aktivitelerimize aynen devam edeceğiz. Sektör dışı farklı markalarla işbirlikleri ve özel müşteri aktiviteleri yaparak, satış ve pazarlamaya destek olacak çalışmalar içinde olacağız. Ayrıca ikinci el konusunda her iki markada da çalışmalarımız sürüyor" dedi.




  • arkadaşlar sahibinden de böyle bir alfa var satılık. fiyat da gayet uygun ama sizce var mıdır bunda bir bit yeniği...kilometre biraz yüksek.

    http://www.sahibinden.com/2005_model_156_tsWQQaXQQ10416746WQQpXQQdisplayitem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hernan77 -- 26 Aralık 2008; 21:11:44 >
  • Resimdeki aracım 105 bin km de ben 89 bin km de agustos ayında aldım.Varyatör+triger seti+debriyaj değişimi yaptırdıktan sonra sorunsuz olarak kullanıyorum.159 alana kadarda sorun çıkarmadan yol arkadaşım olacağına eminim.şuan piyasayı bilmiyorum ama bu saydıgım 3 şey değişmiş mi satıcıya bir sor.Zira değişmediyse seni 750 ytl gibi bir parayla varyatör triger değişimi bekliyor olacak...

     DH Alfa Romeo Klübü
  • sunroof güneşliğim yok , serviten fiyat sormadım ama istanbul anadolu yakasında alfa çıkmacısı varmı bildiğiniz
  • arkadaşım araba almadan önce o araca bende baktım.komple boyalıymış. ben limit yükseltmeyi tercih ettim ama sen bilirsin.
  • satıcıya mesaj attım bi kazası falan var mı diye bana gelen cevap:

    araçta kesinlikle kaza değişen yok.fakat araç kalın mikron boya gösteriyor.fabrikasyon çift kat boya var araçta

    olabilir mi böyle bir fabrika çıkış özelliği. varyatör ve triger seti değişimi için 750 ytl denmiş bu servis fiyatı mı? bunların değişimi dışarda özelde yapılamıyor mu? şuanki arabam vw polo clasic triger set, rulman ve hava filtresini işçilik dahil 180 ytl ye değiştirmiştim. trigeri her usta değiştirebiliyor diye biliyorum da varyatör için illa ki servise mi gitmek gerek? ve sadece varyatör değişimi kaçbin km de bir yapılıyor ve tutarı nedir? ben izmirde oturuyorum bunları değiştirebilecek birilerini bulabilir miyim, servis haricinde? bi de bu varyatör ve triger seti haricinde fazlaca masraf çıkarabilecek ne gibi bir bakımı olabilir bu 156 nın? amortisör de 156 için sorun galiba...bunların değişimi de ayrı bir masraf sanırsam....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SharpSnip

    Resimdeki aracım 105 bin km de ben 89 bin km de agustos ayında aldım.Varyatör+triger seti+debriyaj değişimi yaptırdıktan sonra sorunsuz olarak kullanıyorum.159 alana kadarda sorun çıkarmadan yol arkadaşım olacağına eminim.şuan piyasayı bilmiyorum ama bu saydıgım 3 şey değişmiş mi satıcıya bir sor.Zira değişmediyse seni 750 ytl gibi bir parayla varyatör triger değişimi bekliyor olacak...

     DH Alfa Romeo Klübü



    siz de izmirdesiniz galiba... kaça aldınız o zaman aracınızı...izmirde satışı yapılan ve takip ettiğim iki araç var 24.650 den en son baktığımda 24,350 düşmüştü. araç gayet temiz görünüyor. hatta on konsolun fotosu şuan masaüstü arka planımı süslüyor... 62000 km de...2005 model.


     DH Alfa Romeo Klübü


     DH Alfa Romeo Klübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hernan77 -- 28 Aralık 2008; 13:42:53 >




  • o araç birmotun eski bir müdürününmüş ve çiziklerden dolayı komple boyanmış.bana söylenen bu ama yinede sen bilirsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hernan77


    satıcıya mesaj attım bi kazası falan var mı diye bana gelen cevap:

    araçta kesinlikle kaza değişen yok.fakat araç kalın mikron boya gösteriyor.fabrikasyon çift kat boya var araçta

    olabilir mi böyle bir fabrika çıkış özelliği. varyatör ve triger seti değişimi için 750 ytl denmiş bu servis fiyatı mı? bunların değişimi dışarda özelde yapılamıyor mu? şuanki arabam vw polo clasic triger set, rulman ve hava filtresini işçilik dahil 180 ytl ye değiştirmiştim. trigeri her usta değiştirebiliyor diye biliyorum da varyatör için illa ki servise mi gitmek gerek? ve sadece varyatör değişimi kaçbin km de bir yapılıyor ve tutarı nedir? ben izmirde oturuyorum bunları değiştirebilecek birilerini bulabilir miyim, servis haricinde? bi de bu varyatör ve triger seti haricinde fazlaca masraf çıkarabilecek ne gibi bir bakımı olabilir bu 156 nın? amortisör de 156 için sorun galiba...bunların değişimi de ayrı bir masraf sanırsam....

    Varyatör değişimi gerçekten pahalı bir şey.
    Daha cmt günü ucuz diye bildiğim bir serviste sordum. Sıfırını değiştirmeye 480 ytl istediler.
    Triger artı varyatör değişimi için 750 iyi gözüküyor.
    Varyatör'e ses yapsa da binerim derseniz, bir çok Alfa'cı gibi o sesi duymadan sürersiniz.
    Ama triger mutlaka şart.
    Ön takımlar ise ses yapsa da hayati bir tehlike arz etmez. Dürüst bir servise gösterirseniz diyeceği muhtemelen şudur.
    "Ses yapar ama hayati bir sorun çıkartmaz, plastik parçalar gıcırdıyor".
    Yetkili servise gösterirseniz ilk diyecekleri "viraj denge çubuğu vs'in değişmesi gerekiyor".
    Sonrada 1000 ytl civarı para çıkartırlar.
    Tanıdık bir rot-balans-ön takım servisine gidip ayrıntılı göstermek lazım.
    Onlardan "değiştirin mutlaka" şeklinde öneri alınırsa özel serviste değiştirilmeli.
    İzmir'de duyduğum kadarıyla iyi bir özel Alfa servisi var.
    Onlarla konuşup iyi bir öneri alınması lazım.
    Yetkili servisler, dediğim gibi "şu şu şu değilecek, fiyatı da 1000 ytl" gibi bir politika izliyor.
    Fakat özel servisler daha insaflı ve dost canlısı olabiliyor.

    Şayet hayati tehlike oluşturacak bir durum yok ise ön takımlarda, o zaman bir çoğumuz gibi müzik sesi ile o gıcırtılar bastırılıp
    binilir.




  • normal araçlarda mesela benim şuanki arabamın trigerinin 60 binde bir değişmesi gerektiğini biliyorum. sanırsam alfalarda varyatör nedeni ile triger seti daha önceden değişiyor...diğer bir yandan da varyatörü değiştirmeyip triger değişim döneminde ikisi bir de değişebiliyor, anladığım kadarı ile...peki bu varyatör sorununun 2005 çıkışlı araçlarda çözüldüğünü duymuştum sanki...yok mu böyle bir durum...arabanın şekli şemali hoşuma gidiyor baya ama arada bu kronik sorunları sebebi ile kararsız kalmıyorum desem yalan olur....



    forumda yukarıdaki açıklamamı doğrulayacak bi yazı da gördüm. alfacı nicli üyeden alınmıştır...yani varyatör sorunu çözümü ile ilgili....bu doğrumudur arkadaşlar. 2005 model aracı olup da yine varyatör sorunu yaşayanınız var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hernan77 -- 29 Aralık 2008; 19:36:14 >
  • Varyatör sorunu hiç bir şekilde çözüme ulaşmadı. Bor katkısından tutun valfli sisteme kadar hiç birisi bir işe yaramadı.
    BMW benzer sorunlu bir motor piyasaya sürmüş vakti zamanında söylentiye göre.
    Ama 1 sene içinde geri çekmişler bu motoru. Alfa Romeo bu soruna rağmen halen sürdürüyor üretimini.

    Bu arada... evet galiba bir
    Üstteki mesajda gözden kaçırdığım şey varyatör değişikliğinde triger'in de değiştiği. Triger değişiminde varyatör değişmez ama
    varyatör değişikliğinde triger de değişir.
  • teşekkürler alfa147...hani biraz fazla param olsa en iyisi 159 almak ama...şimdi araştırma safhasındayım. alfa 156 ve mazda 3 şuan için araştırdığım iki model....çalıştığım kurumda 2005 model 30 binde mazda 3 ü olan bi arkadaş var. gerçi comfort mu dynamic mi şuan tam bilmiyorum ama 22.500 e anlaşalım diyor. takası da kabul ediyor. alfa yı gördükten sonra kararsız kaldım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hernan77 -- 29 Aralık 2008; 22:58:18 >
  • internette dolaşırken alfa ile ilgili şöyle bir video buldum ve alfa ya olan hayranlığım biraz daha arttı. alfa 156 ile porche 996 kapışması...alfanın motor sesi müthiş...özellikle virajlarda porchenin hemen ardına yapışıyor....izleyin. internet explorer kullanın ama. mozillada açılmıyor....ayrıca ingilterede çekilmiş. sağdan direksiyonlu bir alfa bu......


    http://video.otokritik.com/13-Alfa-156-ile-Porsche-996-kapismasi.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hernan77 -- 3 Ocak 2009; 12:32:23 >
  • slm arkadaslar 1mayıs 2007 de 156 2.0 ts 98 model haki yeşilde bitanede ben aldım ilk basta cok memnundum ama suan aractan sogudum neden sogudugumu anlatayım 1-uzun yolda bujı fırlamıs az daha motoru yakıyodum ama ust kapagı yakmısım allahtan patpat sesını duydum yaklasık 1mılyar masraf actı 2-aracta mılano marka tup var hafıf cukura gırdınmı kendılıgınden benzıne gecıyo bunu hala anlıyamadım servısede henuz goturemedım 3-aracım suan sılındır kapagından cok az yag kacırıyo servıs 500 ytl yı bulur dıyor ama bundan bısı olmaz dıyo sureklı yagını kontrol et dıyo azaldımı ekle dıyor sımdı arabayı satmak ıstıyorum ama satamıyorum bu tıp sorunları yasıyan varmı yada bılgısı olan sımdıden tesekkurler saygılar
  • Arkadaşlar selamlar;

    2004 VE ÜZERİ EZİLMEMİŞ VE YIPRANMAMIŞ 156 DİSTİNCTİVE MODEL ALFA ALMAYA KARARLIYIM. ALFA CENTER- SONGURLAR GİBİ BU İŞİ GALERİCİLİK BOYUTUNDA TEKELLERİNE ALMIŞ FİRMALARA KARŞI DÜŞÜNCELERİNİZ NEDİR VEYA HİÇ BURALARLA GÖRÜŞEN OLDUMU? YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
  • benim de dikkatimi çekti bu iki firma sadece alfa satıyor. bunun da nedeni bence millet alfasını satarken piyasa da satamayacağını zannedip bu firmalara vermeleri...
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.