Şimdi Ara

[DH]-------------Megane I Kulübü-------------[98-04] (354. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.148
Cevap
26
Favori
749.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 352353354355356
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • soulstriper kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar yanlışım varsa düzelteceklerdir. Hocam öncelikle km göstergeniz hatalı çalışıyor.
    Arabanın motoru ürettiği gücü şanzımana, şanzıman gücü tekerleklere hızı göstergeye gönderir.
    Tur sabittir asla değişmez, değişen lastik ölçüleri artmışsa km saati eksik düşmüş ise fazla gösterir.
    Sizin durumunuzda lastik ölçüleri hocam artmış, kadran ve km sayacı hatalı veri veriyor. Başka bir deyişle o anki hızınızı yaptığınız km yi doğru göstermiyor. 90 gösteriyor ise aslında 90 km üzeri gidiyorsunuz, ama km sayacı 90 km üzerinden işlem yapıyor. Şöyle anlatayım tur sabit dedik, bir huninin geniş ağzı ne kadar büyürse büyüsün uç kısmı hep aynı mesafeyi kat eder. Geniş kısım burada lastik büyüdükçe kat ettiği mesafe artacaktır.
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    Hocam evet bunun farkındayım. 100 km de 3-4 km daha düşük gösteriyor. Ortalama hızımı hem gps hem de devir saati ile anlıyorum çünkü daha önce de ölçümler yapmıştım, karşılaştırma yapabiliyorum.



    Peki hocam bu ortalamalarla bu yakıt sarfiyatı normal mi? Eğer düşündüğüm gibi yüksekse sebepleri ne olabilir?

    Edit: 2000 model 8 valf, sizinle aynı motor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soulstriper -- 26 Ağustos 2016; 10:40:34 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam hatalı gösterge yanı sıra, artan ebat aracın özellikle yokuş ve kalkışlarda yorulmasına neden olacaktır. Öte taraftan ortalama 130 ise 140-150 km yide görmüş araba. Bozuk yol ve sıkışık trafik bu nedenler yakıtın artmasına neden, yine de fazla geldi bana yakıt verileri. Hocam ben aracımda 155 buji Meksika malı kullanıyorum, 155 Fransız buji kullanırsam çekiş ve tekleme yapıyor arada. Her iki bujide renault mais. Sanırım siz 188 buji kullanıyorsunuz, 188 orijinal bujisi 8v için 155 16 v için. Ama Meksika yapımı olmalı. Hocam yanlış bilmiyorsam lpg ayarı aracın beyinine göre yapılır. Araç beyini benzini tanıyacağından öncelikle lpg ayarına gitmeden aracı 200-400 km benzinde kullanmak gereklidir. Bu arada tabiki aracın bakımları tam olmalı. Gaz lpg ayarı yapan usta araç benzin verilerini okuyup bu veriler üzerinden lpg beyin ayarını yapmalı. Diğer türlü yapılan ayarlar hatalı olacaktır, çünkü araç soğuk ilk marş verisini beyin alacaktır yani benzinde çok yaktığı anı kaydedecektir. Bu veri üzerinden yapılan lpg beyin ayarı hatalı olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 26 Ağustos 2016; 12:24:55 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende orjinal 185 6015 ile GPS ve km göstergesini karşılaştırdım. Bizim araçların km göstergesi 100km de gerçek hızdan 2-3 km daha fazla gösteriyor. Yani gpsye göre 97 ise göstergede 100 görünüyor. Gerçek hız göstergedekinden daha düşük. 56 100 122 gibi hızlar ile ceza yememek için iyi bir özellik.
    Diğer taraftan arkadaşın ölçülerini karşılaştırdım.
    http://www.oponeo.com.tr/lastik-bilgileri/esdeger-lastikler#replacementsCalculator
     [DH]-------------Megane I Kulübü-------------[98-04]

    2 km daha az gösteriyor. Yukardaki yanılma payını da ilave edersek gösterge 100km iken hız 95 civarında olması lazım.
    1000 km de 50 km farkeder, 280 km de 15 yani 266 km üzerinden hesap yapılmalı.
    Yine de tüketim fazla. Düz yolda deneke lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 3 Eylül 2016; 12:03:14 >




  • Hocam orjinal ölçü 175 60 14 olmalı. Benim değerler 185 65 14. Sizin ele aldığınız değerler farklı.





    Bujileri ve kablolarını şimdilik orjinali ile değiştirdim. Yağ, havaalanında ve yağ filtre değişimi yaptım. Bir ara sibop ayarı yaptıracağım. sonuca göre bakacağım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orjinalde iki tür lastik ölçüsü var.
    175 70 14 T ve 185 60 15 ve H

    Kitapçıktan alıntı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 3 Eylül 2016; 12:46:22 >
  • Mrb aranızda 2001 rxi ile katılmış bulunmaktayım. Acaba megane 1 é megane 2 teyibi takılır mi cd li ve üstade list olanindan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar bende aranıza yeni katıldım

    Aracım 2002 rxi modeli yalnız çözemediğimiz bi kaç sıkıntı var

    1- Direksiyon Sert tek el ile dönüyor ama sert yani 206 gibi buna artı olarak sağ veya sol fark etmemek ile birlikte tam kırınca kendini toplamıyor bi yarım tur kadar destek verdikten sonra kendini topuyor 2 farklı usta baktı sorun yok dedi

    2- Şöför cam açma düğmesinde tek dokunuş özelliği var bazen o özellik çalışmıyor düğme normal olarak çalışıyor ama o özelliği çalışmıyor arada çalışıyor

    3- Sinyal koluda bazen kendini atmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KSKcarpediem kullanıcısına yanıt
    Aynı sorunlar 2000 RXT aracımızda da mevcuttu.

    Sanki kronik sorunlar gibi.

    Başka garip bir sorun daha vardı; araç durgun haldeyken boşta gaz verdiğimde 3000 devire kadar, foşur foşur su sesi gelirdi. Sanki birşey suyu hareket ettiriyor motorda. Onu kimse çözemedi. Bir sene sonra sattım aracı.

    Sizde var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Aynı sorunlar 2000 RXT aracımızda da mevcuttu.

    Sanki kronik sorunlar gibi.

    Başka garip bir sorun daha vardı; araç durgun haldeyken boşta gaz verdiğimde 3000 devire kadar, foşur foşur su sesi gelirdi. Sanki birşey suyu hareket ettiriyor motorda. Onu kimse çözemedi. Bir sene sonra sattım aracı.

    Sizde var mı?

    Şükür motorla ilgili bi sıkımız yok ama değişik bir araç bu misal;

    1- Araba rölantide 750 diycem çünkü 5 ilâ 10 arasında çalışıyor çok sessiz çalışıp çalışmadığını anlamak için devir saatine bakmak lazım 3000 devir geçince çok ses yapıyor bi anormal ses yalıtımı

    2- Bundan önce 206 vardı 1.6 benzinli kışın soğuklarda bile 10 15 km gidince hararet 90da sabitlenirdi ısınıyodu hemen bu bakıyorum ekrana 36 derece hava düz yolda hararet ortaya bile gelmiyor trafikde falan takılmam lazım yükselmesi için o zaman fan devreye giriyor biraz açılsın yol tekrar düşüyor hemen hararet 90 altına enteresan yani sizin araçda böylemiydi bu iki sorun için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çekilin Ben Baytarım kullanıcısına yanıt
    Vites sallanması şanzuman takozundan 40 tl fiyatı sallantı sıfıra inmiyor çünkü sallanması kronik bir nebze sallanıyor yinede ben değiştirdim bayağı fark etti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KSKcarpediem


    quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Aynı sorunlar 2000 RXT aracımızda da mevcuttu.

    Sanki kronik sorunlar gibi.

    Başka garip bir sorun daha vardı; araç durgun haldeyken boşta gaz verdiğimde 3000 devire kadar, foşur foşur su sesi gelirdi. Sanki birşey suyu hareket ettiriyor motorda. Onu kimse çözemedi. Bir sene sonra sattım aracı.

    Sizde var mı?

    Şükür motorla ilgili bi sıkımız yok ama değişik bir araç bu misal;

    1- Araba rölantide 750 diycem çünkü 5 ilâ 10 arasında çalışıyor çok sessiz çalışıp çalışmadığını anlamak için devir saatine bakmak lazım 3000 devir geçince çok ses yapıyor bi anormal ses yalıtımı

    2- Bundan önce 206 vardı 1.6 benzinli kışın soğuklarda bile 10 15 km gidince hararet 90da sabitlenirdi ısınıyodu hemen bu bakıyorum ekrana 36 derece hava düz yolda hararet ortaya bile gelmiyor trafikde falan takılmam lazım yükselmesi için o zaman fan devreye giriyor biraz açılsın yol tekrar düşüyor hemen hararet 90 altına enteresan yani sizin araçda böylemiydi bu iki sorun için

    Ses yalıtımı kesinlikle aynı durumdaydı. Otobanda 110 km/s ve üstüyle gitmek istesem devir 3000'i geçmiş oluyor ve ister istemez kafamı ağrıtıyordu.

    Kesinlikle kapı ve motor yalıtımı kötü.

    İkinci duruma gelecek olursak, az önce bahsettiğim su sesi gelmesi olayından sonra aracın motor sıcaklığı özellikle yazın normali geçiyordu.

    Sonrasında fan deli gibi çalışıyordu.

    Daha önce hiç sorun yoktu, normal şekilde ısınıyordu.

    Normalde de bu araç kolay kolay fan açmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • shintai kullanıcısına yanıt
    Kronik demek ki bu arabada böyle şeyler ilgilendiğiniz için çok sağolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KSKcarpediem kullanıcısına yanıt
    Evet kronik durumlar var. Ama aracın performansını özlüyorum açıkçası.

    Rica ederim,sizde sağolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KSKcarpediem

    Vites sallanması şanzuman takozundan 40 tl fiyatı sallantı sıfıra inmiyor çünkü sallanması kronik bir nebze sallanıyor yinede ben değiştirdim bayağı fark etti

    Hocam sorun takoz değil. Benzin filtresiymiş. Değiştirince araç şaha kalktı. Müsait bir gün aracın rolanti sensörünü söktüm ucundaki subapı kurum yapmış ve bir miktar yukarıda duruyormuş. Temizleyip pozisyon ayarı yaptım yerine taktım. Şuan rolantideki hafif dalgalanma da düzeldi.
  • Çekilin Ben Baytarım kullanıcısına yanıt
    Siz vites sallanması dememişmiydiniz? ben yanlış anlamışım o zaman kusura bakmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shintai kullanıcısına yanıt
    108 bg gerçekten hakkını veriyor çeşme otobanında sadece 3000 devirde vites değiştirerek 5. Viteste yükleniyorum düzse 190 200 lastiklere güvenemiyorum yoksa daha uzuyacağından şüphem yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KSKcarpediem kullanıcısına yanıt
    Vakti zamanında Çeşme otobanında ben de deneme yaptım ama sadece düz bölümlerde. Virajlara asla hızlı girmedim,lâkin ESP yok ve fazla güven vermiyordu virajlarda.

    Neyse, güle güle kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shintai kullanıcısına yanıt
    Aerodinamiki başarılı bir araba vakit ayırdınız sağolun iyi geceler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KSKcarpediem kullanıcısına yanıt
    Doğrudur,rica ederim size de iyi geceler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 352353354355356
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.