Sizlere digitürk abonesi olduğumdan bu yana başıma gelenleri anlatacağım böylece belki yüzlerce insanı dolandırılmaktan kurtarmış olurum.
Yaklaşık 3 ay önce kapımıza bir eleman geldi. Super online abonesi olduğumuzu, istersek internet faturamıza ek sadece 5.99 tlye digiturk abonesi olabileceğimizi söyledi. Bize de mantıklı geldi abone olduk. İlk ay 24.99 tl yalnızca digitürk faturası geldi. Hemen bizi bu belaya bulaştıran o kapımıza gelen herifi aradım numarasını almıştım ve ne tesadüfse bizi abone yaptığının ertesi günü işten ayrılmış. Bu tarz şeyleri daha önce de yaşadığım için yemedim tabi. Abonelik esnasında süperonline faturamızın ne kadar geldiğini hiç sormadan ısrarla aylık sadece 6 lira ödeyeceksiniz diyen adam bu sefer ben sizin faturanızın o kadar geldiğini bilmiyordum, faturanız şu kadar gelseydi bu kadar gelseydi toplamda 60 tl olacaktı falan filan dedi. Zorladım bunu ve müdürünün numarasını aldım. Müdürü de aynı şeyi tekrarladı ısrarla ve nihayetinde digitürk faturamızın yine aynı geleceğini fakat internet faturamızı azaltacaklarını, böylece yine ekstradan 6 lira ödeyeceğimizi söyledi. Tamam dedik peki. Sonraki ay yine fatura geldi internet faturası yine aynı ve yine 24.99 tl digiturk faturası... Digitürk müşteri hizmetlerini aradım bu sefer ve ödediğimiz 24.99 tlnin kayseri spor taraftar paketi ücreti olduğunu öğrendim. Bu olay da şöyle olmuştu: Abone olduğumuz akşam montaj için gelen ekip bize en az bir paket seçmemiz gerektiğini ve bu paketin ücretsiz olacağını ısrarla söyledi. Biz de fark etmez dedik adam kayseri spor paketini seçin maçlarını izlersiniz dedi. İyi dedik biz de fark etmez. Normalde ne ben ne babam futbol sevmeyiz ve hiç de izlemedik o maçları bi paket seçmek zorunlu olduğu için öylesine seçtik. ( B..tan kayseri sporun maçlarını izlemek için ayda 24 tl.. bu da sizin için bir dolandırıcılık örneği daha olsun.) Her neyse bir türlü anlaşamadık ve abonelik iptali sürecine geçtik. Bu arada tabi digitürkten dakika başı gelen aramalar mesajlar durmak bilmiyor. Bir mesaj dikkatimi çekti. Mesajda taraftar bilginiz bulunmamaktadır diyordu. Faturada kayseri spor taraftar paketi yazıyor ama taraftar bilgilerim yok aslında o da iyi. Abonelik iptali sürecine geçince öğrendik ki her şeyi telefonla, maille halleden digitürk abonelik iptali için dilekçe, faks vs. bir sürü ıvır zıvır istiyor ve bu sebepten BTK'dan ceza da almışlar ama hala devam ediyorlar. Bu cezayla ilgili haberin linkini aşağıda paylaşacağım.
Dilekçemizi verdik, faksımızı çektik 03.06.2014 tarihinde yani yarın aboneliğimizin iptal olması gerekiyor ve taahhüt bozduğumuz için de 113 lira taahhüt bedeli gelecekmiş. Biz bu bedeli ödemeyeceğiz. Çünkü bu sefer biz de çirkeflik yapmaya karar verdik. Taahhütteki imza babama ait değil normalde abonelik babamın üstüne ama o sırada kendisi evde olmadığı için o eleman benim imzalamamı istedi. Yani resmi olarak abone olan babamın imzası yok taahhütnamede. Normalde böyle şeyler yapacak insanlar asla değiliz ama taahhüt demek karşılıklı söz demek. Onlar bize verdiği sözü tutmadı bizi dolandırdılar ve biz de onlara karşı verdiğimiz sözü tutmayacağız.
Son dolandırıcılık vakası ise şu şekilde: biz yeni bir dolandırıcılığa kurban gitmeyelim ne olur ne olmaz diye aboneliğimiz bitmeden götürüp bütün parçaları teknik servise kendi aracımızla teslim ettik. Teslimden sonra oradaki yetkili bizden "iade ücreti" olarak 10 tl para istedi. İade ücreti... Yani düşünün parçaları demonte ediyorsunuz, topluyorsunuz, kendi aracınızla ayaklarına götürüyorsunuz ve üstüne bu adamlar sizden "iade parası" istiyorlar... Bununla ilgili şikayet sitesine yazdım ve bir kaç saat sonra digitürk genel merkezden aradılar. Telefondaki kadın normalde böyle bir ücretin olmadığını, eksik olarak iade edip etmediğimizi sordu ve etmedik dedim. Teknik servisle görüşüp bir kaç gün içerisinde geri dönüş yapacağız dedi ve kapattık. 5 gün içerisinde herhangi bir geri dönüş olmayınca bu gün şikayetimi güncelledim ve sabah saatlerinde yine telefonum çaldı. Bu sefer başka bir bayan şikayetimizin kayıt altına alındığını 7 - 10 iş günü içerisinde dönüş yapacaklarını söyledi. İki saat önce ise yine aynı numaradan arandım. Bu sefer herifin biri iade parası alınmasının doğru olduğunu, normalde 25 tl olduğunu ama servisin bize aslında iyilik yaptığını ima etti. Ben ise bütün bu olaylarda sakinliğimi korumaya çalışırken artık dayanamadım ve "beyefendi biri arıyor öyle bir ücret yok diyor, biri arıyor var diyor ve siz sözde kurumsal bir işletmesiniz. Koordinasyon kavramından haberiniz yok." diyerek kapattım telefonu. Bir de ben bunları anlatırken adam sürekli size onu söyleyen bayanın adı neydi diyor. Yahu diyorum hatırlamıyorum aradan 5 gün geçmiş telefonu açar açmaz ismini öylesine söyleyen kadının ismini nereden hatırlayayım. Güya ismini öğrenip konuşma kaydını dinleyecekmiş. Resmen bana hatırladığım halde yalan söylüyorum gibi muamele yaptı. Yarın abonelik iptal olacak yarın editlerim. Arkadaşlar sizden ricam lütfen aranızda abone olmayı düşünenler varsa en az iki kere düşünsün ve şikayet sitelerinde digitürk ile ilgili yazılmış şikayetleri okusun. Tiksinirsiniz onlardan yemin ediyorum. Bu yazıyı yazmaktaki amacım yazının başında da belirttiğim gibi abone olmayı düşünen arkaşları nasıl bir düzenbazlık beklediğini göstermektir. Hayırlı günler.