Şimdi Ara

disklerin bitik olması frenlemeyi etkilermi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
4.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Fren gibi hayati bir donanım konusunda titiz davranmak gerekiyor bence. Sizin yerinizde olsaydım balatalarla birlikte diskleri derhal değiştirirdim. En ufak bir risk alınacak bir konu değil çünkü ve fren mesafesini sadece 1 metre kısaltmak bile hayat kurtarabilir.
  • balatası biten araç her zaman daha geç durur. bu geciken durma mesafesi bazı araçlarda %5 dir, bazılarında %10dur ama bunlar yinede değiştirmemek için neden değil. güvenlik konusuna bırakın da servisler karar versin, kullanıcılar değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Peki soruyu ben sorayım ne cevap gelecek merak ediyorum , balatanın aşınması fren mesafesini aşırı etkilemez iken neden diskin aşınması mesafeyi etkiliyor sizce �.


    Sanki sorunuzun ilk versiyonunda cevap da var. Arka arkaya yapılan frenlerde ortaya çıkıyor değil mi :) Daha önce rastlamadığım bilgi, ne kadar etkiliyor gerçekten ben de merak ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 13 Şubat 2013; 12:13:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Peki soruyu ben sorayım ne cevap gelecek merak ediyorum , balatanın aşınması fren mesafesini aşırı etkilemez iken neden diskin aşınması mesafeyi etkiliyor sizce �.


    Sanki sorunuzun ilk versiyonunda cevap da var. Arka arkaya yapılan frenlerde ortaya çıkıyor değil mi :) Daha önce rastlamadığım bilgi, ne kadar etkiliyor gerçekten ben de merak ettim.

    evet arka arkaya yapılan frenlemede fark eder .

    İlgilenen forumdaşlar için ipucu vereyim

    Konu sıcaklı , ısı ve iletimi (Heat Transfer) ile alakalı. Seramik frenlere bundan dolayı iyi frenleme yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Peki soruyu ben sorayım ne cevap gelecek merak ediyorum , balatanın aşınması fren mesafesini aşırı etkilemez iken neden diskin aşınması mesafeyi etkiliyor sizce ….

    disk yüzeyi orantılı aşınmıyor

    dalgalı, çukurlu,tepecikli -hangi kavram uyuyorsa ona göre düşünün- aşındığı için balata ile diskin toplam temas yüzeyi azalıyor.

    belirli bir süre sonra yani balata aşındıkça bu dalgalı şekle girebilir ama mantık olarak yeni balata ve dalgalı aşınmış disk uzun mesafede durur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Peki soruyu ben sorayım ne cevap gelecek merak ediyorum , balatanın aşınması fren mesafesini aşırı etkilemez iken neden diskin aşınması mesafeyi etkiliyor sizce �.


    Sanki sorunuzun ilk versiyonunda cevap da var. Arka arkaya yapılan frenlerde ortaya çıkıyor değil mi :) Daha önce rastlamadığım bilgi, ne kadar etkiliyor gerçekten ben de merak ettim.

    evet arka arkaya yapılan frenlemede fark eder .

    İlgilenen forumdaşlar için ipucu vereyim

    Konu sıcaklı , ısı ve iletimi (Heat Transfer) ile alakalı. Seramik frenlere bundan dolayı iyi frenleme yapıyor.

    Sık yapılan frenlerde disk ısınıyor. Isındıkça fren beceriniz azalıyor. Aşırı ısınırsa, ki normal bir kullanıcının bunu becermesi bana mümkün gözükmemektedir, fren yapmaya çalıştığınızda frenin şiştiğini (sert frene basmanız rağmen, araçta ek 500kg yük varmış gibi yumuşak ve yavaş frenleme), ekstrem hallerde dumanlar çıktığını gözlemleyebilirsiniz.

    Disk inceldikçe daha kolay ısınır ve ısı transfer becerisi düşer. Diskin ortasındaki soğutma kanalları ana gövdedir. Ayna gibi olan kısım kaplamadır. İkisi farklı malzemelerdir; ancak soğutma görevi ana gövdedeki hava kanallarında, ısınan kısım ise ayna gibi olan kaplamadır. Burada ısı transferi çok önemli. Siz ayna gibi kısımı incelttikçe, daha kolay ısınır hale geliyor ve ana gövdeye teması değişmediği için, ısı transfer becerisi artmıyor. Sonuç: Soğutulması gereken ayna gibi olan alan daha zor soğuyor.

    Ben sıklıkla keyif için arabaları çok sert kullanırım. Şimdiye kadar bir kere fren şişirip balatalardan duman çıkarttım. Bunu yapmak için 185 ile debiryaj gaz, fren üçlüsü ile sert bir virajı almam gerekti. Süzme hayvan olmak lazım kısaca.


    Disk taşlatma sanayide sıklıkla yapılan bir işlemdir ve son kullanıcı için riskli bir uygulama değildir. Yanlış aşınmış diskleri biraz daha kullanmak için iyi bir çözümdür. Eğer diskinizde 1 taşlatmaya yetecek kadar tırnak kalınlığı varsa, o disk bir sonraki balata değişimine kadar dayanır. Sıfır diskle arasında da fren becerisi olarak uçuk bir fark olmaz. Diskin ana gövdesi sağlam ise, disk kırmak falan çok uçuk olaylar. İyi bir usta bunu anlar ve sizi ona göre yönlendirir. Ancak eski disk ile sert balata kullanmamaya özen göstermek lazım. Tüm kötü unsurları da bir araya getirmesek iyi olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Peki soruyu ben sorayım ne cevap gelecek merak ediyorum , balatanın aşınması fren mesafesini aşırı etkilemez iken neden diskin aşınması mesafeyi etkiliyor sizce �.


    Sanki sorunuzun ilk versiyonunda cevap da var. Arka arkaya yapılan frenlerde ortaya çıkıyor değil mi :) Daha önce rastlamadığım bilgi, ne kadar etkiliyor gerçekten ben de merak ettim.

    evet arka arkaya yapılan frenlemede fark eder .

    İlgilenen forumdaşlar için ipucu vereyim

    Konu sıcaklı , ısı ve iletimi (Heat Transfer) ile alakalı. Seramik frenlere bundan dolayı iyi frenleme yapıyor.

    Sık yapılan frenlerde disk ısınıyor. Isındıkça fren beceriniz azalıyor. Aşırı ısınırsa, ki normal bir kullanıcının bunu becermesi bana mümkün gözükmemektedir, fren yapmaya çalıştığınızda frenin şiştiğini (sert frene basmanız rağmen, araçta ek 500kg yük varmış gibi yumuşak ve yavaş frenleme), ekstrem hallerde dumanlar çıktığını gözlemleyebilirsiniz.

    Disk inceldikçe daha kolay ısınır ve ısı transfer becerisi düşer. Diskin ortasındaki soğutma kanalları ana gövdedir. Ayna gibi olan kısım kaplamadır. İkisi farklı malzemelerdir; ancak soğutma görevi ana gövdedeki hava kanallarında, ısınan kısım ise ayna gibi olan kaplamadır. Burada ısı transferi çok önemli. Siz ayna gibi kısımı incelttikçe, daha kolay ısınır hale geliyor ve ana gövdeye teması değişmediği için, ısı transfer becerisi artmıyor. Sonuç: Soğutulması gereken ayna gibi olan alan daha zor soğuyor.

    Ben sıklıkla keyif için arabaları çok sert kullanırım. Şimdiye kadar bir kere fren şişirip balatalardan duman çıkarttım. Bunu yapmak için 185 ile debiryaj gaz, fren üçlüsü ile sert bir virajı almam gerekti. Süzme hayvan olmak lazım kısaca.


    Disk taşlatma sanayide sıklıkla yapılan bir işlemdir ve son kullanıcı için riskli bir uygulama değildir. Yanlış aşınmış diskleri biraz daha kullanmak için iyi bir çözümdür. Eğer diskinizde 1 taşlatmaya yetecek kadar tırnak kalınlığı varsa, o disk bir sonraki balata değişimine kadar dayanır. Sıfır diskle arasında da fren becerisi olarak uçuk bir fark olmaz. Diskin ana gövdesi sağlam ise, disk kırmak falan çok uçuk olaylar. İyi bir usta bunu anlar ve sizi ona göre yönlendirir. Ancak eski disk ile sert balata kullanmamaya özen göstermek lazım. Tüm kötü unsurları da bir araya getirmesek iyi olur.

    evet en doğru cevap budur.

    Ancak ayna gibi denen kısmın malzemesi farklı diye birşey yok. Malzeme miktarı ne kadar çok ise o kadar fazla sıcaklığı tutabilme şansınız olmakta. 2 kg malzeme ile 1,75 kg malzeme aynı olmaz. ısı kapasitesi durumu. Isıyı iyi ileten tasarımlar yapılmış ise de üzerinde biriken ısıyı ne kadar çabuk atabilirse performansı da o kadar iyi olabilmektedir.

    Malzeme inceldikçe frenleme etkisi ile olaşan ısıyı tutup atabilecek zaman azalmaktadır. Bu ndenle ilk frende fark anlaşımaz iken arka arka frenleme yapılınca ince disk daha çabuk ısınır ve yüksek malzeme scıaklığında sürtünme katsayısı düşer . yani mesafe uzar. Siz daha yüksek basınçla frene asılırsınız ,daha yüksek basınç altında disk daha fazla aşınır bir kısır döngüye girer. Bu nedenle diski tornalanmış veya aşınmış incelmiş araç sürücülerinin fren pedalına yüksek kuvettle basmadan durdurmaya çalışması gerekir. Bunun anlamı ani frenden kaçınmaktadır . sakin sürüş ve yumuşak fren demektir. Yumuşak fren ile balata daha erken aşınır 2 balatada disk değişimi gerekir iken 3 veya dört değişime kadar çıkabilir.
    aslında konu bayağı derin ve kolay gibi görünmesine rağmen meşakkatli konudur.
    Özetle balata sert ise aracı drudrumak için daha sert frene basılır disk daha sıcak olur ve daha erken aşınır.

    bu nedenle fabrikasyon frenleriniz aşınnca diğer balata değişimde yumuşak yapılı balata seçmeye çalışın, erken aşınsa bile toplam bakım maliyeti uzun zamanda disk değişimi uzayacağı için , daha karlı çıkabilirisiniz.Bilmeyenler için yazdım lafım meclisten dışarı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zivro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    fren mesafesi ile disk ne alaka. arabayı durduran yerçekimidir. misal ayda yerçekimi azdır fren mesafesi uzundur

    çok mantıklı konuştun kardeşim en iyisi siz o disklerii söktürün

    bence ironi yapti. yani yapmistir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.