Şimdi Ara

dizel arabanın turbosu nasıl bozulur? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
106
Cevap
2
Favori
89.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben de nissan note dizel var 25000 km de. Turbotimer taktırmayı düşünüyorum. Acaba doğru bir iş mi yapıyorum yoksa gereksiz bir masraf olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dizel77

    ben de nissan note dizel var 25000 km de. Turbotimer taktırmayı düşünüyorum. Acaba doğru bir iş mi yapıyorum yoksa gereksiz bir masraf olur mu?

    Ben HKS kullanıyorum, memnunum. Piyasada replica olanları 150 tl ye bulabilirsiniz.
  • Teşekkür ederim. Ben HKS buldum 100 tl. Oto elektrikçileri cihazı hakettiği gibi monte edebilir mi? Ne tip bir yerde monte ettirebilirim?
    saygılar
  • çok zorlarsanız ve uzun süre zorlarsanız elinize alırsınız. turbo aslında kısa bir süre kullanmak için tutup araç turbolu diye 170 le bir saat gidin hoop turbo elinizde.

    ha turbo sürekli çalışır doğru lakin bunun kırk tane kriteri var, öyle hep çalışıyor denerek olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 28 Ekim 2012; 22:04:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    çok zorlarsanız ve uzun süre zorlarsanız elinize alırsınız. turbo aslında kısa bir süre kullanmak için tutup araç turbolu diye 170 le bir saat gidin hoop turbo elinizde.

    ha turbo sürekli çalışır doğru lakin bunun kırk tane kriteri var, öyle hep çalışıyor denerek olmaz.

    Hocam pek alakası yok sürekli 170 ile gitmekle.
    Bu mevzu aslında çok komplikedir. Aracın soğutma sistemi, yağ durumu, yağlama basıncı v.b. gibi bir sürü parametre vardır. Ankara - İstanbul arasını sürekli 170 ile gitmesem de 3 saat 28 dk gibi bir sürede yol boyunca %50 den fazla basarak gittiğim zamanlar oldu. Buda turbonun sürekli yüksek devirlerde dönmesine tekabül ediyor. Bu tarz kullanımlarda bazı şeylere dikkat edilirse aşırı aşınma durumuna neden olunmaz. Nedir bu durumlar? Mesela 4 km'lik yokuşu hız kesmeden, gaza fazla basarak çıktınız. Yokuşta turbo nar gibi kızarır haliyle ısıdan dolayı turbo yağlanması azalacaktır. Yokuş bitince ayağı gazdan çekip bir süre yol alırsanız turbo hem önden gelen hava ile hemde egzosttan daha az ısı ile çıkan gaz ile soğumaya başlar.
    Şuda var bir parçayı - makineyi ne kadar üst limitlerde kullanırsanız o kadar yıpratırsınız. Ama 170 ile 1 saat gidince motoru sağlıklı bir arabanın turbosu bozulmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    çok zorlarsanız ve uzun süre zorlarsanız elinize alırsınız. turbo aslında kısa bir süre kullanmak için tutup araç turbolu diye 170 le bir saat gidin hoop turbo elinizde.

    ha turbo sürekli çalışır doğru lakin bunun kırk tane kriteri var, öyle hep çalışıyor denerek olmaz.

    Hocam pek alakası yok sürekli 170 ile gitmekle.
    Bu mevzu aslında çok komplikedir. Aracın soğutma sistemi, yağ durumu, yağlama basıncı v.b. gibi bir sürü parametre vardır. Ankara - İstanbul arasını sürekli 170 ile gitmesem de 3 saat 28 dk gibi bir sürede yol boyunca %50 den fazla basarak gittiğim zamanlar oldu. Buda turbonun sürekli yüksek devirlerde dönmesine tekabül ediyor. Bu tarz kullanımlarda bazı şeylere dikkat edilirse aşırı aşınma durumuna neden olunmaz. Nedir bu durumlar? Mesela 4 km'lik yokuşu hız kesmeden, gaza fazla basarak çıktınız. Yokuşta turbo nar gibi kızarır haliyle ısıdan dolayı turbo yağlanması azalacaktır. Yokuş bitince ayağı gazdan çekip bir süre yol alırsanız turbo hem önden gelen hava ile hemde egzosttan daha az ısı ile çıkan gaz ile soğumaya başlar.
    Şuda var bir parçayı - makineyi ne kadar üst limitlerde kullanırsanız o kadar yıpratırsınız. Ama 170 ile 1 saat gidince motoru sağlıklı bir arabanın turbosu bozulmaz.

    hocam burada mesele turboyu sürekli zorlamak, sizin de söylediğiniz gibi yağlama bitiyor e turboda bitiyor, kısa süreli zorlamadan kullanmak gerekiyor uzun ömür için.




  • Turbonun fiyatı motordan pahalı ne hikmetse. 4000 lira diyorlar. Gözümle gördüm hyundai i20'nin fabrikada maliyeti 5500 liraydı. Izmitteki fabrikasında staj yapmıştım. Kimseye söyleme demişlerdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    çok zorlarsanız ve uzun süre zorlarsanız elinize alırsınız. turbo aslında kısa bir süre kullanmak için tutup araç turbolu diye 170 le bir saat gidin hoop turbo elinizde.

    ha turbo sürekli çalışır doğru lakin bunun kırk tane kriteri var, öyle hep çalışıyor denerek olmaz.

    Nasil atiyorsun hemde nasil....

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan biri daha,simdi bu arkadasi gorende birsey biliyor sanip dediklerini yapar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hortlamış bir turbo konusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    3500-4500 arası turboya bişi olmaz bizim bahsettiğimiz 500 ve üstü....

    3500-4000 500 ün üstünde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: amele75

    turbo sürekli çalışırmı veya motor belli bir devire ulaştıktan sonra mı çalışır.
    benim connect 75 ps tddi de kaç devirde devreye girer bilen var mı?


    Turbo sürekli çalışır ancak sadece belirli bir devir üzerine çıktığında iş görür. Turbo, egsoz gazının turbo kanatlarına çarpmasıyla döner. Bu da demek oluyor ki motordan egsoz gazı çıkmaya başladığı andan itibaren turbo kanatları döner. Turbo kanatları dönerken vakum etkisiyle negatif basınç oluşturur ve havayı çeker. Çekilen bu hava, turbo kanatları belirli hızlarda döndüğünde yanma odasına basılır.

    Yani teorik olarak turbo motor çalıştığı sürece dönmektedir. Turbo kanatlarının ısınmasının nedeni egsoz gazıyla temas halinde olması sebebiyledir. Gözümle şahit olmadım ama güçlü turbo motorlarda, yüksek devirlerde turbonun nar gibi kızardığını duymuştum.

    bu söylediklerinizin video su bile adamlar karanlıkta veriyorlar gazı kıpkırmızı oluyor turbo ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    3500-4500 arası turboya bişi olmaz bizim bahsettiğimiz 500 ve üstü....

    3500-4000 500 ün üstünde

    Ben 2006 yılında yazdığımı bile unutmuş ve bu alıntı ile görmüşüm. Burada yazdığım 500'ün bir sıfırının eksik olduğunu anlamışım ama senin kafa almamış arkadaşım.

    Kafanı çok vurma sağa sola, böyle anlama kıtlığı başlıyor ve sonra mobilden cevap vermek zorunda kalıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca


    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    çok zorlarsanız ve uzun süre zorlarsanız elinize alırsınız. turbo aslında kısa bir süre kullanmak için tutup araç turbolu diye 170 le bir saat gidin hoop turbo elinizde.

    ha turbo sürekli çalışır doğru lakin bunun kırk tane kriteri var, öyle hep çalışıyor denerek olmaz.

    Nasil atiyorsun hemde nasil....

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan biri daha,simdi bu arkadasi gorende birsey biliyor sanip dediklerini yapar...

    hocam turboyu sürekli ve uzun süreli zorlarsanız sıcaklık fazla artar ve yağlama yetersiz gelmeye başlar, sanırım 170 km olayına takıldınız, anlatmaya çalıştığım şeyi tam anlatamamışım benim hatam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    3500-4500 arası turboya bişi olmaz bizim bahsettiğimiz 500 ve üstü....

    3500-4000 500 ün üstünde

    Ben 2006 yılında yazdığımı bile unutmuş ve bu alıntı ile görmüşüm. Burada yazdığım 500'ün bir sıfırının eksik olduğunu anlamışım ama senin kafa almamış arkadaşım.

    Kafanı çok vurma sağa sola, böyle anlama kıtlığı başlıyor ve sonra mobilden cevap vermek zorunda kalıyorum

    hahahah şimdi burada asıl anlamayan sensin ama neyse uzatmıyım sence ne amaçlı yazmış olabilirim onu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca


    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    çok zorlarsanız ve uzun süre zorlarsanız elinize alırsınız. turbo aslında kısa bir süre kullanmak için tutup araç turbolu diye 170 le bir saat gidin hoop turbo elinizde.

    ha turbo sürekli çalışır doğru lakin bunun kırk tane kriteri var, öyle hep çalışıyor denerek olmaz.

    Nasil atiyorsun hemde nasil....

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan biri daha,simdi bu arkadasi gorende birsey biliyor sanip dediklerini yapar...

    hocam turboyu sürekli ve uzun süreli zorlarsanız sıcaklık fazla artar ve yağlama yetersiz gelmeye başlar, sanırım 170 km olayına takıldınız, anlatmaya çalıştığım şeyi tam anlatamamışım benim hatam.



    eyvallah hocam,ilk bakista fazla iddali ve yanlis geldi,simdi bu konuya nerden geldim?

    superb ile istanbul ankara arasi devamli tam gaz gidip geliyorum,turbo ne zaman patlar diye yazdim,googleda aratirken senin konuya geldim nerden geldiysem, o kadar yalan yanlis seyler yaziyorki agzim acik kaldi...

    20bin km istanbul ankara yaptim nerdeyse devamli 4000-4200rpm devir ceviriyorum,sadece yagsicakligi ve yag bakiminin onemli oldugunu soyleyebilirim,yag zamaninda hatta kullanima gore daha erken degisecek, yag sicakligida120c yi fazla gecirmemek onemli olan,onun disinda 1saat 170ile gitmek turboyu bozmaz,oyle olsa alman otobanlari yolda kalmis arabalarla dolardi...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stuka

    yeni nesil dizellerde turbo kesinlikle hava almamalı,çünkü o basınç ve ısı altında turboya yakıt yerine hava girerse ayvayı yiyo. o yüzden benzin tam bitmeden depoyu doldurmak gerekiyor.
    ayrıca eurodizel ve benzerlerini kullanmakda en iyisi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: anchorman

    Turbo nun hava alması lazım deniliyor,
    ancak soğuk havalarda daha çabuk ısınsın diyerek radyatörün önüne bir karton atıp kullananlar var. bu kullanım şekli zararlı mıdır???



    depoyu bitmeden doldurma olayını yapmadığım için turbom değil yakıt pompamdan oldum
  • Her parçanın ömrü olduğu gibi turbonunda belli bir ömrü var ama bu kısa bir ömür değil ortalama 10 yıl neyse turboyu eline 2 yöntemle alırsın yağ değişim zamanını geçerirsin turbo mil keser hava filtresini geç değişirsin pervane gider bunun dışında diğer söylenen her şey şehir efsanesidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.PAŞALI -- 1 Ekim 2013; 10:15:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 94 yılından beri Turbolu araç kullanıyoruz. Hiç de bir sıkıntısını görmedik.

    1) Bakımlar önemli. Özellikle yağ değişimi ve filtre.

    2) Geleceğiniz noktaya vardığınızda mümkünse araba rolantide 40 saniye kadar çalışsın. Ömür konusunda faydası var. Ben bu kurala uymuyordum. Turbo gene 240.000km dayandı.

    3) Her araba gibi, turbo arabaları da ideal motor sıcaklığına ulaşmadan sıkıştırmayın.

    4) Turbonun arızalandığını veya arızalanacağını hissederseniz asla zorlamayın ve tamiri uzatmayın. Turbo tam dağılır ise içinde milini veya pervanesini kırabilir, kırılan bir parçanın motora kaçma ihtimali olabilir.

    5) Her araba gibi aşırı devir ömrü kısaltır. Sık hızlanıp yavaşlama ömrü kısaltır. Sık ayağını gazdan çekip geri gaza abanma ömrü kısaltır.

    Bunun dışında bir durum yok. En kötü şartlarda kullanılan bir turbo 100.000km'den önce cortlamaz. Chip tuning'de ise işler değişir. Biraz daha dikkatli olmanız gerekir.

    "Yüksek hızda sürekli gitmek zararlıdır" falan sıkıştır. 170 gayet normal bir hızdır. 240 deseniz bir nebze diyebilirim. Bizim neredeyse tüm arabalar km'lerinin %70'ini 160-170 gidip gelerek yapıyorlar. Turbo arabalarla toplamda 600.000km bu şekilde yol yapılmıştır. Hızdan yana sıkıntı yok, onu söyleyebilirim.

    Kullanılan Turbo arabalar:

    - 1994 saab 900 (300.000km)
    - 2002 Volvo S60 (150.000km)
    - 2008 Ford Smax 2.0tdci (160.000km)
    - 2008 Ford Focus 1.6tdci (80.000km)
    - 2010 Audi 1.8 tfsi (Şimdilik 78.000km)




  • çok kolay al gazla tamamdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEPEE PREMİUM PACK -- 1 Ekim 2013; 11:48:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Turbonun fiyatı motordan pahalı ne hikmetse. 4000 lira diyorlar. Gözümle gördüm hyundai i20'nin fabrikada maliyeti 5500 liraydı. Izmitteki fabrikasında staj yapmıştım. Kimseye söyleme demişlerdi.

    ciddi misin? desene bir arabadan eşek ölüsü kadar kâr elde ediyorlar bu otomotiv firmaları
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.