Şimdi Ara

Dizel arabanın yatması (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
22.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casper5353

    Mitsubishi kamyonette bir sorun olmaz zaten

    Alıntıları Göster
    neye dayanarak araç çalıştırılmalı diyorsunuz. Bu kadar hassas olmamalı bence. 1 ay yatsa ne olur dizel araç? Bence akünün dışında motora bir zarar gelmez. Bayilerde 5-6 ay yattığı oluyor araçların....

    ne kasan bi milletiz bu araç konusunda. Amerikan filmlerinde bakıyorum adam arabayı kontak yapar yapmaz hareket ettiriyor. Bizdeki gibi yok bekle yağlansın bilmem ne olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: casper5353

    Mitsubishi kamyonette bir sorun olmaz zaten


    Neden ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: casper5353

    Mitsubishi kamyonette bir sorun olmaz zaten


    Neden ?

    Alıntıları Göster
    Mitsubishi kamyonette turbo yok çalıştırınca bekle turbo yağlasın olayı yok

    Hyunda h100 vardı şirket aracım eski teknoloji olduğu için çalıştırınca direk bas git turbo ıslık üflüyo gibi sorun yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: casper5353

    Mitsubishi kamyonette turbo yok çalıştırınca bekle turbo yağlasın olayı yok

    Hyunda h100 vardı şirket aracım eski teknoloji olduğu için çalıştırınca direk bas git turbo ıslık üflüyo gibi sorun yok

    Alıntıları Göster
    Hiç bişey olmaz.Yanlız 2-3 hafta beklediği zaman ,motoru iyice ısıtıp hareket etmekte fayda var.Tek sorun akü 3 yıl değil de 2 yıl gider.




  • Klimayida çalıştırmak lazım arada bi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevozgur

    Hiç bişey olmaz.Yanlız 2-3 hafta beklediği zaman ,motoru iyice ısıtıp hareket etmekte fayda var.Tek sorun akü 3 yıl değil de 2 yıl gider.

    Alıntıları Göster
    yine yazmışlar birşey olmaz diye ... neyse neresinden tutacağımı ve yazacağımı kestiremedim , çok fazla nokta var , çalıştırılması için .

    sanırım en iyisi bir link vereyim yoksa bir-iki sayfa a4 yetmez açıklamaya ...

    http://www.aa1car.com/library/diesel.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yine yazmışlar birşey olmaz diye ... neyse neresinden tutacağımı ve yazacağımı kestiremedim , çok fazla nokta var , çalıştırılması için .

    sanırım en iyisi bir link vereyim yoksa bir-iki sayfa a4 yetmez açıklamaya ...

    http://www.aa1car.com/library/diesel.htm

    Alıntıları Göster
    Yazık o arabaya... :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Yazık o arabaya... :(

    Alıntıları Göster
    niye yazık ?????

    Çalıştırırım artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casper5353

    niye yazık ?????

    Çalıştırırım artık

    Alıntıları Göster
    Aracı boşuna uzun süre rolantide çalıştırmakta iyi birşey değil böyle yapacağınıza binip bir tur atsanız çok daha iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MERTERAK

    Aracı boşuna uzun süre rolantide çalıştırmakta iyi birşey değil böyle yapacağınıza binip bir tur atsanız çok daha iyi olur.

    Alıntıları Göster
    Arada bir akşamları çık 2 tur at işte, hem gezersin hem araç diri kalır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Arada bir akşamları çık 2 tur at işte, hem gezersin hem araç diri kalır..

    Alıntıları Göster
    Yada ver forumda arkadaşlardan birisine,onlar gezer sana geri verirler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Yada ver forumda arkadaşlardan birisine,onlar gezer sana geri verirler...

    Ben zevkle yaparım. Mazot da atarım, arkadaşın içi rahat olsun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Yada ver forumda arkadaşlardan birisine,onlar gezer sana geri verirler...

    Ben zevkle yaparım. Mazot da atarım, arkadaşın içi rahat olsun..

    Alıntıları Göster
    Benim bildiğim kadarıyla lastikler dönmediği sürece yerinde çalıştırmanın aküyü şarj edici bir etkisi yok. Yanılıyor muyum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    Benim bildiğim kadarıyla lastikler dönmediği sürece yerinde çalıştırmanın aküyü şarj edici bir etkisi yok. Yanılıyor muyum?

    Alternatör V kayışından hareket alır ve akü sarj olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GaMToZUvEDünYaNInNinNiSi

    quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    Benim bildiğim kadarıyla lastikler dönmediği sürece yerinde çalıştırmanın aküyü şarj edici bir etkisi yok. Yanılıyor muyum?

    Alternatör V kayışından hareket alır ve akü sarj olur

    Teşekkür ettim demek yanlış biliyormuşum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    quote:

    Orijinalden alıntı: GaMToZUvEDünYaNInNinNiSi

    quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    Benim bildiğim kadarıyla lastikler dönmediği sürece yerinde çalıştırmanın aküyü şarj edici bir etkisi yok. Yanılıyor muyum?

    Alternatör V kayışından hareket alır ve akü sarj olur

    Teşekkür ettim demek yanlış biliyormuşum.

    Alıntıları Göster
    arabayı yerinde çalıştırmak yerine 1 dakika turbonun yağlanmasını bekleyin ve arabaya çok yüklenmeden bir kaç tur atıp geri gelin

    yada üstte yazıldığı gibi 1 gün işe arabayla gidin.

    haftasonu alışveriş merkezine gidip gelin

    yada arabayı kullanmıyorsanız satın gitsin. bu aralar arabalar çok zam yedi iyi fiyata satarsınız.

    bunları niye yazdım siz 2-3 günde bir arabayı çalıştırırken bir süre sonra bıkacaksanız ve arabanızı önemsemeyeceksiniz halbuki dolaşsanızda aynı iş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-9872305B9

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    forumdaki arkadaşlar kusura bakmasın ama araba iyi koşullarda bekleme yapıyorsa bu durumdan zarar görecek tek şeyler akü ve lastiklerdir. gerisine hiç bir şey olacağını sanmıyorum.

    2000 model hondamız var yazlıkta, sadece yazlıkta kullanıyoruz arabayı. araba haziran-temmuz-ağustos aylarında çalışıyor. geri 9 ay tamamen kapalı duruyor. hem de denize sıfır denebilecek mesafede. yazları geldiğimde arabanın camları kaportası tuzdan bembeyaz oluyor. arabayı lifte kaldırıyoruz zaten tekerler de depoda bekliyor. gene de aküsünü takınca ilk kontakta araba çalışıyor. hiç de direksiyon öpülecek bir durum da yok burada mekanik bir şey işte paslanmasına izin vermezsin gerekli koşulları uygulayıp çalıştırırsın çalışır. 10 yıl beklemiş arabayı bile yağını vs yenileyip çalışırırsan ilk kontakta çalışacağına şüphem yok- ki üreticiler de araba paslanmasın diye gerekli önlemleri alıyor ve yıllık bakımların da önemi burada bakımını yaparsan istersen tuzda tut kolay kolay bir şey olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytacfx

    Garajda arabalar aylarca bile yatiyor bazen.. Olsa onlarda bir sorun olurdu
    Galericilerin tek yaptigi sey akulerini kontrol ediyorlar gerekirse dolduruyorlar okadar..

    aylarca bikere yatıyor ki oda iyi bişey değil galerici bunu neden dersetsinki kısa vadede alıcı bişey anlamaz sattıktan sonrada bu alıcının sorunudur araba yatarken yerçekimi yağ kartere sızar yağın temas etmediği tüm birimler korozyona maruz kalır buda aşınmadır km yapmaktan daha aykırı düzensiz tehlikeli bir aşınma korozyon dolayısıyle araba çalıştırıldığında sıyrılan çapaklar daha uzun süre motora zarar verirler sonuç olarak dhye gelinir arabam daha XXkmde motor istiyo bu nebiçim mühendislik XXmarka bitmiştir almayın efendim servis kullanıcı hatası dedi diye başlık açılır ama bu ihmal farkedildiği halde haklı çıkma gayreti ile kimseye bahsedilmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazır

    quote:

    Orijinalden alıntı: aytacfx

    Garajda arabalar aylarca bile yatiyor bazen.. Olsa onlarda bir sorun olurdu
    Galericilerin tek yaptigi sey akulerini kontrol ediyorlar gerekirse dolduruyorlar okadar..

    aylarca bikere yatıyor ki oda iyi bişey değil galerici bunu neden dersetsinki kısa vadede alıcı bişey anlamaz sattıktan sonrada bu alıcının sorunudur araba yatarken yerçekimi yağ kartere sızar yağın temas etmediği tüm birimler korozyona maruz kalır buda aşınmadır km yapmaktan daha aykırı düzensiz tehlikeli bir aşınma korozyon dolayısıyle araba çalıştırıldığında sıyrılan çapaklar daha uzun süre motora zarar verirler sonuç olarak dhye gelinir arabam daha XXkmde motor istiyo bu nebiçim mühendislik XXmarka bitmiştir almayın efendim servis kullanıcı hatası dedi diye başlık açılır ama bu ihmal farkedildiği halde haklı çıkma gayreti ile kimseye bahsedilmez

    Alıntıları Göster
    dizel yakıt ile benzin farklı kimyasal yapıdadır .Dizel için beklemenin birçok sakıncası vardır en başta geleni bacteriler dizeli tüketmek için sakin ortamları severler ve bacterilerin yediği diesel yakıt bacteri atığı olarak ciddi tehlikeler içeren biolojik atıkları söz konusudur. Buda filtreler başta olmak üzere yakıt pompası vb birçok haasra neden olur. ekteki yazıyı okuyun belki bir fikir verir. Hiç olmazsa resimlere bakın bu da yeterli .

    http://www.diesel-fuels.com/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    dizel yakıt ile benzin farklı kimyasal yapıdadır .Dizel için beklemenin birçok sakıncası vardır en başta geleni bacteriler dizeli tüketmek için sakin ortamları severler ve bacterilerin yediği diesel yakıt bacteri atığı olarak ciddi tehlikeler içeren biolojik atıkları söz konusudur. Buda filtreler başta olmak üzere yakıt pompası vb birçok haasra neden olur. ekteki yazıyı okuyun belki bir fikir verir. Hiç olmazsa resimlere bakın bu da yeterli .

    http://www.diesel-fuels.com/

    Alıntıları Göster
    Dizelin yapısı benzinliden farklı olduğu için uzun süre beklemesi doğru değildir, @vezir arkadaşın örnek verdiği gibi.. Bunun dışında yatan araba için ilk sorun akünün bitmesi ve zamanla kullanım özelliğini yitirmesidir; yaz aylarında 7-8 günde, kış aylarında 3-4 günde bir aracı çalıştırmak faydalıdır, normalde 4 sene giden akü 3 sene sonra değişmesi gerekebilir yada akünüz zayıfsa araç çalışmaz değiştirmek zorunda kalırsınız.. Aküden sonra yatan araçlarda lastiklerde zamanla özelliğini kaybeder; araç uzun süre sabit kaldığı için hep aynı yerlerden yere basınç yapar ve zamanla lastiklerin bu kısımlarında deformansyon olur, normal şartlardan daha kısa sürede lastikler inmeye başlar, en azından 2 haftada bir kullanmak iyidir.. Aracın yağlarıda zamanla özelliğini kaybeder; km dolmasa bile senede bir defa bakımdan geçmesi gerekir, yatan arabanın yeterli seviyede yağlanmayan parçaları özellikle motora zarar vermeye başlar(yağsız kalan bölümlerin korozyana uğraması yada yağlanmış bölgenin zamanla çapak yapması gibi vs... Yatan araba kısa vadede değil ama uzun vadede sorun çıkartır.. Benim ilk aklıma gelenler bunlar, bu kadar yatan araba ister benzinli olsun ister dizel kesinlikle almazdım.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.