Şimdi Ara

Dizel araç rölantide gaz verince kara duman atıyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
14.812
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 1.4 hdi 2007 model aracımın 2 yıl önce EGR ve Katalizörü iptal ettirmiştim. Daha önceden hiç duman atmıyordu. Son 1 aydır ışıkta kalkışta dikiz aynasından baktığımda rahatlıkla duman görüyorum. Araç 2-3 saniye sonra duman geçiyor. Vites değişiminden hemen sonra devirlenmesi için gaz verirken yine bir süre duman atıyor. Birde ilk çalıştırmada duman atıyor. Siyah dumanın birkaç nedeni oluyormuş.


    1. Enjektör uçlarında bozulma (Enjektörleri geçen sene temizlenmiştim. Ama o zamandan bu zamana bozulmuş mudur bilemiyorum)
    2. Yakıt kalitesizliği. (3 yıldır aynı Opet ten alıyorum. Yinede bir anda kalitesizleştiyse bilemem ama sanmıyorum)
    3. EGR ve Katalizör. (İllaki bir miktar olabilir ama EGR ve Katelizörü 2 yıl önce iptal ettirmiştim, bu zamana kadar böyle duman olmuyordu)
    4. Mazot pompası arızası (Bunun arızasını nasıl anlarız bilmiyorum ama tık marşta çalışıyor.)

    Sonuç EGR ve Katalizör iptal halde aracın kara duman atma sebebini bilemiyorum. Çünkü ustalara gittiğinde hemen EGR ve Katalizörün iptal ya ondandır deyip kestiriyorlar. Birde son zamanlarda trafik birçok araçta kara duman görmeye başladım. Önceden ben mi dikkat etmiyordum yoksa son dönemde herkesin aracında bir tuhaflık mı var bilemedim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi notebookmania -- 18 Eylül 2022; 13:54:29 >




  • secohattin S kullanıcısına yanıt

    Yazdığınız mesajdan o anlam çıkmıyor hocam, 2 3 kere gaza basmak zarar vermez demek istiyorsanız "devir çevirmek neden zarar versin" diyerek bunu anlatmamanız gerekir

  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Evet devir çevirmek zarar vermez, yüksek devir demiş miyim?
  • secohattin S kullanıcısına yanıt

    Geçenlerde ustaya gittiğimde önce 3-4 defa gazı köklemişti. En son 5-6 bin devire getirip 5-6 saniye gazda ayağını tutunca. Tamam artık dur diyecektim ki gazı bıraktı. Ertesi gün aracın altından su geldiği fark ettim. Soğutma suyu hortumlarından biri patlamıştı. İğne ucu kadar delinmiş damlatıyordu. Muhtemelen aşırı basınçla paslı bir yer varsa o baskıyla attı. Aracınız yaşlıysa deviri sonlara getirmek çokta mantıklı değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi notebookmania -- 18 Eylül 2022; 23:15:47 >
  • notebookmania N kullanıcısına yanıt
    Hocam eski araç için bir çok sebepten evet olabilir, ancak normal şartlarda dediğiniz sürelerde zarar görecek kadar hassas değil motor dediğiniz şey bunu anlatmaya çalışıyorum. Yani ben yolda giderken yüksek devire çıkınca aman motor zarar gelecek diye düşünmem, zaten 5-10 saniye olur ya da olmaz bu olay
  • secohattin S kullanıcısına yanıt

    doğru hocam o kadar hassas olsa zaten 1-2 senede bir motor sıfırlamak gerekir :) Tabi yolda yani yükte yüksek devirli olmakla, boşta yüksek devir çevirmek aynı etkiyi yaratmaz. Genelde bunu "araç yükte değilken yüksek devir çevirmek zararlıdır" diye söylerler. Ama söylediğiniz gibi birkaç saniyede bir şey olmaz. Bu kadar hassas olsa zaten ülkede motoru sağlam araç kalmaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi notebookmania -- 19 Eylül 2022; 9:8:31 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.