Şimdi Ara

Dizel araç sahiplerine önemli uyarılar.... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • walla benim doblonun ne motoruna bakarım ne suyuna hiiç aldığımdanberi kaputu saadece ne war diye açtım okadar nezaman durdu orda bırakır çağırırım serwisi gelir alır.... hatta çogu zaman deponun dibiyle gidiyorum ama hiç hawa yaptırmadım..
  • bagajda 1 litre mazot taşıyacaksın ne olur ne olmaz diye en kestirme çözüm bu,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbfatih -- 13 Mart 2006; 15:39:39 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yavuzhan26


    Yeni nesil dizel araç sahiplerinin, araçlarının yakıt, yağ ve su seviyeleri konusunda duyarlı olmaları gerektiği, aksi taktirde yolda kalmalarının yanında tamiri için de yüksek maliyetlerle karşılaşabilecekleri bildirildi.
    Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, son yıllarda tasarruflu olmaları nedeniyle vatandaşların dizel araca yönelik taleplerinin arttığını söyledi.
    Dizel araç sahiplerini olumsuz bir durumla karşılaşmamaları için araçlarının yakıt, yağ ve su seviyesine mutlaka dikkat etmeleri konusunda uyaran Aydın, ayrıca, yeni nesil dizel araçlarda kükürt oranı 50 PPM'in altında olan motorinin kullanılması gerektiğini ifade etti.
    Aydın, yeni nesil dizel araçların çok lüks olmalarının yanında motorlarının da bir o kadar hassas olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
    ''Püskürtme özelliklerinin en düşüğü 1400 barda yapılıyor. Hatta 2 bin 145 barda çalışan dizel motorlar var. Dolayısıyla bu yükseklikte basınçta çalışan bir araç hatayı kesinlikle affetmez. Bu nedenle gösterge tablosundaki en hassas uyarılar bile dikkate alınmalı. Eğer yakıtın azaldığını gösteren uyarı sinyali dikkate alınmaz ve yakıt tamamen biterse motor hava yapacağından sürücünün aracını çalıştırabilmesi mümkün olmaz. Aracın hareket etmesi için mutlaka servisin çağrılması gerekiyor.''

    ''YAKITIN BİTMEMESİ GEREKİYOR''
    Prof. Dr. Aydın, eski dizel araçlarda enjektör ve pompa ayarı ile hava yapan motorun ayarlanabildiğini hatırlatarak, ''Ancak, şimdiki araçlar çok hassas oldukları için bunu yapmanın imkanı yok. Tamiri olanaksız olduğundan komple değiştirmek gerekiyor, bunun maliyeti de bin 500 YTL'den başlıyor'' dedi.
    Dizel araçların hava yapmaması için yakıt kontrolüne azami önem verilmesi gerektiğini anlatan Aydın, ''Son aşamasına kadar tüketme yerine yakıt deposu uyarı sinyalini görür görmez takviye yapın. Dizel araç sürücüleri yüksek oranlardaki maliyetlerle karşılaşmamak için araçlarının yakıtına, yağına ve su seviyesine dikkat etmeliler'' dedi.






    Bilgiler için sagol kardeş




  • Arkadaşlar benim bilgim üzerine yeni nesil araçlarda hava yapma sorununu kaldıracak pompalar var o hava yapma olayı olsa bile bizim otobüs vardı oradan biliyorum küçük bir pompa koymuş lar hava almak için onu pompalıyorsun maz 2dak.(bmc 2001)marşa bastığında çalışıyordu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Yokuşlarda dizel bir arabanın performansını hiçbir benzinli araç vermiyor. (Benim fikrim kimseyi bağlamaz)
    Dizel için tek sorun kış aylarında yakıtla ilgili olabilir başka benzinli araçtan bir farkı yok.


    walla ne benzini ne lpgsi .... benim icin dizel her zaman 10 numara olmuştur .. çünkü yüksek torkuyla insana ayrı bi zevk yaşatıyor. rampada olsun sollamada olsun insanı sıkıştırmıyor...

    "Dizel bir arabanın yokuşlarda verdiği performansı hiç bir benzinli araç vermiyor, yüksek torkuyla çok zevk veriyor."
    Himalayalara çıkıp çıkıp inin bence yüksek tork ve performansla çok zevkli olur herhalde.
  • ARkadaşlar tork filan demişler ama benim kullandığım dizellerde bırakın yokuşu çatı çatır çıkmak, yokuşta araçlar kalkmıyor bile. Hele araçta 4 kişi varsa ve klima açmak gibi bir hata yaparsan araç hiç mi hiç kalkmıyor...

    Sizin dizeller canavar özel heralde. Zaten oınu bırak düz yolda bile zor kalkıyor dizeller.
  • Sevgili arkadaşlar,

    Eğer yakıt aldığınız istasyonda belli miktarın üzerinde alınan yakıt için yapılan promosyon, hediye gibi güzellikler yoksa, aracın ne kadar yaktığını depoyu tam doldurarak hesaplamak gibi bir durumunuz yoksa ve uzun yola çıkmayıp her gün şehir içinde dolaşıyorsanız hiçbir zaman depoyu tam fullemeyin. Bunu iki sebepten dolayı yapmayın.

    1.si ve en önemlisi taşmalara engel olmak için,

    2.si depoyu her tam dolduruşunuzda aracın ağırlaşan ağırlığıyla çok az da olsa yakıt sarfiyatına sebep olacağıdır. Haklı olarak şunu diyebilirsiniz : Bu fark telafuza dahi değmez. Ama bence önemli. Çünkü hesabı şahsi açıdan yılda kaç depo yakıt aldığınızı düşünerek yapmamak lazım. Unutmayın arkadaşlar bir gün gelir değil bir depo mazota, 1 lt mazota ihtiyacımız olan günler (Yüce ALLAH bu memlekete bir daha o günleri göstermesin) olur. Yani atalarımızın dediği gibi "Damlaya damlaya göl olur".




  • SEN O DİZELİ SERVİSE BİR GÖSTER. KULLANDIĞIN ARAC NEDİR? TURBOLU DEĞİLSE TABİİ ANLTTIĞIMIZ GÜZELLİKLERİ GÖREMEZSİN.BEN YILLAR SONRA 9 AYDIR TDCİ FOCUS KULLANIYORUM TORKUN GERÇEK TADINI ALDIM. GERÇEK ÇEKİŞİN NE OLDUĞUNU GÖRDÜM. SENİN ANLATTIKLARINLA UZAKTAN BİLE ALAKASI YOK.
    quote:

    Orjinalden alıntı: oligarşi

    ARkadaşlar tork filan demişler ama benim kullandığım dizellerde bırakın yokuşu çatı çatır çıkmak, yokuşta araçlar kalkmıyor bile. Hele araçta 4 kişi varsa ve klima açmak gibi bir hata yaparsan araç hiç mi hiç kalkmıyor...

    Sizin dizeller canavar özel heralde. Zaten oınu bırak düz yolda bile zor kalkıyor dizeller.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oligarşi

    ARkadaşlar tork filan demişler ama benim kullandığım dizellerde bırakın yokuşu çatı çatır çıkmak, yokuşta araçlar kalkmıyor bile. Hele araçta 4 kişi varsa ve klima açmak gibi bir hata yaparsan araç hiç mi hiç kalkmıyor...

    Sizin dizeller canavar özel heralde. Zaten oınu bırak düz yolda bile zor kalkıyor dizeller.


    kullandığın araç ne?
  • Hocam senin arabada turbo yoktur. Partner filan mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oligarşi

    ARkadaşlar tork filan demişler ama benim kullandığım dizellerde bırakın yokuşu çatı çatır çıkmak, yokuşta araçlar kalkmıyor bile. Hele araçta 4 kişi varsa ve klima açmak gibi bir hata yaparsan araç hiç mi hiç kalkmıyor...

    Sizin dizeller canavar özel heralde. Zaten oınu bırak düz yolda bile zor kalkıyor dizeller.


    hakikaten kullandığın aracın markası, modeli ne?

    bunca yıldır benzinli araç kullandım. ilk defa 3 hafta önce bir dizel aldım. ilk defa yokuşta hızlanan bir aracı kullanıyorum. ilk defa yokuş çıkarken vites küçültmek yerine vites büyültebiliyorum. 2100 devirde sırtımı koltuğa yapıştırıyor, torku bütün bedenimde hissediyorum. dizel'in tadını aldım, gücünü hissettim.

    nasıl bir dizel araç kullanıyorsun merak ettim bende şimdi.




  • motor spec. ve km de ilave edermnisin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Hocam senin arabada turbo yoktur. Partner filan mı?


    partner bile olsa bunun ihtimali yok. kesin o arabada bi sorun var. şirketin taşıma işleri için 2003 caddy sd kullanırım. ondada turbo yok ancak dik yokuşlarda çok otomobil sollamışımdır. milletin 1-2. viteste çıkabildiği yerlerden 3'le çıkabiliyor.Bi de turbo olsa ne olucak merak ediyorum
  • Turbosu olmayan bir araç yokuşta bayılır. Nissan kullandım 2000 motor vardı ama turbo yoktu alet canıma okudu. Kesinlikle turbo şart sen caddy ile devirli kullanıyorsundur yada senin ustalıgınla alakalıdır onun için geçebilirsin ama benzinli ve turbosuz bir dizeli karşılaştırdıgında ki bence karşılaştırmak hatadır. Zor. Tabii motor gücüde önemli 1,4 dizel ile 1,6 dizel hatta 2,0 dizel arasında da bariz farklar var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oligarşi
    Yapacağınız deponun boşalmaması sağlamak, depo çeyreğe indimi fullemek bu kadar basit...


    Ben yol bilgisayarı sıfırı gösterdikten sonra bile yaklaşık 50 km gittim mecburiyetten. Hem de iki defa ayrı ayrı zamanlarda. Ancak araba tık bile demedi(cmax tdci). Ne çeyrek deposuymuş, ne fullemesiymiş. Her soylenilene inanmayın. Yaşayanların tecrübeleri daha önemli. Yoksa her kafadan doğru yanlış bir takım sesler çıkar, bu da polemik yaratmanın, kafa bulandırmanın ayrı bir yolu.
    Ayrıca dizellerin çekişlerinin düşük olması ile ilgili yorumlara sadece gülünür.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Turbosu olmayan bir araç yokuşta bayılır. Nissan kullandım 2000 motor vardı ama turbo yoktu alet canıma okudu. Kesinlikle turbo şart sen caddy ile devirli kullanıyorsundur yada senin ustalıgınla alakalıdır onun için geçebilirsin ama benzinli ve turbosuz bir dizeli karşılaştırdıgında ki bence karşılaştırmak hatadır. Zor. Tabii motor gücüde önemli 1,4 dizel ile 1,6 dizel hatta 2,0 dizel arasında da bariz farklar var.


    bizimki 1,9. araç kapalı kasa olduğu için de biraz hafif. ondan acayip tırmanıyor
  • Benzin fiyatları 10 günde ikinci kez düşürülürken, toplam indirim yüzde 4.1'e kadar ulaştı. İndirim rakamsal olarak toplamda 11 YKr'ye denk geliyor.
    Türkiye Petrol Rafinerileri A.Ş'nin (TÜPRAŞ) dün benzinlerin rafineri çıkış fiyatında yaptığı indirim bugün pompa fiyatlarına da yansıdı. İndirim ortalama olarak yüzde 3 seviyesinde gerçekleşti. Böylece tüketiciler benzini düne göre 7-8 YKr daha düşük fiyattan satın alabilecekler.

    İndirim ve zam sayısı eşitlendi

    Artan petrol fiyatlarına paralel olarak benzine yılbaşından bu yana iki kez zam yapan Tüpraş, yılın ilk fiyat indirimini 7 şubatta, ikinci indirimini de dün gerçekleştirdi.
    Fiyat düşüşünde varili 69 dolara çıktıktan sonra gerileyen ve önce 65 dolara, ardından da ABD'deki petrol stoklarındaki artış ile birlikte 60 doların altına inen petrol fiyatları etkili oldu.

    Benzin yılbaşından daha ucuz

    Yılbaşında 2.58 YTL olan ve arkasından gelen iki zamla 2.65 YTL'ye kadar çıkan kurşnsuz benzin fiyatları, dünkü indirimle yılbaşındaki seviyenin de altına düştü ve 2.55-2.56 YTL sevyelerine indi.
    Pompa fiyatlarını açıklayan firmalardan Opet, Shell ve Petrol Ofisi kurşunsuz benzini İstanbul'da 2.55 YTL'den satarken, bu rakam Ankara ve İzmir'de 2.54 YTL olarak belirlendi.
    İndirim önce Tüpraş'tan, sonra istasyonlardan
    Tüpraş dün benzinlerin rafineri çıkış fiyatında, bugünden geçerli olmak üzere indirime gitmişti. İndirimin ardından benzinin Tüpraş'tan çıplak rafineri çıkış fiyatı, metreküpte (bin litre) 95 oktan benzinde yüzde 10.3, 98 oktan benzinde ise yaklaşık yüzde 10 oranında geriledi.
    İndirim, pompa fiyatlarını ilgilendiren ''vergili'' rafineri çıkışında ise 95 oktan benzinde yüzde 3.1, 98 oktanda yüzde 2.9 oldu. Buna göre 95 oktan benzinin çıplak rafineri çıkış fiyatı metreküpte 578.49 YTL'den 518.79 YTL'ye, ''vergili'' fiyatta ise 2.292,14 YTL'den 2.221,69 YTL'ye indi.
    Kurşunsuz 98 oktan benzinde de çıplak rafineri çıkış fiyatı metreküpte 611.09 YTL'den 550.27 YTL'ye, ''vergili'' fiyatta da 2.474,57 YTL'den 2.402,80 YTL'ye düştü.
    Öte yandan kalorifer yakıtı olarak bilinen 4 Numaralı fuel oilin rafineri çıkış fiyatı da düşürüldü. İndirimin perakende fiyatlara yaklaşık yüzde 1.5 oranında yansıması bekleniyor.

    DEPO NE KADARA DOLUYOR?

    Yılbaşında Renault Clio'nun 50 litrelik deposu İstanbul'daki fiyatlara göre 129 YTL'ye dolarken, bu rakam şimdilerde 127.5 YTL'ye indi. 2006 yılı başında İstanbul'da 45 litrelik Volkswagen Polo ve Ford Fiesta'nın deposu kurşunsuz benzinle yaklaşık 116.1 YTL'ye, 48 litrelik Fiat Albea'nın deposu da 123.8 YTL'ye doluyordu. Bugün ise söz konusu araçların deposu sırasıyla 114.75 YTL ve 122.4 YTL'ye doluyor.




  • Arkadaşlar dizelle ilgili daha önemli bir sorunumuz var... yukarıdki haberde de görüldüğü gibi benzin fiyatlar zaman zaman düşüyor yani sürekli bir yükselme söz konusu değil. Ancak dizel araçların yakıtına baktığınızda hiç bir şekilde fiyat azalmasının söz konusu olmadığını görüyoruz. 7-8 ay önce eurodizel-benzin farkı 50-60 kuruş iken (litre başına) bugün nerede ise 35 kuruşa düşmüş durumda. bu makasın giderek kapanması dizel almayı dezavantajlı duruma düşürecek ancak daha kötüsü benim gibi hali hazırda dizel kullananların da hesaplarını geçersiz kılacak, zira arabanın ilk alımında ödenen bir dizel motor farkı var ki kimse bunu amorti edemeyecekse bu farkı vermez, makasın kapanması hesaplarımızı olumsuz etkiliyor. Ben rafine çıkış fiyatlarındaki ya da vergideki düşüşlerin dizel motor yakıtlarına bilinçl, olarak yansıtılmadığını düşünüyorum. Bu konunun ayrı bir topic olarak tartışılması gerekir mi onu da bilmiyorum, ancak bu konuda tüketici olarak yapabileceğimiz bir şeyler olmalı, görüşlerinizi bekliyorum...
    Saygılar, iyi günler...




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.