Şimdi Ara

Dizel Araçlarda Vitesi Boşa Almak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
61
Cevap
0
Favori
11.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orhan Hoca kullanıcısına yanıt
    Size katılıyorum. Cut off devreye giriyor 0 yakıt diye birşey yok rolanti kadar olmasada bir miktar yakıt tüketimi olur. Örneğin bulunduğum yer 2, 3 km yokuş soğuk motor ile yokuş aşağı viteste inerken egzostdan buhar çıkıyor, yakıt tüketmeyen aracın egzostundan buhar çıkmaz diye düşünüyorum. Ayrıca örneğin düşük viteste iniyorum devir 4000 debriyaja bastığımda araç hiç teklemeden, aksırmadan çalışmaya devam ediyor hatta motorun sesi dahi değişmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc52 -- 27 Şubat 2017; 23:48:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor rolanti devrinde genel kullanımda ki 2000 3000 devir arasından daha fazla yakıt yakar. Grafikteki 'be' ise motorların genel özgül yakıt sarfiyatnı ifade etmektedir. Rolantide ki fazla yakmasının sebebi ise teknik olarak bir iş üretilmediği için rölanti devrinde o eğri aslında sonsuzdan gelir. Teknik olarak açıklaması budur.

    Dizel Araçlarda Vitesi Boşa Almak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adama anlatıyorsun, link veriyorsun, hala 'bence' diye cümleler kuruyor

    https://www.youtube.com/watch?v=4lnaldrNDCU
  • Orhan Hoca kullanıcısına yanıt
    Bazı yol bilgisayarları öyle gösteriyor. Gerçekte vitesteyken gaza basmazsaniz, tabii devir çok düşük değilse yakıt tüketimi 0 olur. Arac hiç yakıt yakmaz, yani silindir içine yakıt püskürtülmez. Tekerleklerin hareketi motoru çevirir. Uzun yokuslarda mantıklı olan büyük vitesle yüksek devir çevirmeden inmektir. Kısa yokuslarda boş vitesin kısa süreliğine belki avantajı olabilir araç vitesteyken kompresyonda olacağı için.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    Bazı yol bilgisayarları öyle gösteriyor. Gerçekte vitesteyken gaza basmazsaniz, tabii devir çok düşük değilse yakıt tüketimi 0 olur. Arac hiç yakıt yakmaz, yani silindir içine yakıt püskürtülmez. Tekerleklerin hareketi motoru çevirir. Uzun yokuslarda mantıklı olan büyük vitesle yüksek devir çevirmeden inmektir. Kısa yokuslarda boş vitesin kısa süreliğine belki avantajı olabilir araç vitesteyken kompresyonda olacağı için.

    Arkadaşın dediği gibi; pedala dokunmadan egzost dumanı çıkmaması gerekir bu durumda.
    Yoksa çıkmıyor mu diyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 27 Şubat 2017; 20:30:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    Bazı yol bilgisayarları öyle gösteriyor. Gerçekte vitesteyken gaza basmazsaniz, tabii devir çok düşük değilse yakıt tüketimi 0 olur. Arac hiç yakıt yakmaz, yani silindir içine yakıt püskürtülmez. Tekerleklerin hareketi motoru çevirir. Uzun yokuslarda mantıklı olan büyük vitesle yüksek devir çevirmeden inmektir. Kısa yokuslarda boş vitesin kısa süreliğine belki avantajı olabilir araç vitesteyken kompresyonda olacağı için.

    Arkadaşın dediği gibi; pedala dokunmadan egzost dumanı çıkmaması gerekir bu durumda.
    Yoksa çıkmıyor mu diyorsunuz?

    Cut off sırasında motor hava almaya devam eder. Egzozdan çıkan bir şey varsa havadir, egzozdaki kurumlardan kaynaklıdır vs. Bu arada egzozdan duman çıktığını nasıl görüyorsunuz. Tam gazda bile aynadan duman zor gözükürken veya gözükmezken. Acaba giden arabanin arkasına yaklaşıp dumana mı bakıyorsunuz? Ayrıca mühendisler bu sistemi araba 0 yakıt yaksin diye tasarlamışlardır. Ki fizik kurallarına göre araba 0 yakıt yakar zaten. Kağıt üzerinde de pratikte de mümkündür.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben daha bir şey demiyorum. Sağlıcakla kalın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • La ne kadar uzadı bu konu sonuçta FİTESi boşa almak tehlikeli di mi Fites boşta gitmemeli .Manuel FİTES Yada Otomatik FİTES fark etmez boşta gidilmemeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: bigen

    Peki hocam ben bir şey sorayım: vites boşta iken kontağa basarken(arabayı çalıştırırken) debriyaja da basmanin mantığı nedir?

    Olur da araç Viteste unutulursa bir yerleri yıkma diye

    birinci sebep o dediğiniz, ikinci sebep de vites boşta olsa da debriyaja basılmıyorsa marşa basıldığı anda marş motoru motoru döndürmeye çalışırken şanzımanı da döndürecek. Takılı vites olmasa da şanzıman içine güç aktaran dişliler dönmeye başlayacak. Bu da marşa ekstra yük getirecek.




  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Neden fites bosta gidilmez bir kiside mantikli aciklma yapmiyor neden tehlikeli bos fites



    Sabahlari hava soguk motor isinmiyor viteste gidersen atesleme hic olmadigindan hic isinmiyor at bosa 2 km in asagiya hic degilse rolantide motor isinir bu arada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Or_By

    Neden fites bosta gidilmez bir kiside mantikli aciklma yapmiyor neden tehlikeli bos fites



    Sabahlari hava soguk motor isinmiyor viteste gidersen atesleme hic olmadigindan hic isinmiyor at bosa 2 km in asagiya hic degilse rolantide motor isinir bu arada

    Boş fiteste giderken araba istop edebilir. Zor bir ihtimal ama istop ederse direksiyon ve firenler şişer.
    Araba fiteste ise tekerler motoru döndürdüğü için istop da etse motorun dönmesi direksiyon ve fren hidroliğini besler.
  • İki araç soğuk motorla kalkıp 2, 3 km boyunca (beylikdüzü yokuşu )ard arda viteste yokuşu iniyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tüm arabarlarda boşa atılmazz
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
  • araç viteste iken gaza vermeden araç ilerliyorsa o koşulda hiçbir yakıt harcamaz
  • flowerhorn kullanıcısına yanıt
    Yani bu şekilde oluncada araba ilerlemiyor ki, yani yokuş aşağı bir yolda 5.vitese al devam et gaza basmadan, birde boşa al öyle git, boşdayken daha fazla mesafe gidiyor araba. tehlikesini bir köşeye bıraktım. Mesafeden bahsediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlindGuardianNN

    Yani bu şekilde oluncada araba ilerlemiyor ki, yani yokuş aşağı bir yolda 5.vitese al devam et gaza basmadan, birde boşa al öyle git, boşdayken daha fazla mesafe gidiyor araba. tehlikesini bir köşeye bıraktım. Mesafeden bahsediyorum.

    1 kmlik bir yokuş varsa takın vitesi 2 ye veya 3 e . 1 km boyunca bir yakıt yakmayacaktır. Tabi eski model araçlarda durum nedir bilmiyorum .Daha bilgili arkadaşlar daha detaylı biliyordur.Hızına göre vitesi ayarlaman gerekiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flowerhorn -- 28 Şubat 2017; 9:28:21 >
  • flowerhorn kullanıcısına yanıt
    denemek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlindGuardianNN

    Yani bu şekilde oluncada araba ilerlemiyor ki, yani yokuş aşağı bir yolda 5.vitese al devam et gaza basmadan, birde boşa al öyle git, boşdayken daha fazla mesafe gidiyor araba. tehlikesini bir köşeye bıraktım. Mesafeden bahsediyorum.

    Zaten fazladan gittiğiniz mesafe yakıttan kaybınız oluyor.

    Ya da az gideceksiniz ama yakıttan kazanacaksınız.

    Teknik olarak hangisi ekonomik olarak daha faydalı o rampa eğiminden araç tekniğine kadar değişken bir durum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    evet bu faktörleride göz önünde bulundurmak lazım
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.