Şimdi Ara

DİZEL araçlarla ilgili yanlış bilgiler.NELER. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
2
Favori
3.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yılda kaç km yapıyorsunuz lafı özellikle araç satıcılarının ellerindeki benzinli aracı satma taktiği.

    Tamam. Tercih meselesi. İsteyen istediği yakıtlı aracı alır. İster benzinli al ve sonra yaklaşık 3.000 TL'ye LPG taktır. (500'e LPG takılıyor muhabbeti olmasın lütfen!)

    İster bir kere fazla para ver ve dizel al. Sonra da akaryakıt istasyonuna uğradığında en azından yüzün gülsün ve satarken daha yüksek fiyata elden çıkar.

    100 Bin km'den sonra dizel alınmaz muhabbeti ise özellikle yeni nesil ve bakımları zamanında yapılmış dizel araçlara hakaret bana göre.

    Dizel araçlar traktör sesli diyenler ise yeni nesil dizel araçlara binmemiş ya da COMMON RAİN sistemine geçmeden önceki VW dizel araçları aklında kalmıştır.
  • Bu arada konu başlığında yer verilen açıklamalar paragraflar halinde olsaydı daha rahat okunurdu.
  • mercedes çalıştıkran sonra belli bir süre turboyu yağlıyor sonra devreye giriyor ve araç stop ettikten sonra tekrardan turboyu yağlıyor.bu nedenle 110.000km de vito aldık ve bi bu kadar daha "rahat" götürür

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Babam 176.000 de Vito aldı icradan uzun sure yattıgı ıcın dogal olarak aküsünü taktık birde beyninde bir problem vardı yazılımla onu duzelttırdık ve arabayı calıstırıp aldık. Ustaya goturdugumuzde kaputun altındakı tek bir vidaya bile ellenılmedıgını soyledı. Sadece hava polen yakıt fıltrelerı degısmıs o kadar. Bızde degıstırdık yagını degıstırdık lastıklerını degıstırdık arka takımda tıkıntılar vardı ona bırseyler yaptırdı babam ve çeşmeye hararet 1 derece bıle yukselmeden gıdıp geldık. Dızel motorlar ozellıkle mercedes gıbı ustalaşmış markalarda milyon km yı gorebılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Yılda kaç km yapıyorsunuz lafı özellikle araç satıcılarının ellerindeki benzinli aracı satma taktiği.

    Tamam. Tercih meselesi. İsteyen istediği yakıtlı aracı alır. İster benzinli al ve sonra yaklaşık 3.000 TL'ye LPG taktır. (500'e LPG takılıyor muhabbeti olmasın lütfen!)

    İster bir kere fazla para ver ve dizel al. Sonra da akaryakıt istasyonuna uğradığında en azından yüzün gülsün ve satarken daha yüksek fiyata elden çıkar.

    100 Bin km'den sonra dizel alınmaz muhabbeti ise özellikle yeni nesil ve bakımları zamanında yapılmış dizel araçlara hakaret bana göre.

    Dizel araçlar traktör sesli diyenler ise yeni nesil dizel araçlara binmemiş ya da COMMON RAİN sistemine geçmeden önceki VW dizel araçları aklında kalmıştır.

    * Common Rail olmasın hocam o




  • "Dizel arabalar pahalı oluyor" mantığına karşıyım.
    1. Dizel araba ile benzinli arabalar arasında sıfır araçlarda eskisi gibi fiyat uçurumu yok. Dizel araç pahalı mantığı yanlış bence...
    2. Dizel arabayı alırsın, benzinliğin yolunu unutursun. bir depoyla 850-1000 km yaparsın.
    3. Dizel arabayı -aslında her arabayı- üzmeden sakin sakin kullanırsan o da seni bakımlarda üzmez.
    4. İyi ve kaliteli mazot kullanırsan ne mazot filtresine ne başka aksamına bir şey olur.
    5. 3 ve 4 maddesinden kastım; en pahalı olduğu varsayılan parçalar olan turbonun da mazot filtresinin de ömrü kullanıcıya bağlıdır. (üretim hatası yoksa tabi)
    6. Aracı satarken benzinliden pahalıya satman çok doğaldır. Dolayısıyla "alış fiyatı - satış fiyatı" benzinlide de dizelde de benzerdir.
    selamlar.
  • "Dizel arabalar pahalı oluyor" mantığına karşıyım.
    1. Dizel araba ile benzinli arabalar arasında sıfır araçlarda eskisi gibi fiyat uçurumu yok. Dizel araç pahalı mantığı yanlış bence...
    2. Dizel arabayı alırsın, benzinliğin yolunu unutursun. bir depoyla 850-1000 km yaparsın.
    3. Dizel arabayı -aslında her arabayı- üzmeden sakin sakin kullanırsan o da seni bakımlarda üzmez.
    4. İyi ve kaliteli mazot kullanırsan ne mazot filtresine ne başka aksamına bir şey olur.
    5. 3 ve 4 maddesinden kastım; en pahalı olduğu varsayılan parçalar olan turbonun da mazot filtresinin de ömrü kullanıcıya bağlıdır. (üretim hatası yoksa tabi)
    6. Aracı satarken benzinliden pahalıya satman çok doğaldır. Dolayısıyla "alış fiyatı - satış fiyatı" benzinlide de dizelde de benzerdir.
    selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Yılda kaç km yapıyorsunuz lafı özellikle araç satıcılarının ellerindeki benzinli aracı satma taktiği.

    Tamam. Tercih meselesi. İsteyen istediği yakıtlı aracı alır. İster benzinli al ve sonra yaklaşık 3.000 TL'ye LPG taktır. (500'e LPG takılıyor muhabbeti olmasın lütfen!)

    İster bir kere fazla para ver ve dizel al. Sonra da akaryakıt istasyonuna uğradığında en azından yüzün gülsün ve satarken daha yüksek fiyata elden çıkar.

    100 Bin km'den sonra dizel alınmaz muhabbeti ise özellikle yeni nesil ve bakımları zamanında yapılmış dizel araçlara hakaret bana göre.

    Dizel araçlar traktör sesli diyenler ise yeni nesil dizel araçlara binmemiş ya da COMMON RAİN sistemine geçmeden önceki VW dizel araçları aklında kalmıştır.

    Oncelikle COMMON RAIN degil COMMON RAIL.

    Yilda yapilan km de satis politikasi falan degil. Pahaliya satmayi savunuyorsun da alirken sanki ayni paraya mi aliniyor ?

    Yilda yapilan km basli basina bir kriterdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi High Quality -- 29 Ağustos 2012; 17:12:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herşey bana göre bizim insanımızın LPG'yi çok sevmesinden ileri geliyor aracın LPG ile az yaktığını düşünerek ona aldanıyor ancak araçda problem bitmek bilmiyor çekiş'den düşüyor vs. bunun gibi sorunları göz ardı ediyor hadi bunuda geçtim dizel'e olan antipati nedendir bilmiyorum aslında anlaşılması çokda güç değil kedi uzanamadığı ciğere mundar hesabı dizelin çok az daha pahalıya satılmasından dolayı benzinli araca LPG bağlatmak daha karlı oluyor nedense...
  • Dizel motor 100binde ölüyor öyle mi? 140binde dci motorumuz var uzun yolda klima açık 4.1lt yakıt tüketiyor. Ölü hali buysa sıfır alsak demek ki 1-2lt falan yakacaktı. Yapmayın Allah aşkına, bilmediğiniz konularda bari sallamayın.

    Her kullanılmış araba masraf açabilir. 100binde iyi kullanılmış araç 30binde hor kullanılmış araçtan daha iyi haldedir. Biri 2500 devir çevirir diğeri 5000devir ve üstü çevirmeyi dener. Ha dersiniz aynı şartlarda 30binlik araç varken 100binlik alınmaz o ayrı. Bütçen varsa düşük km yoksa uygun olan kmde araç alacaksın.

    Aracı almadan önce enjektör tamiri yapan yerlere götürüp baktırabilirsin hatta teste sokarsın dyno sonuçlarına bakarsın alırsın. 100bini geçen dizelin enjektör sorunu olabilir o da 1000tlye halledilir. Rektefiye gerekirse her motor gibi dizel de 2000tlye yaptırılabilir ki 300binden önce rektefiye falan istemez adam gibi kullanılan araç.




  • o 100.000 km psikolojisi 1980'lerde vardı.. günümüzde gelinen teknolojide bence sağlam bakılsa dediğiniz gibi 500K rahat görür motorlar.. taksilere bakabilirsiniz.. 650-700 rahat görüyorlar..

    benim şu anki aracım 165.000 Km'de ve avans dahi vurmuyor, o açıdan çok huzurluyum.. bakımlarını yaptırdığım taş gibi bir motor var..

    motora gelene kadar başka parçalar arıza veriyor, bozuluyor.. onları değerlendirmek gerekir..
  • bu arada it's common rain'in' man :)
  • bence çoğunuz biliyor 100 binden sonra dizel araç alınmayacağını ancak kabul etmek istemiyor.

    yine bence diyorum... bence mercedes ve bmw gibi istisnai markaların dışında 100 bin sonrası dizel alınmaz bu ülkede. haaa alıp da sorunsuz kullanan vardır ama bence o şanslıdır.
  • Teşekkürler. Öğrenmiş olduk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    bu arada it's common rain'in' man :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Herşey bana göre bizim insanımızın LPG'yi çok sevmesinden ileri geliyor aracın LPG ile az yaktığını düşünerek ona aldanıyor ancak araçda problem bitmek bilmiyor çekiş'den düşüyor vs. bunun gibi sorunları göz ardı ediyor hadi bunuda geçtim dizel'e olan antipati nedendir bilmiyorum aslında anlaşılması çokda güç değil kedi uzanamadığı ciğere mundar hesabı dizelin çok az daha pahalıya satılmasından dolayı benzinli araca LPG bağlatmak daha karlı oluyor nedense...

    İnsanların LPG yi seçmesinin fiyatı Dizel nerdeyse Benzinin fiyatıyla aynı olacak bunu orana vurduğunuzda insanlar varolan arabalarını satmaktansa lpg takıp daha ucuza ve zararsız şekilde yoluna devam ediyor.

    95 oktan benzin 4.6 Mazot 3.91 LPG 2.11

    Dizelin bakım masrafı daha fazla ve bende dizel 0 araç almak istiyorum ama param yok(rahat yaşayacak kadar maaş almıyorum) LPG bile taktırmadım 1.6 16V ile 12 yıllık Clio HB imle devam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    bence çoğunuz biliyor 100 binden sonra dizel araç alınmayacağını ancak kabul etmek istemiyor.

    yine bence diyorum... bence mercedes ve bmw gibi istisnai markaların dışında 100 bin sonrası dizel alınmaz bu ülkede. haaa alıp da sorunsuz kullanan vardır ama bence o şanslıdır.

    100.000 kmden sonra dizel alinmaz sehir efsanesidir

    Bakimlari duzgun yapilmis ise hic sorun olmaz bence

    Onemli hatirlatma

    Alacagin beyaz esya alacagin araba birde evlenecegin kadin sans isidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şöyle örnek göstermek isterim. bir yakınım fiat albea kullandı tam 280 bin küsür km boyunca. 200 binde ilk triger değişimini yaptı. 1 kez bile turbodan şikayet etmedi. yağ değişimi dışında hiç sorun çıkartmadı. ve alalelade herhangibi yerden mazot alındı öyle düzenli aynı yerden mazot alınmadı araca. tamamen bizim insanların hurafesi bu dizel motor mevzuları. şu an tek hurafe yetkili satıcıların fiyat politikaları ve mazeretleri. benzinli motordan daha pahalıya geliyor üretim tamam olabilirde 8 bin liraya kadar dizel motor farkı tamamen abartı.

    dizel motor iyidir . candır.
  • Dizel araç pahalıya satılır deniyor ama mesela dizel ve benzinlisi arasında 10 bin TL fark olan 2 araç 100 bin km yaptıktan sonra satılmaya çalışılsa dizel 10 bin TL daha pahalıya satılabilir mi?Km arttıkça bizdeki bakış açısını düşününce eşit bile satılabilir diyorum ben.
  • arkadaşlar her dizel motor aynı değil yahu ! genellemeyin şu motorları adam gelmiş bmw,merso motoruyla vw'nin motoruyla bir sayıp yorum yapıyor.

    450.000 km'deki 1997 model c250 td aracımız vardı tık demedi bir kere yolda bırakmadı neden bu önyargınızı hep aynı araçlar üzerinden kullanarak yorum yapıyorsunuz araç 33.00 bin tl' idi şimdi gidip ford alıcagına toyota alıcagına bir insan bu aracıda alabilir işte kişilik kompleksleri boş konuşuyorsunuz gidin dışarda deneyin araçları yorum yapın.

    youtube'den video izlemekle onun bunun yorumuna bakmakla olmuyor bu işler kusura bakmayın.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.