Şimdi Ara

Dizel benzinli maliyet karşılaştırma (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
2.780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Evet satarkenki fiyat farkını da göz önünde bulundurdum ve 2000 ytl olarak hesapladım ama siz başka düşünüyorsanız istediğiniz rakamı da yazabiliyorsunuz.
    üstelik yıliçinde aldığınız yakıtın maliyetinin bile faizi hesabın içinde mevcut.
  • arkadaşın yaptığı hesaba kesinlikle katılıyorum. c4 forumunda da aşağı yukarı buna benzer bi muhabbet dönüyor. çok dogmatik yaklaşan bi milletiz bazı konulara yaw.
    bende 18000 km için buna benzer bi hesap yapıp koymuştum oraya. fiyat farkının otomobil kredisi ile karşılandığını da gözönünde bulundurmuştum. birisi "dizelin ekonomisi matematikle açıklanmaz" dedi yaw. adam benim bildiğim doğru matematik kullanmayın diyor.

    Arkadaşlar yıllık 20 000 km ve altı yol yapanlar kesinlikle benzinli otomobilde karlılar. Olay hesap işi ve arkadaşta gayet açık şekilde göstermiş.
  • Bir şey daha söylemek istiyorum.
    Benzinli-dizel seçiminde hangi markayı aldığınız da önem kazanıyor.Örneğin programı indirip ford focus 1.6 115hp ghia benzinli ile dizelinin fiyat ve yakıt değerlerini girerseniz dizel maliyet farkını daha ilk yılda çıkartmak için 28000 km yapmanız yeterli iken grande punto 95hp dynamic benzinli ve dizelin fiyat ve yakıt verilerini girdiğinizde dizel maliyet farkını daha ilk senede amorti etmek için yapmanız gereken km 36000 e çıkıyor.
    Ve şimdi sıkı durun peugeot 307 1,6 premium 5k benzinli ve dizel kıyaslamasında ise bu rakan 9000km ye kadar iniyor.(36400 ytl 7,4 lt benzinlisi-38800 ytl 4,8 lt dizeli)
    Özet olarak dizellerinin kendini ilk yılda amorti etmesi için
    grande puntonun 36000 km
    ford focus un 28000 km
    307 1.6 nın 9000 km yapması gerekiyor.
    Yani neymiş? Takım tutar gibi yakıt tutmamak ,alacağın araca ,yapacağın km e göre karar vermek gerekmiş.Allah'n verdiği aklı ve O'nun ilimlerinden olan matematiği hiçe saymamak gerekmiş.




  • dostum yine açamadım çok merak ediyorum çalışmanı mail atman mümkünse ikitilki@hotmail.com mail atarsan sevinirim..
  • ilaç şirketleri, ve yakında bir çok şirket benzin faturalarını kdv den düşemeyecekler, ilaç şirketleri 2006 01.01. den beri düşemiyor mesela, bu yüzden dizelaraca bi geciş oldu, yoksa araba değiştirmek bu büyük şirketler için daha masraflı bir iş, ama çoğu büyük şirketin araç kiraladığını bu yüzden herhangi bir bakım onarım maliyetine katlanmadığını düşünülürse dizel almaları aylık yakın kiralam ücreti ödediklerinde daha mantıklı görünüyor, çünkü dizelin maliyetli yanında bide bakım onarım var göreceli olarak pahalı.. sonuc ticari kişilerin yapabildikleriyle biizm yapabildiklerimiz arasında ki fark nediyle adamlar koskoca şirket hesap kitapla iş yapıyo iyisini bilir demek pek mantıklı olmaz önceden de dediğim gibi, kişisel beklentiler bu konuda en önemli nokta,Benle aynı zamanda benzinli focus alan arkadaşım 1000 km. de ben 3500 km deyim, ben şimdi ondan fazla yakıt ödedim iki katı belki o zaman ben zarardamıyım yani...
    Aracı alıp arka bahceye gömdükten sonra bi anlamı yok alacan binecen..

    Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: anchorman

    BANA CEVAP VEREN ARKADAŞLARDA NİTEKİM DİZELİN EKONOMİK OLDUĞUNU BELİRTMİŞLER.
    BENİM VERMEK İSTEDİĞİM MESAJ DİZELİN MALİYETİNİN DAHA EKONOMİK OLMASIDIR.
    KAMYONCU ÖRNEĞİNİ BİR KENARA KOYALIM..
    MÜMESSİL VEYA PAZARLAMA ELEMANLARININ KULLANDIĞI KÜÇÜK DİZELLERE NE CEVAP VERECEKSİNİZ. ŞİRKET YÖNETİMLERİ DİZELİ TERCİH EDEREK DAHA MI BONKÖR DAVRANIYORLAR YOKSA ŞİRKETİN KASASINI MI DÜŞÜNÜYORLAR?
    ŞU ANDA DİZELİME YAPTIĞIM TÜM MASRAFLARI VE ALDIĞIM MAZOTU NOT EDİYORUM. 6 AYDA YAPTIĞIM 10.000 KM DE BİLE ESKİ BENZİNLİME GÖRE 1.000 ytl TASARRUF YAPTIM. VE NET OLARAK YAKITA DAHA AZ PARA VERDİĞİMİ , ARACIMDAN DAHA ÇOK GÜÇ ALDIĞIMI HİSSEDEBİLİYORUM.
    BÖYLE FORMÜLLERE DEĞİL CÜZDANININIZIN İÇİNE BAKIN...











  • Dostum, ellerine sağlık, program harika olmuş.
    Dizel-benzinli meselesine gelince;
    binek otoda dizel almak bir kumardır. başka bir başlıkta yazmıştım, dizel binek oto almak, Türkiye koşullarında, benzinliye göre daha büyük riskler barındırıyor. Ha, bu riski üstlenirsiniz, talih de hep sizden yanadır, program yardımıyla hesapladığınız karınızı elde eder, aracınızı memnun bir şekilde başkasına satarsınız.
    Ama ya talih sizden yana olmazsa, ya sahtekar bir benzinciye toslarsanız, işte o zaman işin rengi çok değişir bu programdaki hesaplamalar allak bullak olur.

    Kimileri bu kumarı oynar, kimileri de oynamaz; kesin bir doğru yoktur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: curie

    Bir şey daha söylemek istiyorum.
    Benzinli-dizel seçiminde hangi markayı aldığınız da önem kazanıyor.Örneğin programı indirip ford focus 1.6 115hp ghia benzinli ile dizelinin fiyat ve yakıt değerlerini girerseniz dizel maliyet farkını daha ilk yılda çıkartmak için 28000 km yapmanız yeterli iken grande punto 95hp dynamic benzinli ve dizelin fiyat ve yakıt verilerini girdiğinizde dizel maliyet farkını daha ilk senede amorti etmek için yapmanız gereken km 36000 e çıkıyor.
    Ve şimdi sıkı durun peugeot 307 1,6 premium 5k benzinli ve dizel kıyaslamasında ise bu rakan 9000km ye kadar iniyor.(36400 ytl 7,4 lt benzinlisi-38800 ytl 4,8 lt dizeli)
    Özet olarak dizellerinin kendini ilk yılda amorti etmesi için
    grande puntonun 36000 km
    ford focus un 28000 km
    307 1.6 nın 9000 km yapması gerekiyor.
    Yani neymiş? Takım tutar gibi yakıt tutmamak ,alacağın araca ,yapacağın km e göre karar vermek gerekmiş.Allah'n verdiği aklı ve O'nun ilimlerinden olan matematiği hiçe saymamak gerekmiş.




  • Ya iyide sen benzinlinin tüketimine 6.1 yazmışsın. Birde bunu İstanbul trafiği olarak düşün şehirler arası yol değilde. O zamanda benzinli karlı oluyor mu?
  • DİZEL ARABA YILDA 15000-2000 KM ARASI KULLANIMDA 5 SENEDE 5OOO YTL İLE 6000 YTL ARASI KAR SAĞLIYOR.ARABAYI ALIRKEN 4000 YTL CİVARI DİZEL FARKI VERDİĞİNİZİ DÜŞÜNÜN , VE BİRDE BENZİNDEN KAYNALANAN ARIZA YAPMA OLASILIĞI VAR , SERVİS BAKIMIDA HESABA KATIN DİZEL SANILDIĞI GİBİ PEK KARLI DEĞİL....
  • birde şu sorulara cevep arayalım:1. aynı modelin dizelini alacak kadar parası olan benzinlisini alırmı? yada yüzde kaçı alır. 2. araba alındıkdan sonra kendimizle sözleşme mi imzalıyoruz yılda şu kadar kilometre binecem diye. ya o sene uzun yolu biraz fazla yaparsak. malum feodal bir toplumuz : kendimizin, yakınlarımızın rahatsızlıkları, onları uzaklarda ziiyarete gitmemiz vb. Benim başıma geldi: anneme aniden kanser teşhisi koyuldu mersinden ankaraya ayda bir bazı aylar iki-üç gitmemiz gerekti. dizel- benzinli farkı malumunuz.(mersin-ankara yaklaşık 500 km.) yani demek istediğim felekle sözleşme yapmıyoruz. imkan varsa dizel alınır yoksa benzinli yada lpg li. araç ihtiyaçdan alınır her yıl değiştirilmez. 3. Benzinli arabayı aldık işe gidip geliyoruz, bu şekilde yılda on bin km. yapıyoruz. benzinli aldığımız dan memnunuz.. canımız çekti denk getirdik ailecek ankaradan yaklaşık 450km lik bir yakın akrabamızı hesap dışı ziyaret edeceğiz; fakat benzin parası gözümüze geldi. gitmedik. araba dizel olsaydı giderdik diye içimizden geçirdik. benzinli aldık diye içimiz burkulacak mı. peugeot 206 dizel kullandım,arkasından toyota corolla sol 2004 kullandım. 130 ve üstü ile gittiğinizde 206,yarıdan fazla bir ekonomi sağlıyordu, uzun yolda tabiki




  • Dostum istersen o değerleri kendi tüketim değerlerine göre şekillendirebilirsin.Örneğin İstanbul için bu yetmez ben %20 fazlasını alırım dersin hem dizelin hem de benzinlinin tüketim değerlerini %20 arttırırsın hesaplama tekrar yapılır.Zaten amaç da bu istediğin değeri kendine göre şekillendirebilmek.Yoksa bende biliyorum bir araç için bir hesap yapıp atıyorum 20bin ve üzeri için dizel altı için benzinli almalı demeyi ama önceki mesajımda belirttiğim gibi otomobilden otomobile bile bu hesap dramatik olarak değişiyor.Ek olarak kimisi dizelin ek masraf çıkaracağını varsayıyor kimisi nasıl olsa garanti altında diyor.Kimisi benim faizle işim olmaz ben faiz değerini 0 alırım diyor kimiside bu fazladan vereceğim parayla ev kredisini daha az çekip daha az faiz ödeyebilirdim diyip hesaba katmak istiyor.Özet olarak ne öngörüyorsan onu yaz kendi öngörülerinin sonucuna göre de kararını ver.Kazasız belasız inşallah.
    quote:

    Orjinalden alıntı: DieScheisse

    Ya iyide sen benzinlinin tüketimine 6.1 yazmışsın. Birde bunu İstanbul trafiği olarak düşün şehirler arası yol değilde. O zamanda benzinli karlı oluyor mu?




  • şu çalışmaya gelen eleştirileri okuyunca matematikten ne kadar anlamayan bir toplum olduğumuzu görüyorum. gerçekten çok yazık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi molarrr -- 6 Mart 2006; 11:12:46 >
  • iyi de bu programa cebinden çıkabilecek muhtemel turbo arızalarını koydunmu?

    Turbo arızaları, motor arızaları genelde kötü yol kouşlları, kalitesiz yakıt yüzünden garanti dışı kalıyor ve kullanıcıdan bi kaç milyar çıkıyor...

    Ayrıca yüksek servis masrafları da var...

    PAylaşım için teşekkürler
  • Programda tamir bakım maliyetlerini girebileceğin bir kalem de var.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yankov

    DİZEL ARABA YILDA 15000-2000 KM ARASI KULLANIMDA 5 SENEDE 5OOO YTL İLE 6000 YTL ARASI KAR SAĞLIYOR.ARABAYI ALIRKEN 4000 YTL CİVARI DİZEL FARKI VERDİĞİNİZİ DÜŞÜNÜN , VE BİRDE BENZİNDEN KAYNALANAN ARIZA YAPMA OLASILIĞI VAR , SERVİS BAKIMIDA HESABA KATIN DİZEL SANILDIĞI GİBİ PEK KARLI DEĞİL....
  • yahu arkadaşlar bu konuyu bu kadar ince elerseniz kullandığınız arabadan zevk alamazsınız. bence herkes hesabını yaparak arabasını almıştır diyorum.dizelciler için masraflı deniyor ,benzinciler için yakıt derdi var deniyor. her ikisindede risk vaedır ama birinde uzun vadede ama diğerinde olursa ani çıkabilecek tamir masrafı gibi. ben 33 yıllık benzinli kullanıcsı olup bu yıl tavsiye üzerine ilk defa dizel aldım ve şu an için çok memnunum ve kafama şusu busu bozulursa düşünceleriyle bulandırmadan zevkini çıkarmaya çalışıyorum.yani benzinlinin masraf çıkarmayacak diye bir garantisi yokki. ona bakarsanız insanında allah korusun her an sorun (sağlık olarak) çıkarmayacağı garantisi varmıki insanda çıkabilecek sorunlar ne turbo ne motor masrafına benzerki inanın (KENDİ ADIMA SÖYLÜYORUM) amma arabamıza gösterdiğimiz bakım ve itinayı sağlığımıza göstermiyoruz. onun için kim ne aldıysa kazasız belasız kullansın çıkabilecek sorunlar öyle veya böyle giderilir ama bir kaza veya sağlık sorunu daha ddaha ağırdır. onun için fazla takmayın




  • @curie arkadaşım
    herhalde şunu anlatmak istedin.

    bir dizel araçla benzinli arasında satın alırken o biçim fiyat farkı var.örneğin 5bin ytl fiyat atıyor.
    bu 5bin ytl yi yılda 5.000-10.000 km yol yapan normal bir aile arabasıyla kara geçebilmek için herhalde 5-10 sene kullanmak gerekirki pek mantıklı olmaz değilmi.

    örneğin palio veya clio gruplarının küçük dizel araçları var.bu araçları yılda 100-150bin KM yol yapan reprezant arkadaşlar,yada pazarlama şirketleri tercih adiyorlar.
    zaten arabaları 1 yıllık krediyle alıyorlar.borç bitince arabanın da işi bitmiş oluyor zaten :D
    daha sonrada satıyorlar ahmete mehmete
    garibimde arabayı alıyor,bi gün orası bigün burası için gidiyorlar sanayiye.

    yani azyol yapanlar ya benzin yada lpg derim ben
  • Aslına bakarsanben dizel araçlar hakkında o kadar olumsuz düşünmüyorum.Dizelin avantajlı hale gelmesi için gereken rakamlarıda 100-150 bin değil çok daha az olduğunu düşünüyorum.Aracına göre değişmekle birlikte yılda ortalama 20-25 bin km ve üzerinde yapıldığı takdirde bence dizel almak makul.(Tekrar ediyorum aracına göre değişiyor).Ben ise 15000 km yaptığımdan benzinliyi seçtim.
    Dizelin ek masraflarıkonusunda bence bu konu bir muamma.İsterseniz hesaba katarsınız isterseniz garanti kapsamında der görmezden gelirsiniz.
    Benzin istasyonuna gidince rahat olmak konusuna gelince eğer hesabınızı başta iyi yaptıysanız sonucunda dizel aldıysanız yakıta daha az ödediğiniz için ,benzinli aldıysanız da az km yaptığınız için gereksiz yere fazla parayı başta vermediğinizi bilerek rahat edebilirsiniz.
    Yılda 5-10bin km yapan dizel kullanıcısının ''olsun benzin istasyonuna gittiğimde içim rahat ya'' demesi kafasını kuma gömmesi gibi bir şey.Kararınız ne olursa olsun doğru hesaba dayanmalı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: keko

    @curie arkadaşım
    herhalde şunu anlatmak istedin.

    bir dizel araçla benzinli arasında satın alırken o biçim fiyat farkı var.örneğin 5bin ytl fiyat atıyor.
    bu 5bin ytl yi yılda 5.000-10.000 km yol yapan normal bir aile arabasıyla kara geçebilmek için herhalde 5-10 sene kullanmak gerekirki pek mantıklı olmaz değilmi.

    örneğin palio veya clio gruplarının küçük dizel araçları var.bu araçları yılda 100-150bin KM yol yapan reprezant arkadaşlar,yada pazarlama şirketleri tercih adiyorlar.
    zaten arabaları 1 yıllık krediyle alıyorlar.borç bitince arabanın da işi bitmiş oluyor zaten :D
    daha sonrada satıyorlar ahmete mehmete
    garibimde arabayı alıyor,bi gün orası bigün burası için gidiyorlar sanayiye.

    yani azyol yapanlar ya benzin yada lpg derim ben




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.