Şimdi Ara

Dizel Ford Hakkında Bilgi (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
3.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bu arada bahsettiğin bu problemi ben de aracımda yaşadım...
    ve dediğin gibi serviste bu contalar garanti kapsamında değiştirildi...


    quote:

    Orjinalden alıntı: msserin

    EKBİLGİ;
    Eyer aracının yakıt tülemınde artış olup çekişte düşme var ise, aracında mazot kaçağı olma ihtimalide var demektir Ben de içlerinde bulunduğum 3 arkaşımın araçlarında ilk 10bin ile 20bin km arasınada bunu yaşadık ve hepimizn araçları 2006 model idi. Bunu anlamanın en kolay yolu aracla gez dolaş sonra biyere parkedip motoru kapatmadan bi 4-5 dakka çalısır tut sonra stop edip motor kaputunu açıp hemen kokla eyer mazot buharı kokusu alıyorsan bu durum var demektir. Bu modellerde yakıt geri dönüş beslemesi denilen bi sistem varmış, Yani motor kapalı iken yakıt motorda değilde depoya geri döndüren bi sistem bunun contaları bi süre sonra deforme oluyormuş. Bende sadece mazot kokusu vardı arkadasımınkınde şıp şıp yere damlama yapıyordu motoru kapatınca onun aracı bu sorunu 12bin km de yaptı benimki 16bin km de idi. Allahtan ozaman garanti bitmemiştide garantiden ücretsiz sorun giderildi




  • Bilgi paylaştıkça artar

    Bu arada bu bahsettiğim motordan gelen ince hortumuda araştırdım zaten resmdede gozukuyor maf sensoru den cıkan hava hortumuyla turbo arasındakı hortuma bağlanan ınce hortum. Bu aracın turbosunun aşırı ısınmasına karşın yağ buharı ile yağlanmasını sağlıyormuş sürekli yüksek devirlerde kullanıldığında aracın yağ eksiltme sebebide buymuş yani araç pistonlardan yağ kaçırmıyor direk turbo üzerinden bu hortum yüzünden yağ yakıyormuş yüksek devirlerde. Tabi motor stop edıldıgındede bu yağ buharı turboya gıremedıgı ıcın maf sensorunde veya hava fılıtresınde kalıntı bırakıyor. Zaten dıkkatımı cektı o maf tan sornakı hortum eskıden siyah renkte ıdı sımdı gıt gıde kahve rengıne dönmeye başladı.
    Bu arada bılıyorsun dımı maf sensorunun yanı sökuldugunde borunun ıcını temızleteceksın dısındakı o kablonun gırdıgı bölmü değil zaten el suremıyorsun sensorun uclarına metal bi kafes gıbı bısı var tel tel, oraları bıle parmagınla yoklarsan yağ ve pıslık ıcınde oldugunu anlarsın




  • msserin bir de birşey daha sormak istiyorum sana ;
    şimdi arabada biliyorsun dijital bir göstergemiz var...
    aracın kitabında bu kısım "araç bilgi sistemi" olarak geçiyor...
    bu kısımda (bu arada aracımda yol bilgisayarı yok)günlük kilometre sayacı-toplam kilometre sayacı-kalan menzil kısımları var...
    işte benim problemim depodaki mazotla kalan menzili gösteren kısımda...
    çünkü mesala işte 20 ytl'lik euro dizel alıyorum (7.22 lt'ye tekamül ediyor 20 ytl'lik euro dizel) işte kalan menzil 160-170 yazıyor...
    sonra işte bir müddet aracı kullanıyorum...park ediyorum bu arada tabii bakıyorum kalan menzil kısmına 110 yazıyor diyelim...
    tekrar arabayı kullanacağım zaman kontağı çeviriyorum bu sefer kalan menzil 70-80 km gibi gösteriyor...
    yine bir müddet kullanıyorum bir yerde işimi hallediyorum...kontağı çeviriyorum menzil kısmı bu seferde 130 km gösteriyor
    yani verilerde tutarsızlık oluyor...ve bu durum canımı sıkıyor...

    bu durumu sende aracınla yaşadın mı??? tamiratıyla ilgili servise gitmeden yapabileceğimiz ya da bilmemiz gereken bir püf nokta filan var mıdır???




  • Evet bu normal bi durum bunun sebeplerini şu şekilde sıralayabılırız
    1. sebep bu menzil olayı daha önceki ford larda sadece yol bilgisayarında kullanılmakta idi örnek diyer araç mondeo da, bu araçta ise tam tersi bi durum vardı depoyu yarıya kadar doldurmadıkça depodaki elektronık yanı menzıle bağlı olan şamandıra bunu fark etmiyordu. Ve çok kısa bi sürede hassasiyetini kaybediyordu. Ben bunun üzerine 2000 senesinde Ford ingiltereye mail attım ve durumu açıkladım. Bana çok kısa bi sürede geridönüş yapıp bundan sonraki araçlarımızda bu sistemin çok hassas olacağını belirttiler.
    Şimdi hassaslık derken olay şu araçla sen gezmeye başladığın vakit yakıt sürekli olarak depoda çalkalanmaya başlıyor bu durumda diyelim gerçekte deponda 10 lıtre yakıt varsa çalkalanarak şamandıra yukarı hareket ettiği için sanki 15 litre yakıt varmışcasına algılıyor. Ve sistem şaşırıyor acıkcas;ı çünkü gelen veri hem yol yaptığın hep de yol yapmana rağmen depoda yakıt artışı var olarak görüyor bu yüzden bi süre boyunca sen gezdıkce git gide menzıl artıyormuş gibi gözüküyor.
    2 Sebep ise yakıt deponu koni şeklinde bi kova gibi düşün yani kovaya yakıt koydukça çap genısleyecegı ıcın;ilk 20 ytlık yakıtta diyelımkı şamandıra 2cm kalkarken 2. 20 ytl lik yakıtta 1cm yukarı kalkıyor. Bu durumda ilk 20 ytl yakıtta sana bi anda +150km menzıl gidersin derken 2. 20 ytlık yakıtta +80~90km daha yol gidersin şeklinde belirtiyor. Zaten bu durumunu analog göstergedende fark edebilirsin aracın deposu full iken 4/4 ten 3/4 de çokk uzun bı km sonrasında iner ama 1/4 ten 0/4 (yani çeyrek depo) neredeyse 60~70 km bile gezmeden bitiverir.Bu durum sanırım bir çok arabada olan bi durum.
    Menzil göstergesine en az 20 km yazar ken güven, tamam ben 0 yazdığı a na kadarda gezmeyı başardım ama bisferinde +20km yazarken dik bi rampada ciddi ciddi çalışmadı.

    DİP NOT: dizel araçların tamamen yakıtsız kalması zararlı bi durum bu yüzden aracın menzil göstergesi 80km ve altına düşmeye devam ettikçe yakıt hava karışımında yakıt oranını düşürerek daha az çekiş gücü daha uzun mesafe gitmeni sağlamaya çalışacaktır bu durumda özellikle menzil 30km de iken neredeyse araç 50% performans kaybı ile çalışır, lpg li bi şahin kullanıyormuşsun gibi bi his vermeye başlar.




  • msserin bilgiler için bir kez daha teşekkür ederim..
    son yazdıklarından anladığım üzere ford'lardaki bu araç bilgi sistemindeki menzil kısmından çok fazla birşey beklememek gerekiyor...
    belki de bu tüm araçlar için de geçerlidir...
    bu arada maf sensörüne dediğin uygulamayı c.tesi günü yaptırdım...
    gerçekten aracın çekişinde gözle görülür bir artış oldu...ayrıca gaz pedalına önceden dokunduğumda aracın tepki vermesi 2-3 sny'yi buluyordu...ama şimdi hemen şaha kalkıyor
    sana ne kadar teşekkür etsem azdır...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ttequiero

    msserin bilgiler için bir kez daha teşekkür ederim..
    son yazdıklarından anladığım üzere ford'lardaki bu araç bilgi sistemindeki menzil kısmından çok fazla birşey beklememek gerekiyor...
    belki de bu tüm araçlar için de geçerlidir...
    bu arada maf sensörüne dediğin uygulamayı c.tesi günü yaptırdım...
    gerçekten aracın çekişinde gözle görülür bir artış oldu...ayrıca gaz pedalına önceden dokunduğumda aracın tepki vermesi 2-3 sny'yi buluyordu...ama şimdi hemen şaha kalkıyor
    sana ne kadar teşekkür etsem azdır...

    yardımcı olabildiysem ne mutlu bana




  • güzel paylaşım olmuş
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.