Şimdi Ara

Dizel GETZ CRDI ile VGT farkı nedir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
3
Favori
150.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evrennnnnnnn

    Ruhsatta yanlış yazılması büyük ölçüde muayene'de sıkıntı oluyor bilginize.Sistemdeki bilgilerle ruhsat bilgilerini karşılaştırırken en ufak bir harf ya da rakam hatası durumunda sayfa değişimi istiyorlar.Şasi numaramdaki hafif silik sadece bir rakam yüzünden sayfa yeniletmek zorunda kaldım..

    Alıntıları Göster
    teknik özelliklerde yeni dikkatimi çekti.

    Motor Tipi: 16 Supap DOHC Turbo Intercooler (VGT)
    Yakıt Sistemi: CRDi - Common Rail Direkt Enjeksiyon

    110 beygirliktede 88 beygirliktede CRDi ve VGT mevcut

    teknik özelliklerini kendiniz incelemek isterseniz. Getz Teknik Özellikler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin

    quote:

    Orijinalden alıntı: mhyen

    Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


    crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

    getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

    http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


    turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

    turbotamiri.com
    Turbo Satışı Turbo Tamiri 532 794 12 22 - 532 794 12 22 garantili turbo tamiri ve uygun turbo fiyatı 532 794 12 22 turbo satış,turbo tamiri,turbo fiyatları,turbocu,turbo
    http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa


    bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

    turbotamiri.com
    Turbo Satışı Turbo Tamiri 532 794 12 22 - 532 794 12 22 garantili turbo tamiri ve uygun turbo fiyatı 532 794 12 22 turbo satış,turbo tamiri,turbo fiyatları,turbocu,turbo
    http://turbotamiri.com/?gclid=CJ7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg


    http://www.corutturbo.com/

    http://www.guventurbo.com/

    www.turboakden.com

    www.gpturbocharger.com
    b



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enescelik69 -- 28 Ocak 2012; 1:00:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: mhyen

    Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


    crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

    getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

    http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


    turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

    turbotamiri.com
    Turbo Satışı Turbo Tamiri 532 794 12 22 - 532 794 12 22 garantili turbo tamiri ve uygun turbo fiyatı 532 794 12 22 turbo satış,turbo tamiri,turbo fiyatları,turbocu,turbo
    http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa


    bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

    turbotamiri.com
    Turbo Satışı Turbo Tamiri 532 794 12 22 - 532 794 12 22 garantili turbo tamiri ve uygun turbo fiyatı 532 794 12 22 turbo satış,turbo tamiri,turbo fiyatları,turbocu,turbo
    http://turbotamiri.com/?gclid=CJ7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg


    http://www.corutturbo.com/

    http://www.guventurbo.com/

    www.turboakden.com

    www.gpturbocharger.com



    kardeşim millete yanlış bilgi bermeyinn 3 silindir getzlerde crdi ve turboludur 82hp dir 4 silindir olanlarda crdi ve vgt turboludur 88 ve 110 hp dir 3 ile 4 silindirin yüksek basınc pompası farklıdır istersen daha bilmediğin şey varsa yazayımda millete yanlış bilgi verme ok bu arada ben hyundai yetkili serviste calısıyorum bilginee



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enescelik69 -- 28 Ocak 2012; 1:15:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evrennnnnnnn

    2006 öncesi Getz'ler 1,5 crdi (3 silindir) 82 beygirdir...

    2006 sonrası makyajlı kasa Getz'ler iki farklı dizel motor seçeneği ile gelmiştir;

    *1,5 crdi (4 silindir) 88 beygir
    *1,5 vgt crdi (4 silindir) 110 beygir

    evren 4 silindir crdi getzlerin 88hp olanındada vgt turbo var 110 olanındada vgt turbo var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thelouie

    Bende karar aşamasındayım getz alıcam.tercihim vgt olucak ama abs de olsun istiyorum.abs var değil mi vgt modelinde çunku crdilerde göruyorum daha cok

    3 silindir crdi getzlerde abs standart donanımda var ama 4 silindir crdi vgt lerde abs opsiyonel sunuluyor ayrıca 4 silindir crdi getzlerin hepsi vgt turboludur yok diyene inanma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atilgan26

    vgt olanların çoğu araçlarına 88 ps yazmış. Bu arkadaşlar araçlarının farkında değillermi ??? yoksa vgt olanlarında 88 likleri varmı. Varsa o zaman bu motorları ayıran nedir.

    atılgan şöyle acıklıyım sana 3 silindir olanlar ewet 82 hp 4 silindir getz crdi-vgt olanların ise 88 ve 110 hp olanı var ama motorda hiç bir fark yok sadece ECU(motor beyni)daki yazılımdan dolayı beygir güçleri değişiyor. 110hp olanları dış ve iç görünüşten anlarsın sadece 110hp olanlarda 4 airbag tavan acılır abs fren ve sis farı vardır
    (yalnız sonradan orjinal sis farı takıldıgı için 88 hp olanları karıstırma)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Enescelik69

    quote:

    Orijinalden alıntı: atilgan26

    vgt olanların çoğu araçlarına 88 ps yazmış. Bu arkadaşlar araçlarının farkında değillermi ??? yoksa vgt olanlarında 88 likleri varmı. Varsa o zaman bu motorları ayıran nedir.

    atılgan şöyle acıklıyım sana 3 silindir olanlar ewet 82 hp 4 silindir getz crdi-vgt olanların ise 88 ve 110 hp olanı var ama motorda hiç bir fark yok sadece ECU(motor beyni)daki yazılımdan dolayı beygir güçleri değişiyor. 110hp olanları dış ve iç görünüşten anlarsın sadece 110hp olanlarda 4 airbag tavan acılır abs fren ve sis farı vardır
    (yalnız sonradan orjinal sis farı takıldıgı için 88 hp olanları karıstırma)

    Alıntıları Göster
    Şimdi hangisinde vgt var yok anladıkta. Şimdi şu 110 psi lık olan aslında diğer motorun chip tuninglenmiş hali olmuyormu. Yani ben getzimi alıp chip tuning yaptırsam onlar gibi 110 psi lıkmı olacak bir diğer soru :)
    Chip tuning zararlımıdır. değilse neden hepsine yapmıyorlar da benim arabamda 110 beygir olmuyor :)) topu topu 500 liralık bir olay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etufekci

    Şimdi hangisinde vgt var yok anladıkta. Şimdi şu 110 psi lık olan aslında diğer motorun chip tuninglenmiş hali olmuyormu. Yani ben getzimi alıp chip tuning yaptırsam onlar gibi 110 psi lıkmı olacak bir diğer soru :)
    Chip tuning zararlımıdır. değilse neden hepsine yapmıyorlar da benim arabamda 110 beygir olmuyor :)) topu topu 500 liralık bir olay.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar merhaba..aracım 2008 vgt..arabanın ruhsatında 88 kw yazıyor..bu araba 110 beygirmi 88 beygir mi.. yoksa ruhsata yanlış mı yazılmış..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dolphingirl3507 -- 3 Şubat 2012; 7:36:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dolphingirl3507

    arkadaşlar merhaba..aracım 2008 vgt..arabanın ruhsatında 88 kw yazıyor..bu araba 110 beygirmi 88 beygir mi.. yoksa ruhsata yanlış mı yazılmış..

    Alıntıları Göster
    dolphin benımkı 88 lık ruhsatta 60 lı bır sey yazıyor yanı o beygır gucu degıl rahat olabılırsın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _By_BoSs_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: mhyen

    Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


    crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

    getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

    http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


    turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

    turbotamiri.com
    Turbo Satışı Turbo Tamiri 532 794 12 22 - 532 794 12 22 garantili turbo tamiri ve uygun turbo fiyatı 532 794 12 22 turbo satış,turbo tamiri,turbo fiyatları,turbocu,turbo
    http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa


    bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

    turbotamiri.com
    Turbo Satışı Turbo Tamiri 532 794 12 22 - 532 794 12 22 garantili turbo tamiri ve uygun turbo fiyatı 532 794 12 22 turbo satış,turbo tamiri,turbo fiyatları,turbocu,turbo
    http://turbotamiri.com/?gclid=CJ7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg


    http://www.corutturbo.com/

    http://www.guventurbo.com/

    www.turboakden.com

    www.gpturbocharger.com





    güzel sallamışsın öncelikle bunu belirtiyim günümüz dizel motorların artık hepsinde turbo sistemi vardır.buna crdi motorda dahildir ve tüm crdi motorlarda turbo vardır. vgt turbo motor değil turbonun kendisine ait bi çalışma prensibidir.yani vgt bi motor tipi değil turbo tipidir eski kasa dizelle (82) ps yeni kasa dizelin gücü arasında (88 ps) çok bariz bi fark yoktur.. vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.


    konuyu açan arkadaşın cevabına gelince: dizel getz dersen yeni kasa yani vgt tipi turbolu crdi motoru tavsiye ederim bu motor hem 4 silindirli hemde vgt turbo tipine sahiptir. eski kasa getzlerde crdi dır fakat 3 silindirlidir ve vgt tipi turbo yerine normal turbo bulunur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.

    VGT turbo'nun görevi yakıt tasarrufu değildir ama dolayısıyla yakıt tasarrufu da sağlar, asıl amacı alt devirlerde oluşan turbolag olayını engellemek içindir, sabit çarklı turbolar alt devirler de performans vermez bunu engellemek için de kanatçıkların açıları değiştirilerek alt devirlerde performans kaybı engellenir, yakıt konusuna gelince turbo makinenin çektiği atmosferik basıncın üzerinde basıncı sağlamak için kullanılır yani daha çok hava basar, hava miktarı arttığı için de oksijen miktarı artar ve aynı yakıt birimiyle daha güçlü bir patlama elde edilir, yani turbo sakin kullanımda aynı yakıt birimiyle daha çok performans alınmasını sağlar bu da bi yerde yakıt tasarrufu demektir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dolphingirl3507

    arkadaşlar merhaba..aracım 2008 vgt..arabanın ruhsatında 88 kw yazıyor..bu araba 110 beygirmi 88 beygir mi.. yoksa ruhsata yanlış mı yazılmış..

    Dizel Getz'lerde hem 88 hp hem de 110 hp var, aynı motor olmalarına rağmen 88 hp'lik motor yazılımla 110 hp oluyor, yani aracınız 110 hp olabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Coşkun Uçar -- 3 Mart 2012; 15:01:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etufekci

    Şimdi hangisinde vgt var yok anladıkta. Şimdi şu 110 psi lık olan aslında diğer motorun chip tuninglenmiş hali olmuyormu. Yani ben getzimi alıp chip tuning yaptırsam onlar gibi 110 psi lıkmı olacak bir diğer soru :)
    Chip tuning zararlımıdır. değilse neden hepsine yapmıyorlar da benim arabamda 110 beygir olmuyor :)) topu topu 500 liralık bir olay.

    Aynen öle 110'luk makine 88'lik makinenin chiplenmiş hali, evet yaptırabilirsiniz ancak motor parçaları ve fren donanımı 88 hp'lik motora göre yapılmış, bunları da güçlendirmeniz lazım ya da dikkatli kullanmanız, neden yapmıyorlar maliyet artıyor dolayısıyla size iki seçenek sunuyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: etufekci

    Şimdi hangisinde vgt var yok anladıkta. Şimdi şu 110 psi lık olan aslında diğer motorun chip tuninglenmiş hali olmuyormu. Yani ben getzimi alıp chip tuning yaptırsam onlar gibi 110 psi lıkmı olacak bir diğer soru :)
    Chip tuning zararlımıdır. değilse neden hepsine yapmıyorlar da benim arabamda 110 beygir olmuyor :)) topu topu 500 liralık bir olay.

    Aynen öle 110'luk makine 88'lik makinenin chiplenmiş hali, evet yaptırabilirsiniz ancak motor parçaları ve fren donanımı 88 hp'lik motora göre yapılmış, bunları da güçlendirmeniz lazım ya da dikkatli kullanmanız, neden yapmıyorlar maliyet artıyor dolayısıyla size iki seçenek sunuyor...

    Alıntıları Göster
    anladığım kadarıyla burada kimse kW ve hp arasındaki farkı bilmiyor . kısaca şöyle yazayım, buradan çevirebilirsiniz :
    1 Beygir gücü =1 HP=0,7457 kW =0,9863 PS

    yani ruhsatta 82 kW yazan getz 109 beygirdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drakulak

    anladığım kadarıyla burada kimse kW ve hp arasındaki farkı bilmiyor . kısaca şöyle yazayım, buradan çevirebilirsiniz :
    1 Beygir gücü =1 HP=0,7457 kW =0,9863 PS

    yani ruhsatta 82 kW yazan getz 109 beygirdir.

    Alıntıları Göster
    Konu baya eski ama bilmek isteyenler için ;

    VGT: "Varieble Geometry Turbo" tümcesinin açılımıdır. Türkçe karşılığı ise "Değişken Geometrili Turbo" dur. Hyundai' nin era kasasında kullandığı son sürüm motorlarda vardır. Eski CRDİ motorlar( Common Rail Diesel İnjection)da turbo yoktu, sonradan motorda yapılan modifikasyonlarla bu motor grubuna turbo özelliği ilave edildi. Aradaki farkta buradan kaynaklanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ataburak -- 18 Ocak 2013; 21:50:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ataburak

    Konu baya eski ama bilmek isteyenler için ;

    VGT: "Varieble Geometry Turbo" tümcesinin açılımıdır. Türkçe karşılığı ise "Değişken Geometrili Turbo" dur. Hyundai' nin era kasasında kullandığı son sürüm motorlarda vardır. Eski CRDİ motorlar( Common Rail Diesel İnjection)da turbo yoktu, sonradan motorda yapılan modifikasyonlarla bu motor grubuna turbo özelliği ilave edildi. Aradaki farkta buradan kaynaklanıyor.

    Alıntıları Göster
    Sırf şu Hyundai Getz hakkında yorum yapabilmek için foruma yıllar sonra tekrar giriş yaptım. Çünkü yakın zamanda 2008 model dizel Hyundai Getz aldım.

    Öncelikle burada kafası karışık olan arkadaşlara çok net ve kesin bilgiler vermeyi planlıyorum çünkü çok araştırdım ben de, ve aldım sonunda arabayı..

    2006 yılından sonra üretilen 4 silindirli dizel Getzlerin hepsi CRDI VGT motordur. Yani 2006 yılından sonraki araçlar hem CRDI oluyor hem de VGT; ve satışlarda da görmüşsünüzdür; 1.5 CRDI VGT olarak geçer.

    Bu 2006 yılı sonrasına ait Getzlerin iki versiyonu sunulmuş Hyundai tarafından; birisi 1.5 CRDI VGT 88hp (benim aldığım) , diğeri ise aynı motorun farklı software yüklenmiş hali olan 110hp'lik modelleri.

    88hp olana 110'luk yazılım yüklemesiyle 110 beygir yapabilen bir çok yer mevcut fakat fiyatlarını ben de bilmiyorum (hatta Ankara'da yapan varsa yardımcı olabilir bizlere)..

    Başlık konusuna tekrar dönecek olursak; CRDI ve VGT demek 2006 sonrasına ait Hyundai Getz'lerde aynı şey oluyor. Tabi araçlar kendi içinde abs'li , airbag, klima vs şeklinde değişiyor. Benim aldığım araba çift airbag, abs'li , epsli 4cam oto modeli.

    Umarım net bir şekilde yardımcı olabilmişimdir. (2006 öncesindeki modelleri araştırmadığım için onları yazmadım)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ataburak

    Konu baya eski ama bilmek isteyenler için ;

    VGT: "Varieble Geometry Turbo" tümcesinin açılımıdır. Türkçe karşılığı ise "Değişken Geometrili Turbo" dur. Hyundai' nin era kasasında kullandığı son sürüm motorlarda vardır. Eski CRDİ motorlar( Common Rail Turbo İnjection)da turbo yoktu, sonradan motorda yapılan modifikasyonlarla bu motor grubuna turbo özelliği ilave edildi. Aradaki farkta buradan kaynaklanıyor.


    Ya kusura bakmayın ama CRDI'nin açılımını yazmışsınız ve orada TURBO yazıyor. "Eski CRDİ motorlar( Common Rail Turbo İnjection)da turbo yoktu" Yazmışsınız üstelik. Nasıl turbo YOK diyorsunuz?

    TÜM Getz dizellerde TURBO VAR!!!' Yeni kasa 4 silindirlilerde turbo kanatçıklarının açısı değişebiliyor sadece(Buna VGT deniyor kısaca). Eskileri yani 3 silindirli olanların turboları sabit kanatlı.

    Neredeyse 10 yıldır turbosuz dizel yok gibi birşey. Bildiğim bir tek Citroen Saxo'da yoktu turbo 58hp'lik, ama o motor aşırı düşük bir tüketime sahipti, arkadaşta vardı çok temiz alacaktık satsaydı zamanında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kibitzer -- 18 Ocak 2013; 20:49:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kibitzer

    quote:

    Orijinalden alıntı: ataburak

    Konu baya eski ama bilmek isteyenler için ;

    VGT: "Varieble Geometry Turbo" tümcesinin açılımıdır. Türkçe karşılığı ise "Değişken Geometrili Turbo" dur. Hyundai' nin era kasasında kullandığı son sürüm motorlarda vardır. Eski CRDİ motorlar( Common Rail Turbo İnjection)da turbo yoktu, sonradan motorda yapılan modifikasyonlarla bu motor grubuna turbo özelliği ilave edildi. Aradaki farkta buradan kaynaklanıyor.


    Ya kusura bakmayın ama CRDI'nin açılımını yazmışsınız ve orada TURBO yazıyor. "Eski CRDİ motorlar( Common Rail Turbo İnjection)da turbo yoktu" Yazmışsınız üstelik. Nasıl turbo YOK diyorsunuz?

    TÜM Getz dizellerde TURBO VAR!!!' Yeni kasa 4 silindirlilerde turbo kanatçıklarının açısı değişebiliyor sadece(Buna VGT deniyor kısaca). Eskileri yani 3 silindirli olanların turboları sabit kanatlı.

    Neredeyse 10 yıldır turbosuz dizel yok gibi birşey. Bildiğim bir tek Citroen Saxo'da yoktu turbo 58hp'lik, ama o motor aşırı düşük bir tüketime sahipti, arkadaşta vardı çok temiz alacaktık satsaydı zamanında.

    Haklısın pardon benim hatam kafa dalgınlığından sanırım CRDİ Açılımı şu şekilde olacaktı "Common Rail Diesel İnjection" o an kafam Turbo da olduğu için hatalı olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ataburak -- 18 Ocak 2013; 22:06:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ataburak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kibitzer

    quote:

    Orijinalden alıntı: ataburak

    Konu baya eski ama bilmek isteyenler için ;

    VGT: "Varieble Geometry Turbo" tümcesinin açılımıdır. Türkçe karşılığı ise "Değişken Geometrili Turbo" dur. Hyundai' nin era kasasında kullandığı son sürüm motorlarda vardır. Eski CRDİ motorlar( Common Rail Turbo İnjection)da turbo yoktu, sonradan motorda yapılan modifikasyonlarla bu motor grubuna turbo özelliği ilave edildi. Aradaki farkta buradan kaynaklanıyor.


    Ya kusura bakmayın ama CRDI'nin açılımını yazmışsınız ve orada TURBO yazıyor. "Eski CRDİ motorlar( Common Rail Turbo İnjection)da turbo yoktu" Yazmışsınız üstelik. Nasıl turbo YOK diyorsunuz?

    TÜM Getz dizellerde TURBO VAR!!!' Yeni kasa 4 silindirlilerde turbo kanatçıklarının açısı değişebiliyor sadece(Buna VGT deniyor kısaca). Eskileri yani 3 silindirli olanların turboları sabit kanatlı.

    Neredeyse 10 yıldır turbosuz dizel yok gibi birşey. Bildiğim bir tek Citroen Saxo'da yoktu turbo 58hp'lik, ama o motor aşırı düşük bir tüketime sahipti, arkadaşta vardı çok temiz alacaktık satsaydı zamanında.

    Haklısın pardon benim hatam kafa dalgınlığından sanırım CRDİ Açılımı şu şekilde olacaktı "Common Rail Diesel İnjection" o an kafam Turbo da olduğu için hatalı olmuş.

    Getz'in CRDI motorlarının hepsinde Turbo var. VGT olanların turbosu farklı sadece. Turbosuz dizel getz yok. Benimki 2006 VGT ama bagaj kapağında CRDI yazıyor. Hepsi CRDI, yeni kasalar VGT CRDI.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaD_PLay_Boy

    quote:

    Orijinalden alıntı: atilgan26

    vgt olanların çoğu araçlarına 88 ps yazmış. Bu arkadaşlar araçlarının farkında değillermi ??? yoksa vgt olanlarında 88 likleri varmı. Varsa o zaman bu motorları ayıran nedir.

    atılgan şöyle acıklıyım sana 3 silindir olanlar ewet 82 hp 4 silindir getz crdi-vgt olanların ise 88 ve 110 hp olanı var ama motorda hiç bir fark yok sadece ECU(motor beyni)daki yazılımdan dolayı beygir güçleri değişiyor. 110hp olanları dış ve iç görünüşten anlarsın sadece 110hp olanlarda 4 airbag tavan acılır abs fren ve sis farı vardır
    (yalnız sonradan orjinal sis farı takıldıgı için 88 hp olanları karıstırma)

    merhaba arkadaşlar bnm kafam karıştı biraz. benim aracım 2008 model getz.arabamda deri direksiyon,metal kaplama göğüs,sis farı, abs,4 hava yastığı ve açılır tavan var.LaD_PLay_Boy arkadaşın dediğne göre bnm arabamın 110 hp olması gerek,fakat ruhsatta 88 hp yazıyor. merak ettiğim acaba ruhsattamı yanlış yazıyor,yoksa 88 hp olan getzlerinde açılır tavan gibi bnm aracımda olan özelliklere sahip modelleri varmı? Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim şimdiden teşekkürler.




  • i



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk1976 -- 21 Ocak 2013; 20:31:44 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.