Şimdi Ara

Dizele ek vergi... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
2
Favori
2.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gündem değiştirmek için demişlerdir o zaman...
  • aman ha ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eldenayriyim

    Mazotu koyup ucuz ucuz gezmemiz gözlerine battı heralde bigün derler bu ne rahatlık hele gel şu köşeye.

    Mazotu koydun ve ucuz ucuz gezdin öylemi?

    Doğru ya mazot 4 lirayı geçmişti bayağı ucuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    quote:

    Orijinalden alıntı: eldenayriyim

    Mazotu koyup ucuz ucuz gezmemiz gözlerine battı heralde bigün derler bu ne rahatlık hele gel şu köşeye.

    Türkiyede yaşamıyorsunuz galiba mazot 4.19 neresi ucuz

    Tamam haklısınız ancak daha koyu olduğu için ucuza gelmiş gibi oluyo ya da biz psikolojimizi tamin ediyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amman hocamm
  • yeni nesil EURO 5 uyumlu dizel araçların DPF ve EGR sistemleri sayesinde CO2 salınımları benzinli araçlardan daha azdır.

    CO2 salınımına göre vergi sistemi gelirse dizel araçların vergisi benzinlilere göre daha düşük olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fastfoodball -- 21 Kasım 2012; 13:08:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fastfoodball

    yeni nesil EURO 5 uyumlu dizel araçların DPF ve EGR sistemleri sayesinde CO2 salınımları benzinli araçlardan daha azdır.


    DPF ve EGR sistemlerinin CO2 salınımına bir etkisi yoktur.

    DPF katı partikülleri süzer (kurum vs.)

    EGR ise zehirli NOx salınımını azaltır.


    CO2 salınımının dizel araçta daha düşük olmasının sebebi yakıt tüketiminin benzinli araçtan daha düşük olmasıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eldenayriyim

    Mazotu koyup ucuz ucuz gezmemiz gözlerine battı heralde bigün derler bu ne rahatlık hele gel şu köşeye.

    4 TL yi aşan mazot fiyatına ucuz mu diyorsunuz

    Allah akıl fikir versin nediyim.Aslında devlet haklı istediği kadar fiyatları yükseltsin isterse litresi 10 tl olsun yinede bu tip ucuz diyenler olacak demekki
  • Gelsin gelsin ona da vergi gelsin
    Benzin 10 dizel 9 lira olsun.

    Not: Dizel araç sahibiyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet ozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: eldenayriyim

    Mazotu koyup ucuz ucuz gezmemiz gözlerine battı heralde bigün derler bu ne rahatlık hele gel şu köşeye.

    Zaten çoğu ülkede bu durum var, dizellerin vergisi yüksek çünkü zararlı gaz salınımları çok fazla. Bizde de eninde sonunda gelecektir doğa için olmasa da ek gelir için.

    Zararlı gaz salınımları fazla diye dizele ek vergi gelecekse, öncelikle vergileri zararlı gaz çıkışına göre almaya başlamaları lazım. Ama bizde vergiler motor hacmine göre alınıyor, biliyorsunuz. Avrupada ise vergilerin belirleyici hacim değil, atmosferi kirleten partikül ve gaz miktarı. Bu nedenle ben dizele ek vergi beklemiyorum

    Biz de onu diyoruz eninde sonunda sistem degisecek. Degistirmek icin sanirim yeterinde fazla kisinin dizel araba almasini bekliyorlar

    çok mantıklı bir tespit bizim hükümetten beklenir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hukumettten 'Dizele vergi filan yok , kim uyduruyor bunlari ?' diye bir aciklama yapilmadiysa bir sey olmaz merak etmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzinede ek vergi gelsin onlarda daha uyguna alınıyor dizel araçlara gore
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: fastfoodball

    yeni nesil EURO 5 uyumlu dizel araçların DPF ve EGR sistemleri sayesinde CO2 salınımları benzinli araçlardan daha azdır.


    DPF ve EGR sistemlerinin CO2 salınımına bir etkisi yoktur.

    DPF katı partikülleri süzer (kurum vs.)

    EGR ise zehirli NOx salınımını azaltır.


    CO2 salınımının dizel araçta daha düşük olmasının sebebi yakıt tüketiminin benzinli araçtan daha düşük olmasıdır.

    evet doğru. ben yanlış biliyormuşum. CO2 salınımına bir etkisi yok onların.

    peki bu sistemler dizel aracın benzinliden daha çevreci olmasını sağlar mı? yoksa benzinli araç her zaman daha çevreci midir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fastfoodball

    evet doğru. ben yanlış biliyormuşum. CO2 salınımına bir etkisi yok onların.

    peki bu sistemler dizel aracın benzinliden daha çevreci olmasını sağlar mı? yoksa benzinli araç her zaman daha çevreci midir?

    Bu sistemler dizeldeki zehirli gaz salınımını azaltsa da benzinli versiyonlarda bu emisyonlar daha düşük diye biliyorum.
  • Bunu duyan dizelciler hemen benzine döndü
  • öyle birşey yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    Hep TSİ'ın oyunu bunlar.

  • dizele ek vergi diye bir şey olabilir mi? Örneği varmı? emisyona göre vergiye geçilebilir o noktada euro5 dizellerin emisyonu zaten düşük degilmi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emisyona göre vergi uygulaması yapan ülkelerde dizel araçlar için ayrı bir emisyon-vergi cetveli kullanılıyor, benzinli araçlar için ayrı.

    Örneğin benzinli 120 gramın altında x lira ödüyorsa, dizel 100 gramın altında x lira ödüyor.

    Türkiye'de böyle bir sistemi emisyon değil de hacim üstünden uygulayabilirler, dizel aracın mtv'sini bir üst dilimden ödetmek gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eldenayriyim


    quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    quote:

    Orijinalden alıntı: eldenayriyim

    Mazotu koyup ucuz ucuz gezmemiz gözlerine battı heralde bigün derler bu ne rahatlık hele gel şu köşeye.

    Türkiyede yaşamıyorsunuz galiba mazot 4.19 neresi ucuz

    Tamam haklısınız ancak daha koyu olduğu için ucuza gelmiş gibi oluyo ya da biz psikolojimizi tamin ediyoruz

    Daha uzun süre yandığı için az yakıyor diyebilrz keşke 2 lira olsa nasıl sevinirdik




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.