Şimdi Ara

dizele LPG takmaya çalışan adam (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • burası türkiye
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    buluş değil zaten yapılmış ve kullanılmakta olan bir sistem. hatta türkiye de de bunu yaygınlaştırmaya çalışıyolar. şu an istanbul trafiğinde dolaşan test amaçlı 4-5 tane ford transit minibus var ve sürücüleri çok memnun, mazot almayı unuttuklarını söylüyolar. yakıt sarfiyatına gelince ise çok birşey değişmiyor. 10 lt mazot yakan bir araç ortalama 5 lt mazot+5lt lpg yaksa, 215 bin lira yerine 175 bin lira yakar. ama güç artışı da elde ediliyor. dediğim gibi amaç zaten ekonomi diil, çevre kirliliğinin önüne geçmek. zaten bunun için genellikle otobüs, kamyon gibi büyük araçlarda var yurtdışında da, ufak dizeller çok problem değil...

    Yirmi küsür cevapta tek doğru cevap. Yavaş yavaş forumdan soğuyorum bu boş laf kalabalığı yüzünden. Sağol onur@! Rep olsaydı da bi kamyon rep dökseydim sana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nlty2000 -- 28 Nisan 2006; 13:37:09 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    buluş değil zaten yapılmış ve kullanılmakta olan bir sistem. hatta türkiye de de bunu yaygınlaştırmaya çalışıyolar. şu an istanbul trafiğinde dolaşan test amaçlı 4-5 tane ford transit minibus var ve sürücüleri çok memnun, mazot almayı unuttuklarını söylüyolar. yakıt sarfiyatına gelince ise çok birşey değişmiyor. 10 lt mazot yakan bir araç ortalama 5 lt mazot+5lt lpg yaksa, 215 bin lira yerine 175 bin lira yakar. ama güç artışı da elde ediliyor. dediğim gibi amaç zaten ekonomi diil, çevre kirliliğinin önüne geçmek. zaten bunun için genellikle otobüs, kamyon gibi büyük araçlarda var yurtdışında da, ufak dizeller çok problem değil...

    Yirmi küsür cevapta tek doğru cevap. Yavaş yavaş forumdan soğuyorum bu boş laf kalabalığı yüzünden. Sağol onur@! Rep olsaydı da bi kamyon rep dökseydim sana.


    teşekkür ederim hocam. bende senin yazılarını ilgiyle okuyorum sende bunlara dahil olmak üzere zaten forumda kafama göre bi 5-10 arkadaş var, onların msjları dolu benim için... bu gidişle birbirimizi bulup forum içinde forum yapıcaz galiba bu tarz teşekkür yazıları bu aralar çok gözüme batmaya başladı. ya başkaları bana yazıyor, yada ben ilgiyle okuduğum arkadaşlara. Allah sonumuzu hayır etsin, ya bölünücez yada forumdan kopucaz. sağlıcakla kal...




  • ya dizele lpg neden takılırki ya zaten ekonomik araba bide lpg tak bedeva gez beee(kendi görüşüm tabi)
  • şaka mı yapıyorsunuz dizele LPG konusunda

    yoksa şaka mı
  • İçten yanmalı motorlarda, yakıt tüketimi ve egzoz
    emisyonlarını en az düzeye indirme çabaları, çift yakıtla
    çalışan motorlar üzerine yapılan çalışmaların
    başlangıç noktasını oluşturmaktadır. Özellikle kapalı
    alanlarda çalışan ağır hizmet tipi dizel motorlarda uygulamaya
    konulan çift yakıt (dizel+LPG, dizel+doğal
    gaz) projeleri ile emisyonlarda iyileşmeler sağlanmıştır.
    Benzer bir çalışmanın benzinli araçlarda araştırılmasının
    faydalı olacağı bir gerçektir.

    alıntı:http://www.mmf.gazi.edu.tr
  • arkladaşlar tüm yazılanları okuyun lütfen @onur@ arkadaşın yazdıklarını ozellıklle okuyun bakın ne yaıyor yukarda


    quote:

    amaç ekonomi değil, çevre kirliliğinin önüne geçmek. zaten sidikli 1.3-1.6-2.0 dizel motorlar için yapılan birşey değil. otobüs ve kamyonlar için yapılan, genellikle 10bin cc üzeri motorlarda uygulanan bir sistem...
  • @asilturk

    Arkadaşın bu makaleleri okuduysa sana aynen yukarıdaki gibi yapmıştır

    Dizel araçlara LPG takılıyor ve gayette başarılı uygulamaları var. Araç %20 Motorin %80 LPG olmak üzere her iki ecu ile paralel zamanlı olarak çalışıyor.

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/makale/Makaleler/T11_LPG.HTM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasok -- 20 Aralık 2006; 23:46:49 >




  • hasok
    Madem öyleyse neden hiç bir yerde ya da haberlerde falan duymadık çok yaygın olduğunu?? Ben çevremde de hiç duymadım böyle bişeyi ama olmaz diye de bir şey demedim bizim arkadaşın pintiliği komiğime gitti ondan...!!
  • one be walla ilk defa duydm hem dizel hem lpg

    walla olabilir de hec duymadm biras da komigime gitti walla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    arkadaşım dizele lpg takılabiliyor. bu derin bir konu, bu ülkede herkes bu konulara fransız olduğu için genel kanı takılmadığı yönünde. takılınca ne oluyor? amaç zaten ekonomi değil, siyah duman ve partikül oluşumunun önüne geçmek. rölanti devirlerinde %30 lpg, %70 dizel yakıt tüketiliyor. bu oran devir arttıkça %70 lpg, %30 mazota kadar değişebiliyor. bunu araca sonradan takılan dağıtıcı motor şeklindeki bir parça ayarlıyor vs vs. yani sonuç takılabiliyor. konunun ayrıntıları uzun...



    Evet hatta yeni birşey değil. İsveçte Volvonun şehir içi taşımacılığında kullanılan otobüslerinde çevreyi koruma amaçlı hem LPG hem dizelle çalışan motorlar kullanılıyor.
    Ayrıca yaklaşık iki yıl önce izmir fuarında Voltran firması bir dizel dobloya LPG takmıştı..........




  • walla amacını bilmem ama şu ana kadar dört dizel takside lpg gördüm adamların açıklamamları da ortaktı "daha fazla ekonomi"
  • gürültü seviyesi azalıyor mu peki_?

    Daha fazla ekonomi sağlıyormu gerçekten yoksa benzinli motor dönüşümü ile aynı değilmi_?
  • arkadaşım bu durum imkansız çünkü dizel araçlar enjektörlüdür yani ateşleme bujiyle değil sıkışmayla olur lpg ye dönüşüm olamaz
  • Arkadasim Mazot patladiktan sonra cikan enerji ile lpg yakiliyor. Konu gayet mumkun ve tasarruflu oldugu soyleniyo. Arac her zaman LPG ile calismiyo tabi ateslemenin yapilmasi icin her zaman mazota ihtiyac var.
    Biz buna karma yakit diyelim
  • dünyanın EN PAHALI yakıtını tüketen toplumuzda yaratıcı fikirlerin çıkması kadar doğal bişey olamaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    lpg yi eğer regulatöre sokmadan sıvı haldeyken basarsa belki çalışır.ama öyle olsaydı zaten dizeli benzinle de çalıştırırlardı.neden mi dizel benzinle çalışmıyo çünkü benzinin mazot gibi yağlı yapısı yok.bu da mazot pompasından geçmesini çok zorlaştırıyo ve pompayı çok yıpratıyo.çünkü pmpalarda herhangi bi segman falan yok, parçalar birbirine 0 a 0 geçtiği için pompanın yağlamasını gene bastığı yakıt mazot yapıyo.ama bu durum lpg ya da benzin için söz konusu değil.eğer lpg yi gaz olarak basacaksa arkadaşın iyi sallamış.

    Dj_Hunu! ben zaten arabamda doğalgaz kullanıyom.eğer sen de evindeki doğalgazı kullanmak istiyosan kendine git karaköyden doğalgaz kompresörü al.bunnarın içinde kısılma vanası dediğimz gazı sıkıştırrken soğutan özel bi parça var.sakın normal kompresörle basmayı deneme acıtabilir.
    hatta elindeki lpg tüpüne bile basabilirsin ama dikkat 20 barı geçme .bi de doğalgaz regülatörü takman gerek.bu şekilde kullanırsan lpg tüpüne 30 lt doğalgaz sığıyor.
    ayrıca bi avantajı var metan benzinden 6 katı daha hızlı yanıyo.yani ilk kullandığında 10000 devire çıkman olası...



    gazin yagsiz oldugu dogru da sadece pompa elinde kalsa iyi pistonlarda cok kurudugu icin esas motoru eline almasin bu arkadas

    birde lpg yerine dogalgaz kullanimi o aslinda cok tehlikeli bir durum iyi ayarlanmasi gerekir tum parcalarin neredeyse degismesi gerek cunku yapilari farkli ve yanma sekilleri farkli




  • Montajlarının olduğunu bizde duyduk değerli kardeşim yalnız mazotla aynı anda tüketildiğini biliyoruz ve %50 yakıt tasarrufu sağlıyor diye biliyoruz daha fazla bilgi edinince paylaşırız inşallah...

    SAYGILAR

    quote:

    Orjinalden alıntı: barcelona

    walla amacını bilmem ama şu ana kadar dört dizel takside lpg gördüm adamların açıklamamları da ortaktı "daha fazla ekonomi"
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.