Şimdi Ara

DSG 7 - DSG 6 (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri) (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
868
Cevap
38
Favori
399.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tiguan 2.0 tdi dsg (320nm) motorda hangi şanzıman, kuru mu ıslak mı?
  • annemin 2009 passat 7-DSG aracı yaklaşık 1 haftadır doğuş otodaydı. Bakimlarimiz hep dogus Oto kartalda yapildi.

    doğuş oto kendisi servise davet etti şansıman yağını değiştireceğiz diye.

    bende anneme 1.vitesten 2.vitese geçerken titreme problemi olduğunu mutlaka belirt dedim..

    1 hafta sonunda bugün bilgi verdiler kavrama değişikliği yapılacağını, normal fiyatının 3000 TL olduğunu, devamlı müşterileri olduğumuz için 1400 TL'ye indirdiklerini söylemişler..

    Babam da kabul etmiş

    Sizce ne yapmalıyım? Yardimci olursaniz sevinirim.

    Telefon VE mail ile burada okuduklarimi ilettim hatta baska bir forumda bir arkadas faturasini paylasmis onu Da ilettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi draco1987 -- 24 Haziran 2014; 0:10:09 >
  • Arkadaşlar bugün bir şey farkettim. Araç kalkarken ve vites değiştirirken özellikle 3.vites 1 sn civarında bir metal sürtme sesi geliyor. Radyo fan camlar kapalı iken bariz duyuluyor.

    Dediğim gibi araç duruştan kalkarken ve 2'den 3'e atarken.

    Aracım 2011(B7) Passat 1.4 Comfortline (64000km)

    Ses böyle sanki el freni çekikken gitmeye çalışıyormuşsun gibi iki metalin birbirine sürtme sesi gibi ve sadece vites değişirken oluyor. 4. ve 5. vites geçişlerinde genelde ses gelmiyor. Aracın hızlanmasında bir sorun yok. Titreme,zıplama yok. Zaten 55000km'de seris ücretsiz olarak baskı balatasını değişmişti.

    Şanzıman sorunu gibi duruyor değil mi?
  • Bu DSG arızasının ortaya çıkasına sebep olan yada tetikleyen herhangi bir faktör mevcut mu? Yani sıkışık trafikte kullanmak, bozuk kasisli yollarda kullanmak yada hor kullanmak gibi, yoksa tamamen şans mı?
  • 2010 aralıkta aldığım aracımın kavraması 2. Defa değiştirildi fulllife uzatılmış sigortam olduğu için hiç ücret ödemedim bilginize.. 64000 kmdeyim.caddy 1.6 dsg comfort..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 4 Temmuz 2014; 20:47:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gariptir bu memlekette bmw-mercedes alamayanlar vw alıp kendilerini zengin hissediyorlar, o yüzden doğuşun önündeki kuyruk hiç azalmıyor. Bu durumdan en şikayetçi olduğum nokta ise bu doğuş grubun millete pompaladığı "hiç hissettirmeyen şanzıman" mottosudur. artık klişeleşmiş bu tabir yüzünden tüm markaların otomatiklerini soran müşteriler "hissettiriyor mu?" sorusuyla araç bakar oldu. Ama bir şanzımanın görevi hissettirmemek değildir, gücü tekerleklere sorunsuzca ve mümkün olduğunca az kayıpla aktarmaktır. maalesef vw bu şanzımanları 3. sınıf bir firma olan LuK'tan satın alıyor ve arkasında durmuyor. Esasen almanya ile yaptığımız görüşmelerde adamlar hak veriyor ancak sorunun doğrudan doğuş ile halledilmesi gerektiğini söylüyorlar. Doğuş da bu konuda omurgasızca davrandığından herkes bu konuda şikayetçi de olsa mağdur olmaya devam ediyor. Üstelik sorun iddia edildiği gibi 2012 yılında da halledilmedi, şanzımanın birden fazla sorunu olduğundan hangisi halledildi hangisi hala mevcut diye sormak gerekir onu diyen servislere.

    Bu şanzımanlar ilk çıktığında da yazmıştım, hala da yazıyorum... çift kavramalılar güzeldir ancak dsg aralarında en ucuzu ve tüm otomatik şanzımanlar içerisinde en kötülerden biridir. Hiç ama hiç sağlam değildir ve 250 Nm den fazla tork üreten araçlar için tavsiye edilmez. O yüzden örneğin 177PSlik yahut 210PSlik bir araç alıyorsanız dsg almamalısınız zira bozulacağı açık seçik söylenmiş oluyor.

    Bunların haricinde tüm çift kavramalılar aynı değildir, bazı arkadaşlar mercedes de kullanıyor ne var bunda dese de dünyada otomatik şanzıman üreten 2 önemli firma bulunmaktadır. biri Borg Warner dir diğeri ZF dir. Borg Warner orta kararken, ZF dünyanın en iyi ve en pahalı şanzımanlarını üretir ve BMW 6-7 kasada kullanırken mercedes E ve S serilerinde kulllanır. Bu şanzımana sahipseniz çift kavramalıları övmekte haklısınızdır, ancak bunun altındaki tüm serilerde çift kavramalılar sorun yaratmaktadır. Markadan bağımsız olarak bu şanzıman sorunu yüzünden 1 ay serviste kalan çok araç gördüm ben. Düşünün ki dsgnin üreticisi olan LuK, Borg Warner'den bile kötü bir üreticidir.

    Son olarak bu şanzımanların ortalama ömrünün anlaşılabilmesi adına örnek vermek isterim: servis arıza istatistiklerine göre dsgler ortalama olarak 50 bin kmde baskı balatayı komple dağıtırken, edc'ler 70 bin kmden sonra yağ akıtmaya başlamaktadırlar. bu noktada firmanın duruşu önem kazanmaktadır, zira vw sorunu kabul etmezken, renault değişimi kabul etmektedir ancak onlar da işçilik ücreti talep etmektedirler. Dolayısıyla, bu tip şanzımanların genelinde benzer sorunlar olduğunu tüm kullanıcıların iyi bilmesi gerekmektedir.

    Herşeyden önemlisi, sıradan kullanıcıların 5-10 milisaniye gibi sürelerde vites değiştirmeye ihtiyaçları yoktur, şanzımanın sorunsuzca çalışması o süreden çok daha önemlidir. Performans araçlarında ihtiyaç olabilir ancak onların da genelde sadece haftasonlarında kullanıldığını ve ömürlerini 50 bin kmyi geçmeden tamamladıklarını unutmayın.

    Şanzıman tiplerinden anlamayan arkadaşların sorun yaşamamak adına ya düz vites yada tork konvertörlü şanzımanı olan araçlara yönelmesini tavsiye ederim. Bu tip şanzımanlar daha ekonomik yahut daha seri değildirler ancak aracın ömrü boyunca hiç tamir görmeden çalışabilirler ve yapıları gereği 2000 (iki bin) bg üstü araçlara dahi uygun imal edilebilirler, dolayısıyla kullanımlarında bir sıkıntı bulunmamaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurthemonur

    Gariptir bu memlekette bmw-mercedes alamayanlar vw alıp kendilerini zengin hissediyorlar, o yüzden doğuşun önündeki kuyruk hiç azalmıyor. Bu durumdan en şikayetçi olduğum nokta ise bu doğuş grubun millete pompaladığı "hiç hissettirmeyen şanzıman" mottosudur. artık klişeleşmiş bu tabir yüzünden tüm markaların otomatiklerini soran müşteriler "hissettiriyor mu?" sorusuyla araç bakar oldu. Ama bir şanzımanın görevi hissettirmemek değildir, gücü tekerleklere sorunsuzca ve mümkün olduğunca az kayıpla aktarmaktır. maalesef vw bu şanzımanları 3. sınıf bir firma olan LuK'tan satın alıyor ve arkasında durmuyor. Esasen almanya ile yaptığımız görüşmelerde adamlar hak veriyor ancak sorunun doğrudan doğuş ile halledilmesi gerektiğini söylüyorlar. Doğuş da bu konuda omurgasızca davrandığından herkes bu konuda şikayetçi de olsa mağdur olmaya devam ediyor. Üstelik sorun iddia edildiği gibi 2012 yılında da halledilmedi, şanzımanın birden fazla sorunu olduğundan hangisi halledildi hangisi hala mevcut diye sormak gerekir onu diyen servislere.

    Bu şanzımanlar ilk çıktığında da yazmıştım, hala da yazıyorum... çift kavramalılar güzeldir ancak dsg aralarında en ucuzu ve tüm otomatik şanzımanlar içerisinde en kötülerden biridir. Hiç ama hiç sağlam değildir ve 250 Nm den fazla tork üreten araçlar için tavsiye edilmez. O yüzden örneğin 177PSlik yahut 210PSlik bir araç alıyorsanız dsg almamalısınız zira bozulacağı açık seçik söylenmiş oluyor.

    Bunların haricinde tüm çift kavramalılar aynı değildir, bazı arkadaşlar mercedes de kullanıyor ne var bunda dese de dünyada otomatik şanzıman üreten 2 önemli firma bulunmaktadır. biri Borg Warner dir diğeri ZF dir. Borg Warner orta kararken, ZF dünyanın en iyi ve en pahalı şanzımanlarını üretir ve BMW 6-7 kasada kullanırken mercedes E ve S serilerinde kulllanır. Bu şanzımana sahipseniz çift kavramalıları övmekte haklısınızdır, ancak bunun altındaki tüm serilerde çift kavramalılar sorun yaratmaktadır. Markadan bağımsız olarak bu şanzıman sorunu yüzünden 1 ay serviste kalan çok araç gördüm ben. Düşünün ki dsgnin üreticisi olan LuK, Borg Warner'den bile kötü bir üreticidir.

    Son olarak bu şanzımanların ortalama ömrünün anlaşılabilmesi adına örnek vermek isterim: servis arıza istatistiklerine göre dsgler ortalama olarak 50 bin kmde baskı balatayı komple dağıtırken, edc'ler 70 bin kmden sonra yağ akıtmaya başlamaktadırlar. bu noktada firmanın duruşu önem kazanmaktadır, zira vw sorunu kabul etmezken, renault değişimi kabul etmektedir ancak onlar da işçilik ücreti talep etmektedirler. Dolayısıyla, bu tip şanzımanların genelinde benzer sorunlar olduğunu tüm kullanıcıların iyi bilmesi gerekmektedir.

    Herşeyden önemlisi, sıradan kullanıcıların 5-10 milisaniye gibi sürelerde vites değiştirmeye ihtiyaçları yoktur, şanzımanın sorunsuzca çalışması o süreden çok daha önemlidir. Performans araçlarında ihtiyaç olabilir ancak onların da genelde sadece haftasonlarında kullanıldığını ve ömürlerini 50 bin kmyi geçmeden tamamladıklarını unutmayın.

    Şanzıman tiplerinden anlamayan arkadaşların sorun yaşamamak adına ya düz vites yada tork konvertörlü şanzımanı olan araçlara yönelmesini tavsiye ederim. Bu tip şanzımanlar daha ekonomik yahut daha seri değildirler ancak aracın ömrü boyunca hiç tamir görmeden çalışabilirler ve yapıları gereği 2000 (iki bin) bg üstü araçlara dahi uygun imal edilebilirler, dolayısıyla kullanımlarında bir sıkıntı bulunmamaktadır.

    içerik olarak dolu gözükse de bomboş bir yazı olmuş. dsgnin tüm varyantlarının 250nm ye dayanıklı olduğunu düşünüyor buna inanıyor olabilirsiniz ama böyle bilge bir yazı yazdığınızı düşünmeden önce kontrol etmeniz gerekirdi
    bugatti veyronun torku kaç hiç baktınız mı?
    veya r8 hakkında bilginiz var mı?
    ayrıca dsgnin tasarımcısı kim onu da bir araştırın derim
    iyi forumlar




  • TiFoSi_BJK kullanıcısına yanıt
    doğrudur, hatta bugattide de 1.4 tsi motor kullanıyormuş, o yüzden 250lik dsg kullanılmasını uygun görmüşler!

    siz üzerinde her dsg yazanın aynı şanzıman olduğunu mu sanıyorsunuz? dsg vwnin çift kavramalılar için kullandığı ticari isim, üreticisine atıf yok orada ve sorun çıkaran dsglerin hiçbirisi 1001 bg için uygun değil , veyron yahut r8 ile vw group içindeki diğer araçlarla nasıl aynı kefeye koydunuz da bunu gözden kaçırdığımı düşündünüz pek anlayamadım? 6 dsg ile veyronun şanzımanını tasarlayanın aynı firma olması (Ricardo) neyi değiştiriyor çözemesem de buyrun yazımın boşluklarını o dsg tasarımcısının adıyla bi doldurun da biz de faydalanmış olalım! yada durun hiç zahmet etmeyin siz yoğun bilginiz ve muhteşem vw'ninizle mutlu olun biz uzaktan nazar etmeye devam edelim! olmadı bi de veyrondaki şanzıman problemleri diye başlık açalım da içiniz rahatlasın, hepsi aynı ya nasılsa!

    ezcümle tek soru: dsg sorunlu mu?




  • Arkadaşlar burada birbirimizi yemeye gerek yok. Kimse sizi duymuyor. Eğer sesinizi duyurmak istiyorsanız, özellikle mağdur olanlar tüketici mahkemelerine başvurun. Ben de DSG 7 ileri kullanıcısıyım. Bu şanzımanda çok problem yaşandı. Hatta bende 25.000 km. de garantiden ücretsiz kavrama değişti. Şu an 46.000 km.de. Bekliyoruz bakalım ben uzun vadeli kullanacağım aracı ama fazla km. yapamıyorum. Araç 2011 model 122 lik eski kasa jetta.

    Bence asıl sorun yazılımın araç hareket eder etmez 1 den 2 ye atması ve şanzımanı yarım debriyaja zorlaması. Durmadan da 1 e geçmemesi. Ben özellikle h.sonları E-5 sıkışık trafikte ağır seyirde ve kasis geçerken bu handikapı yaşıyorum. Araç birden daha hızlanmadan 2 vites için devrini almadan 2 ye atıyor ve araç yığılıyor, sen toplamak için gaza abanoıyorsun bu seferde araç çok fazla yarım debriyaj yapıyor. Eğer bu durumda gaza yüklenilirse araç her seferinde balata ömründen yiyiyor. Burada bu şanzıman tipinin görece yeni olması ve tork konvertörlü ototmatikten gelme bir kullanıcı kitlesine sahip olması da ayrı bir dezavantaj(firma için.) Çünkü algı tam otomatik gibi, birazda pazarlarken böyle yaptılar tabii:)

    Bu araçlarda mekanik birbiriyle sürtünen parçalar var; mutlaka aşınacak, değişecek. Burada insanların araç kullanım ömrü boyunca dayanacakmış gibi bir algıya kapılması da bu konu da yüksek sesli itirazlara neden oluyor.

    Manuel dizel fluence aracın baskı balatayı 30.000 ila 70.000 km. arasında halleden askerlerimiz var. Laguna araçlarda da oluyor. Kayınpeder 2012 de 99 model mazda sattı 110.000 km. gibi ve fren balataları debriyaj dahil herşey orijinaldi.

    Sıkıntı bu şanzıman ortalama hizmet ömrü bilinmemesi, ve bazen ne olursa olsun çok erken hata vermeye başlaması. 25.000 de değişir mi değişti.(30.000 de balata bitiren askerim de oldu gerçi manuelde) Olmaması lazım ve oluyorsa ne olursa olsun ücretsiz değişmeli!

    Burada asıl sorun yine firmada. Beni asıl üzen bu konuda Doğuş grubuna giren çıkanın ne olduğu?

    Acaba bunlar almanya tarafından günah keçisi mi ilan ediliyorlar? Yoksa gerçekten kıllık mı yapıyorlar? Bu parçanın parası kimden çıkar ki ücretsiz değişse bilemiyorum tabii.

    USA denen ülkede hangi motor satılıyor bilmiyorum ama con conlar gidipte 1.4 arabaya binmezler. Jetta kaza testi incelemiştim eski kasası 2.500 motor idi.

    Orada (doğruysa) 10 yıl garanti olupta burada olmaması kendimi 3. dünya vatandaşı hissetmeme aşağılanmama neden olur ki o markadan soğurum. Ya da birinin yazdığı gibi Çin' de 380.000 km. Aslında bunlar da muğlak. Km. ve yıl birbirinden bağımsız olmaz. Bu durumda adam 20 yıl sonra bile hak iddia eder. Ya da 1.000.000 km. yapar bozuldu der?? Eğer bu iddialar belgelendirilirse burada mahkeme kaybedilmez.

    Türkiye de görülen en büyük garanti 6 yıl 150.000 km. hangisi dolarsa ki aşınan, yıpranan, sarf malzeme dahil değil.(fren balatası, silecek lastiği, filtreler vs.)

    Honda daha önce 5.000 km.de servis yaparken(şaka gibi) garanti 6 yıla çıkınca 10.000 de bir servis yapmaya başladı. Ne değişti? Araç aynı, sarf malzeme aynı. Reno yeni araçlaarla berbaer avrupada 20.000 km. ya da 2 yılda servis yaparken türkiye de servisler kazan kaldırdı, servis süresi 1 yıla düştü:)) Bizi bizden iyi düdükleyen yok maaşallah. Nedense avrupa ve amerikada hep duyarız binlerce otomebil geri çağırılır, ama bize hep en sorunsuz seri imalat otolar gelir ve geri çağırma olmaz, bilmem dikkatinizi çekti mi:))

    Doğuş oto neden rahat? amerikada adam araca binerken tırnağı kırılsa mahkemeye koşar; biz de ancak forumda yazar o da yazarsa. Çoğu faturayı öder içinden küfreder.

    Bir arkadaşım conconlar geri zekalı adamların çamaşır makinası kullanma talimatında "kediniz makinada yıkamayınız! diye uyarı var; Salak herifler kedi herhalde makinada yıkanmaz kime sorsan bunu bilir" demişti. Ben de O' na "geri zekalı sensin, Amerikalı da biliyor zaten; eğer satıcı bunu yazmazsa ciddi tazminatlar ödemek zorunda kalabilir " demiştim. Nitekim tam hatırlamamakla bir oto firması reklamlarındaki sloganları gerçek kullanımda karşılayamadığı için zor günler geçiriyordu ne oldu bilmiyorum.

    Bizde de milletimiz hak arasa, firmaları taciz etse kamuoyu yaratılsa o zaman gelişme yaşanır, yoksa zor. Nitekim bir vatandaş VW grubunu mahkemeye verdi. Sebep yol bilgisayarlarında türkçe olmaması. Sonuç VW daha sonra türkçe desteği eklemek zorunda kaldı. Sen benim ülkemde para kazan, bana saygı gösterme. O zaman gösterteceğiz.!!!

    Audi de üst düzey yönetici bir arkadaşım dsg lerdeki kavramanın dayanıksız olduğunu bana söylemiş ve güçlendirilmiş kavramaların çıkacağını ve sorunun ortadan kalkacağını söylemişti. Ama bende benim araca eski mi yeni tip mi takıldı bilemiyorum. Elemanı sürekli taciz ettiğimden telefonlarımı da açmıyor artık, son durumdan haberim yok:)

    Sorun yaşayan arkadaşlar, mahkemeye verin! Korkmayın, üşenmeyin. Benim ki yine bozulursa ve benden işçiliğin %30 u dışında(iyi niyet garantisi) para isterlerse ben mahkemeye vereceğim. Yoksa adam olmaz bunlar.

    Tek cümle, evet DSG de sorun vardır, yok demek kafayı kuma gömmek olur. Her araçta sorun yaşanır, mühim olan firmanın bu soruna ne kadar sahip çıktığıdır!!




  • 2012 model 12500 km de golf 7 aracım bozuk yolda bana göre sarsıntı, servistekilerin tabiri ile vuruntu yapıyordu 2. vitesten 3 e geçerken. kavramanın değişmesi gerektiği söylendi.
    vw nin her servisi aynı ustalıkta bu işi yapabilir mi?
    garanti bitimine 4-5 ay akaln araçta yeni takılan parçanın garantisi daha uzun mu olur yoksa garanti bitimi ile onun garantisi de sona mı erer?
  • 2012 model passat dsg 1.4 comfortline aradım mevcut. Ailemle birlikte tatildeyiz gelirken bir yokusta arac d1 de iken gaza basmama ragmen yokusu cikmadi d1 yanip yanip sonmeye basladi sonra geri vites aldım aracı kenara çektim biraz bekledim hareket etti gideceğim yere geldikten sonra aracı calistirdigimda vitesi D ye aldım d1 yine yanip yanip sonuyordu ve göstergede de "egsoz gazı kontrol sistemi uyarısı" lambası yandı,acil destek hattını aradım servise bagladıkları usta 2500 devirde manuel 4. Vites de 25 km gidin dedi bunu yaptım yolda araç birkaç defa kaldı En son dönüşte tamamen ileri gitmedi ama geri gidiyordu. Sonra tekrar vw ni aradım çekici yönlendirip Kuşadası Lena servisine cektirdiler. Garanti aralık ayında dolduğu için ikame a
    ray vermediler. Ertesi gün usta bana mekatronik sistemi arizali bayramdan sonra bakilacak ama bu tip arizalari garanti dolsada musteri memnuniyeti için garanti kapsamında değiştiriyoruz dedi tabi belli degil persembe belli olacak. Araba 62 binde bakımlarını hep yetkili serviste yaptırdım. En sonda 60 bini yeni yaptırmıştım. Üstelik 2013 eylül ayında yine titreme yaptığı için garanti kapsamında birseyler değiştirmislerdi. iyi niyet garantisinden faydalandirirlarmi bilmiyorum ama tatilinde yandığına mi arabanın bozulduğuna mı 5 aylık bebek le nasıl döneceğim ona mi yanayım. Bildiğim birşey var eşim hakim bu işin peşini bırakmayacağım beni yanlış yönlendiren ustanın kayıtları var sonuçta daha önce arızanın olması felan. .. yorumlarınız ile yardımlarınızı bekliyorum. ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Emir kaan 71 E kullanıcısına yanıt
    Emir Kaan geçmiş olsun. Şukadarını söyleyeyim arıza yapacağı kesin olan bu şanzımanın satışı ya yasaklanmalı ya da tüketici lehine çok ağır şartlara bağlanmalı örnek : şanzıman arızaları için 15 yıl uzatılmış garanti gibi... eğer sanayi ve ticaret bakanlığına dilekçeyle başvuralım diyorsanız ben hazırım.. Bu konuda bir çok hukuki mücadele örneği bu konuda dile getirilidi hatta bir tüketici aracın iadesi kararını bile aldırdı tüketici mahkemesine sonuçta ayıplı mal olduğu kesinleşmiş bir şanzıman dsg...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımı satışa çıkardım. Birkaç arayan oldu DSG şöyle böyle dedim.Bu yüzden satıyorum
    Biliyorum Doğuş garanti bitse de hallediyor demez mi .
    Pes dedim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar. Aracım 2013 model 1.4 tsi dsg şanzımanlı volkswagen cc. Aracımı 2013 kasım ayında sıfır olarak aldım ve şu an 10.000 km de. Bugün ( bayram arefesi ) aracım ile yaklaşık 50 km yol gittikten sonra araç arıza verdi ve vitesteyken gitmemeye başladı. Vitesi N'ye alıp tekrar D ' ye alınca arıza düzelir gibi oluyor fakat biraz gaz verince tekrarlıyor. Acil yol yardımdan gelip aracı bilgisayara bağladılar ve mekatronik arızası olduğunu söyleyerek yetkili servise çekici ile götürdüler. Umarım gereken yapıldıktan sonra arıza tekrar etmez. Daha önceden böyle bir olayı Tecrübe etmiş arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evet yolda bırakan arızalar genelde mekatronik arızası oluyor. Geldiğimiz noktada şunu söyleyebiliriz "mekatronik arızası yolda bırakır kavrama arızası titretir "

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sleepless74 S kullanıcısına yanıt
    Hocam maalesef arıza büyük ihtimalle tekrar eder. 1.6 ve altı motorlarda VW DQ200 kodlu 7 ileri DSG kullanıyor. Bu şanzımanlar hakkında maalesef herkes birşey duymuş söylüyor. Ama ben olayı özetleyeyim, Almanya'da da bu olayı yakından takip ettiğim için oldukça sağlam bilgilerdir.

    - VW nin 1.6 ve altı araçlarda kullandığı Şanzıman DQ200 olup şu ana kadar arıza oranı %50 nin üzerindedir. Almanya da Motor Talk sayfasında yapılan anket sonucu bu.
    - En son Çin hükümeti baskısı sonucu VW olayı ilk defa açık olarak dile getirdi ve bu şanzımandaki sorunun kullanılan sentetik yağdan kaynaklandığını ve mineral yağ değişimi sonrası problemin çözüleceğini bildirdi. Sentetik yağdaki buharlaşma sonucu mekatronik arızalanıyormuş, bu da nemli iklimlerde oluyormuş. Yeni üretilen DQ200 lerde mineral yağ kullanmaya başladılar. Ama her nedense i**neler bunu bir geri çağırma aksiyonu yapmıyor, servise gelen müşteriye bildirip değişim yapın diyor. Durum başka ülkelerde böyle ama bizde nasıl bilmiyorum. VW sorunun varlığını resmi olarak kabul etmese de bu şanzımanların hepsinde sorun çıkar sanırım.
    - Aracı garantide olan herkes bunu talep etsin.
    - Arızalanma aralığı 20-30 bin km ler civarıdır.... Tekrarlar
    - İkinci el 1.6 altı DSG li araçlardan uzak durun, başınız ağrır
    - 2.0 ve üzeri şanzımanlar mükemmel, sıkıntı yok....

    Selamlar,




  • yağ değişimi için geri çağrıldık onu düzeltelim ama kavrama zaten arızalıydı onun da değişimini uzatılmış garantiden ücretsiz yaptırdım. Şimdiki aklım olsa fullife yaptırmazdım ne olacak kavrama için 200-300 tl istiyorlar fulllife için 1000-1500 arası ödeme yaptım hiç mantıklı değil ...ayrıca mel75in mesajından yağ değişiminin sadece mekatronik arızasını engellediğini anlıyorum kavrama arızası için hiçbir geliştirme yok...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 29 Temmuz 2014; 21:59:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nemodory kullanıcısına yanıt
    Aynen ,Kullanan bilir
  • gümüşok audiyoutube
    7 ileri Dsg ses problemi
    http://www.youtube.com/watch?v=BcNe9SYs5eY


    dsg den gelen sesi son derece net anlatan bir video tebrikler..
  • Sattım kurtuldum. 100 k lık aracın vites kutusundan gelen sangirtiya normal diyeceksin. 15.000 de bir kavrama değişeceksin. 2 gun müşteriyi arabasız bırakacaksın . eve nasıl gideceksin diye sorma bile sormayacaksın. Sonra dsg 1 numara diye övüneceksin. Hadi ordan. Yemezler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.