Şimdi Ara

Dünyanın en büyük araç taşıyan gemisi BYD Shenzen hizmete girdi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.831
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bu son teknoloji, yapay zeka, insan gücü ile yapılan işler bittikçe, Çin’e ambargo koyduklarında en çok bunları bozacak bu düzen. Vw harbiden fabrika kapatacak konuma gelmiş bunlar yüzünden. Çin’deki elektrikli araçlarının fiyatlarını bayağı düşürmüş Vw.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufo U kullanıcısına yanıt
    Çok hatalı bilgileriniz var, TOGG için herkese ne verildiyse TOGG'a da o verildi, ne eksik, ne fazla, emin olun Ford Türkiye'de ne kadar teşvik aldıysa TOGG da onu aldı, TOGG için ekstra elektrikliye özel 2 yasa çıkarıldı, bu da Türkiye'de elektrikli araç üretecek herkes için geçerli yine, bugün Ford Türkiye'de elektrikli ticariler üretiyor, bu teşvikler onun için de geçerli, yarın Hyundai Türkiye'de elektrikli üretmeye başlayacak, bu teşvikler onun için de geçerli olacak.

    Chery haberi 18 yıldır yok. O zamanlar vardı belki ama belli ki Chery'nin ve diğerlerinin (Tata, Geely) Türkiye'den neden gitmek zorunda kaldığını bilmiyorsunuz. O fabrika açılamazdı zaten ve bunda bizim hiçbir suçumuz yok. Avrupa birliği uyum yasaları gereği gümrük birliği için Türkiye'de satılan otomobiller Avrupa kurallarına uymak zorunda ve 2011'de kabul edilen Euro 5 dolayısıyla o zamanlar Euro 5 motoru olmayan ve Euro 5 motor çıkarma planı da olmayan Chery, Geely, Tata Türkiye'den çıkarıldılar. Bu yüzden o fabrika zaten açılamazdı, Türkiye ve Avrupa'ya satış yapamayacak olan bir fabrikanın ne anlamı olacak? Ta ki 2018'de Çin yeni "dünya fethi" planını açıklayıp 2019 itibariyle Euro 6'dan daha sert olan CN6'yı yürürlüğe koyana kadar. Artık durumlar çok farklı, Çinliler gitmemek üzere Avrupa'ya yerleşiyorlar ve burada seçim yapmaları gerekecek.

    BYD için Manisa'da çalışmalar çoktan başladı, araştırırsanız görürsünüz. Zaten yatırımın %20'si yapılmadan veya Türkiye Cumhuriyeti içindeki bir fona bağlanmadan teşvik belgesi verilmiyor. Haliyle yatırım ücretinin %20'sini yani 200 milyon doları bağladılar ki o teşvik belgesini aldılar ve gümrüksüz araç getiriyorlar şu an.

    Mısır'da SAIC'in elektrikli araç fabrikası kurulmuyor, o fabrika sadece Mısır gibi elektrikli dönüşümü aşırı yavaş olan bölge ülkeleri için içten yanmalı ve hibrit araç üretecek. Avrupa bölgesine kurulacak olan elektrikli araç fabrikalarına halen karar vermedi SAIC.

    Eleştirilecek olan birçok yön var ama siz bilgisizce eleştiriyorsunuz. Evet 1998'den beri yeni yatırım çekmeye çalışmamaları eleştirilebilir. Ki o arada var olanların bazılarında çok büyük gelişmeler kaydedildi, bazıları ise ülkeden çekildi ama farklı bir marka gelmedi. Çok geç kalındı, son 2-3 yıldır yeni üretim yatırımı çekilmeye çalışılıyor ama buradan kurtarılabilir mi meçhul. BYD'nin gelmesi bile mucize sayılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 21 Ocak 2025; 11:00:07 >




  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    27 aralık 2019 tarihli resmi gazetede Bursa'da yapılacak fabrika "Togg" destekleri yer alıyor. Tamamını koymadım. Daha alım garantisi, faiz ve kredi desteği de var. Bir ülkede bir firmaya bu destekler verilirse başkası gelmez zaten.


    Herkese verildi dediğiniz teşvikleri bekliyorum sizden





    Dünyanın en büyük araç taşıyan gemisi BYD Shenzen hizmete girdi


    Yok dediğiniz Chery haberi'ni google'a yazarsanız bulursunuz tonla var. Euro 5 filan diye uydurmayın adam bilmiyor mu dünyanın bir ucuna yapacağı fabrikanın üretim teknıolojisi ve gereksinimlerini?


    Haa madem öyle bize gelmeyen fabrika 2010'da "İspanya'ya neden gitti"? O haberi de bulamazsanız bak koyuyorum aşağı. 2010'da. Motor çıkarma planı filan yazmışsınız İSpanya Avrupa Birliğinde değil mi?


    2008'de fabrika haberi. Daha eskisi de var.


    Dünyanın en büyük araç taşıyan gemisi BYD Shenzen hizmete girdi

    2009'da var.

    Dünyanın en büyük araç taşıyan gemisi BYD Shenzen hizmete girdi


    Bizde açamayınca İSpanya'ya gitti. Haber tarihi 2010

    Chery'i de İspanyollar kaptı - Patronlar Dünyası


    Dünyanın en büyük araç taşıyan gemisi BYD Shenzen hizmete girdi


    Byd Manisa'da temel atmadan teşvik yağdırmak ne kadar mantıklı?


    SAIC haberini de koydum. Adam Mısır'a fabrika yapıyor mu? Yapıyor. Sende bişey var mı yok? Savunma ne "karar vermedi" mi?


    Eleştirdiğim yaptırım çekmeye çalışmamaları evet o da var tabi ama geleni de beceremiyor olanı da kaçırıyor bunlar.


    BYD temel henüz atmadı ama haberlerde 2026'da üretime geçeceği söyleniyor ki ne kadar mümkün?



    Dünyanın en büyük araç taşıyan gemisi BYD Shenzen hizmete girdi




  • ufo U kullanıcısına yanıt
    TOGG için çıkarılan bu teşviklerden bu şartları karşılayan herkes yararlanabilir, teşvikler o an o marka yararlansın diye çıkarılır ama marka ismi geçirilemez, bu sayede aynı şartları karşılayan tüm markalar yararlanabilir. Örneğin Plug in hibritlerde bazı şartları karşılayanların ÖTV’sinin %30’a indirilmesi teşviği BYD için çıkarıldı ama MG de yararlandı.

    Ben Chery haberi için yok demedim ki, o dönem düşünülüyordu ama Euro 5’e uyum sağlanmadı, nitekim “İspanya’ya gitti” haberinin aslını araştırsanız, hani güya belgeler koyuyorsunuz ya, o haberin de aslı olmadığını, İspanya’da ilk Chery üretiminin yeni fabrika kurmadan halihazırdaki bir fabrika ile anlaşma yaparak 2024’te gerçekleştirildiğini öğrenebilirsiniz.

    SAIC Mısır’da elektrikli üretmeyecek kaldı ki üretse bile Mısır’da ürettiğini Avrupa’ya gümrüksüz satamaz. Haliyle Avrupa fabrikasına halen karar vermedi. Türkiye de değerlendirilen ülkeler arasında fakat Çin’in kendisine ek gümrük vergisi uygulayan ülkelere yatırım yapmama kararı var, bu kararı kırmak gerekecek ki çok zor çünkü SAIC Çin devletinin firması, BYD gibi özel değil. Bence kendisine ek vergi uygulamayan Doğu Avrupa ülkelerinden birini tercih edecekler.

    BYD’nin ÇED meselesi taa Ekim ayındaydı, o ÇED raporu çoktaaan olumlu çıktı, hatta detayları bile okuduk, yıllık 200.000 kapasiteli fabrika kuruyorlar, 175.000’inin Plug in hibrit olacağı ön görülüyor ama değişen piyasa koşulları ile elektrikli oranı artırılabilir diyor raporda. Ayrıca Ar-Ge merkezi ve motor üretim tesisi de kurulacak. Yalnız Çin’in işçilerin belirli bir oranının Çinli olması şartı var. “Manisa’ya Çin Mahallesi kuruluyor” haberlerini de mi görmediniz? Hani o kadar araştırmacısınız, belgeler koyuyorsunuz ya. Ayrıca Tayland’daki daha büyük kapasiteli fabrikayı 1 yıldan kısa sürede kurdu BYD, BYD fabrika içinde kullanacağı üretim hattı robotlarına kadar kendisi üreten bir firma olduğundan fabrika kurulumunu da çok hızlı tamamlayabiliyor. Haliyle 2025’te temelini attığı fabrikayı 2026’da tamamlayıp üretime başlayabilir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    Teşvik Togg'a özel çıktı. Yazıyor zaten resmi gazetede. Tekrar koyuyorum



    Dünyanın en büyük araç taşıyan gemisi BYD Shenzen hizmete girdi
    Dünyanın en büyük araç taşıyan gemisi BYD Shenzen hizmete girdi



    Plug in teşviklerinden adı üstünde Plug in'ler yararlanır.


    Saic gelmiyor yani size göre de. Gelmez dedim zaten. Bu arada Avrupa'da satılıyor hybrid MG'ler.


    Byd görürüz başlıyor mu 2026'da? Yoksa yine "1 senede fabrika mı kurulur" deyip hakaret yemeyiz inş. Çin mahallesi kuruluyor haberi var ama benzer trilyon tane sonucu çıkmamış haber de var. Yatırım başlamadan teşvik normal mi ?





  • ufo U kullanıcısına yanıt
    Bak detaylı kanun maddeleri yazıyor, o kanun maddelerinden tüm elektrikli araç fabrikası kuracak olanlar yararlanabiliyor. Burada sorgulanması gereken tek şey BYD’ye ne verildi, karşılığında ne alındı da BYD teşviğinden hemen önce bu teşviklerin resmi gazetede yayınlanma zorunluluğu kaldırıldı?

    SAIC tüm araçlarını Avrupa’da satabilir, Türkiye’deki gibi “distribütörün direk kendisine ait 7 bölgede 20 servis” gibi saçma şartlar yok Avrupa’da ama Avrupa Gümrük Birliği dışından ithal edilecek otomobiller için BYD’ye %17, Geely’ye %18.8, SAIC’e %35.3 ek gümrük vergisi var, bunlar haricinde %10 da gümrük vergisi var zaten. Bu yüzden SAIC Avrupa gümrük birliği içine fabrika kurmak zorunda.

    Yatırıma bağlı gümrük teşviği için yatırımın en az %20’sinin gerçekleşmesi şartı var. Tahmin ettiğim kadarıyla yatırımın %20’si Türkiye’deki bir fona garanti parası olarak aktarıldı, BYD yatırımı bu fondan yapacak. Yatırım yapmazsa para Türkiye’ye kalacak. BYD’nin kendi beyanı 2026’da üretime başlayacak olmaları, göreceğiz bakalım…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • YERLİ OTOMOBİL DEVLET YARDIMI KARARI (TOGG) <<< Bu başlıktan tüm araç fabrikası kuracaklar faydalanabiliyor çıkarımını nasıl yapabiliyorsun?


    Ki devamında detayı var:


    1945 sayılı kararda "Bursa iline kurulacak olan elektrikli üretim tesisine" diyor. Tüm maddeler de o tesise ait. Yazıyor zaten.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.