|
Dünyanın en büyük sıvı hidrojenli uçak motoru test edildi
-
-
ben hep diyorum gelecek hidrojende fakat elektrik severler cemiyeti kendilerine sövmüşüm gibi üstüme geliyorlar , korkuyorum :(
-
Hidrojen'de hayır olsaydı, periyodik tablonun ilk elementi olmazdı (!).
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hidrojen daha tantanalı. Üretimi, depolanması, taşınması vs... Bence gelecek elektrikte. Bir kere elektriğe çevirdin mi enerjini nereden istiyorsan oradan alabiliyorsun. Kur güneş panelini çölün ortasına, kutuplara, Ay'a, Mars'a.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
performans ve agirlik olarak hidrojende sikinti yok ama hacim konusu biraz aklimi kurcaliyor. hidrojenin birim hacim/enerji orani biraz yuksek. ucaklar normalde yakiti kanatin icinde tasir (burda ucaklar yakitsiz ucar, kanadin ici bos diyen bir manyak vardi, umarim o dadanmaz simdi), hidrojeni kanatta bosluklarinda tasimak zor. kargo ve yolcu bolumunun bir kismindan kullanilmasi gerek, buda yeni bir govde tasarimi demek. adaptasyonu ve benimsenmeyi geciktirecek durumlar.
o kadar teknolojiye ragmen tipki bitkilerin yaptigi gibi havadaki co2 den ve sudan verimli sekilde karbonhidrat yakit uretemiyor olmamiz cok aci.
-
ucakda elektrik zor. bataryalar cok agir. kisa mesafe ufak ucaklarda mumkun ama ulke olceginde kita olceginde yolculuklarda zor, yeterli performansi vermez. burda one cikan ya hidrojen olur yada sentetik yakitlar.
-
Üniversite deyken okulun hidrojen arabası takımında çalıştığım zamanlardan hatırlıyorum. Bu olgunun en zor yanı hidrojenin sızdırmaz olarak depolanması problemi. Konu havacılık olunca çok daha fazla düşündürüyor insanı...
-
Bugünkü teknoloji ile evet haklısın ağır ve yetersiz. Ama tüm dünya elektrik çağına geçer, araştırma ve yatırımını bu teknolojilere yaparsa 2040-2050 li yıllarda dünya bambaşka bir evrene döner. Dar gövdeli kısa uçuşlarda kullanılan uçakları ( boeing 737-airbus 320 ) elektrikliye çevirseler yeter. Pazarın çok büyük ve aktif kısmı bunlar. Kıtalar arası büyük gövdeli uçaklar varsın SAF yakıtı ile uçsun. Elektrikli devasa askeri denizaltılar var. Normal zamanda dizel jeneratör ile çalışabiliyor ve bataryalarını şarj ediyor savaş zamanı full bataryadan beslenip elektrik tahriğiyle hayalet gibi sessiz moda geçip görev icra ediyor. Devasa demir yığını baya ağır. Uçak kadar ağır mı bilmiyorum ama demek ki Oluru var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
apartumanda kurarız paneli ^^
lütfen yaşadığımız durumlara göre yorum yapalım. herkes ingiltere yahut amerika gibi kendi başına müstakil evlerde yaşamıyor. hidrojeni geç fosilin depolanması taşınması da dert ama gidip 5 dakikada depo doldurabiliyorsun. elektrikte bu yakın ve orta vakitte olmayacak.
pili sürekli yüksek hızlarda doldurursak ömrünü ne derece kısaltıyoruz allah bilir. çeşit çeşit pil olması , sürekli bir ilerleme halinde olmamız ise almamak için en büyük neden. en son model pili aldım diyorsun ertesi gün başkası çıkıyor seninki yine çöp.
ben geçen aylarda yazmıştım çok laf işittim ama yine benim dediğime geldik dünyaca. bu iş en azından şimdilik yaş.
toyota wins.
-
su anki teknolojiyle yorumluyorum tabi. gelecegin ne getirecegi bilinemez. denizalti gemi ayri konu. bunlarin agirlik kisitlamalari yok. arabada hatta kamyondada yok ama ucaklar ucmak icin hafif ve cok guclu olmak zorunda. buda agir bataryalari yetersiz kiliyor. bir potansiyel fikir ucagin govdesini batarya yapmak. mekanik olarak kuvvetli katot ve anod gelistirerek govdeyi bataryaya donusturmek. bu sayede batarya olu agirlik olmakdan cikip ucagi tasiyan govdesi haline geliyor ama bunlar bugunun tekonolojisiyle olabilen seyler degil. gelecek icin fikirler.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X