Şimdi Ara

Dünyanın en büyük sıvı hidrojenli uçak motoru test edildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en büyük sıvı hidrojenli uçak motoru test edildi
    ABD merkezli Universal Hydrogen, yer testleri sırasında ilk kez sıvı hidrojen kullanan megawatt sınıfı bir yakıt hücresi güç aktarma organını çalıştırdı. Mojave Hava ve Uzay Limanı'nda gerçekleştirilen test, bugüne kadarki en büyük sıvı hidrojenli uçak motoru testi olarak kayıtlara geçti. Hidrojen yakıtlı havacılık oldukça önemli zira batarya kullanarak elektrikle çalışan uçakların uzun mesafeli uçuşlarda isteneni veremeyeceği belirtiliyor. Dolayısıyla karbonsuz alternatif olarak hidrojenin önemi giderek artıyor.



    Universal Hydrogen, büyük oynamaya devam ediyor



    Universal Hydrogen şirketindeki mühendisler bölgesel bir uçak için uçuş profilini simüle ederek 1 saat 40 dakikadan fazla bir süre boyunca “iron bird” adlı yer test donanımına yakıt sağlamak için tescilli sıvı hidrojen modülünü kullandı. Şirketin sıvı hidrojen modülü, test platformunu üç saatten fazla çalıştırmaya yetecek kadar yakıt barındırıyor. Bu tür iki modül ile ATR72 model bölgesel yolcu uçağıyla 800 km’lik menzil sağlanabileceği belirtiliyor.



    Dünyanın en büyük sıvı hidrojenli uçak motoru test edildi
    Universal Hydrogen, hidrojen güç aktarım sisteminin 2026 yılında yenilenmiş ATR 72 bölgesel uçaklarında yolcu hizmetine girmesini planlıyor. Firma geçtiğimi yıl da hidrojen yakıtlı 40 kişilik bir uçuş gerçekleştirerek dünyada bir ilki başarmış ve hidrojenliye dönüştürülmüş Dash-8 uçağı Lightning McClean ile 15 dakika boyunca uçmuştu. Firma, bu teknolojiyi kullanarak uçağın 740 km kadar uçabileceğinden emin.



    Ayrıca Bkz.Bayraktar TB2 SİHA'lar Arnavutluk ordusunun envanterine girdi



    Bu arada firmanın modülü yaklaşık 225 kg kriyojenik hidrojeni, mevcut intermodal yük ve havaalanı kargo taşıma ekipmanlarıyla uyumlu arayüze sahip basit bir konteynerde tutuyor. 1MW’lık testte kullanılan modül ayrıca hava taşıtına kolayca takılıp çıkarılması için sızdırmaz hızlı bağlantı gibi güvenlik özelliklerine de sahip. Firma için bir sonraki adım ise modüllerle beslenen güç aktarma organlarıyla daha fazla test gerçekleştirmek.






    Kaynak:https://interestingengineering.com/transportation/world-largest-hydrogen-aircraft-engine-tested
    Kaynak:https://hydrogen.aero/press-releases/universal-hydrogen-successfully-powers-megawatt-class-fuel-cell-powertrain-using-companys-proprietary-liquid-hydrogen-module/







  • ben hep diyorum gelecek hidrojende fakat elektrik severler cemiyeti kendilerine sövmüşüm gibi üstüme geliyorlar , korkuyorum :(

  • Mylevi M kullanıcısına yanıt

    Hidrojen'de hayır olsaydı, periyodik tablonun ilk elementi olmazdı (!).


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mylevi M kullanıcısına yanıt
    Hidrojen daha tantanalı. Üretimi, depolanması, taşınması vs... Bence gelecek elektrikte. Bir kere elektriğe çevirdin mi enerjini nereden istiyorsan oradan alabiliyorsun. Kur güneş panelini çölün ortasına, kutuplara, Ay'a, Mars'a.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • performans ve agirlik olarak hidrojende sikinti yok ama hacim konusu biraz aklimi kurcaliyor. hidrojenin birim hacim/enerji orani biraz yuksek. ucaklar normalde yakiti kanatin icinde tasir (burda ucaklar yakitsiz ucar, kanadin ici bos diyen bir manyak vardi, umarim o dadanmaz simdi), hidrojeni kanatta bosluklarinda tasimak zor. kargo ve yolcu bolumunun bir kismindan kullanilmasi gerek, buda yeni bir govde tasarimi demek. adaptasyonu ve benimsenmeyi geciktirecek durumlar.

    o kadar teknolojiye ragmen tipki bitkilerin yaptigi gibi havadaki co2 den ve sudan verimli sekilde karbonhidrat yakit uretemiyor olmamiz cok aci.

  • ucakda elektrik zor. bataryalar cok agir. kisa mesafe ufak ucaklarda mumkun ama ulke olceginde kita olceginde yolculuklarda zor, yeterli performansi vermez. burda one cikan ya hidrojen olur yada sentetik yakitlar.

  • Üniversite deyken okulun hidrojen arabası takımında çalıştığım zamanlardan hatırlıyorum. Bu olgunun en zor yanı hidrojenin sızdırmaz olarak depolanması problemi. Konu havacılık olunca çok daha fazla düşündürüyor insanı...

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Bugünkü teknoloji ile evet haklısın ağır ve yetersiz. Ama tüm dünya elektrik çağına geçer, araştırma ve yatırımını bu teknolojilere yaparsa 2040-2050 li yıllarda dünya bambaşka bir evrene döner. Dar gövdeli kısa uçuşlarda kullanılan uçakları ( boeing 737-airbus 320 ) elektrikliye çevirseler yeter. Pazarın çok büyük ve aktif kısmı bunlar. Kıtalar arası büyük gövdeli uçaklar varsın SAF yakıtı ile uçsun. Elektrikli devasa askeri denizaltılar var. Normal zamanda dizel jeneratör ile çalışabiliyor ve bataryalarını şarj ediyor savaş zamanı full bataryadan beslenip elektrik tahriğiyle hayalet gibi sessiz moda geçip görev icra ediyor. Devasa demir yığını baya ağır. Uçak kadar ağır mı bilmiyorum ama demek ki Oluru var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • apartumanda kurarız paneli ^^


    lütfen yaşadığımız durumlara göre yorum yapalım. herkes ingiltere yahut amerika gibi kendi başına müstakil evlerde yaşamıyor. hidrojeni geç fosilin depolanması taşınması da dert ama gidip 5 dakikada depo doldurabiliyorsun. elektrikte bu yakın ve orta vakitte olmayacak.


    pili sürekli yüksek hızlarda doldurursak ömrünü ne derece kısaltıyoruz allah bilir. çeşit çeşit pil olması , sürekli bir ilerleme halinde olmamız ise almamak için en büyük neden. en son model pili aldım diyorsun ertesi gün başkası çıkıyor seninki yine çöp.


    ben geçen aylarda yazmıştım çok laf işittim ama yine benim dediğime geldik dünyaca. bu iş en azından şimdilik yaş.


    toyota wins.

  • su anki teknolojiyle yorumluyorum tabi. gelecegin ne getirecegi bilinemez. denizalti gemi ayri konu. bunlarin agirlik kisitlamalari yok. arabada hatta kamyondada yok ama ucaklar ucmak icin hafif ve cok guclu olmak zorunda. buda agir bataryalari yetersiz kiliyor. bir potansiyel fikir ucagin govdesini batarya yapmak. mekanik olarak kuvvetli katot ve anod gelistirerek govdeyi bataryaya donusturmek. bu sayede batarya olu agirlik olmakdan cikip ucagi tasiyan govdesi haline geliyor ama bunlar bugunun tekonolojisiyle olabilen seyler degil. gelecek icin fikirler.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.