Şimdi Ara

Dünyanın ilk %100 silikon anotlu bataryası tanıtıldı: Sadece 8 dakikada şarj

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: PitikareliZebra , kdrkç7 , geronimo180 Daha Az
3 Kayıtlı Üye ve 1 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy şu anda #23
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın ilk %100 silikon anotlu bataryası tanıtıldı: Sadece 8 dakikada şarj
    Elektrikli araç dünyasında devrim yaratacak bir yenilik, Paris Otomobil Fuarı'nda görücüye çıktı. ProLogium Technology, yüzde 100 silikon anot bileşimli bataryasını tanıtarak, enerji yoğunluğu ve hızlı şarj performansı açısından önemli bir ilerleme kaydettiğini duyurdu. 14 Ekim’de yapılan tanıtımda, bu bataryanın elektrikli araç endüstrisinde oyunun kurallarını değiştireceği vurgulandı.



    Yüksek enerji yoğunluğu ve hızlı şarj



    ProLogium, bu yeni nesil lityum seramik bataryanın (LCB) geliştirilmesinde Alman FEV Group ile stratejik bir iş birliği yaptığını açıkladı. Bu iş birliği, ProLogium'un batarya hücreleri ve modülleri üretiminden, elektrikli araç batarya paketleri geliştirme aşamasına geçişini temsil ediyor. Lityum seramik batarya teknolojisi, geleneksel lityum iyon bataryalara göre enerji yoğunluğu ve şarj verimliliği açısından ciddi avantajlar sunuyor.



    Dünyanın ilk %100 silikon anotlu bataryası tanıtıldı: Sadece 8 dakikada şarj
    ProLogium’un yeni silikon bileşimli anot teknolojisi, enerji yoğunluğunu ve hızlı şarj kapasitesine odaklanıyor. Şirketin açıkladığı verilere göre, bataryanın hacimsel enerji yoğunluğu şu an 749 Wh/L iken, 2024 yılının sonuna kadar bu değerin 823 Wh/L’ye çıkması bekleniyor. Ayrıca, kütlesel enerji yoğunluğunda da önemli bir artış öngörülüyor ve 2024 sonunda bu değer 355 Wh/kg’a ulaşacak. Bu rakamlar, Lityum-Demir-Fosfat (LFP) ve Nikel-Manganez-Kobalt (NCM) bataryaların oldukça üstünde bir performansa işaret ediyor. Ayrıca firmanın paylaştığı rakamların hücre düzeyinde değil, sistem düzeyinde olduğunu da belirtleim.



    Ayrıca Bkz.Japonlar, Çinli elektrikli otomobillerin ucuz olmasının sırrını çözdü



    Bu enerji yoğunluğundaki avantajla birlikte şirketin paylaştığı TÜV Rheinland test sonuçlarına göre, batarya sadece 8,5 dakikada yüzde 80 şarj kapasitesine ulaşabiliyor. Bu da mevcut endüstri standartlarına göre şarj süresini yüzde 83,3 oranında kısaltıyor. ProLogium'un yeni teknolojisiyle donatılan elektrikli araçlar, sadece 5 dakikalık bir şarjla yaklaşık 300 kilometre menzil kat edebiliyor. Bu, endüstrideki ortalama 30 dakikalık şarj süresini geride bırakıyor ve elektrikli araçların günlük kullanımını çok daha pratik hale getiriyor. ProLogium, modüler hücre tasarımı sayesinde batarya onarımlarını kolaylaştırmayı ve hücre geri dönüşümünü hızlandırmayı da hedefliyor.



    Bazı soru işaretleri var



    Dünyanın ilk %100 silikon anotlu bataryası tanıtıldı: Sadece 8 dakikada şarj
    Ancak şirket, silikon kompozit anotla ilgili detay vermiyor. Silikon içeren anotlar, pil hücrelerinin enerji yoğunluğunu artırıyor ve hızlı şarj yeteneklerini iyileştiriyor. Fakat bu malzeme, şarj ve deşarj sırasında oldukça fazla genişleyip daralıyor. Bu mekanik baskı, bugüne kadar pil ömrünün kısalmasına neden oldu. Bu yüzden, düşük silikon içeren anotlar sadece az sayıda seri üretim elektrikli araçta kullanılıyor; çoğu anot hâlâ grafitten yapılıyor. ProLogium’un saf silikon anotla bu sorunu nasıl çözdüğü ise açıklanmıyor.



    Bunun yerine şirket, daha yüksek enerji yoğunluğu, mutlaka daha uzun menzil sağlamak için değil, benzer menzile sahip daha küçük ve hafif bataryalar üretmeyi hedeflediğini söylüyor. Verilen bir örneğe göre yeni batarya teknolojisine sahip bir elektrikli araç, 55 kWh batarya ile, geleneksel 83 kWh bataryaya sahip bir araçla aynı mesafeyi gidebilecek. Daha küçük bataryaya sahip araç 300 kilogram daha hafif olduğu için enerji tüketimi azalıyor ve menzil artıyor.



    Ayrıca, daha küçük batarya CO2 ayak izini de minimize ediyor ve maliyetlerin de daha düşük olduğu belirtiliyor. ProLogium bu teknolojiyi ne zaman piyasaya süreceğini henüz belirtmedi ancak fuarda teknolojinin gösterilmiş olması çok uzakta olmadığını gösteriyor.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/energy/prologium-silicon-composite-anode-ev-battery
    Kaynak:https://prologium.com/prologium-2024-paris-motor-show-pressrelease/







  • 5-10 seneye piyasaya çıkar herhalde 10 dk şarj et devam et elektrikli araçlar.
  • Bu teknoloji çıkana kadar piyasada olan oyuncular aynı seviyelere gelmiş olur zaten, bu pil işi çok hızlı ilerlemeye başladı, daha da hızlanacak gibi, pasta kocaman.
  • yani şu an elektrikli araç almıyoruz .. kıps :)
  • Bence çinliler elektrikli araçlarda devrim yapmazsa kimsenin bir şey yapacağı yok. Bir şey yapsalar dahi 5-10 yıl sonra diyorlar. Halbuki Çinliler aynı yıl piyasaya sürmeye çalışıyorlar.
  • Tayvanlılar Fransa'da yatırım yapmış ...




    en.wikipedia.org
    ProLogium - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/ProLogium



    Türkiye'de neden yapmamıştır acaba ?

  • Hızlı şarj her zaman depolanan noktada yüksek ısınma problemini getirir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.