Şimdi Ara

Düşük Hacimli Turbo benzinli Japon motoru neden yok? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
1
Favori
5.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Altayer

    Son yıllar da başta Almanlar olmak üzere bir çok avrupalı otomobil üreticisi düşük hacimli Turbo benzinli motor üretti(Tsi,Thp,Tce vs vs ....) Fakat Benzinli motorlarda efsane olan Japon markalarının hiç birinde ne yazıkki turbo benzinli, düşük hacimli motor seçeneği yok ! Bunun sebebini yakıt kalitesinemi yoksa sorunsuzluğamı bağlasam diyorum fakat teknoloji de bayağı bir ilerlemiş bir ülkenin böyle basit nedenlere bel bağlayacağı bana mantıklı gelmiyor .... Sizce sebebi ne olabilir?


    Ben cavabı vereyimde konu kapansın :). Japonların 1.6 vti motorunun 160 hp güç çıkışı var ama hangi devirde ? 5500 devirden sonra ancak 7000 devirde bu gücü sağlıyor bunu sağlarken benzini içiyor ve emisyon uçup gidiyor. Sen avrupada emisyona göre vergi verdiğin için japon 1.6 vti orda sanki ferrari vergisi gibi vergi ödüyor.Avrupalıların küçük hacim turboya geçmesinin en önemli nedeni emisyon ve sürüş kalitesi. Sürüş kalitesinden kastım TORK evet torku bir çok kullanıcı bilmiyor dire bg gücüne bakıp araç alıyor fakat japon arabalarına baktığın zaman aynı hacimli avrupalılara torkları düşük ve maks. tork bandını genellikle yüksek devirlerde veriyorlar. Tsi motor özellikle çift beslemeli olanlar (160 hp, 170 hp,180 hp) alt devirlerde kompressör etkisi ile maksimum torka ulaşıyorlar yani sen aracı zorlamadan maksimum güce ulaşıyosun buda yakıt ekonomisi ve az emisyon sağlıyor.Japonlar turbo motor yapmıyormu elbette yapıyorlar ama sadece yarış arabalarında çünkü onlarda turbolu motorların sorun çıkarma yüzdesi olarak atosferik motorlardan fazla olduğunu. Adamlar zaten satıyolar eğer satışları azalırsa onlarda turboya başlarlar ama bir çok kullanıcı tork nedemek bilmediği için gidip 110 Nm torku olan benzinli japon alıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Nissan'ın küçük hacimli 1.2 dig-s motoru kompresörlü.
    Daha maliyetli supercharger yerine neden turbo koymadıklarını açıklamışlardı.Turbonun egzos gazıyla çalıştığını , bu yüzden turbo boşluğunun fazla olacağını bu motordaki amacın düşük devirlerde şehir içi ekonomi amaçladığını vs. söylemişlerdi.
    Ayrıca turbodaki yağlama vs. olayıda supercharger da yok.Yalnız kompresörde turboya göre daha az güç elde ediliyor.
    Japonların bakış açıları avrupadakilerden farklı demekki.

    süpercharger da yakıt ekonomisi sağlamaz çünkü gücü direk motordan gelen bir kayıştan alır.Aksine yakıt tüketimini arttırır fakat torkuda yükseltir. Turbo ise sıkışık trafikte kendini göstermez uzun yolda ekonomi sağlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vestigo

    çok uzun sürmez yakın bir zaman sonra turbolu motorlara gececekler geçmek zorunda olacaklar, kalıplarını biraz zor kırıyor sanırım japonlar. baksanıza dizel motor konusunda bile isteksizler, mecbur kalmadıkça yapmıyorlar,yaparlarsada gayet güzel iş yaparlar.

    yaptılar honda sonunda fazla dayanamayıp avrupa için 1.6 dizel geliştirdi yakında geliyor
  • Japon firmaları özellikle hibritlerle birçok piyasayı domine ediyorlar.
    Birçok japon firması distribütör beceriksizliğinden(mazda gibi) Türkiye pazarında araç satamıyor.
    Downsizing fikri şu an için geçerli,gelecek hibrit ve elektrikli araçların olacak.
    Japon firmalarında turbo motor olmasına rağmen nedense ülkemize getirmemekteler.
    Toyota ve honda gibi firmaların dizele olan dirençlerini,veya ürettikleri dizellerin rakipleriyle baş edemeyecek düzeyde olmasını (toyota),ayriyeten downsizing araç satışına ağırlık vermemesini ben de yadırgamaktayım onu da ekleyeyim.
    Eninde sonunda onlar da bunca aracın satıldığı bir piyasayı kaale almayı öğrenecekler,ama ne zaman Allah bilir tabi.
  • Atmosferik motorları zaten son derece verimli. Gerek duymuyorlar...
  • Onlarında olmayıversin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • japon= sorunsuzluk
    turbo= muhtemel bir sürü sorun
    ne zaman sorunsuz bir turbo çıkar ise made ın japan olur
  • Bir bildikleri vardır belki
  • Cunku adamlar omurluk arac uretiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 26 Şubat 2013; 20:31:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2003 model daihatsu yrvler turboludur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    2003 model daihatsu yrvler turboludur

    +1000000


    1,3 129 beygir yaklaşık 950 kiloluk bir araç...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lifeanddead

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    2003 model daihatsu yrvler turboludur

    +1000000


    1,3 129 beygir yaklaşık 950 kiloluk bir araç...


    japonlar 10 sene önce yaptı volsvagen o zmanlar hitler üretiyordu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: lifeanddead

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    2003 model daihatsu yrvler turboludur

    +1000000


    1,3 129 beygir yaklaşık 950 kiloluk bir araç...


    japonlar 10 sene önce yaptı volsvagen o zmanlar hitler üretiyordu...

    Bu mesaja daha da fazla +10000000000000000000




  • görselle destekleyelim

    [simage]
     Düşük Hacimli Turbo benzinli Japon motoru neden yok?
    [/simage]

    [simage]
     Düşük Hacimli Turbo benzinli Japon motoru neden yok?
    [/simage]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dkerem2 -- 26 Şubat 2013; 21:22:05 >




  • Senin Vw 102 hp hitleri yeni yaparken honda vtec yapip turbosuz 1,6 ile 160 hp motor yapiyodu
    Sene 1997
    Turbosuz yaparlar yani isterlerse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gmrkmustafa

    biz onları sanal olarak avrupa üreticilerine alternatif olarak görüyoruz ama onlar aslında finansal olarak avrupadan çok geride ve küçükler, yinede iyi işler başarıyorlar, yok japon şöyle böyle g.kore filan diyen arkadaşlara tvyo' dan bbc'nin dünya tarihi belgeselini tavsiye ederim, enazından türk gururu bilmem nesiyle boşuna kibirlenmekten vazgeçerler, bakın toplumlar ne işler başarmışlar..

    +1
  • Ben tamamen hitap ettikleri pazar payından ötürü olduğunu düşünüyorum. Japonlar ABD ve Asyayı düşünerek otomobil üretiyorlar, Avrupa pazarı onlar için çok daha küçük. O yüzden pazar paylarının yüksek olduğu halkın isteklerine göre araç üretiyorlar. Yoksa isteseler Alasını bile yaparlar.
  • Mazda 1.3 rx8 var twin turbo 246hp var

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maximusix

    Mazda 1.3 rx8 var twin turbo 246hp var

    maxda rx-8 wankel motorludur.
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Wankel_motoru
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.