O ringler ile ilgili bahsetmiş olduğunuz bilgiler tamamen doğru. Hatta bu lucas oil katkısının işe yarama sebebide bu zaten. Sertleşmiş olan O ringleri yumuşatarak yağ kaçağının kesilmesini sağlamak. Yaklaşık 1 senedir benim işimi gördü. Yaklaşık 15.000 km sonra şanzıman yağını tekrar değiştireceğim. En zon değişimden sonra yaklaşık 40.000 km olacak. Lucas katkısını alıp tekrar eklemeyi düşünüyorum.
Bence şanzıman yağ ve filitresini değiştirdikten sonra her 100.000 km de bir şanzımanı revize ettirmeye gerek yok. İçinin her açılması başlı başına bir risk. Dayımda 500.000 km de mazda 626 var. 91 model ve sıfır almıştı. Bu güne kadar şanzımana yağ ve filtre değişimi dışında hiç dokunmadığını söyled.:)
Selamlar, Mazda da kullanılan şanzıman bizim araçlardaki GM şanzımanla aynımı bilmiyorum, japon araçları başka bir marka kullanabilirler. Peki Lucas oil 2 kutu şanzımana koysak gerçekten sorun çözülüyormu? siz öneriyormusununuz? eğer işe yaramıyorsa ben ciddi bir şekilde paraya kıyıp yaptırmayı düşünüyorum. Teşekkür ederim.
Söylediklerinize göre lucas oil benimde kafama yattı şanzıman yağ ve filtresini 2000km önce değiştirmiştim. Lucası üstüne ekletsem sağlıklı olumu? Nasıl kullanmamı tavsiye edersiniz?
Mazdaların şanzımanı farklıdır sanırım. Bu arada japonların otomatik şanzımanı gerçekten dayanıklı oluyormuş. Bir kaç yerde okumuştum.
Hocam dediğim gibi benim sorunu çözdü. Sabahları D ye aldıktan sonra 10 sn yenin üzerinde kalkış yapıyordum. Şuan 2 sn var veya yoktur. Bana toplamda 70 TL ye mal oldu. Bence deneyin. Boşuna şanzımanı indirmeyin.
İnternette bu konuyu yabancı kaynaklardan çok araştırdım. Çok insan vardı muzdarip olan. Özellikle GM5 şanzıman için diyorum.
Ben 1 kutu ekledim şanzımana. 2 kutu belki fazla gelebilir. Sonuçta bu bir katkı. Yağ değil. Zararı olmasın.
Ben şanzıman yağını değiştirdikten sonra fayda göremediğim için Lucas oil'e başvurdum.
Yağ değişiminden yaklaşık 10 bin km sonra ekledim. Sorun olmadı. Sizde de sıkıntı olmaz.
Fakat etkisini görmeniz için uzun yolculuk öncesi koydurun. Çok daha hızlı fayda görürsünüz. Burası önemli. Şanzıman yağına karışması için şehir içi trafik yeterli olmuyor.
Gerçekten iyi ustalarla konuştum ve bu GM şanzumanın sorununun bu olduğunu öğrendim, sabah gecikme problemi ileriki zamanlarda yolda giderken vites değişikliklerinde soruna ve sonrada dişli kırmaya, içerideki parçalardan kıymığın beyine gitmesi gibi problemler olabiliyormuş. Katkı ile bu sorunun çözüleceğini sanmıyorum, şanzumanın yağının yeterli periyodlarda değişmediğinde yağ özelliğini kaybedip içerideki sürtünmeyi çoğalttığında parçalar birbirine zarar veriyorlar. Katkı yağın ömrünü uzatabilir evet ama bu sorunun önüne geçeceğini sanmıyorum. ileride bu problemleri yaşamak ve masrafımın artmasından korktuğum için ben şanzumanımı revize ettirmeye karar verdim, şu an tamirde, haftaya deneyimlerimi tekrar yazarım.
quote:
Orijinalden alıntı: ibopotam
Gerçekten iyi ustalarla konuştum ve bu GM şanzumanın sorununun bu olduğunu öğrendim, sabah gecikme problemi ileriki zamanlarda yolda giderken vites değişikliklerinde soruna ve sonrada dişli kırmaya, içerideki parçalardan kıymığın beyine gitmesi gibi problemler olabiliyormuş. Katkı ile bu sorunun çözüleceğini sanmıyorum, şanzumanın yağının yeterli periyodlarda değişmediğinde yağ özelliğini kaybedip içerideki sürtünmeyi çoğalttığında parçalar birbirine zarar veriyorlar. Katkı yağın ömrünü uzatabilir evet ama bu sorunun önüne geçeceğini sanmıyorum. ileride bu problemleri yaşamak ve masrafımın artmasından korktuğum için ben şanzumanımı revize ettirmeye karar verdim, şu an tamirde, haftaya deneyimlerimi tekrar yazarım.
Hocam hayırlısı olsun.
İnşallah gönlünüze göre olur.
Ben arabamı aldığımda 86000 deydi.
Şuan 140000 de. Çok şükür bir porblem çıkarmadı.
Sonuçta sabah gecikmeye sebep olan eskimiş O ringler değişince zaten probleminiz çözülecektir.
Katkı bu ring'leri yumuşatarak yağ kaçırmasını engelliyor.
Bu arada kaça anlaştınız? Masrafları da yazarsanız bilgimiz olmuş olur.
quote:
Orijinalden alıntı: madcom
quote:
Orijinalden alıntı: ibopotam
Gerçekten iyi ustalarla konuştum ve bu GM şanzumanın sorununun bu olduğunu öğrendim, sabah gecikme problemi ileriki zamanlarda yolda giderken vites değişikliklerinde soruna ve sonrada dişli kırmaya, içerideki parçalardan kıymığın beyine gitmesi gibi problemler olabiliyormuş. Katkı ile bu sorunun çözüleceğini sanmıyorum, şanzumanın yağının yeterli periyodlarda değişmediğinde yağ özelliğini kaybedip içerideki sürtünmeyi çoğalttığında parçalar birbirine zarar veriyorlar. Katkı yağın ömrünü uzatabilir evet ama bu sorunun önüne geçeceğini sanmıyorum. ileride bu problemleri yaşamak ve masrafımın artmasından korktuğum için ben şanzumanımı revize ettirmeye karar verdim, şu an tamirde, haftaya deneyimlerimi tekrar yazarım.
Hocam hayırlısı olsun.
İnşallah gönlünüze göre olur.
Ben arabamı aldığımda 86000 deydi.
Şuan 140000 de. Çok şükür bir porblem çıkarmadı.
Sonuçta sabah gecikmeye sebep olan eskimiş O ringler değişince zaten probleminiz çözülecektir.
Katkı bu ring'leri yumuşatarak yağ kaçırmasını engelliyor.
Bu arada kaça anlaştınız? Masrafları da yazarsanız bilgimiz olmuş olur.
Teşekkürler, Şanzumanı revize ettirdim, içerisinde bir çok parça değişti, şu anda sıfır oldu diyebiliriz, 40 binde bir yağ ve filtre değişimi yapılırsa uzun yıllar sorunsuz çalışacak umarım, ( bu her otomatik şanzuman için geçerliymiş) Ustalara sorduğumda katkının içerisinde tiner gibi bi madde olduğunu,bunun da içeride lastikleri gevşettiğini bu yuzden geciktirmeyi kalıcı olmayan bir nedenle çözdüğü doğrulanıyor ancak; şanzuman açıldığında içerisinde tamir ve temizlikle kurtarılabilecek parçaların simsiyah bir zift gibi maddeyle kaplandığını sonra bunlarında değişmesi gerektiğini ve masrafın çoğaldığı yönünde cevaplar aldım, benim içim rahat etmedi ben tamir etmeye çok araştırmalar sonucu karar verdim ve yaptırdım, şu anda mutluyum, benden sonrki kullanıcı da en azından gönül rahatlığıyla kullanır. Toplam maliyetim yaklaşık 3.500 TL tuttu. isteyen olursa yönlendirebilirim.
1 ay kadar önce araba 150.000 'i devirdi ve şanzıman yağını tekrar değiştirdiğim.
Bu sefer Lucas katkısını direkt karter'in içerisine döktük.
Yağ değişimi yapıldığı için ilk hafta şanzımanda yine eskisi gibi gecikmeler oldu.
Katkı iyice karıştıktan sonra şuan sabahları 2 sn de harekete geçmeye başladı. Çok şükür problemsiz kullanmaya devam...
Karter açıldığında şanzımanın dış gövde kısmını gördüm. Katkı maddesine bağlı olarak herhangi bir kararma veya anormal bir durum gözlemlemedim.
Benim 330dA (M57TUD30) de ayni sorun var, gerci aldigim gunden belli var.. Sabahlari 2sn gecikme oluyo, gerci gaza normaldan fazla bastigimda neredeyse gecikme olmuyor. Sanzumanci ustaya sordum, normal dedi :) Arac suan 302.000km yapti, hala ayni sanzumanla ayni yagla (hic degismedi, eksilme'de yok) son gaz devam :)
quote:
Orijinalden alıntı: Zp
Benim 330dA (M57TUD30) de ayni sorun var, gerci aldigim gunden belli var.. Sabahlari 2sn gecikme oluyo, gerci gaza normaldan fazla bastigimda neredeyse gecikme olmuyor. Sanzumanci ustaya sordum, normal dedi :) Arac suan 302.000km yapti, hala ayni sanzumanla ayni yagla (hic degismedi, eksilme'de yok) son gaz devam :)
Maşallah.
Allah nazarlardan saklasın.
Zaten tavsiye edilen 200.000 geçtikten sonra hiç yağ değimi yapılmadı ise aynen devam etmek.
arkadaşlar aynı araçdan bende de var. malesef oyle bir sorunum varkı çıldırttı benı, araç 1 den 2 ye geçerken metal metale sürtermiş gibi oyle gıcık bir ses çıkıyorkı anlatamıyorum ve bu ses le birlikte aracın şasesi titriyor. arac yaklaşık 1 senedir boyle ve çözüm bulamıyor kimse. böyle birşey yaşayan ve çözümünü bilen varmı Allah rızası içinn
quote:
Orijinalden alıntı: ali4284
arkadaşlar aynı araçdan bende de var. malesef oyle bir sorunum varkı çıldırttı benı, araç 1 den 2 ye geçerken metal metale sürtermiş gibi oyle gıcık bir ses çıkıyorkı anlatamıyorum ve bu ses le birlikte aracın şasesi titriyor. arac yaklaşık 1 senedir boyle ve çözüm bulamıyor kimse. böyle birşey yaşayan ve çözümünü bilen varmı Allah rızası içinn
mekatronik arızası olabilir
mekanik heryerı kontrol ettıler herhangi bir sorun yok. siz mekatronik derken ne demek istediniz ??? birde bu araçların şanzıman yazılımı oluyormu. ben bı kaç kısıye sordum servis olarak yok dediler...
ali4284A
kullanıcısına yanıt
mekatronik mekanikten ziyade elektrohidrolik bir aksam, ve tamiri yok, yenisi de pahalı.
daha detaylı bilgi servisten alınır, yalnız gm üretimi şanzıman da mekatronik zaten bulunmayabilir, emin değilim, araç kaç model ? hangi motor mevcut ?
ali4284A
kullanıcısına yanıt
e46 320d konusunda ihtisas yaptım resmen 3.cü aracımda aynı bahsettiğin olay vardı genelde soğukken bazende sıcakkende yapıyodu ilk aracımda yukardaki yazdığım sıkıntıları yaşamış biri olarak ince eleyip sık dokudum sırf bu ses yüzünden belki 5 farklı kişiye gösterdim hepside sorunun %99 tork konvertöründen olduğunu ama yinede içinin açılmadan kesin olmadığını söylediler bende dokundurtmadım öyle bindim öylede sattım şu anda trabzonda hala öyle biniliyo sanırım arabada işte buhttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-sahibinden-kara-inci-acil-satlik-174573174/detay bence çok fazla takılma bu olaya çünki şanzuman bir açılıyo dediklerinden başka şunuda yapalım bunuda yapalım derken 3000 tl den aşağı para çıkmıyo
quote:
Orijinalden alıntı: ali4284
arkadaşlar aynı araçdan bende de var. malesef oyle bir sorunum varkı çıldırttı benı, araç 1 den 2 ye geçerken metal metale sürtermiş gibi oyle gıcık bir ses çıkıyorkı anlatamıyorum ve bu ses le birlikte aracın şasesi titriyor. arac yaklaşık 1 senedir boyle ve çözüm bulamıyor kimse. böyle birşey yaşayan ve çözümünü bilen varmı Allah rızası içinn
İkinci mesajımı bir okuyum hocam.
Şanzıman yazılım güncellemesi ile büyük ihtimal problem çözülür.
Bendeki tamamen çözülmüştü.
ARKADAŞLAR İLGİNİZDEN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. TORK KONVEKTÖRÜ DEDİLER EVET. DEĞİŞTİRDİK SIFIR ALDIK HİÇ BİR DEĞİŞİKLİK YOK. 1500 TL GİRDİ. AYNI SES DURUYOR. ŞANZIMAN İÇİNİ AÇTIK HERHANGİ BİR SIKINTI GÖZÜKMÜYOR. ARACIM 2004 MODEL M47N MOTOR. KENDİMDE SANAYICIYIM BU SORUNU ÇÖZEMEDİĞİMDEN DOLAYI UTANDIM KENDİMDEN. YAZILIM KONUSUNDA 5 KİŞİYE SORDUM BUNLARDA YAZILIM OLMAZ YAZILIM DIYE KANDIRIP PARANI ALIRLAR DEDİLER. EN SON ÇOK GÜVENDİĞİM BİR USTAM VAR. ARACI ONA BIRAKTIM 1 AYDA OLSA YATACAK BU SESİ BULACAZ ATIK YETER DEDİK. KİMSENIN ŞÜPHELENMEDİĞİ ŞANZIMAN İÇİNDE BİR YERDEN ŞÜPHELENİYOR İNŞALLAH ORDAN CIKAR VE BU LANET SESTEN KURTULURUM. ARAÇTAN ZEVK ALAMADIM....
arkadaşlar birde aracın altından yenılenmedık bir yer bırakmadık. hertaraf tertemiz yepyeni defransiyel kontrol edildi. şaft kontrol edildi. aks lar yeni teker bilyaları yenı. aklınıza ne gelirse yenılendı. inşallah yasayan birini bulurum ve çözumu bana soyler. yada bu ustam bu sorunu çözer artık dualrımda bu oldu.. tekrar teşekkürler arkadaşlar. ben çözümü bulursam burdan yazacamkı birinin başına gelirse oda araştırmasın
ali4284A
kullanıcısına yanıt
şanzuman bi açılır masraf tahmin edileni aşar gider şunuda yapalım bunuda yapalım derken aslına temiz çıkma bi şanzuman bulunabilir onla uğraşıp durmaktansa alırsın kafan rahat eder 2 ay garantili satış yapanlar var alır takarsın ses yoksa zaten sorunda yoktur
Hocam kim bu araçlarda şanzıman yazılımı güncellenmiyor dedi ise halt etmiş.
Ben kendim bilgisayar mühendisiyim ve aracın şanzıman yazımılımı yüklenirken bizzat başında idim.
Elhamdülillah bu hususta kimse de kandıramaz beni.
Nerede oturuyorsunuz bilmiyorum. Fakat istanbul bostancı oto sanayide elektrikçi murat usta var.
Genç ve teknolojiyi bilen bir arkadaş. 100 TL ye ona yaptırmıştım.
Yazılım güncellemesi sonucu vites atım aralığı değiştiği için vuruntu olayı ortadan kalkıyor.
Yazılım güncellemesi sonrası bir nevi sıkıntılı olan dişli üzerinden değilde daha düzgün olan dişli üzeriden vites atmaya başladığı için vuruntu ortadan kalkıyor. Yoksa yazılım ile tamir olmuyor tabiki.
Bu yazılım olayından eski ustalar anlamayabilir. Doğaldır.