Bizim Toros' un kitapçığıyla karşılaştırdım ve biçim olarak aynı. Bazı sayfalarla hiç oynanmamış. Göstergelerin olduğu sayfalar falan bizimkiyle ilgisiz olduğu halde var.
Eskiden şirketin 85 model TSW' sine binerdik. Farın kenarındaki mandalla oynardım. Şimdi bu mandal araç yüklüyken ayarlandığında farlar aşağı doğru mu aydınlatıyor yoksa daha mı parlak aydınlatıyor?
Diğer sorum da Toros' a air condition uygulanabilir mi? Verim alınır mı?
quote:
Orjinalden alıntı: BX4TC
Bizim Toros' un kitapçığıyla karşılaştırdım ve biçim olarak aynı. Bazı sayfalarla hiç oynanmamış. Göstergelerin olduğu sayfalar falan bizimkiyle ilgisiz olduğu halde var.
Eskiden şirketin 85 model TSW' sine binerdik. Farın kenarındaki mandalla oynardım. Şimdi bu mandal araç yüklüyken ayarlandığında farlar aşağı doğru mu aydınlatıyor yoksa daha mı parlak aydınlatıyor?
Diğer sorum da Toros' a air condition uygulanabilir mi? Verim alınır mı?
BX4TC,
Farın kenar kısmındaki mandal farın otomobildeki ekstra ağırlık-yük durumuna göre boş-yüklü ayarı yapmaya imkan sağlıyor.
Klima konusunda ise maalesef bilgim yok.Zamanında 12 GTS'lerde orijinal klima opsiyonu vardı.Çok zor fakat,"Bir ihtimal" çıkmacılardan temin edilebilir.
güncel
Paylaşım için teşekkürler...Kılavuzu tümüyle ve ilgiyle okudum.Özellikle belli model araçların orjinal kaynaklarına ulaşmak daha zor olduğu için bence gerçekten değerli bir çalışma olmuş.
Fransızların bizi sömürge olarak gördükleri yıllardan kalma arabalara hala efsane diyosunuz ya size helal olsun...
quote:
Orjinalden alıntı: boraycan
Fransızların bizi sömürge olarak gördükleri yıllardan kalma arabalara hala efsane diyosunuz ya size helal olsun...
Bunun ucu yanlış yere dokunuyor. Anayasamız da Fransa' dan alınmıştır. Bu tip konuları konu dışında tartışınız.
quote:
Orjinalden alıntı: boraycan
Fransızların bizi sömürge olarak gördükleri yıllardan kalma arabalara hala efsane diyosunuz ya size helal olsun...
Bırakın ya bu işleri.Cahillik artık bu.Arabayı seven var sevmeyen var sen karşıysan hiç girme
Girenede karışma keyfine bak.
quote:
Orjinalden alıntı: boraycan
Fransızların bizi sömürge olarak gördükleri yıllardan kalma arabalara hala efsane diyosunuz ya size helal olsun...
efsane olması için illede Türk arabası olması mı gerekir ? Tofaş Kuş serisi gibi Renault 12 Türkiyenin Ve KKTC'nin efsane arabası yıllarca herşeye hizmet verdi ve vermeye devam ediyor ve bazı insanlar 1970-1980 model arabayı 2007 model araba ile kıyaslıyor helal . . . İstemezsen girme okuma ben bu kitabı tarattıp koyana kadar saatlerimi harcadım
quote:
Orjinalden alıntı: boraycan
Fransızların bizi sömürge olarak gördükleri yıllardan kalma arabalara hala efsane diyosunuz ya size helal olsun...
Renault 12:
Ülkemizde 1971 yılından 2000 yılına dek kapsamlı değişiklik geçirmeden yüzbinlerce adet üretilmiş,halen de 1971 modelini dahi yollarda gördüğümüz,ülkemizin yol ve iklim şartlarına uygun basit ve sağlam ve ekonomik yapısıyla halkımızın gönlüne taht kurmuş bir otomobil.
Ayrıca bu otomobillerin çok büyük kısmı,ki buna motor ve vites kutusu da dahil ülkemizde üretilmiştir.
Ülkemiz yollarında gördüğün hiçbir R 12 Fransa imalatı değil,Hepsi "Oyak-Renault Bursa" imalatı.1970'li yıllardan itibaren binlercesini de diğer ülkelere ihraç ettik!
Hiç R12'ye binmemiş olabilirsin,bu otomobilleri hiç sevmeyebilirsin;İster kabul et istersen etme,bu otomobiller bir efsanedir boraycan kardeşim,yazmış olduğun alakasız şeyler bu gerçeği değiştirmez.
sağol dostum mesajın için aynen katılıyorum
Renault 12'yi ancak onu sevenler yaşatacak...
ordumuz peki her satılan renault tan ne kadar kazandığnı biliyormusun? türkiyedeki renaultun %49 u oyak ta yani ORDU YARDIMLAŞMA KURUMUnda
quote:
Orjinalden alıntı: boraycan
Fransızların bizi sömürge olarak gördükleri yıllardan kalma arabalara hala efsane diyosunuz ya size helal olsun...
bu arada bazı r12 ler fransız malı bunu unutmamak lazım. o dönemlerde üretim kapasitesi talebi karşılayamadığı için ithal edilmiş araçlar var.
ellerine sağlık güzel çalışma..
Ben hala kullanıyorum 90 model. Babama kızıyorum artık yeni bir araba al diye ama benim bir tanecik sevigilim olarak kalacak. Daha uzun yıllar da binecek gibiyim.
benimki 1985 model 1990 dan beridir bizimle 20 yaşındayım sürekli sürdüğüm arabam reno 12'im ve daha uzun yıllar sürmek isterim...
quote:
Orjinalden alıntı: microchild
bu arada bazı r12 ler fransız malı bunu unutmamak lazım. o dönemlerde üretim kapasitesi talebi karşılayamadığı için ithal edilmiş araçlar var.
O günleri yaşım gereği net hatırlıyorum,R 12'lerin hepsi yerli üretimdir,ithal gelmedi .
İthal gelen R 15/R 17/R 20 Diesel/R 18/Fuego ve R5'tir.(1970'li ve 80'li yıllar)
Zamanında halk arasında oluşan "Orijinal Fransız" nitelemesinin yayılmasıyla(Gereksiz bir tabirdir) ,çoğu kişi bu otomobillere orijinal Fransız dendiği için ithal sanmaktadır.
quote:
Orjinalden alıntı: Lauréate O günleri yaşım gereği net hatırlıyorum,R 12'lerin hepsi yerli üretimdir,ithal gelmedi .
İthal gelen R 15/R 17/R 20 Diesel/R 18/Fuego ve R5'tir.(1970'li ve 80'li yıllar)
Zamanında halk arasında oluşan "Orijinal Fransız" nitelemesinin yayılmasıyla(Gereksiz bir tabirdir) ,çoğu kişi bu otomobillere orijinal Fransız dendiği için ithal sanmaktadır.
Aslında haklısınız, araçlar ithal gelmedi, fakat 70lerin 12leri fransadan hazır gelen parçalar burada montajlanarak üretiliyormuş. (peder Maisten emekli, onun sözü... ) Yani görünüşte yerli üretim, fakat kullanılan parçalara bakarsak ortaya çıkan aracın fransadaki bir 12den farkı yok. Halihazırda kullandığım 12nin de birçok parçasında "made in france" veya "france" ibaresi mevcut.
quote:
Orjinalden alıntı: djoz
quote:
Orjinalden alıntı: Lauréate O günleri yaşım gereği net hatırlıyorum,R 12'lerin hepsi yerli üretimdir,ithal gelmedi .
İthal gelen R 15/R 17/R 20 Diesel/R 18/Fuego ve R5'tir.(1970'li ve 80'li yıllar)
Zamanında halk arasında oluşan "Orijinal Fransız" nitelemesinin yayılmasıyla(Gereksiz bir tabirdir) ,çoğu kişi bu otomobillere orijinal Fransız dendiği için ithal sanmaktadır.
Aslında haklısınız, araçlar ithal gelmedi, fakat 70lerin 12leri fransadan hazır gelen parçalar burada montajlanarak üretiliyormuş. (peder Maisten emekli, onun sözü... ) Yani görünüşte yerli üretim, fakat kullanılan parçalara bakarsak ortaya çıkan aracın fransadaki bir 12den farkı yok. Halihazırda kullandığım 12nin de birçok parçasında "made in france" veya "france" ibaresi mevcut.
Çok doğru.
1970'lerde yerli parça oranı düşük olduğundan,ağırlıklı olarak Fransa'dan gelen parçalarla üretim yapılıyordu.Orijinal Fransız nitelemesi,otomobilde ağırlıklı olarak Fransa menşeli parçaların kullanılmasından ileri geliyor. Hatta motorları dahi yanlış hatırlamıyorsam eğer 1970'li yılların sonuna doğru ülkemizde yapılmaya başlandı.
Bunun nedenlerinden bir tanesi,1970'li yılların başında yan sanayi olarak adlandırılan, ülkemizdeki parça üreticileri bugünkü konumlarda değildi.Bugün CMS Firması, ülkemizde ürettiği jantları Avrupa'daki dev otomobil markalarına veriyor.
Avusturalyada RENAULT 12'nin adını değiştirip Renault Virage konduğunu biliyormuydunuz ??