Şimdi Ara

egzostan su gelmesi sorun mu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
43.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Birisi diyor ki su atıyorsa motor pert.Diüeride su atıyor ise motor iyi.Hoşgeldiniz Türkiye...
  • Suyu kontrol ediyorum eksilme yok,arabanin cekisindede srun yok masallah

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Soğuk havalarda her araç biraz su atabilir, lpg li araçlar ise genel olarak biraz daha fazla su atabilir.

    Unutmayın benzin içinde hidrojen bulunduran bir yakıttır. Yakıtın içinde bulunan oktan diye ifade edilen bileşiğin kimyasal formülü CH3(CH2)6CH3 tür. Karbon ile oksijen yanınca karbondioksit olur egzoz emisyonunda bu değere bakılır. Fakat hidrojen oksijenle yanınca su buharı oluşur.

    Yakıt tam yanarsa bu buhar daha fazla oluşur. Eğer hava soğuksa su buharı egzozda soğuk noktalara temas ederek yoğunlaşabilir. Bu da damla damla su atmasına neden olur. Özellikle soğuk havalar diye yazdım çünkü soğuk motorda zengin karışımla bu olay biraz daha belirginleşir.

    Bu damla bazen görülmeyebilir. Aracın egzoz ve katalizör sistemiyle, egzoz gazının çıkış sıcaklığıyla alakalıdır. Kendi aracımda bazı mevsimlerde azıcık gördüm, bazen hiç görmedim. Değişkenlik gösterebilir.

    Ancak duman atması başka birşeydir. Sıcak soğuk motor farketmez. Sadece soğukken biraz daha fazla atar. Katalizör var yok farketmez. Oluşan ısıyla motorun soğutma suyu buharlaşıyor, su yanma odasına kaçıyor demektir. Bu buharlaşan su , benzinden gelen bir kısım su buharıyla birleşince kaçınılmaz şekilde gözlemlenir hale gelir. Conta yanması, blok çatlaması, silindir gömleklerinin altındaki keçelerden su kaçması gibi nedenlerden oluşur.

    Zaten radyatör kapağını açtığınızda , bir de yağ çubuğuna baktığınızda normal mi olduğunu yoksa problem mi olduğunu anlarsınız.




  • normal bi durum. endişe etmeyin. genelde aracınızı kısa mesafelerde kullandığınızda olur. en kötü ihtimal egsoz biraz erken değişir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -)KraL(-

    Suyu kontrol ediyorum eksilme yok,arabanin cekisindede srun yok masallah

    Aracının sorunu yok, için rahat olsun, kazasız günlerde kullan... Klima suyu diye yazan arkadaş tebrikler.
  • Aracını iyi bir servise götürmende fayda var. Sonuçta araba demek senin güvenliğin de demek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuğberk01

    Conta yansa hararet yapmazmı zaten ?

    Çok basit radyatör kapağını veya radyatörün su haznesini parmaklarını sokarsın elinde suyu gezdirirsen anlarsan yağmı var sumu var diye .Kartel için ise seviyeden anlarsın :) Bir keresinde adam depoya mazot koyucam diye kartele silindirin üst kısmına kadar mazot koyduklarını gördüm:)
  • Kısa mesafelerde biniyorum genelde,sanırım onunda etkisi var.
  • kısa mesafede egzoz katalizör sisteminin canına okuyan birşeydir,o suyu atamadığında tüm su egzozun içinde kalıyor ve uzun vadede korozyon-pas yapıyor,

    ama motorun sağlığı ile alakası yok,egzoz sisteminin sağlığıyla alakası var...


    dip not: birisi klimadan diye işkembeden sallamış,binek araçlarda klima suyu kompresör motor kısmında olduğundan motorun ordan,otobüdte arka üstte olduğundan boruyla arka tampon altından atılır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: move00

    quote:

    Orijinalden alıntı: -)KraL(-

    arkadaslar,egzostan su gelmesi sorun olur mu?bu neyin isareti


    Klimanın suyu o.Şehirler arası otobüslere dikkat etmişseniz görmüşsünüzdür.Egzostan su akar ara ara klimanın suyudur o.

    sinirlerime hakim olamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRummer

    Birisi diyor ki su atıyorsa motor pert.Diüeride su atıyor ise motor iyi.Hoşgeldiniz Türkiye...


    Bence o suyun kaynağı kedidir.. Motorda mahsur kalan bir yavru kedi korkudan şırıl şırıl işiyodur altına.
    Motoru bi kontrol etmek gerek yazık günah.



    Bilgi kirliliğinin tek bir konuda çok çarpıcı şekilde vücut bulması...

    Şu konunun ibret için üst konu yapılıp herkese okutulması gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nihilist76 -- 20 Ocak 2014; 9:59:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Soğuk havalarda her araç biraz su atabilir, lpg li araçlar ise genel olarak biraz daha fazla su atabilir.

    Unutmayın benzin içinde hidrojen bulunduran bir yakıttır. Yakıtın içinde bulunan oktan diye ifade edilen bileşiğin kimyasal formülü CH3(CH2)6CH3 tür. Karbon ile oksijen yanınca karbondioksit olur egzoz emisyonunda bu değere bakılır. Fakat hidrojen oksijenle yanınca su buharı oluşur.

    Yakıt tam yanarsa bu buhar daha fazla oluşur. Eğer hava soğuksa su buharı egzozda soğuk noktalara temas ederek yoğunlaşabilir. Bu da damla damla su atmasına neden olur. Özellikle soğuk havalar diye yazdım çünkü soğuk motorda zengin karışımla bu olay biraz daha belirginleşir.

    Bu damla bazen görülmeyebilir. Aracın egzoz ve katalizör sistemiyle, egzoz gazının çıkış sıcaklığıyla alakalıdır. Kendi aracımda bazı mevsimlerde azıcık gördüm, bazen hiç görmedim. Değişkenlik gösterebilir.

    Ancak duman atması başka birşeydir. Sıcak soğuk motor farketmez. Sadece soğukken biraz daha fazla atar. Katalizör var yok farketmez. Oluşan ısıyla motorun soğutma suyu buharlaşıyor, su yanma odasına kaçıyor demektir. Bu buharlaşan su , benzinden gelen bir kısım su buharıyla birleşince kaçınılmaz şekilde gözlemlenir hale gelir. Conta yanması, blok çatlaması, silindir gömleklerinin altındaki keçelerden su kaçması gibi nedenlerden oluşur.

    Zaten radyatör kapağını açtığınızda , bir de yağ çubuğuna baktığınızda normal mi olduğunu yoksa problem mi olduğunu anlarsınız.

    işte bu açıklayıcı bir bilgi. herşey yerli yerine oturuyor.

    teşekkürler.




  • Eğer dizel araçta beyaz duman ile beraber su da geliyorsa ne oluyor peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -)KraL(-

    Kısa mesafelerde biniyorum genelde,sanırım onunda etkisi var.

    Kısa vadede kullanıyorsan egsoz sistemin kısa zamanda arıza verir, bu yüzden tanıdık egsozcu varsa (herkes bunu yapmaz) son susturucunun en altından küçük bir delik açtırın ki, biriken su oradan yere damlasın ve egsozu çürütmesin...

    Başkaca bir sorunun yok. Kazasız günler.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.