Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.450
Cevap
130
Favori
257.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: OzzY®

    sorulduysa soruldu yazmanız yeterli, konuyu okuyamadım.

    Eksper bir parçanın tamirine veya değişmesine neye göre karar veriyor? Sigorta şirketi bu karara uymak zorunda mı? Yani eksperin değişsin dediği bir parçayı şirket hayır tamir edilecek diyebilir mi?

    Değişecek parçanın nereden tedarik edileceğine kim karar veriyor? Yani aynı parça parçacıda 1 tl ilen serviste 2 tl olabiliyor. Bunun kararını kim veriyor?

    Teşekkürler.

    Tamir/değişim olayı;
    Parça tamiri ya da değişimine hasar boyutuna göre karar verilir. Burada en önemli nokta, aracın bırakıldığı servisin tutumu. Çünkü genelde araç sahipleriyle bu noktada pek iletişim kurulamıyor. Olay kaportacıda bitiyor. Şu da var, parçanın yenisinin fiyatı nedir? Yani 50 liralık bir parçaya 100 lira onarım işçiliği yazılamaz. Bunun yanında, onarılamayacak parça yoktur. Her parça onarılır. Servis, araç sahibi ve eksperin mutabakatıyla olması lazım tabi.

    Sigorta şirketi karara uymak zorunda mı?
    Güzel bir soru. Eksperi zaten sigorta gönderiyor. Burada eğer ağır hasar durumu yoksa yani kısmi hasar varsa, eksperin servisle mutabakata vardığı kararlar üzerinden işlem görülür. Bazı durumlarda dediğiniz olabiliyor ama. Yani eksper değişsin diyor mesela, sonra sigorta şirketi eksperine diyor ki, bu parçayı tamir ettir. O zaman papaz olunabiliyor.

    Bu tür uyuşmazlık durumlarında kendiniz de eksper tayin edebiliyorsunuz. Aslında kendiniz eksper atayabilmeniz için illa uyuşmazlık olması gerekmiyor. Zaten atadığınız eksperin ücretini sigorta şirketi karşılamak zorunda. Ama karşılamıyor çoğu. Bu da ayrı bir dava tabi.

    Tedariğine de eksper karar veriyor. Eğer tedarik daha ekonomik olacaksa parçaları tedarik ediyor. Yok servis dışardan daha uyguna yedek parça bulurum diyorsa ve eksperle anlaşmışsa parçaları servis ya da araç sahibi kendi imkanlarıyla temin ediyor.

    Esasen tedarik diye bir şey beklenmesine gerek yok. Rekabet Kurulu bu tedarik meselesini ortaya attı sonradan kaldırdı. Ama sıkıntı şu; sen dersen ki parçayı ben kendim güvendiğim bir parçacıdan alacağım, tedarikten parça bekleyecek vaktim yok, o zaman eksper de sana diyor ki, tamam al ama şu kadar para ödenir. Üstünü cebinden karşılarsın. Çünkü şirketlerin kendi tedarikçileri çok büyük oranda iskonto yapıyorlar. Genelde de vasıfsız parça gönderiyorlar. İşin maddi boyutundan çok zaman boyutu önemli bu noktada. Çünkü tedarikten gelecek parçalar ortalama 1 hafta kadar bekleniyor. Halbuki sanayinin ortası en az üç beş dükkandan bu parçalar temin edilebilir, değil mi? Ama işte burada da rantlar var, maalesef.

    --

    Cevaplar çok karışık gelmiş olabilir, doğal. Ancak teorik bilgilerle uygulamalar arasında dağlar var. Yani kanunla piyasa koşulları çatallaşmış durumda. Kanunda ne yazdığının hiçbir önemi yok maalesef. Herkes kafasına göre takılabiliyor, dur diyen yok nasıl olsa.

    gayet açık teşekkürler




  • Merhaba. Benim aracimda yandan vurumak suretiyle iki kapi, direk ve marsbiyelinde maddi hasar meydana gelmistir. Dosya acildi karsi taraf yuzde 100 suçlu cikti. Aracin onariminda orjinal sifir parca kullanilirsa fiyat 12.000 tl civari cikiyor atanan eksper sigorta sirketinin anlasmali oldugu bir serviste yapilmasi icin bize direktif veriyor ama servisin verdigi fiyat 4.500 tl servisle konustugumda aracin hasarli olan iki kapisi cikma parca bulunarak tamir edilecek deniyor. Eksperde bu fiyattan daha fazla odemeye onay vermiyorum diyor. Sigorta sirketine mail yolu ile sikayette bulundum inceleme baslatmislar pazartesi buyuk ihtimal donecekler nasil bir yol izlemeliyim. Simdi size sorum ;
    1- aracima cikma ikinci el parca takma haklari varmi ?
    2- aracimin kasko degeri 11.900 tl, tamir teklifini reddedip pert olmasi icin dayatma hakkim varmi ?

     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zembele -- 7 Eylül 2014; 2:58:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yargytay kararyna göre aracynyzyn onarymynda çykma parça kullanylmasy için sizi zorlayamazlar. Trafik Sigortasy Genel ?artlaryna göre, varsa önce e?de?eri, e?de?eri yoksa parçanyn orijinali ile de?i?imi gerekmektedir. E?de?eri yok ki tedarik etmiyorlar. Orijinali de pahalyya geliyor.

    E?er sigorta ?irketiyle ya da eksperle anla?amazsanyz size tavsiyem, aracynyza tekrar ekspertiz yaptyryn. Alaca?ynyz raporla Sigorta Tahkim Komisyonuna ba?vurun.
  • Merhaba,

    Öncelikle burada insanların sorularına cevaplar yazdığınız için teşekkür ederim.

    Cuma günü Nissan 2012 model 36000 km'de qashqai aracıma arka kapı tarafından bir yolcu servis aracı tarafından çarpıldı. Çarpışmada araç döndü ve ön kısmı da direğe çarptı.

    Tutanaklar tutuldu, araç nissan yetkili servise çekildi. 17000 tl+KDV yetkili servis tarafından masraf çıkarıldı. Exper kontrole geldi, ancak son nihai rapor daha servise ulaşmamış.

    Aracım koc alianz üzerinden kaskolu..Kasko bedeli 59000 TL..

    Sizce aracımı perte çıkartma ihtimalleri var mıdır? Pert'e çıkması benim için daha iyi mi olur? Ayrıca pert'e çıkarılması durumunda kasko şirketinin bana ödeyeceği toplam rakam nedir?

    59000 TL ödeme yapılır mı yoksa bazı kesintiler yapılıyor mu?

    Yardımlarınız için tekrar teşekkürler...




  • cevabiniz icin Tesekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otchill

    Merhaba,

    Öncelikle burada insanların sorularına cevaplar yazdığınız için teşekkür ederim.

    Cuma günü Nissan 2012 model 36000 km'de qashqai aracıma arka kapı tarafından bir yolcu servis aracı tarafından çarpıldı. Çarpışmada araç döndü ve ön kısmı da direğe çarptı.

    Tutanaklar tutuldu, araç nissan yetkili servise çekildi. 17000 tl+KDV yetkili servis tarafından masraf çıkarıldı. Exper kontrole geldi, ancak son nihai rapor daha servise ulaşmamış.

    Aracım koc alianz üzerinden kaskolu..Kasko bedeli 59000 TL..

    Sizce aracımı perte çıkartma ihtimalleri var mıdır? Pert'e çıkması benim için daha iyi mi olur? Ayrıca pert'e çıkarılması durumunda kasko şirketinin bana ödeyeceği toplam rakam nedir?

    59000 TL ödeme yapılır mı yoksa bazı kesintiler yapılıyor mu?

    Yardımlarınız için tekrar teşekkürler...


    Öncelikle kasko bedeli artık yok. 2013 nisan ayından itibaren kasko poliçelerinde kasko bedeli yazmıyor. Kazadan önceki rayiç değeri belirlenip ödeniyor.

    Pert durumu ile ilgili bir şey söyleyemem. Aracı görmedim. Şunu söyleyebilirim, eğer aracınızın tam değerini, sizi mağdur etmeyecek şekilde alabilirseniz tabi ki pert sizin için daha uygun.

    Ekstra olarak da şu bilgiyi vereyim; aracınız tamir olsa bile, aracınızda bir değer kaybı olacaktır. Bu kaybı bir eksper raporu ile yine karşı tarafın sigortasından, limitler dahilinde, talep ve tahsil edebilirsiniz. Tabi kusur oranına göre. Kusur oranını yazmamışsınız. Eğer kazada diğer araç tam kusurlu ise değer kaybının tamamını talep edebilirsiniz. Paylaşımlı kusur varsa kusur oranına göre talep edebilirsiniz.




  • Hocam bende bu gün bir kaza yaptım...
    2012 model aracımla refüje vurdum..
    1-kaza tespit tutanağı filan tutmadık..
    araç yürü vaziyette idi servisi çektim..
    2-ilgili kasko şirketine dilekçe yazdık.
    yarında eksper gelecek..
    3-5-6 bin tl lik hasar var dediler..
    sigortacı arkadaş mümkünse ön kaputu değiştirme dedi.
    servis değişebilir dedi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HOnyzkDA

    Hocam bende bu gün bir kaza yaptım...
    2012 model aracımla refüje vurdum..
    1-kaza tespit tutanağı filan tutmadık..
    araç yürü vaziyette idi servisi çektim..
    2-ilgili kasko şirketine dilekçe yazdık.
    yarında eksper gelecek..
    3-5-6 bin tl lik hasar var dediler..
    sigortacı arkadaş mümkünse ön kaputu değiştirme dedi.
    servis değişebilir dedi..

    Geçmiş olsun, bana neyi sormak istediniz pek anlayamadım. Kaputu ne yapalım diye soruyorsanız burada araç sizin, takdir sizin. Zaten size sormayacaklar kaput değişsin mi diye. Eksper gelecek servisle onarımda mutabık kalırsa onarılır, değişimde mutabık kalınırsa değiştirilir.

    Acenteniz, aracı satarken zorlanırsınız diye değiştirmemenizi tavsiye etmiş olabilir, bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: HOnyzkDA

    Hocam bende bu gün bir kaza yaptım...
    2012 model aracımla refüje vurdum..
    1-kaza tespit tutanağı filan tutmadık..
    araç yürü vaziyette idi servisi çektim..
    2-ilgili kasko şirketine dilekçe yazdık.
    yarında eksper gelecek..
    3-5-6 bin tl lik hasar var dediler..
    sigortacı arkadaş mümkünse ön kaputu değiştirme dedi.
    servis değişebilir dedi..

    Geçmiş olsun, bana neyi sormak istediniz pek anlayamadım. Kaputu ne yapalım diye soruyorsanız burada araç sizin, takdir sizin. Zaten size sormayacaklar kaput değişsin mi diye. Eksper gelecek servisle onarımda mutabık kalırsa onarılır, değişimde mutabık kalınırsa değiştirilir.

    Acenteniz, aracı satarken zorlanırsınız diye değiştirmemenizi tavsiye etmiş olabilir, bilemiyorum.

    evet biraz eksik sordum.
    1-kaza tespit tutanağı tutmadık sorun olur mu?sadece dilekçe yazdık ............kaskoya diye.
    2-kaput değiştirme konusu muallak.istense değişmez.bende mümkünse kalsın diyeceğim.(satışta ki değer için)
    biliyorsunuz servis kalabilir derse eksper de o yönde karar verir.
    3-böyle bir kazada değer kaybı klozu işler mi?poliçede genel ifade kullanılmış kasko karşılar diye.isterseniz yazabilirim.




  • 1) Kaza tek taraflı ise beyanla yani dilekçeyle işlem kabul edilir. Bazı şirketler neden polis çağırmadınız diyebiliyor, ama sizin hasar büyük bir hasar olmadığı için bence sıkıntı çıkmaz.

    2) Kaput konusu size kalmış, onarımı kabul ediyorsanız servis görevlisine onarım istediğinizi bildirin.

    3) Değer kaybı alabilmeniz için önemli olan husus kazadaki kusur oranlarıdır. Siz tek taraflı kaza yapmışsanız değer kaybı alabileceğinizi sanmıyorum.

    Kaskonuzun değer kaybını karşılayacağını hiç sanmıyorum. Bence sizin bahsettiğiniz; değer artışı, kıymet kazanma ile ilgili maddelerdir. Yine de kaskonuzdaki ibareyi bir yazın isterseniz.
  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    Evet sizin dediğiniz gibi.''Kıymet kazanma tenzili istisnası klozu'' diye geçiyor.

    ''Aracın hasar tarihinde ki model yılına bakılarakaracın maruz kalabileceği bir hasar sonucunda tespit olunacak hasar tutarından ,onarım sonucu araçta meydana gelen kıymet artışı düşünülmeksizin tazminat ödenecektir.'' DİYOR.
    Bunu nasıl okumalıyız o zaman.

    Yorduk sizide hakkınızı helal edin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HOnyzkDA

    Evet sizin dediğiniz gibi.''Kıymet kazanma tenzili istisnası klozu'' diye geçiyor.

    ''Aracın hasar tarihinde ki model yılına bakılarakaracın maruz kalabileceği bir hasar sonucunda tespit olunacak hasar tutarından ,onarım sonucu araçta meydana gelen kıymet artışı düşünülmeksizin tazminat ödenecektir.'' DİYOR.
    Bunu nasıl okumalıyız o zaman.

    Yorduk sizide hakkınızı helal edin...

    Lastik, akü, egzoz gibi parçalar kullanıldıkça, zaman içinde eskir. Ve bir hasar sonucu değiştiklerinde kıymet artışı olur. Sizin poliçenizde yer alan kloza göre, değer artışları kesilmeden tazminatınız ödenecek, bu şekilde okumak gerekir. Yani değer kaybı ile alakalı değil hatta tam tersi bir konuyla alakalı. Ancak sizi koruyan bir madde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: otchill

    Merhaba,

    Öncelikle burada insanların sorularına cevaplar yazdığınız için teşekkür ederim.

    Cuma günü Nissan 2012 model 36000 km'de qashqai aracıma arka kapı tarafından bir yolcu servis aracı tarafından çarpıldı. Çarpışmada araç döndü ve ön kısmı da direğe çarptı.

    Tutanaklar tutuldu, araç nissan yetkili servise çekildi. 17000 tl+KDV yetkili servis tarafından masraf çıkarıldı. Exper kontrole geldi, ancak son nihai rapor daha servise ulaşmamış.

    Aracım koc alianz üzerinden kaskolu..Kasko bedeli 59000 TL..

    Sizce aracımı perte çıkartma ihtimalleri var mıdır? Pert'e çıkması benim için daha iyi mi olur? Ayrıca pert'e çıkarılması durumunda kasko şirketinin bana ödeyeceği toplam rakam nedir?

    59000 TL ödeme yapılır mı yoksa bazı kesintiler yapılıyor mu?

    Yardımlarınız için tekrar teşekkürler...


    Öncelikle kasko bedeli artık yok. 2013 nisan ayından itibaren kasko poliçelerinde kasko bedeli yazmıyor. Kazadan önceki rayiç değeri belirlenip ödeniyor.

    Pert durumu ile ilgili bir şey söyleyemem. Aracı görmedim. Şunu söyleyebilirim, eğer aracınızın tam değerini, sizi mağdur etmeyecek şekilde alabilirseniz tabi ki pert sizin için daha uygun.

    Ekstra olarak da şu bilgiyi vereyim; aracınız tamir olsa bile, aracınızda bir değer kaybı olacaktır. Bu kaybı bir eksper raporu ile yine karşı tarafın sigortasından, limitler dahilinde, talep ve tahsil edebilirsiniz. Tabi kusur oranına göre. Kusur oranını yazmamışsınız. Eğer kazada diğer araç tam kusurlu ise değer kaybının tamamını talep edebilirsiniz. Paylaşımlı kusur varsa kusur oranına göre talep edebilirsiniz.

    Hocam merhaba,

    Son durumda tramer üzerinden baktığımda komisyon oy birliği ile karşı tarafı %100 suçlu bulmuş. Aracım şu an serviste tamir ediliyor. Serviste çıkan toplam maliyet 17000+KDV, oda sanırım 20600TL denk geliyor.

    Bu durumda değer kaybına başvurabilir miyim? Değer kaybı için nasıl bir başvurabilirim?

    Başvurursam tahmini ne kadar süre sonra ne kadar bir rakam elime geçebilir? Değer kaybına başvurduğumda bu para karşı tarafın kasko firması tarafından mı ödeniyor?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otchill

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: otchill

    Merhaba,

    Öncelikle burada insanların sorularına cevaplar yazdığınız için teşekkür ederim.

    Cuma günü Nissan 2012 model 36000 km'de qashqai aracıma arka kapı tarafından bir yolcu servis aracı tarafından çarpıldı. Çarpışmada araç döndü ve ön kısmı da direğe çarptı.

    Tutanaklar tutuldu, araç nissan yetkili servise çekildi. 17000 tl+KDV yetkili servis tarafından masraf çıkarıldı. Exper kontrole geldi, ancak son nihai rapor daha servise ulaşmamış.

    Aracım koc alianz üzerinden kaskolu..Kasko bedeli 59000 TL..

    Sizce aracımı perte çıkartma ihtimalleri var mıdır? Pert'e çıkması benim için daha iyi mi olur? Ayrıca pert'e çıkarılması durumunda kasko şirketinin bana ödeyeceği toplam rakam nedir?

    59000 TL ödeme yapılır mı yoksa bazı kesintiler yapılıyor mu?

    Yardımlarınız için tekrar teşekkürler...


    Öncelikle kasko bedeli artık yok. 2013 nisan ayından itibaren kasko poliçelerinde kasko bedeli yazmıyor. Kazadan önceki rayiç değeri belirlenip ödeniyor.

    Pert durumu ile ilgili bir şey söyleyemem. Aracı görmedim. Şunu söyleyebilirim, eğer aracınızın tam değerini, sizi mağdur etmeyecek şekilde alabilirseniz tabi ki pert sizin için daha uygun.

    Ekstra olarak da şu bilgiyi vereyim; aracınız tamir olsa bile, aracınızda bir değer kaybı olacaktır. Bu kaybı bir eksper raporu ile yine karşı tarafın sigortasından, limitler dahilinde, talep ve tahsil edebilirsiniz. Tabi kusur oranına göre. Kusur oranını yazmamışsınız. Eğer kazada diğer araç tam kusurlu ise değer kaybının tamamını talep edebilirsiniz. Paylaşımlı kusur varsa kusur oranına göre talep edebilirsiniz.

    Hocam merhaba,

    Son durumda tramer üzerinden baktığımda komisyon oy birliği ile karşı tarafı %100 suçlu bulmuş. Aracım şu an serviste tamir ediliyor. Serviste çıkan toplam maliyet 17000+KDV, oda sanırım 20600TL denk geliyor.

    Bu durumda değer kaybına başvurabilir miyim? Değer kaybı için nasıl bir başvurabilirim?

    Başvurursam tahmini ne kadar süre sonra ne kadar bir rakam elime geçebilir? Değer kaybına başvurduğumda bu para karşı tarafın kasko firması tarafından mı ödeniyor?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler




    Merhabalar,

    Kusursuz çıktığınız için değer kaybınızın tümünü talep edebilirsiniz. Aracınızın hasar boyutunu bilmiyorum, bu yüzden ne kadarlık bir değer kaybına maruz kaldığınız hakkında bir fikrim yok. Burada önemli olan iki nokta var,

    Birincisi trafik sigortası teminat limiti 26.800 TL'dir. Trafik sigortasından talep edebileceğiniz maksimum değer kaybı talebiniz 26.800-20.600=6.740 TL olacaktır.

    Eğer değer kaybınız 6.740 TL'den yüksek ise;

    Ve kusurlu olan aracın kasko sigortası var ise, bu kasko sigortasının İMM (ihtiyari mali mesuliyet) sigortasına başvurabilirsiniz.

    Kaskosu yoksa ve yine değer kaybı miktarınız 6.740 TL üzerinde ise, size çarpan aracın sahibine ve sürücüsüne dava açabilirsiniz.

    Sorduğunuz diğer tüm sorular; karşı tarafın sigortasına, değer kaybı ekspertiz raporuna, avukatla mı avukatsız mı işi takip edeceğinize ve daha birçok ayrıntıya göre değişmektedir. Her hasar dosyası farklı farklı durumlar içerir. Şimdi ben size kanuni olması gerekenleri yazsam, yarın öbür gün karşılaşacağınız durumla benim söylediklerim birbirinden tamamen farklı olacak. Bu yüzden parasal kısımları izah etmeye çalıştım sadece.

    Tekrardan geçmiş olsun.




  • üstad selamlar;
    2013/7 ayında kaza yaptık karşı taraf kusurlu çıktı araç aracımı çıkma parçalarla yaptırdılar....
    araç şaşe boya v.s yapıldı
    Dün eve mektup geldi adınıza o kazada sehven 1000 lira fazla yattı diye .... tarihe kadar ödemelisiniz diye
    Ben aldığım tüm parayı tamirciye o zaman verdim..
    Zaten şase ve airbagciyi kendimiz ödedik sonra aldık parayı ama ödediğimizden bile eksik aldık hatırlıyorum boyacıyla kötü olduk o zaman o dedi bana şu kadar yatacak
    biz ödediklerimizi çıkınca ona para kalmayacaktı lanet olsun dedik verdik... Zaten eksper halletti tüm herşeyi şuraya götüreceksin şu fiyat dedi bizde yaptırdık maalesef babamın iş bilmezliğinden....
    Şimdi ne yapalım bu parayı ney dayanarak istiyorlar???

    Ödemiycem bu parayı gitsin tamirciden alsın ben alıp cebime sokmadım çünkü..
    ne yol önerirsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtasova

    üstad selamlar;
    2013/7 ayında kaza yaptık karşı taraf kusurlu çıktı araç aracımı çıkma parçalarla yaptırdılar....
    araç şaşe boya v.s yapıldı
    Dün eve mektup geldi adınıza o kazada sehven 1000 lira fazla yattı diye .... tarihe kadar ödemelisiniz diye
    Ben aldığım tüm parayı tamirciye o zaman verdim..
    Zaten şase ve airbagciyi kendimiz ödedik sonra aldık parayı ama ödediğimizden bile eksik aldık hatırlıyorum boyacıyla kötü olduk o zaman o dedi bana şu kadar yatacak
    biz ödediklerimizi çıkınca ona para kalmayacaktı lanet olsun dedik verdik... Zaten eksper halletti tüm herşeyi şuraya götüreceksin şu fiyat dedi bizde yaptırdık maalesef babamın iş bilmezliğinden....
    Şimdi ne yapalım bu parayı ney dayanarak istiyorlar???

    Ödemiycem bu parayı gitsin tamirciden alsın ben alıp cebime sokmadım çünkü..
    ne yol önerirsiniz


    Neye istinaden 1000 TL fazla ödediklerini iddia ediyorlar?

    Kusur oranı mı değişmiş, teminat limitlerini mi aşmış, yedek parça ya da işçilikte mi fazlalık var? Yani bunları bilmeden ben size ödeyin ya da ödemeyin diye bir şey söyleyemem ki.

    Size yazılı bir evrak gelmiş, iadeli taahhütlü gelmiştir.

    Ya bir avukata gideceksiniz. Eğer avukata gitmem diyorsanız, bir cevap yazısı yazacaksınız. neye istinaden 100 TL talep edildiğini soracaksınız. Bu yazıyı imzalayacaksınız. İmzalı cevap yazısının bir fotokopisini saklayacaksınız. Sonra onu iadeli taahhütlü göndereceksiniz. İadeli taahhütlü gönderi evraklarını da saklayacaksınız. Şimdilik önerebileceğim budur, geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    1) Kaza tek taraflı ise beyanla yani dilekçeyle işlem kabul edilir. Bazı şirketler neden polis çağırmadınız diyebiliyor, ama sizin hasar büyük bir hasar olmadığı için bence sıkıntı çıkmaz.

    2) Kaput konusu size kalmış, onarımı kabul ediyorsanız servis görevlisine onarım istediğinizi bildirin.

    3) Değer kaybı alabilmeniz için önemli olan husus kazadaki kusur oranlarıdır. Siz tek taraflı kaza yapmışsanız değer kaybı alabileceğinizi sanmıyorum.

    Kaskonuzun değer kaybını karşılayacağını hiç sanmıyorum. Bence sizin bahsettiğiniz; değer artışı, kıymet kazanma ile ilgili maddelerdir. Yine de kaskonuzdaki ibareyi bir yazın isterseniz.

    daha öncede yazmıştım..
    1-ben kazayı cuma günü yaptım.yedek aracımı cumartesi günü aldım.ancak eksper araca bakmaya salı günü geldi.ve bu gün çarşamba hala onarım izni verilmemiş sigortadan.servis başlayamamış.benim yedek araç sürem bu durumda ne kadar oluır.uzatmaları gerekmez mi?perşembe akşam 17.de doluyormuş süre
    2-online hasar kaydına baktım 1.900 tl yazıyor.servis bana 4.000 tl masraf yazdı eksper dedi.bu ne demek oluyor?
    3-servis önceden bana 9.000 civarı tahmini hasar olur dedi.ama eksper böyle çıkardı.kıllandım.kıllanmalı m ıyım?
    teşekkürler hocam..........
    edit:
    son olarak eksperin raporunu görebilir miyim?nerden alabilirim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HONyzkDA -- 17 Eylül 2014; 17:18:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HOnyzkDA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    1) Kaza tek taraflı ise beyanla yani dilekçeyle işlem kabul edilir. Bazı şirketler neden polis çağırmadınız diyebiliyor, ama sizin hasar büyük bir hasar olmadığı için bence sıkıntı çıkmaz.

    2) Kaput konusu size kalmış, onarımı kabul ediyorsanız servis görevlisine onarım istediğinizi bildirin.

    3) Değer kaybı alabilmeniz için önemli olan husus kazadaki kusur oranlarıdır. Siz tek taraflı kaza yapmışsanız değer kaybı alabileceğinizi sanmıyorum.

    Kaskonuzun değer kaybını karşılayacağını hiç sanmıyorum. Bence sizin bahsettiğiniz; değer artışı, kıymet kazanma ile ilgili maddelerdir. Yine de kaskonuzdaki ibareyi bir yazın isterseniz.

    daha öncede yazmıştım..
    1-ben kazayı cuma günü yaptım.yedek aracımı cumartesi günü aldım.ancak eksper araca bakmaya salı günü geldi.ve bu gün çarşamba hala onarım izni verilmemiş sigortadan.servis başlayamamış.benim yedek araç sürem bu durumda ne kadar oluır.uzatmaları gerekmez mi?perşembe akşam 17.de doluyormuş süre
    2-online hasar kaydına baktım 1.900 tl yazıyor.servis bana 4.000 tl masraf yazdı eksper dedi.bu ne demek oluyor?
    3-servis önceden bana 9.000 civarı tahmini hasar olur dedi.ama eksper böyle çıkardı.kıllandım.kıllanmalı m ıyım?
    teşekkürler hocam..........
    edit:
    son olarak eksperin raporunu görebilir miyim?nerden alabilirim?

    1) Araç kiralama işi sigorta ile sizin aranızda olan özel bir anlaşmaya dayalıdır. Poliçenizde muhtemelen azami süre 1 haftadır. Sigorta ile irtibata geçerek sürenin uzatılmasını talep edebilirsiniz. Eğer süreyi uzatmazlarsa konuyu Hazine Müsteşarlığına şikayet edebilirsiniz. Şikayetiniz çözüm bulabilir de, bulmayabilir de ama şikayet etmenizde fayda var. Hazine Müsteşarlığı Şikayet Formu Girişi

    2) Online hasar kaydı sigorta şirketinin kendi belirlediği "muallak hasar" tutarıdır. Bunun bir önemi yok şu aşamada.

    3) Servisin yenisini talep ettiği parçaları eksper onarım vermiştir, rakam bu yüzden düşmüştür. Ancak 9 bin ile 4 bin arasında muazzam bir fark var, hasar hakkında hiçbir bilgim olmadığı için bu konuda net bir şey söyleyemem.

    4) Eksper raporları 2012 tarihinden itibaren elektronik imza ile kapatılmak zorundadır. Raporu herkes sorgulayabilir. Aşağıdaki linkten sorgulama yapabilirsiniz. Eğer aracınızın onarımı tamamlandıktan sonra eksper raporunu göremezseniz, eksperden direkt olarak da raporu talep edebilirsiniz, araç sahibi sigortalıya raporun bir örneğini vermek zorundadır.

    SBM Eksper Raporu Sorgulama




  • Hocam Merhaba,

    Öncelikle tüm mesajlarınızı okudum ve halkı bilinçlendirme adına yapmış olduğunuz bu karşılıksız yardım çabalarınızdan dolayı sizi kutlarım.

    Size bir kaç sorum ve fikrinizi almak istediğim konular var. Şöyleki,

    bir süre önce motosikletimle virajda yoldan çıkarak tek başıma bir kaza yaptım. motosikletim Honda NC700XA 2013 model,34.000 km'de. Tutanak tuturmadım. Yetkili sevise götürdüm bir dilekçe olay yeri fotoğrafları ile dosyayı açtılar. Expertiz bir arkadaşımız expertizini yaptı, Servis 10.672,52 TL tutarında bir masraf çıkardı. Bu fiyatların tüm parçaların değişimi olduğunda çıkan fiyat. Motosikletimin piyasa fiyatı 21-23 arası değişiyor. Bu şartlarda Perte çıkacağı söylendi. Ama egzozda ufak bir ezik var ve 2 tane plastik parçanın boyanabileceği ve egzoz'un tamir edilmesini kabul edersem pert olmadan tamir edilecileceği söylendi. Kısacası pert olmasını istemiyorsam, yapıcı bir şekilde yaklaşırsam pert olamdanda hallolabileceği söylendi. Bende tamiri kabul etmeyip değişim isteyerek perte çıkmasını istedim. Bunu istiyor olmamın sebebi de, tamir sonucu oluşacak değer kaybının daha sonra satış esnasında bana büyük bir zararı olacağını düşünüyor olmam. Diğer taraftan motosiklette bir problem yok aslında, hala severek kullanıyorum bu süreçte.

    Bu durumda sorularım şunlar,

    1- Çevremden duyduğum bir konu, perte çıkarılması durumunda sigorta şirketi bana, motosikleti almak isteyip istemediğimi soruyorlarmış. Ben almak istesem ve rayiç bedel olarak 22bin Tl olduğunu var sayarsak, servisin çıkardığı masrafı düşerek mi bana ödeme yaparlar yoksa motosikletin durumunun çok kötü olmadığını var sayarak daha düşük bir tutar mı ödemek isterler ?

    2- Ben şirketle para konusunda anlaştım diyelim ve hasarlı motosikletin bende kalmasını istedim diyelim. Bu durumda motosiklete çekme belgesi mi çıkararak kullanacam? Yani kaza yapmadığımı var sayarsak şuanki halimden farklı ne gibi bir durumla karşı karşıya kalacağım yada en gibi bir zararıım olur (tirafik tescilde bir problem olur mu? Tekrar kasko yapabilir miyim ?, tarafik sigortası vs., satmak istesem satışı verebilir miyim ? )

    3- poliçemde yer alan beyan ettiğim ve motosikletim üzerinden bulunan aksesuarlar var, bu parçalar bedeli olarak 6000 Tl olduğunu bildirdim ki aşşağı yukarı bukadar sıfır olarak alındığında. rayiç değer belirlenirken ve pert durumunda bu bedel motosiklet rayiç değeri üzerine nasıl etkiler ? Şirket bu konuda bir uyanıklık yaparak mağdur eder mi beni ? Poliçedeki açıklama şu şekilde:

    AKSESUAR KLOZU:
    Araçta bulunan ve detayları poliçe sonunda belirtilen aksesuarlar, poliçe üzerinde yazan bedele
    kadar teminat altına alınmıştır. Poliçede belirtilmeyen her türlü ek aksesuar teminat kapsamı
    dışındadır. Araç üzerinde bulunan logo ve/veya giydirmelerde meydana gelecek hasarlar, logo
    ve/veya giydirmelerin bulunduğu bölgenin, Kara Araçları Kasko Sigortası Genel Şartları?nın A.1.a ,
    A.1.b , A.1.d maddelerinde belirtilen; çarpma, çarpışma devrilme ve yanma nedeniyle meydana
    gelecek bir hasara uğraması halinde teminat altında olup, aksi durumlarda meydana gelecek
    hasarlar teminat haricidir.

    *motosikletin üzerinde bulunan 1 arka çanta ,2 yan çanta ,koruma demiri,elçik koruma
    ,orta ayaklık poliçe teminatına edilmiştir

    KASKO RAYİÇ BEDEL
    AKSESUAR TEMİNATI 6.000
    KIYAFET VE AKSESUAR 2.000

    4- Kazada kaskımda da hasar meydana geldi. kaskın yenisi 450Eur. Ama servisin bana gönderdiği tamirat bilgileri içinde bu bilgi geçmiyor. Geçmesi gerekir miydi ?Bir önceki madde de belirttiğim gibi bunun ödemesi nasıl olur ? şirket bir uyanıklık yoluna gider beni madur etme şansı var mı ?

    KIYAFET VE AKSESUARLAR KLOZU :
    * Sigortalıya ait motosiklet kaskı ve kıyafetleri sadece kazalarda göreceği zararlara karşı 2.000.- tl
    limit ile poliçe kapsamına dahil edilmiştir.Hasar anında kaza zaptı ve hasarlanan kask ve /veya
    kıyafetin şirketimize teslimi zorunludur, aksi halde kask ve /veya kıyafete gelecek zararlar teminat
    dışında kalacaktır.


    şimdiden çok teşekkür ederim.




  • Merhaba.

    10 gün önce duran bir araca vurdum, 100% suçlu benim. karşı taraf benim numarayı görmeden haberi almadan tamponunu yaptırmış. experde müdahale olduğu için işlem yapmadı karşı tarafa ama kaza tutanağı tuttuk çünkü bende hasar vardı.
    1. sigorttam delindimi ?

    bu 1. soruydu. 2. si ise devam ediyorum; benim aracı kaskoma yaptırmak için anlaşmalı bir bosh bayisine verdim. aracımı güzelce yaptılar ellerine sağlık zor bir renkti ve tutturdular. aracı teslim aldım ve bana vekalet için bir örnek noter kağıdı verdi. noter 70 istedi. ben 70 tl verebilicek durumda değilim. aaradım sorun değil ben öderim dedi noter parasını.

    2. soru buradaki amaç nedir. servis birşeylermi çeviriyor yoksa söylediği gibi bütün işlemleri kendileri yapmak için mi bu vekalati istiyor. yapmak zorundamıyım ?
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.