Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.450
Cevap
130
Favori
260.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekenn

    quote:

    Orijinalden alıntı: ekenn

    Öncelikle iyi çalışmalar herkese. 2014ün 5. ayında yıllık iznimde iken ikamet ettiğim il dışında trafik kazası geçirdik. gece saatlerinle Mercedes marka bir otomobil park halinde bulunan aracıma ve benim yanımdaki araca çarpmış. Olay yerinde panikle uzaklaşıyor çarpanlar ve daha sonra 155i arıyorlar. Sabah saatlerinde tarafıma ulaşıldığında karakola gittik kamu davası açıldı. ifadelerimizi verdik. karşı taraf suçlu olduğunu beyan etti. alkol testinde sürücüde 0 promil yanındaki şahısta 151 promil alkol çıkmış. polis kaza ihbarı yapıldığında kaza tespit tutanağını ve görgü tespit tutanağını tutmuş.(bize ulaşılamadığından gece) tutanaklarda polisin beyanı aracın bize vurduğu ve oluşan hasarlar yazılmış. karakoldaki ifadede de araç sürücüsü söylemiş hatalı olduğunu. Mobese görüntüleride var ancak olay tam belli olmuyormuş zaten bende izlemedim görüntüleri. hasar alan araçların fotograflarıda mevcut. ben elimdeki ifade tutanakları kaza tespit tutanağı ve görgü tespit tutanakları ile aracımın karşı tarafın trafik sigortasından yapılması için sanayiye götürdüm. Allianz sigortaya dosya açıldı. aracın parçaları geldi araç yapıldı. Bundan sonrası biraz karışık. aracı yetkili servise değil kendi ustama götürdüm. araç yapıldıktan sonraki işçilik masrafını sigorta tarafıma ödemiyor. dosya araştırma sürecine girmiş ve reddedilmiş. neden ret olduğunu sorduğumda bi cevap vermiyorlar. eksper raporu elimde. dava dosyasının bir sureti elimde. sigorta yetkililerine aracın hasarının kimden karşılanacağımı sorduğumda sigortalı kişiden cevabını alıyorum. Neden peki siz parça gönderdiniz araca dediğimde sigortalıdan ödeme alacaklarını söylüyorlar. Bu durumda ben bu ücreti nasıl alabilirim?

    Sigorta şirketine mi dava açmalıyım?
    Aracı sigorta ettirene mi yoksa kullanan şahısa mı?(aracı kullanan ile sigorta ettiren farklı kişi)
    Ya da bu hasarımın talebini başka dava açmadan açılan kamu davası ile alabilirmiyi. Yoksa sigortaya biraz daha mı baskı yapmalıyım ödemesi için.
    ayrıca başka bir dava açtığımda mağduriyetimdem dolayı bi ücret talep edebilirmiyim. aracı mecburen ikametim dışında olan ilde bıraktım aram 800km ve hala alamadım aracı. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.

    Merhabalar. Önceden size yukarıda alıntılamış olduğum konu hakkında soru sormuştum. olayı hazine müsteşarlığına şikayet ettim. 2 mesaj sonunda ödeme yapmama nedenini açıkladılar. Kısaca mesajı yazacak olursam : yukarıdaki hususlar tespit edilmiş olup, iş bu hususlara istinaden ''sigortalı araçta sürücü değişikliği yapıldığı'' tespiti yapılmıştır. Devamında ise ' kazaya ilişkin doğru ihbar yükümlülüğü ve iyiniyet kurallarına uyulmadığı yönünde kanaat oluştuğundan hasar ödeme tespiti reddedilmiştir. demiş sigorta şirketi yazısında. Aslında devamına var ancak buraya eklemedim. isterseniz pdf olarak gönderebilirim öm den. Bu noktadan sonra ne yapmam lazım? yardımcı olabilrseniz sevinirim. İyi çalışmalar.


    Merhaba,
    Size daha önce de cevap vermiştim sanırım. Sigortalı aracın sürücüsünün değişip değişmediği sizi ilgilendirmiyor. Yedek parçanızı göndermişler, işçilik ücretini ödemiyorlar. Onu da ödemek zorundalar. Sigorta tahkim komisyonuna başvurabilirsiniz. Tazminatınızı kolaylıkla alabileceğinizi düşünüyorum. Tutanak var, alkol raporu var, sürücü zaten alkollü çıkmış, sürücü neden değiştirilsin ki? Ki değişse de sizi ilgilendirmiyor. Araca trafik sigortası yapmışlar, zarar verince de ödemek zorundalar. Eğer rücu edilecekse kendileri uğraşmaları gerekir. Siz araç sahibi ile uğraşamazsınız. Sigorta bu yüzden var. Bu yüzden para ödüyoruz. Dediğim gibi, tazminatı kolaylıkla alabileceğinizi düşünüyorum. Bu hazineye yazdığınız yazılarla ve verdikleri cevaplarla tahkime başvurabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsangonultas

    selamlar, guzel kardesim sigorda yada kasko parca gonderirken yan sanayi parca mi gonderir yoksa orjinal parcalar mi gonderir.

    Trafik sigortasında genel şart şu şekilde;
    Önce parçanın tamiri, tamir mümkün değilse eşdeğeri gönderilir, parçanın eşdeğeri yoksa orijinal parça gönderilir. Eşdeğer parça ise yeterli sertifikasyonu sağlayan parça demektir. Ancak eşdeğer diye gönderilen parçaların geneli yan sanayi parçadır. Eşdeğer niteliğe uygun parça oranı oldukça düşüktür. Ki ucu açık bir konu olduğu için suistimal edilmekte.

    Kasko da ise karşılıklı anlaşmaya bağlı. Şimdi orijinal parça üzerinden de poliçe alınabiliyor, eşdeğer parça üzerinden de. Ekmek köfte ilişkisi.

    Sigortadan tedarik parça kabul zorunluluğu yok aslında. Ama araç sahipleri de, tamirhaneler de parça alımıyla uğraşmak istemiyor. Böyle olunca da haftalarca yedek parça beklenebiliyor. Ben parçamı kendim alacağım diyenden de iskonto kesiyorlar. Bizim sistemimizde bu parçanın fiyatı bu kadar, fazlasını ödemeyiz diyorlar. Sorun büyük.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemen_19

    Sn Exper 20.08.2014 tarihinden bu yana aracım serviste bununla ilgili size daha öncede yazmıştım.Sigorta şirketini 2 nci kes gönderdiği tavan da yolda hasar görüp tavan değişmedi, aracım serviste hala beklemekte bu durum beni deli etmiş durumda.Haklı olup ta haksız duruma düşmemek için ne yapabilirim? yarın itibariyle araç 60 gündür yetkili serviste.teşekkürler

    Öncelikle değer kaybı talep etmeyi ihmal etmeyin.

    Bunun dışında 60 gündür aracınızı kullanamadığınız için bir kayıp durumu söz konusu. Yargıtay kararlarına göre bunu sigortadan değil kusurlu kişiden talep edebiliyorsunuz. Ancak bu da aracın onarım gördüğü gün sayısı ile sınırlı. Burada sigorta şirketinin yedek parça göndermek için sizi beklettiği süreyi sigorta şirketinden talep edebilirsiniz. Ama sonuç ne olur bilemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helpgod

    konu mükemmel ayrıca faydalı bilgiler vererek yol gösteren sayın forumdaşıma da saygılarımı, teşekkürlerimi sunarım.

    Teşekkür ederim. İşin gerçeği çok faydalı olabildiğimi sanmıyorum. Ama bu benden kaynaklanmıyor. Benim maksadım araç sahiplerini, servisleri, elimden geldiğince kanuni hakları konusunda bilgilendirmek. Sigortacılık henüz gelişmekte olan bir sektör, açıkları çok fazla. Sınırlar belli değil. Kim kime dum duma bir atmosfer var. Bu ortamda herkes kanunu haklarını bilsin, öğrensin. Şimdi verdiğim bilgiler işe yaramasa da da ilerde bir hasarı olduğunda burayı okuyanlar bilinçlenir, haklarını bilir. Kendine faydalı olmasa da bir tanıdığına faydalı olur görüşündeyim. Tekrardan teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    İyi güzel demişsiniz de, sigorta eksperi gelip demiyor mu, dışarıda şu ustaya gidelim, çıkma taktıralım diye, madem size danışılacak, sigorta eksperleri niye düzgün iş yapmıyor? Bu kadar yazıdan sonra bunu sorarım.

    İşte ben de tam bunu söylüyorum. Bunlar kanunsuz uygulamalardır. Araç sahibi, aracını, istediği yerde tamir ettirir. Trafik sigortasında, araç sahibinin onayı olmadan çıkma parça KULLANILAMAZ. Araç sahibi, aracını istediği serviste çektirir. (İstisnasını yazının en sonuna koyacağım.) Yazı biraz uzun olacak, sıkılmazsınız umarım. Burada yazılacak olanlar eksperlerin mesleki sorunlarını içermektedir. Ancak, bir eksperin neden böyle uygunsuz işler yaptığını açıklamam için öncelikle meselenin köküne inmem gerekir.

    Bu söylediğiniz uygulamaların temeline inelim. Sigorta şirketleri tüm hasarlara eksper göndermez. Aracı şirketler bulunmaktadır, kimi bunlar vasıtasıyla, kimi direkt kendi elemanlarıyla, kimi de laptop kamerasından ekspertiz yapmaktadır. Kasko hasarlarında belirli tutarların altına eksper atamazlar. Ancak tüm bu bahsettiğimiz raporlara eksperlere imza attırırlar. Hem de rapor başı 10 lira civarı komik rakamlara. Bu da eksperlerin işlerinin azalması demektir. Türkiye'de aktif 1010-1020 civarı oto eksperi bulunmaktadır. Sayı aslında oldukça az. Ama dediğim gibi, işin büyük bir kısmı eksperlere verilmiyor. Şimdi bu iş kesintisinin kaynağı nereye dayanıyor, onu yazayım; trafik sigortası genel şartları;

    "B.2- Tazminat ve Giderlerin Ödenmesi
    Sigortacı zarar ve ziyan talebinde bulunan üçüncü kişilerle doğrudan doğruya temasa geçerek anlaşma hakkını haizdir. "


    ibaresini içerir. Şirket doğrudan araç sahibiyle temasa geçerek anlaşıyor mu? Muhtemelen, hayır. Kaskoda da bu ifade mevcuttur, onu da yazayım;

    "3.2. Zararın Tespiti
    Bu sözleşme ile sigortalının uğradığı zarar sigortacı ile sigortalı arasında yapılacak
    anlaşmayla veya tayin edilecek sigorta eksperi vasıtasıyla tespit edilir."


    Gerçekte anlaşma falan yoktur. Araç sahibi aracını servise bırakır. Sonrası servis yetkilisi ve şirket yetkilisi arasında halledilir. Sonra bu raporlar yine bir "EKSPER" tarafından 7 liraya 10 liraya imzalanır.

    Buraya kadar, eksperlerin işlerinin nasıl baltalandığını açıklamaya çalıştım. Buradan sonra da eksperlerin neden bahsettiğiniz şekilde çalıştıklarını anlatmaya çalışacağım.

    Şimdi, bir şirket, bir eksperin işini anında kesebilir. Şirket ve eksper arasında herhangi bir yazılı sözleşme bulunmamaktadır. Ve bir şirket bir eksperin işini kesse, sırada onlarca eksper bulunmaktadır. Şirketler de bunun farkında olduğu için, iş verdiği eksperlere istediğini yaptırabilmektedir.

    Yani, eksper işini kaybetmemek için, ekmek parası için, bu kanunsuz uygulamalara alet olmaktadır. Bunu herkes biliyor.

    Bu şekilde çalışmayan, tamamen tarafsız ve bağımsız eksperler mevcuttur. İmzamda bulunan EKSİST sistemi yaygınlaştıkça da bu tür kanunsuz uygulamalar gittikçe azalacaktır. Çünkü, araç sahibi kendisi hür iradesiyle istediği eksperi hasarı için atayabilmektedir. Ücretini de TTK 1426ıncı maddeye göre sigorta şirketi tarafından ödenmek zorundadır.

    Son olarak, eksper neden düzgün iş yapmıyor demişsiniz, bir eksper olarak meslektaşlarım hakkında ne olursa olsun, kırıcı, hoş olmayan ifade kullanmam. Elimden geldiğince durumun neden bu aşamaya geldiğini anlatmaya çalıştım, umarım yeterli gelmiştir. İlginize teşekkür ederim.

    (İstisna durum: Kasko hasarlarında poliçeye bakmak gerekir. 1 Nisandan sonraki poliçelerde, araç sahibi, sigorta şirketinin sunacağı seçeneklerden birini seçebilmektedir. Bu durum da yine şirketten şirkete değişen durumlardır. Yani poliçede, atıyorum, anlaşmalı servis dışında onarım görecek araçlara % 20 muafiyet uygulanacaktır, denilebilir. Kasko poliçesi tamamen taraflar arasında özel bir poliçe olduğundan, dediğim gibi poliçeye bakmak gerekir.)

    Merhaba bir kaza yaptım havaalanına ayetişmem gerekiyordu aceleden ruhsatın aarka tarafını foto çekmişim açıkcası benim olmayan ruhsat sonuçta önemsemedimde, arkasından kusur karşı tarafa çıktı ama benden karşı tarafın ruhsatı isteniyor aksi halde siigorta firması parçalar yollamıyormuş. iyide ben ruhsatın nosunu vs poliçeyi dikkatle tutanakta doldurup karşılıklı imzaladım şimdi adamda ruhsatı göndermiyor fotokopi olarak ne yapabilirim bilginiz varmı. Karşı tarafın ruhsatından benmi sormluyum yoksa sigortasını yapan firmada bu belge zaten yokmu.




  • Adam ruhsat fotokopisini vermiyor. Sigorta şirketi ruhsat fotokopisi olmadan ödeme yapmam diyor. Öncelikle bu tür konular avukatların ilgi alanıdır. Vereceğim bilgiler tamamen kendi fikirlerim.

    Mevzuatta bu durumla ilgili bir madde yok. Önemli olan tutanak. Burada kötü niyet var. Ancak, sigorta şirketi ben bu hasarı ödemem dediği zaman, neden ödemiyorsun, elinde ödememek için sağlam delilin var mı, diye soran bir kurum yok. Durumu hazine müsteşarlığına şikayet edebilirsiniz. Sonuç alınabilir de, alınamayabilir de.

    Ben yerinizde olsam şunları yapardım;

    Öncelikle hem araç sahibine hem sigorta şirketine, yazılı olarak taleplerinizi iletin. Araç sahibine; ruhsatı gönderin, gibi bir yazı yazın kısaca. Sigorta şirketine de; sigortalınız ruhsat fotokopisini vermiyor, mevzuatta ruhsat fotokopisinin gerekli olduğunu yazan maddeyi bana gösterin, böyle bir madde yoksa hasarımı ödeyin, ödemiyorsanız ben aracımı yaptıracağım, yasal haklarımı kullanacağım, deyin.

    Hasarınızı ödememekte direnirlerse, masrafı cebinizden yaptıracaksınız, başka çare yok. Masrafın belirlenmesi içinse bir eksperden rapor alın. Tamir masraflarını faturalandırın. Sonrasında ya mahkemeye başvurun ya sigorta tahkim komisyonuna. Bu arada aracınızda değer kaydı meydana gelmişse bunun da raporunu alarak talep etmeyi unutmayın, geçmiş olsun.




  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    Merhabalar size birsey danismak istiyorum.0 km aldigim 3 gunluk 200 kmde olan aracimla kaza yaptim.eksper beni arayarak 14 bin tl hasar oldugunu bunun benim icin kotu olacagini soyledi.kendi anlasmali servislerinde 6 bin tl ye yaptiracaklarini bunun benim tramer kaydi icin iyi olacagini soylediler.bende arabamin garantiden cikmamasi icin kabul etmedim.sonra 45 bin tl yi kabul eder misin diye sordu.bende biraz daha artiramaz misiniz diye sordum.arabamim fatura bedeli 48.500tl,kasko bedeli 50.900 tl.sizce bana teklif edilen parayi artirabilir miyim?nasil bir yol izlemeliyim.Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Smail_Ercan

    Merhabalar size birsey danismak istiyorum.0 km aldigim 3 gunluk 200 kmde olan aracimla kaza yaptim.eksper beni arayarak 14 bin tl hasar oldugunu bunun benim icin kotu olacagini soyledi.kendi anlasmali servislerinde 6 bin tl ye yaptiracaklarini bunun benim tramer kaydi icin iyi olacagini soylediler.bende arabamin garantiden cikmamasi icin kabul etmedim.sonra 45 bin tl yi kabul eder misin diye sordu.bende biraz daha artiramaz misiniz diye sordum.arabamim fatura bedeli 48.500tl,kasko bedeli 50.900 tl.sizce bana teklif edilen parayi artirabilir miyim?nasil bir yol izlemeliyim.Tesekkurler

    Sigortanın işlevi; sizi kaza öncesi ekonomik durumunuza geri döndürmektir. Hangi teklif sonucu ekonomik durumunuz, kaza öncesi haline dönecek? Bu noktada karar size ait.

    Ayrıca 14 bin ile 6 bin arasında muazzam bir fark var, bu farkın nedeni nedir? Bu da önemli.

    Bu tür durumlarda verilen teklifi kabul etmeyeceksiniz, tazminat bedelini arttırmaya çalışacaksınız, kabul görmezse aracımı yetkili serviste tamir edin diyeceksiniz.




  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayin eksik olmus.arabanin orjinal servisinde 14 bin tl masraf cikarmislar,kendi anlasmali servislerde orjinal parcalarla 6 bin tlye halledebileceklerini soylediler.bende arac garantiden cikar diye istedemedim.45 bini kabul edersem asagi yukari 4 bin tl zararim olacak arabaya ilk binisimizdi 3 gunluktu aracim.eger 14 bin tllik hasar gozukurse yapildiginda ilerisi icin sorun olacak bize.45 bin isimi gorse kabul edecem,ama yeni alacagim ayni arabadan bu verilen parayla 4 bin tl eksigim kaliyor,ancak toparlayip almistik zaten.
     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Smail_Ercan -- 30 Ekim 2014; 9:53:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Üstadım bi sorum olucak..geçenlerde antalyada bi kavşakta kaza geçirdim. Dönüş yapmak için kavşağa yanastim.en soldaydim. Başka bir araç kirmizi ışıkta geçip sagimda durdu.ben yeşili beklerken yanındaki araç hareketlendi ve direksiyonu fazla kirdigindan bana durağan halde olmama rağmen çarptı. Bunuda tutanakla belirtti.bende aynı şekilde belirttim.ancak telefonum arizali oldugu icin fotoğraf çekemedim. Olay sonrası fotoğrafları karşı taraftan istedim oda birçok bahane sunup vermedi.cuma günü sonuç belli oldu tramer de ben kusurlu çıkmısim. Bu nasıl olabiliyor?karşı tarafta tutanakla suçunu kabul etmişken nasıl oluyorda kusurlu ben oluyorum?fotoğraf yok diye hatalı görüntüye karşı taraf ile neden irtibata geçilmiyor? Beni bi bilgilendirirseniz çok sevinicem. Birde benim kusurlu olduğuma kim karar veriyor.expermi tramer mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haliTR3

    Üstadım bi sorum olucak..geçenlerde antalyada bi kavşakta kaza geçirdim. Dönüş yapmak için kavşağa yanastim.en soldaydim. Başka bir araç kirmizi ışıkta geçip sagimda durdu.ben yeşili beklerken yanındaki araç hareketlendi ve direksiyonu fazla kirdigindan bana durağan halde olmama rağmen çarptı. Bunuda tutanakla belirtti.bende aynı şekilde belirttim.ancak telefonum arizali oldugu icin fotoğraf çekemedim. Olay sonrası fotoğrafları karşı taraftan istedim oda birçok bahane sunup vermedi.cuma günü sonuç belli oldu tramer de ben kusurlu çıkmısim. Bu nasıl olabiliyor?karşı tarafta tutanakla suçunu kabul etmişken nasıl oluyorda kusurlu ben oluyorum?fotoğraf yok diye hatalı görüntüye karşı taraf ile neden irtibata geçilmiyor? Beni bi bilgilendirirseniz çok sevinicem. Birde benim kusurlu olduğuma kim karar veriyor.expermi tramer mi?

    Kusur oranını eksper belirlemez. Şahısların aralarında düzenledikleri tutanaklar TRAMER'e eksper tarafından ya da sigorta şirketi tarafından yüklenir. Sonra sigorta şirketlerinin TRAMER görevlileri kendilerine göre kusur oranı girerler. Eğer sigorta şirketi yetkilileri kusur oranlarında anlaşırlarsa, anlaştıkları gibi kusur dağılımı yapılır. Anlaşamazlarsa, Komisyon devreye girer. Komisyon son kararı verir.

    TRAMER'in belirlediği kusur oranları hiçbir zaman kesin sonuç değildir. Esasen sadece sigorta şirketlerini bağlar. Maksat kusur oranlarının olabildiğince hızla sonuçlandırılması ve hasar işlemlerinin hızlandırılmasıdır.

    Kusur oranlarına her halükarda, Sigorta Tahkim Komisyonu ya da Mahkeme vasıtasıyla itiraz edebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Smail_Ercan

    Kusura bakmayin eksik olmus.arabanin orjinal servisinde 14 bin tl masraf cikarmislar,kendi anlasmali servislerde orjinal parcalarla 6 bin tlye halledebileceklerini soylediler.bende arac garantiden cikar diye istedemedim.45 bini kabul edersem asagi yukari 4 bin tl zararim olacak arabaya ilk binisimizdi 3 gunluktu aracim.eger 14 bin tllik hasar gozukurse yapildiginda ilerisi icin sorun olacak bize.45 bin isimi gorse kabul edecem,ama yeni alacagim ayni arabadan bu verilen parayla 4 bin tl eksigim kaliyor,ancak toparlayip almistik zaten.
     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.

    Araç sizin, nihai karar da sizin olacaktır. Burada sorun, araç madem pert edilebilecek seviyede hasar görmüş, aracın neden tam değerini vermiyorlar. Böyle bir sigorta anlayışı olabilir mi?

    Bunların yaptığı sigortacılık falan değil. Bunlar iyi gün dostu arkadaşlar. Ülkedeki hukuki gecikmeyi kullanıyorlar işte. 48 bin liralık aracı 45 e bitirirlerse kendilerini başarılı kabul edecekler.

    6 bin lirayı kabul etmek zorunda değilsiniz. Onlar da sizin aracınızı pert etmek zorunda değiller tabi.




  • Merhaba Sigorta Eksperi,

    Öncelikle çok yararlı bilgiler paylaşarak insanları aydınlattığınız için teşekkür ederim. Konuya gelecek olursak; 02.11.2014 tarihinde B.... Starbucks önünde park halinde duran motosikletime geri geri gelirken bir araç çarpıyor ve çarpmanın etkisiyle benim motosikletim yan tarafında duran arkadaşımın motosikletinin üzerine devriliyor ve ikisinde birden maddi hasar oluşuyor. Kahvelerimizi içip motorlarımıza binmek için dışarı çıktığımızda motosikletimin yerinin değiştiğini fark ediyorum ve yanına gelip bakıyorum ki çizik içinde... Hemen Starbucks'ın kamera kayıtlarına bakıp olayı öğrenebilmek için karakola başvuru yapıyoruz ve ilgili izinleri alarak kayıtları izliyoruz.

    Kayıtları incelediğimizde; sadece sağ arka stop lambası gözüken gri bir aracın motosikletime vurarak motosikletimi devirdiğini görebiliyoruz. Bu arada atlamadan hemen belirteyim; motosikletim çarpmanın etkisiyle arkadaşımın motosikletinin üzerine düşüyor ve her iki motosiklet de sağ yana yatarak hasar alıyor. Motora çarpan kişiler olduğunu düşündüğümüz 3 kişi gelerek hemen motosikletleri kaldırıyorlar ve hiç bir şey olmamış gibi oradan uzaklaşıyorlar. Fakat görüntüleri izleten Starbucks yetkilisi sağ olsun bu kişilerin, hemen yan tarafta bulunan B.... Hotel çalışanları olduğunu söylüyor. Olaya ilk başta itiraz etseler de otel müdürü devreye girince suçlarını kabul ediyorlar ve Fiat Albea (2005) marka bir aracın ruhsatlarını getiriyorlar. Tutanakta "park alanında geri geri gelirken park halinde bulunan x ve y plakalı motosikletlere çarptım. çarpmanın etkisiyle her iki motosiklet de devrildi, her iki motosikletin sağ ve sol kısımlarında hasarlar oluştu" şeklinde ifade kullanıyorlar. Buraya kadar bir sorun yok.

    Motosikletimi yetkili servise götürdüğümde orada bulunan hasar danışmanı; sigorta firmasından gelecek eksperin "egzoz çizik ama pahalı olduğu için değiştirmez", "ön farın kenarındaki ufak çizikler belli olmuyor, değiştirmez", "aynanın arkası çizik, değiştirmez", "benzin deposunun karenajı ufaktan çizik ama ezik değil, değiştirmez" vb. ifadeler kullana kullana sinirlerimi hoplattı af edersiniz. Şimdi bu bahsettiğim; 28.08.2014 tarihinde 13500TL'lik fatura ile alınmış 3800km'de sıfır sayılabilecek kadar yaşı yeni bir motosiklet. Serviste bulunan hasar danışmanının dediği şekilde gelen eksper "bu parça çizik, değiştirmeyin" veya "tamir edin" gibi bir ifade kullanabilir mi? Gerçi motosiklet karenajında hele ki yetkili serviste tamir işlemi gibi şeyler olmuyor diye biliyorum, yanılıyorsam düzeltin lütfen.

    Kısacası motorumun kaza öncesi herhangi bir çizik-ezik vb. kusuru olmadığından hasar gören parçaların tamamen değiştirilmesini talep edebilir miyim? Eksper ile anlaşamazsam ne gibi bir yol izlemeliyim? Olay anına ait kamera kaydı uzun olduğu için yükleyemedim fakat kesip yüklemeyi deneyeceğim. Motosiklete ait hasarlı parçaların fotoğrafları ektedir.

    Vereceğiniz fikir ve görüşler için şimdiden teşekkür ederim.


     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a1000eselamsoyle -- 4 Kasım 2014; 23:42:13 >




  • Merhaba,
    geçen ay aracımla yol ortasındaki bir logar kapağına aracın altını çarptım, karter kapağı komple açılmış ve motor bloğundan saplamaları koparmış,
    yağ olduğu yere döküldü araç bir süre yağsız çalıştı.
    polis tutanağı tutuldu, kusuru bana yazdı, sigorta şirketi çekici ile aracı yetkili servise götürdü.
    bayram nedeniyle dosya açılması bayram sonuna kaldı, servis hasar uzmanı ile görüşmeye gittiğimde 18 bin tl civarı hasar olduğunu söyledi,
    parça listesine göz attığımda yarım motor ve katalitik konvektör gibi pahalı 2 parça gördüm, motor bloğundaki saplama yuvaları kırılmış.
    bundan sonraki 13 gün boyunca exper raporu bekledik araç ağır hasarlı diyerek ikame araç talebim reddedildi.
    13 günün sonunda yetkili servis arayarak sigorta şirketinin aracı yaptırmaya karar verdiğini, aracı başka bir servise (mini onarım firması) çekeceklerini bildirdi.
    Acentem ile görüştüğümde aracı başka servis götüremezler, yetkili serviste yapmak zorundalar dedi ancak hasar dosya sorumlusu burada motor bloğu ve katalitik
    konvektör onarıldıktan sonra diğer işlemlerin yine yetkili serviste yapılacağını bu onarım için 2 yıl garanti verecekleri konusunda ısrar ederek aracı tam hasarlı kabul etmeyeceklerini bildirdi.
    Yetkili servis ise böyle bir onarımı yapmayacaklarını parça değişimi yapılması gerektiğini söyledi.
    Araç 2004 model 270 Bin Km. de. TSRB değeri 14,000 tl görünüyor, 2. el piyasada 16-18 bin gibi fiyatlar var
    Yapacağınız onarımı , nerede yapılacağını ve vereceğiniz garantiyi yazılı olarak bildirin dedim 15 gündür haber yok, bir mail ile
    motor bloğu ve konvektör onarılacak , diğerleri serviste değişecek şeklinde not yazmışlar.
    Motoru söküp test etmeden motorda başka bir sorun olup olmadığına bakmadan kapağı kapatıp, yağ doldurup teslim edecekler sanırım,
    daha sonra motorumda başka bir sorun çıkarsa bunu kesinlikle kabul etmeyecekler
    ve mahkemelerle uğraşmak zorunda kalacağım, bu şekilde tamir yapılacaksa neden kasko ya 16 yıldır para ödedim.
    zorunlu sigortalar dışında tüm sigorta poliçelerimi iptal ettirdim, sigorta kurumuna güvenmiyorum artık.
    Bu şekilde bir onarım dayatmaya hakları var mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aLkaNyuCe

    Merhaba Sigorta Eksperi,

    Öncelikle çok yararlı bilgiler paylaşarak insanları aydınlattığınız için teşekkür ederim. Konuya gelecek olursak; 02.11.2014 tarihinde B.... Starbucks önünde park halinde duran motosikletime geri geri gelirken bir araç çarpıyor ve çarpmanın etkisiyle benim motosikletim yan tarafında duran arkadaşımın motosikletinin üzerine devriliyor ve ikisinde birden maddi hasar oluşuyor. Kahvelerimizi içip motorlarımıza binmek için dışarı çıktığımızda motosikletimin yerinin değiştiğini fark ediyorum ve yanına gelip bakıyorum ki çizik içinde... Hemen Starbucks'ın kamera kayıtlarına bakıp olayı öğrenebilmek için karakola başvuru yapıyoruz ve ilgili izinleri alarak kayıtları izliyoruz.

    Kayıtları incelediğimizde; sadece sağ arka stop lambası gözüken gri bir aracın motosikletime vurarak motosikletimi devirdiğini görebiliyoruz. Bu arada atlamadan hemen belirteyim; motosikletim çarpmanın etkisiyle arkadaşımın motosikletinin üzerine düşüyor ve her iki motosiklet de sağ yana yatarak hasar alıyor. Motora çarpan kişiler olduğunu düşündüğümüz 3 kişi gelerek hemen motosikletleri kaldırıyorlar ve hiç bir şey olmamış gibi oradan uzaklaşıyorlar. Fakat görüntüleri izleten Starbucks yetkilisi sağ olsun bu kişilerin, hemen yan tarafta bulunan B.... Hotel çalışanları olduğunu söylüyor. Olaya ilk başta itiraz etseler de otel müdürü devreye girince suçlarını kabul ediyorlar ve Fiat Albea (2005) marka bir aracın ruhsatlarını getiriyorlar. Tutanakta "park alanında geri geri gelirken park halinde bulunan x ve y plakalı motosikletlere çarptım. çarpmanın etkisiyle her iki motosiklet de devrildi, her iki motosikletin sağ ve sol kısımlarında hasarlar oluştu" şeklinde ifade kullanıyorlar. Buraya kadar bir sorun yok.

    Motosikletimi yetkili servise götürdüğümde orada bulunan hasar danışmanı; sigorta firmasından gelecek eksperin "egzoz çizik ama pahalı olduğu için değiştirmez", "ön farın kenarındaki ufak çizikler belli olmuyor, değiştirmez", "aynanın arkası çizik, değiştirmez", "benzin deposunun karenajı ufaktan çizik ama ezik değil, değiştirmez" vb. ifadeler kullana kullana sinirlerimi hoplattı af edersiniz. Şimdi bu bahsettiğim; 28.08.2014 tarihinde 13500TL'lik fatura ile alınmış 3800km'de sıfır sayılabilecek kadar yaşı yeni bir motosiklet. Serviste bulunan hasar danışmanının dediği şekilde gelen eksper "bu parça çizik, değiştirmeyin" veya "tamir edin" gibi bir ifade kullanabilir mi? Gerçi motosiklet karenajında hele ki yetkili serviste tamir işlemi gibi şeyler olmuyor diye biliyorum, yanılıyorsam düzeltin lütfen.

    Kısacası motorumun kaza öncesi herhangi bir çizik-ezik vb. kusuru olmadığından hasar gören parçaların tamamen değiştirilmesini talep edebilir miyim? Eksper ile anlaşamazsam ne gibi bir yol izlemeliyim? Olay anına ait kamera kaydı uzun olduğu için yükleyemedim fakat kesip yüklemeyi deneyeceğim. Motosiklete ait hasarlı parçaların fotoğrafları ektedir.

    Vereceğiniz fikir ve görüşler için şimdiden teşekkür ederim.


     EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN.

    Eğer sigorta şirketinin tayin ettiği eksper ile hasar konusunda anlaşamazsanız kendiniz de eksper tayin edebilirsiniz. Böyle bir durumda sigorta şirketi yine kendi atadığı eksperin raporuna göre ödeme yapar. Siz de bakiye tutar için sigorta tahkim komisyonuna ya da mahkemeye başvurabilirsiniz. Tüketici hakem heyetlerine de sigorta uyuşmazlıklarında başvuru yapılabiliyor sanırım. Bu da bir seçenek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhank22

    Merhaba,
    geçen ay aracımla yol ortasındaki bir logar kapağına aracın altını çarptım, karter kapağı komple açılmış ve motor bloğundan saplamaları koparmış,
    yağ olduğu yere döküldü araç bir süre yağsız çalıştı.
    polis tutanağı tutuldu, kusuru bana yazdı, sigorta şirketi çekici ile aracı yetkili servise götürdü.
    bayram nedeniyle dosya açılması bayram sonuna kaldı, servis hasar uzmanı ile görüşmeye gittiğimde 18 bin tl civarı hasar olduğunu söyledi,
    parça listesine göz attığımda yarım motor ve katalitik konvektör gibi pahalı 2 parça gördüm, motor bloğundaki saplama yuvaları kırılmış.
    bundan sonraki 13 gün boyunca exper raporu bekledik araç ağır hasarlı diyerek ikame araç talebim reddedildi.
    13 günün sonunda yetkili servis arayarak sigorta şirketinin aracı yaptırmaya karar verdiğini, aracı başka bir servise (mini onarım firması) çekeceklerini bildirdi.
    Acentem ile görüştüğümde aracı başka servis götüremezler, yetkili serviste yapmak zorundalar dedi ancak hasar dosya sorumlusu burada motor bloğu ve katalitik
    konvektör onarıldıktan sonra diğer işlemlerin yine yetkili serviste yapılacağını bu onarım için 2 yıl garanti verecekleri konusunda ısrar ederek aracı tam hasarlı kabul etmeyeceklerini bildirdi.
    Yetkili servis ise böyle bir onarımı yapmayacaklarını parça değişimi yapılması gerektiğini söyledi.
    Araç 2004 model 270 Bin Km. de. TSRB değeri 14,000 tl görünüyor, 2. el piyasada 16-18 bin gibi fiyatlar var
    Yapacağınız onarımı , nerede yapılacağını ve vereceğiniz garantiyi yazılı olarak bildirin dedim 15 gündür haber yok, bir mail ile
    motor bloğu ve konvektör onarılacak , diğerleri serviste değişecek şeklinde not yazmışlar.
    Motoru söküp test etmeden motorda başka bir sorun olup olmadığına bakmadan kapağı kapatıp, yağ doldurup teslim edecekler sanırım,
    daha sonra motorumda başka bir sorun çıkarsa bunu kesinlikle kabul etmeyecekler
    ve mahkemelerle uğraşmak zorunda kalacağım, bu şekilde tamir yapılacaksa neden kasko ya 16 yıldır para ödedim.
    zorunlu sigortalar dışında tüm sigorta poliçelerimi iptal ettirdim, sigorta kurumuna güvenmiyorum artık.
    Bu şekilde bir onarım dayatmaya hakları var mı ?

    Böyle bir hakları hem var hem yok. Yani ortada bir hasar var, sigorta diyor ki bu hasar 1 lira, siz diyorsunuz ki 2 lira. İki tarafın da kendine göre haklılık payı olabilir ancak olmayadabilir. Bu tür uyuşmazlıklar yargılama gerektiren hususlardır. Size yakın olan bir eksper arkadaşın irtibat numarasını yazayım, umarım faydalı olacaktır, geçmiş olsun.




  • Sn. eksper benim sorunum hala devam etmekte 95 gün oldu hala araç onarılıyorvarmı bi fikriniz teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemen_19

    Sn. eksper benim sorunum hala devam etmekte 95 gün oldu hala araç onarılıyorvarmı bi fikriniz teşekkürler.

    Keşke derdinize bir çarem olsa, ama maalesef yok. Kusurlu hizmeti veren kim? Servis mi, sigorta mı? Aracınızın 3 ay kullanılamadığı için kaybınızı tahsil yoluna gitmenizi tavsiye ederim. Ama bu konu adli bir olay olduğu için avukata danışın. Hem gün kaybınızı hem değer kaybınızı talep edin. Sizi üzeni sizin de üzmeniz gerekir. Yok uğraşamam diyorsanız, karar sizin, iyi günler.
  • Merhabalar Üstadım

    Benim şöyle bir sorum olacak;
    aracımla dikkatsizlik sonucunda tranvay yoluna girmem neticesinde, tranvay yolunu normal şekilde karşıya geçmekte olan araç tarafından aracıma yan taraftan çarpılması neticesinde iki araçtada ciddi hasar maddi hasar oluştu, raporlarımız tuttuk imzaladık ayrıldık, beni sıkıntıya sokan neden kazanın tranvay yolu üzerinde gerçekleşmiş olması, beni bu konuda aydınlatırsanız çok sevinirim, olayın tramvay yolu üzerinde olması, kaskomun benim hasarı ödemesinde yada trafik sigortamın karşıt tarafın masraflarını ödemesinde bir sıkıntı yaratırmı..?
    Bilginizi rica eder iyi çalışmalar dilerim....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam isiklarda beklerken tir sol tarafimda ben en sagda adam geniş aldi kalkarken ve bizim aracin sol tarafi arka Camurluk tan on sol kapiya kadar ezdi ve kaporta ustamiz dosya açıyor sigorta bizi suçlu buluyor yani durduk yere .masraf çıktı acil yardim lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.