çokdogru bende senin gibi yapmay1 dü_ünüyorum 12 volt luk silecek motorunu birde amatsörlü bisikleti ald1m ama motoru direk pedala baglamayi düsünüyorum... neden derseniz arkavitesleride kullanmak için ön tarafa takmak gerekior... ben direk motorun ucuna bitane di_li tar1p arayada kisa bi zincir tak1p ön deki zincirlere baglamayi düsünüyorum nas1l olur ne dersiniz........
ne kadara mal olur bu eğer piyasadikler gibi fiyat çıkcaksa boşuna uğaraşılmaz
arkadaşlar farklı bir ayna dişli yaptırıp diğer vitesleride kullanabiliriz bencee yani ayna dişlide genelde 3 dişli var. 4. bir dişli ilave edip motoruda buraya bağlayabiliriz bence. en azından 18 yada 21 viteesli bir bisiklette tüm vitesler kullanılabilir. artı olarak motorun veya redüktörün çıkışındaki dişlide tek yönlü olur. yani rampa aşağı inerken motoru kapatıp aşağı süzülmek gibi. cırrr diye bir ses çıkarya hani arka dişliden. öyle
Lightning car diye bir prototip vardı, 4 tekerlekte bağımsız motorlar var ve frene basıldığında, motoru jeneratör modunda frenleyerek, bataryayı şarj ediyordu. Şehir içindeki dur-kalk olaylarında müthiş enerji tasarrufu sağlanacağını zannediyorum. Yokuş aşağıya giderken de böyle birşey düşünülebilir. Tabi şimdilik zor ama ileriki aşamalarda niye olmasın? Gayretinizi tebrik ediyorum, Kolay gelsin.
benim dediğimde öyle zaten. tüm vitesleri kullanabilirsiniz o zaman. daha mantıklı yani. yüksek sürat rampa tırmanmada kolaylık sağlar...
Arkadşlar nasıl gidiyor bisiklet işi. ses seda yok kaçgündür kimseden
syn: maydin67
quote:
Degerli arkadaslar kendi yaptigim e-bisileti sizlerle paylasiyorum bu konuda bilgilerimi sizlere iletebilirim. saygilar...
kendi yaptıgınız bu elektrikli bisiklette motor olarak ne kullandınız bilgi verirseniz sevinirim......
------TEŞEKKÜRLER---- VE diger arkadaşlar siz hangi motorları kullandınız ?
tam düşündüğüm gibi hocam tabiki çıkarmadan kullanacaksın daha önce de forumda söylemiştim bunu
18 vitesli bisikletin en büyük dişlisine bu motoru yana dönmüş haliyle tornacıda yaptıracağın ufak bi dişli sistemiyle gücü aktaracaksın ki bu bize hem motora fazla yük binmesini engelleyecek hem de bisikletin pedalları vs iptal olmamış olacak böylelikle yokuşlarda falan kendi gücümüzü de kullanabileceğiz tabiki bisikletin ön büyük dişlisi iptal olduğu için motobisikletimiz mesela bisiklet 18 vites ise 12 vites olacak:) akü için de en ekonomik ve en verimli çözüm bence 60ah araba aküsü olacaktır çok kulanıldığı için gücüne göre ucuz akülerdir bunlar besleme devresine de bence gerek yok gibi bence motor sabit hızla dönse vites ve dişlilerle dediğim sistemle devrenin yaptığı işi yapabilir bence kolay gele....