Şimdi Ara

En çok güç üreten motor tipi nedir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
2.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,


    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre M.

    Verdiğiniz link çok faydalı oldu teşekkürler :)
    Dediğiniz gibi wankel motor çok güç üretiyor ama bu aşınmayı azaltmanın bir çaresi yok mudur? Wankel motorlu bir araç aldım var sayalım RX-8 gibi üzülürüm yani 150.000 km sonra ellerimden bir kuş gibi uçup gideceğini bile bile almak koyar adama, bu şey gibi oldu hani birini seversinde o sana bakmaz başkasıyla evleneceğini bile bile seversin ya öyle bir durum :D herneyse dağıtmayayım konuyu

    Mazda motor satıyor hepsi toplam 12bin tl tutuyor , ama türkiyede 2 tane wankel ustası var rektefiye yapıyor onlarda sanırım 6000bin flan istiyorlardı

    150.000-160.000 km gittiğini varsayarsak buda benim için hemen hemen 5-6 yıl demek 5-6 yılda da verilemeyecek para değilmiş aslında, gülü seven dikenine katlanır diyorum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre M.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,


    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre M.

    Verdiğiniz link çok faydalı oldu teşekkürler :)
    Dediğiniz gibi wankel motor çok güç üretiyor ama bu aşınmayı azaltmanın bir çaresi yok mudur? Wankel motorlu bir araç aldım var sayalım RX-8 gibi üzülürüm yani 150.000 km sonra ellerimden bir kuş gibi uçup gideceğini bile bile almak koyar adama, bu şey gibi oldu hani birini seversinde o sana bakmaz başkasıyla evleneceğini bile bile seversin ya öyle bir durum :D herneyse dağıtmayayım konuyu

    Mazda motor satıyor hepsi toplam 12bin tl tutuyor , ama türkiyede 2 tane wankel ustası var rektefiye yapıyor onlarda sanırım 6000bin flan istiyorlardı

    150.000-160.000 km gittiğini varsayarsak buda benim için hemen hemen 5-6 yıl demek 5-6 yılda da verilemeyecek para değilmiş aslında, gülü seven dikenine katlanır diyorum :)

    Kullanımına bağlı eğer yağına düzgün bakarsan eğer hep dipgaz kullanmazsan 250bin yapar, biri yurtdışında 400bini devirmiş yani herşey kullanıma bağlı yeni cıkacak rx serisinin wankel motoru daha uzun ömürlü olacak diyorlar mazdada bu motor üzerinde büyük emek harcıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,


    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre M.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,


    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre M.

    Verdiğiniz link çok faydalı oldu teşekkürler :)
    Dediğiniz gibi wankel motor çok güç üretiyor ama bu aşınmayı azaltmanın bir çaresi yok mudur? Wankel motorlu bir araç aldım var sayalım RX-8 gibi üzülürüm yani 150.000 km sonra ellerimden bir kuş gibi uçup gideceğini bile bile almak koyar adama, bu şey gibi oldu hani birini seversinde o sana bakmaz başkasıyla evleneceğini bile bile seversin ya öyle bir durum :D herneyse dağıtmayayım konuyu

    Mazda motor satıyor hepsi toplam 12bin tl tutuyor , ama türkiyede 2 tane wankel ustası var rektefiye yapıyor onlarda sanırım 6000bin flan istiyorlardı

    150.000-160.000 km gittiğini varsayarsak buda benim için hemen hemen 5-6 yıl demek 5-6 yılda da verilemeyecek para değilmiş aslında, gülü seven dikenine katlanır diyorum :)

    Kullanımına bağlı eğer yağına düzgün bakarsan eğer hep dipgaz kullanmazsan 250bin yapar, biri yurtdışında 400bini devirmiş yani herşey kullanıma bağlı yeni cıkacak rx serisinin wankel motoru daha uzun ömürlü olacak diyorlar mazdada bu motor üzerinde büyük emek harcıyor

    Kullanım şekli konusunda tamamen katılıyorum, çokta agresif kullanan biri değilim zaten. Uzun bir süre sıkılmadan kullanabilir miyim gerçi orasınıda bilmiyorum ama :D Yani uzun süreden kasıt 3 yıl garanti o da bana yeter başka modeller çıkar zaten.




  • Mitsubishi Evo 10 FQ440 2.0 litre Sıralı KLASİK TİP MOTORDAN 440hp güç standart.
    Z20LET sıralı klasik tip motordan 700hp+ Ağır modifikasyon
  • Arkadaşta var 2011 r3 60bin kmde 9500 devir flan çeviriyor ama 20litre yakıyor, araçta lsd var onu aktif edince arabanın arkası düzgün durmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StreamRolleR

    Mitsubishi Evo 10 FQ440 2.0 litre Sıralı KLASİK TİP MOTORDAN 440hp güç standart.
    Z20LET sıralı klasik tip motordan 700hp+ Ağır modifikasyon

    Onlar turboyla yürüyen motorlar önemli olan atmosferik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cihat'a hak veriyorum atmosferik başkadır
  • uzun zamandan beri geyik olmayan faydalı ve ciddi bir konu teşekkür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wankel olarak biliyorum litre başına....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    Wankel motor başta gelir ama 5bin devir altı cansız ama v motorlar kadarda yakar, v motorlar ise krank kolları uzun olduğu için düşük devirde yüksek güç üretir fazlada devir çeviremezler (f1 araçları hariç) mesela corvett zr1 yaptığı devir 7bin yani sıralama yaparsak atmosferik motorlar için
    1-wankel
    2-v
    3-boksör
    4-sıralı motorlarda bir sıralama yapılamaz ama vtec motor önde gelir

    Kurgulama yanlış F1 hariç denmiş de motor tipine göre değil bu işler 9500-10k çeviren Ferrari motorları V değil mi yada 10k+ dragster motorları 12k çeviren bmw'nin (judd) I motorlarını ne yapıcan. Corvette örneği olmamış o devir motor hacim, cu sıkıştırma mantalitesinden kaynaklanıyor aynı bloğa, blok içi ekipmanları değiştiriyorsun 9k çeviriyor nasıl olacak. Amerikanlara vs satın alıp getirtilebilen yüksek devirli GM motorları yine V tipi yada amerika da cnc tezgahlarından çıkan düşük adetli satışı olan bloklar.

    Zaten soru en baştan mantalite ve dayanak olarak yanlış. Sıkıştırma, güç ve devir çevirme silindir dizilim tipine göre olmaz. Motor yapılarını kendi iç speclerini kazanç handikaplarını konuşmak lazım. Evet rotary motorlar çok yüksek devir çevirmez gelenek olarak böyle çevirmesi de zor genel bilindiği üzere. Merak buyuran için ise geçmişin wankel lemans uygulaması ve can am projesine bakılmasını tavsiye ederim nasıl hacimler, güçler alınmış öğrenilebilir. Boxer motorlara da 12bin çevirtirsin ama bunun mantığı yok birçok başka noktadan dolayı, dayanım konusu değil sadece ama önemli. Gelenek halini almış motorlar V ve I tipi ekseri performans motorları uygulaması da belli. Tuning mantalitesi de yanlış bunu motor tipi belirlemez hepsi metal yığınları bunların daha ideal alaşımlarla ne dökersen daha tuning e uygun olan o olur. Tuning piyasa işidir motor gibi şeylerde kabiliyet işi değil modlanamayacak motor yoktur mantığı zorlayan motor vardır.

    He bu arada en iyi motorlar jet itkili, turbine motorlardır en verimli motorlarda insanları uzaya çıkartanlardır. Konumuz 4 tekerliler o ayrı tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 25 Mayıs 2013; 4:12:56 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.