Şimdi Ara

ERA (103. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.054
Cevap
1
Favori
217.810
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 99100101102103
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar era almayı düşünüyorum 17 binliram var. benzinli düşünüyorum. 1.4 motor kasayı kaldırıyor mu yoksa sıkıntı mı çıkarıyor ? birde beygir gücü ve motor olarak hangisini seçmem daha uygundur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassüyn

    arkadaşlar era almayı düşünüyorum 17 binliram var. benzinli düşünüyorum. 1.4 motor kasayı kaldırıyor mu yoksa sıkıntı mı çıkarıyor ? birde beygir gücü ve motor olarak hangisini seçmem daha uygundur.


    97 hp kaldırmaz mı? Ufak çaplı uçuruyor bile denebilir..
  • arkadaşlar internetten 2008 model accent era 1.4 benzinli bi araç buldum. Km si 9 bin de satıcı 21750 fiyat çekmiş. fiyatı bana pahalı geldi sizce nasıl?
    Aracın linkini aşağıya koydum. Yardımcı olursanız sevinirim.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-ogretmenden-temiz-hundai-km-8900-57677715/detay/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavi_tutku437

    arkadaşlar internetten 2008 model accent era 1.4 benzinli bi araç buldum. Km si 9 bin de satıcı 21750 fiyat çekmiş. fiyatı bana pahalı geldi sizce nasıl?
    Aracın linkini aşağıya koydum. Yardımcı olursanız sevinirim.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-ogretmenden-temiz-hundai-km-8900-57677715/detay/



    Böyle az kullanılmış araca biraz fazla istemeleri normal geldi bana.. Biraz düşse iyi olur tabi..

    Yalnız iki şey aklıma takıldı..

    -EPS var.. Problem çıkartır mı bilmiyorum, verdiğim linkten EPSli era kullanan arkadaşlara mutlaka danış derim..
    http://forum.donanimhaber.com/m_23744806/mpage_270/tm.htm

    -2008 model araç, bir kez yağ değişti diyor, garanti devam ediyor diyor.. Oysa ki her yıl servise gidip yağ değişmesi gerekirdi.. Bakımları yapılmamış olabilir, garantilik bir durum oluştuğunda servistekiler bunu bahane edebilirler..




  • iyi akşamlar arkadaşlar aracımın anahtarını verdiğim bir arkadaş lavabo deliğine düşürdü ve yedeği yok ne yapmama lazım nasıl çıkara bilirim ne kadar tutar masrafı acil yardım era arabam bide tatil girdi araya nasıl hallede bilirim
  • neyseki çıkara bildik ya kurtardık masraftan ama iyi ders oldu yedeğini çıkarmak lazım
  • arkadaşlar bende era alma niyetindeyim size birkaç sorum olacak
    - yakıt ve bakım maliyetleri düşünülünce 1.5 dizelmi almak mantıklı yoksa 1.4 benzinliye tüp taktırmakmı nedersiniz?
    - aracı 0 kilometre almak istiyorum, ankaradaki bayiiyle konuştum değişik bir uygulamaları olduğundan bahsetti. Neziroğlu firmasının alt kuruluşu gibi çalışıyorlarmış, neziroğlu kota tutturmak için bol miktarda araba stoklayıp bu arabaları alt bayisine faturalıyor ve siz aracı 2. el almış gibi 2-3bin tl ucuza alıyorsunuz. Bu durum hernekadar avantajlı görünsede biraz şüphelenmemekte eldedeğil. Böyle bir durumlu karşılaşan varsa lütfen tecrübelerini paylaşsın.
    - 2006 dan başlayarak yorumları okumaya başladım ilk başlarda era larda çok sorun varmış anladığım kadarıyla 2011-12 lerle ilgili genel bir problem varmı acaba?
    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bgep

    arkadaşlar bende era alma niyetindeyim size birkaç sorum olacak
    - yakıt ve bakım maliyetleri düşünülünce 1.5 dizelmi almak mantıklı yoksa 1.4 benzinliye tüp taktırmakmı nedersiniz?
    - aracı 0 kilometre almak istiyorum, ankaradaki bayiiyle konuştum değişik bir uygulamaları olduğundan bahsetti. Neziroğlu firmasının alt kuruluşu gibi çalışıyorlarmış, neziroğlu kota tutturmak için bol miktarda araba stoklayıp bu arabaları alt bayisine faturalıyor ve siz aracı 2. el almış gibi 2-3bin tl ucuza alıyorsunuz. Bu durum hernekadar avantajlı görünsede biraz şüphelenmemekte eldedeğil. Böyle bir durumlu karşılaşan varsa lütfen tecrübelerini paylaşsın.
    - 2006 dan başlayarak yorumları okumaya başladım ilk başlarda era larda çok sorun varmış anladığım kadarıyla 2011-12 lerle ilgili genel bir problem varmı acaba?
    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

    -Dizel kullananlar da memnun olduklarını söylüyorlar ama nedense taksiciler "dizeli iyi değil" diyerek hep benzinli-tüplü modelini kullanıyorlar.. Şahsen 1.4 benzinli era'dan çok çok memnunum..

    -Bahsettiğiniz 2. el meselesi geçen gün bir başlıkta konuşulmuştu, şu an bulamadım.. Sanırım aracı önce kendilerine alıp ÖTVsini kendi ödedikleri vergiden düşüyorlarmış, bu şekilde epey karlı oluyormuş.. Size de sıfır aracı 2. elmiş gibi satıyorlarmış.. ben forumdakilerin yalancısıyım..

    -Zıplama problemi herkesin dilinde ama ben erada (benzer fiyata sahip) diğer B sınıfı araçlardan daha kötü bir süspansiyona rastlamadım açıkçası.. Verdiğim paranın karşılığı kadar konfor sunuyor daha ne olsun ki?
    Yalnız yıllar ilerledikçe bazı ufak tefek şeylerden çalma olduğunu itiraf etmeliyim.. Mesela cam düğmelerinin tümünde ışıklandırma yok.. Eskilerde varmış..




  • 1 ocak 2011 de era nasıl die soruyorsun ... 6 ocak 2011 de 215 km hız yaptım dizel eram ile diyorsun...ne zaman aldın? ne zaman geniş jant taktın ? ne zaman motor açtın daaa 215 i gördün... bu aletin son süratı 180 geçmez beş günde motorudamı değiştirdin ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaparzo17

    1 ocak 2011 de era nasıl die soruyorsun ... 6 ocak 2011 de 215 km hız yaptım dizel eram ile diyorsun...ne zaman aldın? ne zaman geniş jant taktın ? ne zaman motor açtın daaa 215 i gördün... bu aletin son süratı 180 geçmez beş günde motorudamı değiştirdin ??

    180 ni geçmeyen benzinlidir.Dizeli 210 km garantisi var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviregal

    arkadaslar butun ereyla alakali notlarinizi okudum.sizden ricam 2000 model 1.6 passatim war 77.000 de yanliz arabamdan memnunum pek dolasmiyorum ondan kilometre dusuk 4 hawa yastigi vb. yol bil.war.klm.bunungibi seyleri yazmiyorum standart .tek istedigim dizel era aliyimmi.kanpanya firsattan yararlaniyim diyorum?yoksa sifir model alamiycam gidip 2004 model passat alicam.inanin kafam karisti.simdiden tsk.ler.amacim alman arabasindan (yasli bir araba)sonra yadirgarmiyim?

    ilk foruma uye olunca yıl 2006... bu mesaj atmısım vay be...))) devamnı anlatayım pasatı satıp mercedes a alcakken elemanlarım kafama grerek yeni ckan dacıa logan mpv mı ne ondan aldım 3 ay sonra beyenmedıgımden 3.500 tl zararın a sattım...allahın sopası yok sonra isler bır kesldı kartal araca kadar dusdum...))) tıcarettır sonunda yıne beli duzelltık megane 2 var ama kasım ayında heralde toyota corolla alıcam....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aviregal -- 14 Ağustos 2013; 14:58:29 >




  • otomatik era kullanan arkadaşlardan bilgi alabilirmiyim.2006 model tüpte kullansam yakıtı nasıldır şanzımanı nasıldır

    kronik sorunları varmıdır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    quote:

    Orjinalden alıntı: 90KmTaci

    Merhaba Arkadaşlar,
    Bende Era CRDi GP aldım. 1 aydır kullanıyorum. Araç 1800 km oldu. Burada bu aracı kullananlardan okuduğum kadarıyla süspansiyonların sert olduğundan bahsediliyor. Ancak ben bu aracı almaya karar vermeden önce internette bu aracın testlerinden süspansiyonlarının yumuşak olduğunu okumuştum. Gerçektende kullanınca, özellikle araç dolu iken, kısa tümsekli-inişli-çıkışlı yollarda ve özellikle 70 km'nin üzerinde bi süratte iken aracın özellikle arkası yukarı aşşağı fazlaca salınım yapıp yaylanıyor, amartisörler bunu çabucak sönümleyemiyor buda tedirginlik ve rahatsızlık veriyor. bu konuyu araştıran ve bir bilgisi ve fikri olan var mı? servisine gittiğimde özellikle arkalara daha sert amortisör takma imkanı var mı diye sormayı bile düşünüyorum. Fark ettiğim bir şey de arcın teknik bilgilerinde 1900-2750 d/d 'da 235 Nm tork veriri diyor ama ben motorun en az 2200 d/d hatta 2500 d/d'dan itibaran tork verdiğini hissediyorum turbo VGT olduğuna göre turbo yönlendirici kanatlarının açısını değiştiren bir algılama-elektronik sistem falan mı varsa bunların ayarı ya da arızasından kaynaklanabilir mi, ya da başka bir sorun mu var? bu konuda bilgisi ya da araştırması olan arkadaş var mı?
    Bu aracı kullanan diğer arkadaşların araçlarında da aynı durumlar var mı?
    Teşekkürler..


    süspansüyon sisteminin yurdum yollarına göre üretilmediği açık.. servise gittim dedim bu ne kazık gibi diye..yok ya diyo adam müşterilerimiz çok memnun benim arabam 0403 otobüs gibi diyomuş birisi salınımları kastederek.. evet yüksek hızla giderken 90-100 le bi tümsekten geçince salınımlar sönmüyor sürüyor zıp zıp zıplıyor.. yüklüykende arkada 3 ve bagaj full sanırım amortisörler yumuşak olduğu için tamamen oturuyor ve iş helozonlara kalıyor ..ee lastikler de kazık gibi tangır tungur sallıyor bozuk yollarda.. araç bozuk yolu sevmiyor amortisörler değişirmi bilmiyorum ama lastikleri goodyear yada michelin gibi yumuşak seçsek ciddi oranda rahatlarız gibime geliyor..


    2006 model Hyundai Accent Era 1,5 CRDİ sahibiyim.Zıplatma sorununu ben de çok ciddi şekilde yaşıyordum uzun zamandır.Derken bir ara taşlı yollardan gitmiştim.Aracı lifte alınca arka sağ amortisörün patladığını farkettik ve başladım amortisör araştırmasına.Bu arada uyum sağlaması açısından tek amortisör patlasa bile karşısındaki amortisörün de değişmesi gerektiğini belirtmeliyim.
    Uzun süredir zaten zıplatma sorununu yaşadığımdan forumları araştırarak bu sorunumu da kesin bir şekilde çözmek için detaylı araştırma yaptım.Sonuç olarak ortak görüş Monroe Gazlı Amortisör ve Spor Helezon Yayları ile sorunun düzeldiğini yazanlar olmuştu.Ben de daha çok masraf olmasın diye öncelikle Sipariş linki 'den iki adet gazlı amortisör sipariş verdim.(Maalesef Ankara'da bu amortisörü satan yer bulamadım) Bir gün sonra ürün kargo ile elime ulaştı ve zaman kaybetmeden sanayide montajını yaptırdım.Şaşırtıcı bir şekilde aracın yol tutuşu arttı ve arka zıplatma sorunu tamamen çözüldü.Bu sorunu yaşayan arkadaşlara kesinlikle tavsiyemdir.Sadece arka lastiklere Gazlı Monroe amortisör taktırarak zıplatma sorununu temelli şekilde çözebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pecer2001tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    quote:

    Orjinalden alıntı: 90KmTaci

    Merhaba Arkadaşlar,
    Bende Era CRDi GP aldım. 1 aydır kullanıyorum. Araç 1800 km oldu. Burada bu aracı kullananlardan okuduğum kadarıyla süspansiyonların sert olduğundan bahsediliyor. Ancak ben bu aracı almaya karar vermeden önce internette bu aracın testlerinden süspansiyonlarının yumuşak olduğunu okumuştum. Gerçektende kullanınca, özellikle araç dolu iken, kısa tümsekli-inişli-çıkışlı yollarda ve özellikle 70 km'nin üzerinde bi süratte iken aracın özellikle arkası yukarı aşşağı fazlaca salınım yapıp yaylanıyor, amartisörler bunu çabucak sönümleyemiyor buda tedirginlik ve rahatsızlık veriyor. bu konuyu araştıran ve bir bilgisi ve fikri olan var mı? servisine gittiğimde özellikle arkalara daha sert amortisör takma imkanı var mı diye sormayı bile düşünüyorum. Fark ettiğim bir şey de arcın teknik bilgilerinde 1900-2750 d/d 'da 235 Nm tork veriri diyor ama ben motorun en az 2200 d/d hatta 2500 d/d'dan itibaran tork verdiğini hissediyorum turbo VGT olduğuna göre turbo yönlendirici kanatlarının açısını değiştiren bir algılama-elektronik sistem falan mı varsa bunların ayarı ya da arızasından kaynaklanabilir mi, ya da başka bir sorun mu var? bu konuda bilgisi ya da araştırması olan arkadaş var mı?
    Bu aracı kullanan diğer arkadaşların araçlarında da aynı durumlar var mı?
    Teşekkürler..


    süspansüyon sisteminin yurdum yollarına göre üretilmediği açık.. servise gittim dedim bu ne kazık gibi diye..yok ya diyo adam müşterilerimiz çok memnun benim arabam 0403 otobüs gibi diyomuş birisi salınımları kastederek.. evet yüksek hızla giderken 90-100 le bi tümsekten geçince salınımlar sönmüyor sürüyor zıp zıp zıplıyor.. yüklüykende arkada 3 ve bagaj full sanırım amortisörler yumuşak olduğu için tamamen oturuyor ve iş helozonlara kalıyor ..ee lastikler de kazık gibi tangır tungur sallıyor bozuk yollarda.. araç bozuk yolu sevmiyor amortisörler değişirmi bilmiyorum ama lastikleri goodyear yada michelin gibi yumuşak seçsek ciddi oranda rahatlarız gibime geliyor..



    Bu sorunu yaşayan arkadaşlara kesinlikle tavsiyemdir.Sadece arka lastiklere Gazlı Monroe amortisör taktırarak zıplatma sorununu temelli şekilde çözebilirsiniz.



    Kesin bilgim yok ama bir ara Eralara Monreoların Gazlı değil de Yağlı Amortisör takılması gerektiği, Gazlı Monreolardan verim ve performans alınamadığına dair biryerlerde yorumlar okumustum..

    Monreo da yağlı değil de Gazlı tercih edilmesi bilgisi sizce kesin mi? Yani bunu tavsiye eder misiniz?

    Birde ;

    DİZEL Era kullanıcılarına bir sorum olacak;

    Doğru ve Ekonomik kullanım için DİZEL ERA nın Vites değiştirme Devir aralığı nedir?

    2. Vitesten 3 e atarken 2500 Devir (Hız Göstergesi 40 ta)
    3 ten 4 e atarken (Hız göstergesi 60 ta)
    4 ten 5 e (Hız göstergesi 80 de) Sizce ideal ve doğru kullanım mı?

    Bir de;

    Atıyorum yolda 4 te ya da 5.viteste seyrediyosunuz diyelim..

    Devir göstergesi 1500/1600 aralığında seyretmek idealmi?

    Tşk..




  • 
Sayfa: önceki 99100101102103
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.