Ben de 2008 model 1.6 era select var.Kışım bir depoyla 400-410 arası gidiyorum,yazın 450 ye kadar çıkıyor. Depom 40 litre.Şu sıralar 70 liraya doluyor.(Ankaradayım).
quote:
Orijinalden alıntı: erhanbaba62
quote:
Orijinalden alıntı: the engine
quote:
Orjinalden alıntı: samurayjack
her durumdada LPG daha avantajlı
aslında lpg benzin karşılaştırmasının benzin dizel karşılaştırmasından yada tartışmasından bir farkı yok.. önemli olan kişinin kendine göre avantajlı olanını belirlemesi aslında..aracıyla çalışmayan, aracını sadece işine gidip gelmek için kullanan ve yazlarıda tatiline gidip gelen bir sürücüyü mesela bir memuru örnek verelim.. yılda 10.000 km yapsın (ben 2006 1.4 select aracımla yılda sadece 8.000 yapabilmişim misal)
10.000 km şehir içi dışı ortalama 7lt harcasın maliyeti de bunun yıllık 2.200ytl yapar.. lpg nin ideal hava şartlarında benzine karşı maliyet avantajı %30 dur..kışın kısa mesafelerde motor ısınmayacağı için bir miktar benzin kullanma durumunda olacağınızı ve yazında ilk çalıştırmalarda benzinde çalışacağını bunun için az miktardada olsa her ay benzin alınması gerektiğini unutmayalım..
bir yılda böyle bir kullanıcı 2.200 ün %30 u kar etsin yani 660 ytl yıllık..her ay hiç almasa 20 liralıkta benzin alacak kışın dahada çok aslında ama 240 lira diyelim yuvarlak hesap..yılda 10bin km yol yapan birisi etse etse 400 hadi bilemediniz 500 lira kar eder lpg kulanarak.. yani taktırdığı dönüşüm kitinin maliyetini anca 4 senede kurtarır ve 5. senede kar etmeye başlar.. lpg kitininde bakımları olduğunu yok filitresi yok diyaframı yok şamandrası türlü türlü ayar arızası vs. de cabası.. ayrıca tüm kitlerin bir ömrü olduğunu eninde sonunda sübapların değişmesi gereketiğinide hesaba katalım..
daha da hesabı abartalım.. lpg dönüşümü için harcadığımız ytl leri bankaya atsak her yıl 300 lira getirir.. buda beleşten 2.5 depo demektir yılda..%30 avantajımız 500 liraydı hani 300 ü geri gitti..kaldı 200 :))
sonuç itibariyle benzinle yılda 50.000km yapmıyorsanız hiç boşuna aracınızın orasını burasını kestirip deldirtmeyin derim doğru mu, yanlış mı?
hesabınızı inceledim ve kendimce pek gerçekçi bulmadım. şimdi şöyle; şehiriçinde lpg li bir araç km de 20 kuruş, benzinli ise 30 kuruş yakar. yani km de 10 kuruş kar eder.
10.000 km de 1000 tl kar eder. yıllık 100 tl hadi lpg bakımına gitse (ki gitmez) 900 tl temiz para kalır.
üstad lpg konusu benim kafamı baya meşgul ediyor, taktırsam mııı taktırmaam mııı, taktırırsam hangi marka/model taktırsam, yılda 5000 bilemedin 8000 km yaparım daha fazla olmaz...
yukarda da hesap yaptım teorik olarak bakıldığında başka ama kullanıldığında iş başka boyut kazanıyor.
farzımisal, aracımız şehir içi 10 litre benzin yaksa lpg.li olunca 12 litrede lpg yakar. diyoruz.
10*3,76=37,60 TL. 12*1,98=23,76 TL. 37,60-23,76=13,84 TL. her 100 km deki avantajımız, buna 5 lirada benzin parasını düşersek(her çalıştırmada benzinle çalışacak ya) 13,84-5,00=8,84 TL her 100 km.deki avantajımız oluyor.
100*8,84=884 Tl 10 bin km deki kârımız. 84 lirada bakımına harcasak 800 TL. yapar.
brc 1600+300=1900 TL. ye mâl oluyor.
1900/800=2,375 yıl yapar (her yıl 10 bin km. yaptığımızı farzedersek) yani 2,375 yıl sonra LPG kitine verdiğimiz masrafı geri alacağız sonrada kâr etmeye başlayacağız.
hesaplamalar böyle görünüyor,
diğer taraftan,
LPG kitine bir kez para ödüyorsun ve kafandan silip atıyorsun ve kontağı çevirip yola çıktığında ise cebinden fazla miktarda yakıt parası çıkmayacağından dolayı kafayı buna takmıyorsun. yakıt almaya girdiğinde fulle dediğinde 70-80 lira ödemek var birde 150-160 tl ödemek var işte bu tarafıda insanı rahatlatıyor.
herkes lpg taktıranların ne zaman kar elde etmeye başlayacağını hesaplıyor.Biri memur diyor biri 3 sene biri 5 sene diyor.Ne hikmetse lpg taktırılmış aracın benzinli araca göre satarken daha yüksek fiyattan satılacağını söylemiyor.Lpg her zaman karlıdır.Kullanırkende,satarkende.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme