Yeni aboneliklerde yada kullanım süre zarfında özellikle neta firmasın ait NTP -NTB seriyle başlayan cihazlarda smart kart ve cihaz eşleşmesinden kaynaklanan sorunlarda ekranda ERİŞİM 1 HATASI ERİŞİM 12 HATASI v.b gelmektedir. çağrı merkezi ile görüşülerek smart kart ve cihazın seri numaralarının doğruluğunu kontrol ettirilmelidir. Seriler doğruysa çağrı merkezi asistanına konuyla alakalı bilgi maili atılması istemeniz daha doğrudur. Çağrı merkezi arıza ekibi yönlendiriyor. Bu süreçte yanlış yol izlenmektedir. Fakat sorun interaktif (otomasyon sistemi) arızası olduğundan giden ekipler tarafından bir işlem sağlanamamaktadır. Ekipler sadece sisteme kayıtlı olan cihaz ve smart kartın doğrulunu kontrol etmektedir. Bu yapılan işlemlerin iş yükü oluşturmakla beraber mağduriyet süresini uzatmaktadır.