Şimdi Ara

Eski araca yüksek vergi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
8.494
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Allah Allah param var belki ben murat 131'e binmek istiyorum ya da renault 9.Araba tüplü olunca karbon salınımı düşük olur.O zaman vergisi nasıl olacak?
    Eski arabaları ortadan kaldırıp yenilerini aldırmak için neler yapıyorlar.Eskiyi hurdaya verip yenisini alacağım araba sektörü işlesin diye.Bana ne yeni araba falan almıyorum eskisinin bakımını zor yapabiliyoruz.Yeni arabaların bir aynası kaç lira?Geçenlerde bizim palionun aynası kırılmış 30 liraya yenisini alacağım.
  • Silindir hacime göre koyarlar, beğenmezsiniz. Karbona göre koyarlar, yine beğenmezsiniz (:

    Herkes ne istediğini yazsın. Ona göre bir orta yol bulalım.
  • Motor hacimine göre değil aracın fiyatı üzerinden vergilendirme. Hikayelerde okuduğumuz zalim krallar bile halkın gelirninin yarısını alıyordu. Bizim vergi sistemimizde 2000 cc yukarı araçlarda yarısından da fazla vergi veriyorsun.
  • Mesela Almanya' da bir aracın, oranın muayenesinden geçebilmesi için katalitik konvertörünün olması lazım, yani orada illa ki ben Golf 1 kullanmak istiyorum derseniz gidip kuzu kuzu katalitik konvertör taktırmanız gerekiyor, burda ise aracın katalitik konvertörü dolduğu zaman sökülüp yerine düz boru takılıyor, şimdi bu uç bir örnek oldu Türkiye için ama hala eski araçları savunan var, yahu örnek verdiğiniz Murat 131 yerine aynı paraya 97 model Ford Escort' a binilebilse kötü mü olur? Yani onun dikiz aynası da mı 500TL? Düzenleme bu yönde yapılsa da en azından hiçbir klasik değeri bile olmayan hurda araçlar yollarda gezmese kötü mü olur???
  • lanet olsun bu sisteme.
  • uygulamaya konursa, özellikle eski nesil lüks araçların piyasasını öldürür.

    yüksek hacimli ve 5 yaşın üstündeki araçların değeri dip yapar, alıcısı pek kalmaz. hurdayı boylar hepsi.

    uygulamaya geçirilirken sıfır araçta da ötv / mtv indirimine gidilecek mi yoksa sadece yaşlı araçlarda mtv artışı mı olacak çok önemli; eğer ilki olursa, otomobil pazarı büyür, senelik 1 milyon satış barajını rahat aşar.

    tüm bunlar uzun vadede hurda piyasası oluşmasına ön ayak olur, şu meşhur devasa otomobil preslerine ihtiyaç doğar. yerli üretici (otokar, temsa, mercedes, toyota, fiat, hyundai, renault, honda vb. ) bu hurdaları geri dönüşümde hammaddeye çevirmeyi de düşünür. üretici yapmazsa; demir çelik üreticisi bu yönde gelişir ve yapar, mutlaka değerlendirilir. bunun anlamı da artık 15-20 yaşındaki hurdaların otomobil pazarında 9-10 bin liradan değil de, hurdalıkta bir tonu 250 liradan (?) işlem görmesi demek olur.

    benim bu haberden anladığım;
    devletin artık; taşıt üreticisi uluslararası sermayenin pazarı büyütme talebine boyun eğme işaretleri verdiğidir. uzun bir süredir senelik ortalama 700.000 bin olan bu pazarı büyütmek konusunda giderek artan bir baskı olduğu izlenimi ediniyorduk, eh yeni aracı cazip hale getirecek bu tür bir düzenleme bu yönde atılmış en büyük adım olur. G20 vs. de işin bahanesi olur.

    Umarım bu düzenleme olması gerektiği gibi planlanır, uygulanır ve uzun vadede yerli üretimin katlanarak büyümesine de vesile olur.




  • Eski araçların büyük çoğunluğunda LPG sistemi var. LPG nin karbon salınımı benzinliye göre daha düşük bu nedenle eski araçlar LPG li olanlar yine az vergi verecek.LPG olmayanlarda LPG taktıracak.

    Bu uygulamayı sonuna kadar destekliyorum en doğru vergilendirme bu şekilde olur. Silindir hacmi diye bir saçmalık ortadan kalkmış olur.

    Artık elektrikli araçlar geldiği için mecbur düzenleme yapılması gerekiyordu çünkü onlarda silindir yok.Bu düzenlemenin hızlanmasını da bir şekilde Ağaoğlu sağladı elektrikli araç getirterek.Bir kaç kişi daha getirirse tamamen hayata geçer diye düşünüyorum yoksa vergi alamayacak devlet bu araçlardan.
  • AB uyum yasaları diyerekten, işlerine gelen yasaları jet hızıyla geçiriyolar meclisten. Asıl halkın yararına olacak şeyler bekliyo, ya da hiç gündeme gelmiyo
  • Buna en çok bizim gibi klasik arabası olanlar bozulacak. Senede bir elin parmağı kadar trafiğe çıkan araçlardan yüksek vergi alacaklar. Senede bir kaç kez trafiğe çıkan aracın saldığı gaz miktarı çok az olacağından mantıksız uygulama. Öyle ki senede sadece 2 defa şenliklere götüren var aracını o kadar.. Avrupa ülkelerinin bazılarında klasik araçlardan vergi alınmıyor bile.. Ayrıca her araca katalitik zorunluluğu diye bişey yok. İstenirse takılır ama istemiyorsa sahibi 50 küsür model araca katalitik takmak zorunda değil. Zaten dediğim gibi bu tür araçlar trafiğe normalden çok az çıktığı için çevre konusunda sorun olmaz. Gündelik kullanılan araçlar asıl zararı veren. Bence en güzel vergilendirme aracın fiyatına göre hatta yaptığı kmye göre (çevreye saldığı gazlara göre yani) vergilendirme. Km ye göre vergi şimdilik zor olacağından fiyatına göre en iyisi. Ama km ye göre yüksek tutulsa görürüm o zaman ben 1 milyar maaşla adam çalıştırıp altına dizel araba veren şirketleri, senede 45.000-50.000km yapan binek hususi araçları.




  • bu konuyu açan , buraya entry giren ve burayı okuyan tüm arkadaşların bayramını kutlarım, hepsi çok bilinçli.
    bu konu motorlu taşıtlardan bölümündeki en önemli konu bence.
    arabaya bakış açımızı kökünden değiştirecek bir uygulama.
    efsane kasalara saçma fiyatlar istensin de göreyim bundan sonra
    ayrıca can-bora'ya da katılmamak elde değil, (büyük sermaye istiyor ve biz de uyguluyoruz) tespiti için.
    keşke bizim de bir markamız olsaydı, yerli bir markaya her zamankinden çok ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum artık.
    ancak 2011 seçim yılı hükümetin seçim seneside piyasada böyle bir dalgalanmayı göze alabilir mi
    bence hükümet şunu düşünecektir; arabamın değeri düştü diyenlerin sayısı mı fazla yoksa
    aa ne güzel oldu 2-3 bin liraya araba alabiliyorum diyecek olanların sayısı mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: net_katil

    Neden yapsınlar ki.
    O zaman iyi birşey yapmış olurlar. Halkın faydasına olur


    (öncelikle tüm arkadaşların bayramı mubarek olsun)

    açılan konuyu afaki okudum. yalnız ne anlatılmak istendiğini anlıyorum.

    eğer stokta kalan araçlar olduğunda üretici fabrika devlete sığınıyorsa yada krizden bahsedilip yine üretici mağduriyetinden bahsediyorsa mutlaka mtv düzenlemesine gidilmesi lazımdır

    bizi almayacaklarından adım gibi eminim ama ab için zaten bunun yapılması lazım
    (muayene ab standardına uyduda ne oldu, nerdeyse hurda araçlar dahi muayeneden geçiyor)

    diğer yandan 2001 yılında askerken, almancı bi torunum vardı. 3-4 maaşımla rahat bi şekilde 94-95 model bmw alabildiğini söylemekteydi. yalnız almak mesele değil, araç yaşlandıkça mtv.si yükselmekteymiş. mantalite ise eskisini at yenisini al ki fabrika devamlı olarak üretim yapsın.

    ama bizde tam tersi, iyi araba aldığına göre zenginsin demektir, zengin olduğuna ve iyi araba aldığına göre aşırı mtv ödemek zorundasın. kötü araban varsa fakirsin demektir, fakirsen fazla vergi almaya gerek yok gibi...

    benim mantığıma göre;
    eskiden yapıldığı gibi hurdaya dönmüş tüm vasıtaları trafikten çek yada bunu sıfırlamak istediğinde alacağın ötv.nin bir kısmından feragat et, eğer vatandaş halen daha eskisini vermek istemiyorsa bunun mtv.sini yükselt, yeni alınacak aracın herhalükarda ötv.sini ve mtv.sini düşük tut, bak millet o zaman nasıl sıfıra yöneliyor...

    (2011 330luk ford transitin fabrika çıkışı 16-17 bin civarıdır, senin eline geçtiğinde tüm vergileriyle, bayisine göre 28-29 bini bulmaktadır)




  • arkadaşlar ben şimdi anlamadım benim 97 model 4.0 motorlu aracımın vergisi ne kadar olacak zaten 2 bin küsür TL ödüyorum dahada mı yükselecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_shy

    arkadaşlar ben şimdi anlamadım benim 97 model 4.0 motorlu aracımın vergisi ne kadar olacak zaten 2 bin küsür TL ödüyorum dahada mı yükselecek

    yukarıdaki Ali Babacan' ın söyledikleri uygulamaya konulursa evet yükselecek.

    hatta bu düzenleme olursa sizin ödediğiniz mtv' de artışın uçuk miktarda olacağını varsayabilirsiniz şimdiden.

    aracınızın hem motor hacmi çok yüksek dilimde hem de model yılı çok eski, ikiye üçe katlanması sürpriz olmayacaktır.

    tabi burası türkiye, yapacağız edeceğiz denilen işlerin çok azı gerçekleşir; o yüzden ne olacağı belli olmaz.
  • 2000 yılında kia ceres marka pickup almıştık. Bize maliyeti 6500 TL gibi bir rakamdı. Hiç unutmuyorum o aracı satın aldığımız Adana YILDIZLAR Kia nın sahibi gerçi şimdi battı o. Bu aracın Türkiyeye girmeden önceki Fiyatı 3000 TL demişti o zaman için.
  • Benim 97 5.7 LT vergisi ne olacak bakalım :)
  • @ platinium,

    katılıyorum ancak yukarıdaki arkadaş için her durumda bu tip bir düzenleme olursa ödeyeceği miktar katlanacaktır.
    yüksek hacimli motorların tüketimi ve dolayısıyla karbon emisyonu da zaten çok yüksek oluyor, hele eski nesil motorlarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 10 Eylül 2010; 16:53:12 >
  • bu sistem Türkiyede işlemez ve bir çıkmaza gider...ancak gelişmiş, insanlarının gelirinin yüksek olduğu sistemin tıkıt tıkır çalıştığı ve nüfusun çoğunun sıfır km araç almaya gücünün rahatlıkla yettiği ülkelerde uygulanabilecek bir sistem bu...önce insanlara iş sağlasınlar sonra bu sisteme geçmeyi düşünsünler...

    madem amaç çevreyi korumak lpgli araçlara teşvik sağlanır vergi indirimi yapılır ekstaradan lpgden daha az vergi alınır böylece çevreye duyarlılık gösterilmiş olur...ancak bizim amacı sadece ceplerini doldurmak isteyen devlet büyüklerimizin amacının ÇEVREYİ DEĞİL CEPLERİNİ KORUMAK olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt

    2. el öyle bir darbe yer ki elinde çok aracı olanların vay haline, mesela galericiler.
    arkadaşımda toyotacorolla var 98 model 10 bin veriyorlar, düşünsenize yıllık mtv 800-900 olduğunu.
    bu durumda arabanın fiyatı 4-5 bin liraya kadar düşer çünkü şu anda mtv 70-80 lira bişey ödeniyor sanırım.
    sıfır arabaların ucuzlamayacağı fikirlerine katılıyorum, devlet bu dzenlemeyle daha fazla ergi kazanacaktır.
    eski arabalardan yüksek mtv yeni araba almaya yönlendirecektir, yeni arabanın da %60'ı kafadan vergi.
    avrupada da aynen böyle işliyor. bence de ülkede otomotiv sanayii varsa yapılması gereken budur.

    aslında galericiler hak ediyor düşünn bi kere 2005 model 90.000 km de 1,4 opel corsa essiante 17.900 Lira edermi yada 98 mat kırmızı 140.000 km deki polo 14.500 Lira edermi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet

    bu sistem Türkiyede işlemez ve bir çıkmaza gider...ancak gelişmiş, insanlarının gelirinin yüksek olduğu sistemin tıkıt tıkır çalıştığı ve nüfusun çoğunun sıfır km araç almaya gücünün rahatlıkla yettiği ülkelerde uygulanabilecek bir sistem bu...önce insanlara iş sağlasınlar sonra bu sisteme geçmeyi düşünsünler...

    madem amaç çevreyi korumak lpgli araçlara teşvik sağlanır vergi indirimi yapılır ekstaradan lpgden daha az vergi alınır böylece çevreye duyarlılık gösterilmiş olur...ancak bizim amacı sadece ceplerini doldurmak isteyen devlet büyüklerimizin amacının ÇEVREYİ DEĞİL CEPLERİNİ KORUMAK olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz...

    birinci paragrafa katılıyorum türkiyede bu sistem işlemez ama ikinci paragraf benim kanımca yanlış çünkü LPG asla çevreci değil neden mi tamam karbondioksit salını oranı düşük eyvallah ama peki ya insanları rahatsız eden o pis koku ne olacak bence LPG nin çevreye saygısı olsada insanlara saygıs yok çünkü kokarca gibi araca binmek herkesi rahatsız eder tıpkı beni ettiği gibi




  • Bu sefer durum ciddi görünüyor. En yetkili ağızdan çıkan sözler bunlar. Ama kanun çıktı bitti gitti olmaz. Mutlaka bir ara geçiş dönemi olacaktır.
    Vergi dilimleri araçların fabrika çıkışı karbon salınım oranına göre belirlenir. Sonradan takılan veya ek opsiyon olarak sunulan LPG vergi dilimini değiştirmez.

    Elektrik enerji sınıfına benzer bir sistem avrupada kullanılıyor. Bilen arkadaşlar daha detaylı yazabilir.

    A: 0-100 g/km
    B: 101-110g/km
    C: 111-120g/km
    ...

    M :256+ diye devam eden liste var.

    Bir kaç karbon salınımı verisi:

    Smart fortwo cabrio pulse cdi (54bhp) 86g/km
    Renault Clio Expression eco2 dCi 86 5dr 98g/km
    Peugeot 207 Economique+ 1.6 HDi 5dr 99g/km
    Volkswagen Jetta 1.6 S TDI 4dr 122g/km
    Skoda Octavia Elegance 1.6 TDI CR 123g/km
    Kia Sorento KX-1 2.2 CRDi 177g/km
    Opel Insignia Sports Tourer Exclusiv 1.6i Turbo 5dr 186g/km
    Opel Astra Elite 1.9 CDTi (120ps) 5dr 186g/km
    Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited 242g/km
    Volkswagen Touareg 2.5 TDI 243g/km
    BMW 3 Series M3 263g/km
    Mazda RX-8 R3 299g/km

    Bu vergi dilimleri dışında yıllık sigorta olayı var. Bu sigorta dilimleri en az CO2 emisyonu kadar önemli. Aracın, kişinin risk gurubuna göre yıllık hatırı sayılır prim ödemek gerekiyor. Yani bizim gibi standart sigorta fiyatları yok. MTV kadar sigorta dilimi de önemli. Fakat eski araca, yüksek km li araca, yeni ehliyetli sürücüye, çok kaza yapmış sürücüye yüksek sigorta uygulanıyor. Aynı şekilde kullanım amacına göre, örneğin spor araçlar da yüksek sigorata primi ile karşı karşıya.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.