Şimdi Ara

ESP lambası durduk yerde niye yanar? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
2
Favori
221.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mustyseyhan M kullanıcısına yanıt
    Mustyseyhan sorunun kaynağı ne çıktı ?
  • Merhaba,


    Bu sorunu yaşayıp da internet araması ile bu sayfaya gelenler olabilir. O yüzden mümkün olduğunca detaylı olarak yazmaya çalışacağım.


    Benim aracımda ( opel astra 1.4 turbo a14net. Atiker gold lpg sistemi takılı durumda ) bazısı kullanıcı ekranında görünen, bazısı aracın arıza hafızasına kaydedilen birçok hata - arıza durumu vardı ( servo direksiyon hatası , park yardımcısı hatası , yolda giderken esp' yi kapatmak , yolda giderken gösterge panelini kapatıp açmak, teyp dilini ingilizceye dönüştürmek, motor eksik takviyesi hatası aklıma gelenler)


    Aracı serviste bilgisayara bağlayınca arıza olarak görünenler genelde şunlardı :

    motor kontrol modülü : p0959 , motor soğutma suyu termostat ısıtıcısı kontrol devresi yüksek voltaj

    karoseri kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu

    park freni kontrol modülü : c0561 , sistem devreden çıkarma bilgileri depolandı

    servo direksiyon kontrol modülü : u0121 , elektronik fren kontrol modülü ile iletişim kayboldu

    servo direksiyon kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu

    multimedya çalıcı arabirim modülü : b1325 , kontrol modülü güç devresi

    motor kontrol modülü : p0299 , motor eksik takviyesi


    Zaman içinde şunu da farkettim. Araçta sistemdeki voltaj ani olarak yükselip düşüyordu. Gerilim yaklaşık 15.5 voltun üzerine çıktığında sistem yukarda bahsettiğim hataları vermeye başlıyordu. Yaptığım araştırmalar neticesinde bir buçuk yıl sonunda sorunun nedenini öğrenip düzelttirdim.


    LPG sistemi aracın haberleşme hattına ( obd , can ) bağlı. Atiker' in yazılımında (ustaların lpg ayarını yaptığı yazılım) aracın haberleşme hattı ile veri alışverişini hangi protokol ile yapacağına dair bir ayar var. Bu ayarın varsayılan değeri otomatik ( auto ) olarak seçili gelmekte. Eğer bu ayar otomatik olarak bırakılmış durumda ise lpg sistemi aracın haberleşme hattı ile hangi protokolle konuşacağını doğru olarak belirleyemiyor ve sistemdeki tüm iletişimi bozuyor. Bu ayarı " 8: CAN Standard 500 kbps " ( opel bu seri araçlarda bu protokolü kullanıyormuş) yaptıktan sonra araçta yukarda bahsettiğim arızaların tümü yok oldu.


    İnternette bu durumun lovato sistemlerde de görüldüğüne şahit oldum.


    Bu türden sorunlarla uğraşanlar varsa denesinler, işe yarayabilir.


     ESP lambası durduk yerde niye yanar?




  • DH-ALEMDAR kullanıcısına yanıt

    Kia ESP lambasının çözümü için ANKARA ŞAŞMAZ da H.A OTOMOTİV özel servis de çalışan kia ustası Mesut bey ile görüşmenizde fayda olacaktır , benim sorunumu çözdü

    0 555 962 82 53

    veya 278 55 35

  • mcerci81 M kullanıcısına yanıt

    Merhabalar, öncelikle bu detaylı açıklamanızdan mutluluk duydum. Sorunumu tam olarak dile getirip çözümü de bildirmişsiniz, ne kadar teşekkür etsem azdır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.