Şimdi Ara

Euro Dizel Yerine Türk Dizel Kullanmak!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar Renault 65 bg dci motoru Euro I standartlarına uyumlu yapıyor. Diger firmalar Ford TDCI, Skoda TDI, Fiat JTD vs... bunlar ise Euro III uyumlu...

    Benim sorum Euro III (350 ppm sülfüt) uyumlu bir motora Euro I (7000 ppm sülfüt) standartlarında dizel yakıt alınsa sorun olur mu? İleride sorun çıkar mı?

    Benim hatırladıgım kadarı ile sülfüt oranları:
    Euro I 7000 ppm
    Euro II 700 ppm
    Euro III 350 ppm
    Euro IV 50 ppm
    Tabii birde kükürt oranlarıda var. Ama belki sülfüt oranlarını yanlış biliyorumdur. Kükürt oranlarını hiç bilmiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TGP -- 11 Ocak 2006 0:19:58 >



  • Arkadaşım artık Tüpraş 50ppm çıkarıyor hiçbi nane olmaz...

    Ama 2 çeşit mazot çıkarıyormuş, 50ppm olanı almak lazım...
  • bildiğim kadarıyla o euro standartları dediğiniz şey, yakıt kalitesi değil, eksozdan çıkan atık gaz emisyonları ile ilgili bi standart. dizellerde avrupa dizel kullanımına kaçılmasının nedeni yakıttaki kükürt oranları ile ilgili bi durum. motorinler yüksek oranda kükürt içerir. özellikle yerli motorinin rafinasyonunda avrupadan ithal edilenlere göre çok daha yüksek kükürt oranı sözkonusu. yani en azından öyle idi. şimdilerde tüpraş kalitesini artırdı mı bilmiyorum. burdaki sıkıntıda kükürtün yüksek basınç altında sülfirik asite dönüşmesi ve metalleri çözmeye başlaması. dolayısıyla ithal motorinle çalışan bi motorun kükürt oranı yüksek yerli motorinle çalışabilmesi ve sorun çıkarmaması için ya yakıttaki kükürt oranı düşürülecek ya da motorun yakıtla temas eden bölümleri plastik veya seramik gibi asitten etkilenmeyecek bi malzemeden yapılacak. bu pek mümkün görünmediğine göre de eurodizel'le çalışan bi motora kükürt oranı yüksek yerli ya da kaçak motorin koyup sonra da hiç bi şey olmamasını beklemek biraz hayal görünüyor. ama dediğim gibi son dönemlerde tüpraş üretimi motorindeki kükürt oranı ne seviyede onu bilemiyorum. bi araştırmak lazım. körü körüne yerli motorini karalamak da istemem doğrusu...




  • PRODUCT NAME : DIESEL FUEL (*)
    TÜPRAŞ CODE NO : 403

    Winter Grade (a) - 10Max
    Recovered at 250 0C vol %65Max
    Recovered at 350 0C vol %85Min
    Recovered at 360 0C vol %95 Min
    Sulphur wt %0.005 Max D 5453
    Carbon Residue (on 10 % residue) wt%0.30MaxD 524 or

    bunları tüpraşın sitesinden aldım...

    eurodiesel e kıyasla değerlendirebilecek bilgili arkadaşlar war mı ??
  • bu değerler zaten eurodizel denilen düşük kükürtlü dizel özellikleri değilmi.

    normal dizel sitede yüksek sülfürlü diye yazan olması lazım
  • walla jackdaniels hocam
    tüpraşın sitede diesel motorin diye bu geçio
  • Daha önce forumda sanırım Ford Focus C-Max'i olan bi arkadas vardı. Bosu bosuna devlete neden yüksek vergi ödeyim ki euro dizel yerine türk dizel kullansam ne olur diyordu ve kullanmayada baslamisti. Acaba yakınlarında euro dizel yerine türk dizel kullanan ve sorun yaşayan var mı?

    Benim çalıştıgım şirkette Clio Symbol 65 bg var ama Euro I standartında bildigim kadarı ile ve firmada ki soforler benzinciden normal dizel alıyorlar.

    Alpet:
    Normal Dizel 2,02 YTL
    Euro Dizel 50 ppm 2,22 YTL

    Alpet'in son fiyatını benim aklımda bu sekilde kalmıstı... Yanlıs hatırlamıyorsam... Aslında Alpet'in onunden gecerken ben bu farkı 14 YKR olarak hesaplamıstım....
  • Euro dıesel yeni jenarasyon dizel motorlarda mutlaka kullanılması gerekir yoksa
    1-yakıt pompa arızaları baş gösterir.
    2-Özellikle eksoz gazından çıkan partiküller normal dizel yakıtta daha fazla olduğundan araç motorunun turbo kanatçıklarına da zarar verecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seyitahmet32 -- 18 Ocak 2006 21:51:30 >
  • tüpraşın ürettiği 2 tür motorin var birisi 50 ppm lik crepassionun özelliklerini yazdığı motorin. diğeri ise zaten yüksek kükürtlü motorin diye geçiyor ve kükürt oranı 7000 ppm. bundan önce bir başlık vardı euro dizel ve normal dizel arasındaki farkları bir hayli ayrıntılı tartışmıştık o başlığı arayıp bulursanız bir çok bilgi var içerisinde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    bundan önce bir başlık vardı euro dizel ve normal dizel arasındaki farkları bir hayli ayrıntılı tartışmıştık o başlığı arayıp bulursanız bir çok bilgi var içerisinde.


    Arkadaşım bahsettigin topic sanırım bu:
    http://forum.donanimhaber.com/m_4932637/mpage_1/key_Euro%252Cdizel//tm.htm#4933641
  • evet o topicte bu konu hakkında gayet açıklayıcı ve eğitici bilgiler var okumanı tavsiye ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.