Şimdi Ara

Silinebilir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
3.157
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Güvenlik deyince euro ncap testi deyince aklınıza hemen çarpışmadaki kasa sağlamlığı gelmesin. Durum sadece öyle olsaydı Alman arabaları herzaman 5yıldız alırlardı.

    Bu testlerdeki kriterler araca konulan güvenlik paketleri, geliştirilmiş teknolojik sistemler, yayalara çarpma sırasında verdiği hasarın azlığı, abs, esp vb şeyler, kasa sağlımlığı cart curt hepsinin toplamının ortalamalarına göre puan verilerek yıldız değerleri veriliyor.

    Mesela hepimiz Volvoya mercedesten daha sağlam muamelesi yaparız ama aslında volvo ve mercedesin kasa sağlamlıkları aynıdır. Volvo testlere yüzde yüz güvenlik paketi koyarak araçlarını sokar mercedes ise yüzde yetmişlerde güvenlik paketleriyle girer genelde ve buna rağmen aynı değerleri alır.

    Japo arabaları normalde kasa olarak sağlam değiller incecik sac kullanırlar. Buyüzdende motor olarak uzun yıllar sorunsuz olsalarda kasaları bayağı yıpranıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pervanesi yeter. BMW 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • YA-KU-ZA kullanıcısına yanıt
    Yanlız bu testler kıyaslanacak testler değiller. Corollaya yapılan test small overlap dediğimiz en zor testlerden biri. Bmw ye yapılan sa moderate overlap. Dolayısıyla bu testlerle iki aracı kıyaslamak doğru değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Poyais -- 6 Mayıs 2017; 21:11:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Elmayı, armutu, Small Overlap'ı, Moderate Overlap'ı, yıllara göre puanı hep birbirine karıştırmışsınız.


    hocam zaten arabaların döküldüğü en zor test smalloverlap zaten, ben moderate olarak belirtmedim



    elma armut dediğin bmw toyota oluyorsa konuyu açan arkadaşın söylediği modeller arasında paylaştım



    toyota da vw de çöp işte tartışılacak birşey yok tepedeki marka olmaları önemli değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Poyais

    Yanlız bu testler kıyaslanacak testler değiller. Corollaya yapılan test small overlap dediğimiz en zor testlerden biri. Bmw ye yapılan sa moderate overlap. Dolayısıyla bu testlerle iki aracı kıyaslamak doğru değil.

    bmw videoları small overlap değil mi?



    hocam kusura bakma ben hepsini small overlap diye yazdım youtube a öyle çıkmış videoyu yapan adamın hatası o

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YA-KU-ZA


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Elmayı, armutu, Small Overlap'ı, Moderate Overlap'ı, yıllara göre puanı hep birbirine karıştırmışsınız.


    hocam zaten arabaların döküldüğü en zor test smalloverlap zaten, ben moderate olarak belirtmedim



    elma armut dediğin bmw toyota oluyorsa konuyu açan arkadaşın söylediği modeller arasında paylaştım



    toyota da vw de çöp işte tartışılacak birşey yok tepedeki marka olmaları önemli değil

    Elma - Armut Small ve Moderate Overlap oluyor. Small Overlap'da dağılan bir arabayı 13 sene öncenin Moderate Overlap'ında başarılı olan bir arabayla kıyaslayamazsınız. O dediğiniz arabanın bir üst kasası dahi Small Overlap'da çuvallamıştı.

    Ayrıca 2004 yılında alınmış 5 yıldızın bugün neredeyse hiç bir hükmü yok. Hatta 2011 yılında alınmış 5 yıldızın da pek bir hükmü yok. Teknoloji ilerliyor, 5 serisi her ne kadar günümüz çoğu sıfır arabasından daha iyi bile olsa güvenlik konusunda daha iyi olmasını bekleyemeyiz.
    Bugün sıfır bir Polo bile 2004 model bir 5 serisinden daha güvenlidir.

    Ha şunu derseniz kabul, olağanüstü bir durumda 5 serisi ile manevra yapıp kurtarmak mümkünken Corolla bu manevrayı yapamaz, o kabul. Onun dışında 2004 model BMW hiç bir şekilde güncel bir Corolla'dan güvenli olmayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: YA-KU-ZA


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Elmayı, armutu, Small Overlap'ı, Moderate Overlap'ı, yıllara göre puanı hep birbirine karıştırmışsınız.


    hocam zaten arabaların döküldüğü en zor test smalloverlap zaten, ben moderate olarak belirtmedim



    elma armut dediğin bmw toyota oluyorsa konuyu açan arkadaşın söylediği modeller arasında paylaştım



    toyota da vw de çöp işte tartışılacak birşey yok tepedeki marka olmaları önemli değil

    Elma - Armut Small ve Moderate Overlap oluyor. Small Overlap'da dağılan bir arabayı 13 sene öncenin Moderate Overlap'ında başarılı olan bir arabayla kıyaslayamazsınız. O dediğiniz arabanın bir üst kasası dahi Small Overlap'da çuvallamıştı.

    Ayrıca 2004 yılında alınmış 5 yıldızın bugün neredeyse hiç bir hükmü yok. Hatta 2011 yılında alınmış 5 yıldızın da pek bir hükmü yok. Teknoloji ilerliyor, 5 serisi her ne kadar günümüz çoğu sıfır arabasından daha iyi bile olsa güvenlik konusunda daha iyi olmasını bekleyemeyiz.
    Bugün sıfır bir Polo bile 2004 model bir 5 serisinden daha güvenlidir.

    Ha şunu derseniz kabul, olağanüstü bir durumda 5 serisi ile manevra yapıp kurtarmak mümkünken Corolla bu manevrayı yapamaz, o kabul. Onun dışında 2004 model BMW hiç bir şekilde güncel bir Corolla'dan güvenli olmayacaktır.

    hocam ben hepsini smalloverlap diye yazıp kopyaladım telefondan yapmak zorundayım işlerimi tam dikkat edememişim.



    yalnız toyota güvenli bir araba değil, bugünün hyundai elantrası bile testlerde corolladan daha sağlam, toyota honda vw bu markalar çok şişiriliyor.



    arabada herkesin beklentisi farklı kimi full güvenlik diye tutturur kimi konfor der kimi tasarım ve ruh der.



    benimde 1. önceliğim arabanın tarihi ve ruhu olması bir çok markanın ruhu yoktur mesela hyundai bugün iyi olsada ruhu olmayan markaların başında geliyor bence.



    konusunuda açtım ruhu olan markalar diye sıraladım 5 tane, onların yanına eklersem bide bmw, mercedes eklerim onun haricinde bence diğer markaların ruhu yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YA-KU-ZA


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: YA-KU-ZA


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Elmayı, armutu, Small Overlap'ı, Moderate Overlap'ı, yıllara göre puanı hep birbirine karıştırmışsınız.


    hocam zaten arabaların döküldüğü en zor test smalloverlap zaten, ben moderate olarak belirtmedim



    elma armut dediğin bmw toyota oluyorsa konuyu açan arkadaşın söylediği modeller arasında paylaştım



    toyota da vw de çöp işte tartışılacak birşey yok tepedeki marka olmaları önemli değil

    Elma - Armut Small ve Moderate Overlap oluyor. Small Overlap'da dağılan bir arabayı 13 sene öncenin Moderate Overlap'ında başarılı olan bir arabayla kıyaslayamazsınız. O dediğiniz arabanın bir üst kasası dahi Small Overlap'da çuvallamıştı.

    Ayrıca 2004 yılında alınmış 5 yıldızın bugün neredeyse hiç bir hükmü yok. Hatta 2011 yılında alınmış 5 yıldızın da pek bir hükmü yok. Teknoloji ilerliyor, 5 serisi her ne kadar günümüz çoğu sıfır arabasından daha iyi bile olsa güvenlik konusunda daha iyi olmasını bekleyemeyiz.
    Bugün sıfır bir Polo bile 2004 model bir 5 serisinden daha güvenlidir.

    Ha şunu derseniz kabul, olağanüstü bir durumda 5 serisi ile manevra yapıp kurtarmak mümkünken Corolla bu manevrayı yapamaz, o kabul. Onun dışında 2004 model BMW hiç bir şekilde güncel bir Corolla'dan güvenli olmayacaktır.

    hocam ben hepsini smalloverlap diye yazıp kopyaladım telefondan yapmak zorundayım işlerimi tam dikkat edememişim.



    yalnız toyota güvenli bir araba değil, bugünün hyundai elantrası bile testlerde corolladan daha sağlam, toyota honda vw bu markalar çok şişiriliyor.



    arabada herkesin beklentisi farklı kimi full güvenlik diye tutturur kimi konfor der kimi tasarım ve ruh der.



    benimde 1. önceliğim arabanın tarihi ve ruhu olması bir çok markanın ruhu yoktur mesela hyundai bugün iyi olsada ruhu olmayan markaların başında geliyor bence.



    konusunuda açtım ruhu olan markalar diye sıraladım 5 tane, onların yanına eklersem bide bmw, mercedes eklerim onun haricinde bence diğer markaların ruhu yok.





    Hocam şimdi ruh ayrı şey. Ben orada sadece yanlışlığı düzeltmek istedim.
    Corolla istediği kadar güvensiz olsun, 2004 yılında çıkmış bir otomobilden (Çok uç seviye bir otomobil değilse) daha güvensiz olamaz.
    Onun dışında dedikleriniz ayrı. Corolla ruhsuz ve hissiz, sadece A'dan B'ye gitmek için üretilmiş bir otomobilken BMW'nin 5 serisi en cılız versiyonu dahi M5 ile aynı şaseyi paylaştığı için illa ki daha hisli ve zevkli olacaktır.




  • YA-KU-ZA kullanıcısına yanıt
    Yok hocam bariyerlere bakarsanız bile anlayabilirsiniz.



    İnternette yanlış kıyaslama yapan bir sürü insan var sizde haklısınız. Zaten small overlap çok eski bir test değil genelde güncel araçların videoları var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: YA-KU-ZA


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: YA-KU-ZA


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Elmayı, armutu, Small Overlap'ı, Moderate Overlap'ı, yıllara göre puanı hep birbirine karıştırmışsınız.


    hocam zaten arabaların döküldüğü en zor test smalloverlap zaten, ben moderate olarak belirtmedim



    elma armut dediğin bmw toyota oluyorsa konuyu açan arkadaşın söylediği modeller arasında paylaştım



    toyota da vw de çöp işte tartışılacak birşey yok tepedeki marka olmaları önemli değil

    Elma - Armut Small ve Moderate Overlap oluyor. Small Overlap'da dağılan bir arabayı 13 sene öncenin Moderate Overlap'ında başarılı olan bir arabayla kıyaslayamazsınız. O dediğiniz arabanın bir üst kasası dahi Small Overlap'da çuvallamıştı.

    Ayrıca 2004 yılında alınmış 5 yıldızın bugün neredeyse hiç bir hükmü yok. Hatta 2011 yılında alınmış 5 yıldızın da pek bir hükmü yok. Teknoloji ilerliyor, 5 serisi her ne kadar günümüz çoğu sıfır arabasından daha iyi bile olsa güvenlik konusunda daha iyi olmasını bekleyemeyiz.
    Bugün sıfır bir Polo bile 2004 model bir 5 serisinden daha güvenlidir.

    Ha şunu derseniz kabul, olağanüstü bir durumda 5 serisi ile manevra yapıp kurtarmak mümkünken Corolla bu manevrayı yapamaz, o kabul. Onun dışında 2004 model BMW hiç bir şekilde güncel bir Corolla'dan güvenli olmayacaktır.

    hocam ben hepsini smalloverlap diye yazıp kopyaladım telefondan yapmak zorundayım işlerimi tam dikkat edememişim.



    yalnız toyota güvenli bir araba değil, bugünün hyundai elantrası bile testlerde corolladan daha sağlam, toyota honda vw bu markalar çok şişiriliyor.



    arabada herkesin beklentisi farklı kimi full güvenlik diye tutturur kimi konfor der kimi tasarım ve ruh der.



    benimde 1. önceliğim arabanın tarihi ve ruhu olması bir çok markanın ruhu yoktur mesela hyundai bugün iyi olsada ruhu olmayan markaların başında geliyor bence.



    konusunuda açtım ruhu olan markalar diye sıraladım 5 tane, onların yanına eklersem bide bmw, mercedes eklerim onun haricinde bence diğer markaların ruhu yok.





    Hocam şimdi ruh ayrı şey. Ben orada sadece yanlışlığı düzeltmek istedim.
    Corolla istediği kadar güvensiz olsun, 2004 yılında çıkmış bir otomobilden (Çok uç seviye bir otomobil değilse) daha güvensiz olamaz.
    Onun dışında dedikleriniz ayrı. Corolla ruhsuz ve hissiz, sadece A'dan B'ye gitmek için üretilmiş bir otomobilken BMW'nin 5 serisi en cılız versiyonu dahi M5 ile aynı şaseyi paylaştığı için illa ki daha hisli ve zevkli olacaktır.

    konuyu açan güvenlik bakımından açmışta herkesin beklentisi farklı, benim için güvenlik en öncelikli değil ben harici kendi öncelikli beklentimi söyledim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • o markaların türkiyedeki baz donanımı ile euroncap de teste girenler arasında fark yok.
    euroncap bunu zorunlu tutuyor. fiat bu engeli hb modeliyle aşmış. bunu böyle yapan başkası yok.

    örnek olarak
    örnek olarak toyota corolla 2013 broşürü.
    60 bin den 100 bine kadar tüm güvenlik donanımları aynı


    Seat toledo perde hava yastığı dışında tüm donanımlarda güvenlik aynı.
    teste de perde hava yastığı olmadan girdi zaten


    megane sedan 65 bin tl den 100 bine kadar güvenlik standart.

    yani avrupa markalarında güvenlik lüks değil standart durumda.




  • İstanbullu58 kullanıcısına yanıt
    Bu sebepten ben yıldız sayısından önce aracın kaza testi sonrasındaki görüntülere ve teknik ölçümlerine bakarak karar veririm. Dediğiniz gibi güvenlik paketleri vs.de yıldızları etkilediğinden aracın kasasının sağlamlığını kıyaslamak açısından tek başına yeterli değildir.

    Ayrıca ben volvo'nun mercedes'den daha sağlam olduğunu düşünüyorum. Malzemenin kalitesi bakımından değil de volvonun kendine has mühendislik çalışmaları, tasarımları vs. dolayısıyla kaza sırasında kabini daha çok koruyabildiğini söylüyorum.

    Mesela 2012 s60 ile 2014 c serisinin iihs çarpışması sonrası şoförün ayaklarına bakalım:

    Silinebilir
    Silinebilir

    Kırmızı olan mercedes, gri olan volvo.
    Mesela burada volvo mercedes'den 2 sene eski model olmasına rağmen kabini daha iyi korumuş. Tabii mercedes sonraki yıllarda aracı güçlendirdi ama maalesef iihs testi piyasaya çıktıktan sonra bunu yaptı. Ki bu herkesin en sağlam bildiği markalardan birisi.
    Fakat volvo henüz iihs yokken, aracın köşelerini zayıf bıraksa belki kimse farketmeyecek olsa bile güçlendirmeyi tercih etmiş. Açıkçası bu benim için volvo'yu tercih sebebidir.




  • İyi söylemişsiniz katılıyorum size. Ama birde şöyle bakalım.
    2016 euro ncap testlerinin kriterleri değişti. Daha fazla zorlaştırıldı.

    Volvo 2016 çarpışma testlerine bu kriterlerden öncekiler, 2014 kriterleri mevcutken, yüzde yüz güvenlik donanımlarıyla aracını teste soktu. Mercedes ise bu kriterden sonra teste girdi. Yani zorlaştırılmış şartlarda. Mercedesin güvenlik paketiyse testteki aracında yüzde yetmişbir.

    Buna rağmen bazı güvenlik testleri bölümünde volvodan daha yüksek puanlar almayı başarmıştır.

    Genel toplamda çok az bir farkla volvo yüksek puanlı sayılmıştır 1. Seçilmiştir ama göründüğü üzere Mercedes hem zor kriterlerde teste tabi tutulmasına rağmen 2. Seçilmiştir. Hemde bazı bölümlerde daha iyi puan toplamıştır. Üstelikte daha az güvenlik paketiyle girmiştir.

    Volvonun test araçları en sağlam modelleriyken Mercedesin orta sınıfları ve alt sınıfları testtedir.

    Buradanda Mercedesin kalitesi anlaşılıyor zaten.

    Gösterdiğiniz resimlerdeki olaylarsa volvonun mercedesten daha sağlam kasalı olduğundan değil, small overlap testlerinin yapıldığı yan bölmelere darbe emici bariyer koyduğundan daha az hasar almıştır. Biliyorsunuz zaten. Volvo bu konuda bir çalışma yapmıştır ve takdiri hakediyordur.
    Ama Mercedes aynı korumayı yaptığı zaman iş tersine dönmüştür zaten.

    Mercedesinde farlara sensör yerleştirme teknolojisini volvo sonradan öğrenmiştir kullanmaya başlamıştır.

    Bulut teknolojisi ile çip yerleştirilmiş başka bir Mercedesin örneğin istikametiniz üzerinde 150 metre ileride kaza yaptığını hemen uydudan o istikametteki Mercedeslere veri olarak gönderip otomatik yavaşlama yapılmasını kazayı engellemesini sağlamasınıda Volvo bilmezken Mercedes geliştirmiştir.

    Yani yanlara bariyer koyduğu için volvo Mercedesten sağlam derseniz bunları es geçmiş olursunuz.

    Şu da bir gerçekki; ister Mercedes olsun isterse volvo olsun. İkiside birbirinden sağlam ve kaliteli araçlardır tartışmasız.
    Güvenlik paketleri dediğimizde genel olarak hep bu iki firma geliştirir bu donanımları ve Tüm Dünyaya sunarlar.

    Tüm bunlardan ötürüde Bence İki markada birbirinden sağlamdır ve ikiside birincidir.

    Paylaşımlarınız ve yorumlarınız için teşekkürler İyi geceler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İstanbullu58 -- 8 Mayıs 2017; 2:23:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 4 Eylül 2023; 20:30:30 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.