Şimdi Ara

excel de 2 sütünü birleştirmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
109.682
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    excelde iki hücreyi birleştirmek istiyorum, a hücresindeki bilgileri b hücresindeki ile bitişik yazsın istiyorum, bu konu da ne yapabilirim?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler!!!



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Excel Sütunlarını Birleştirme: Adım Adım Kılavuz

    Excel'de iki veya daha fazla sütunu birleştirmek, verileri daha düzenli ve yönetilebilir hale getirmenize yardımcı olabilir. İşte Excel'de sütunları birleştirmek için adım adım bir kılavuz:

    Excel Sütun Birleştirmenin Faydaları:

    • Verileri daha okunaklı ve anlaşılabilir hale getirir.
    • Veri giriş hatalarını azaltır.
    • Formüller ve hesaplamalar için daha doğru sonuçlar sağlar.

    Excel'de İki Sütunu Birleştirme Adımları:

    1. Birleştirmek istediğiniz sütunları seçin.
    2. "Veri" sekmesine gidin.
    3. "Veri Araçları" grubunda "Metni Birleştir" düğmesini tıklayın.
    4. "Birleştirilecek sütunlar" bölümünde, birleştirilecek sütunları seçin.
    5. "Ayırıcı" bölümünde, sütunları ayırmak için kullanmak istediğiniz karakteri seçin (örneğin, boşluk, virgül veya tire).
    6. "Tamam" düğmesine tıklayın.

    İpuçları:

    • Birleştirilmiş sütun için bir ad girmeniz istenebilir.
    • Birden fazla sütunu birleştirebilirsiniz.
    • Birleştirme işlemini geri almak için "Geri Al" düğmesine tıklayın.

    Excel'de sütun birleştirme, verilerinizi organize etmek ve verimliliğinizi artırmak için güçlü bir araçtır. Yukarıdaki adımları izleyerek, sütunları kolayca birleştirebilir ve verilerinizi daha yönetilebilir bir hale getirebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Birkaç yolu var.

    En basit yol fazla veri yoksa tek tek kopyala yapıstır metodu...

    Hücreleri biçimlendir - hizalama - hücreleri birleştir (yalnız bunda veri kaybı yaşanabilir ikinci hücreyi almaz diye hatırlıyorum).

    Eğer excelde uzman isen makro yazabilirsin c sütununa = "Cell(a)"+"Cell(b)" şeklinde bir formül uyarlayabilirsin...
  • teşekkürler hallettim :)

    =C2&D2
  • Farzedelim A ve B sütünüdaki verileri birleştirip c sütununa yazdıracaksın.

    C1 hücresine =BİRLEŞTİR(A1;B1) yazarsan A1 ve B1 hücresindeki verileri birleştirmiş olursun.

    Formülü aşağıya doğru kopyalarsan tüm verilerin birleşmiş olur..

    Kolay gelsin.
  • Hocam olaya biraz farklı yaklaşmışsın.(Uçmuşsun) makro falan demişsin.

    Bu kadar basit bir şey için gerek yok makroya..


    quote:

    Orjinalden alıntı: serseri

    Birkaç yolu var.

    En basit yol fazla veri yoksa tek tek kopyala yapıstır metodu...

    Hücreleri biçimlendir - hizalama - hücreleri birleştir (yalnız bunda veri kaybı yaşanabilir ikinci hücreyi almaz diye hatırlıyorum).

    Eğer excelde uzman isen makro yazabilirsin c sütununa = "Cell(a)"+"Cell(b)" şeklinde bir formül uyarlayabilirsin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cdemir

    Hocam olaya biraz farklı yaklaşmışsın.(Uçmuşsun) makro falan demişsin.

    Bu kadar basit bir şey için gerek yok makroya..



    hocam ama söyle düsünelim 1000 tane veri var birleştirilecek bunları tek tek Birleştir demek kopyalama bile olsa zor. Bir ihtimal hücre sürükleme ile olabilir. Ama makro yazılırsa tek bir butona basmayla bütün bu işlemler olabilir. Değil mi




  • Hocam onun makrosunu yazmak formül yazıp kopyalamaktan daha uzun sürer.

    c sütununa formül yazacaksın formüllü hücreyi aşağıya doğru çekerek kopyalayacaksın.
    İsterse 65536 tane veri olsun no problem. maksimum 1 - 1.5 dakikada tamamdır iş..

    Yada şöyle kopyalama yapılabilinir. C1 hücresi seçilir ctrl +c (copy) yapılır.
    sonra B1 hücresini seçilip ctrl + aşağı ok tuşuna basarak b sütünundaki en son dolu hücreyi seçeriz.
    daha sonra sağ ok tuşuna basarak c sütünuna geçeriz. ordaykende ctrl + shift + yukarı ok tuşuna basarız ve kopyalama yapacağımız tüm hücreleri seçmiş oluruz. ctrl + v yapınca işlem tamam. (Biraz uzun oldu ama yapması yazmasından daha az zaman alır)

    Hocam ayrıntılı yazdım ki bu topiği okuyan ve Excel'e yeni başlamış olan arkadaşlar pratik bir copy paste yöntemi nasıl yapılır öğrensinler istedim. Amacım ukalalık yaparak seni kırmak değil. Umarım yanlış anlamazsın.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serseri

    quote:

    Orjinalden alıntı: cdemir

    Hocam olaya biraz farklı yaklaşmışsın.(Uçmuşsun) makro falan demişsin.

    Bu kadar basit bir şey için gerek yok makroya..



    hocam ama söyle düsünelim 1000 tane veri var birleştirilecek bunları tek tek Birleştir demek kopyalama bile olsa zor. Bir ihtimal hücre sürükleme ile olabilir. Ama makro yazılırsa tek bir butona basmayla bütün bu işlemler olabilir. Değil mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cdemir -- 12 Aralık 2006; 17:19:35 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Excel' de menüler pasif oldu.
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Peki şöyle bir durum söz konusu ise ne yapılabilir yada mümkün müdür?

    A1 Hücresi: 13 Mart 2013
    B1 Hücresi: 09:16

    Verileri içeriyor ve ben tüm bu verileri kaybetmeden C1 hücresinde görmek istiyorum. Şu formatta,

    C1 Hücresi: 13 Mart 2013 09:16

    Mümkün müdür?

    Stajyer arkadaş 3 gündür tek tek kopyalayıp yapıştırıyor ve hücreleri birleştiriyor bunun kısa bir yolu yoksa bir haftada zor bitirir...

    Şimdiden teşekkür ederim.
  • aşağıdaki resimde kabaca anlattım

  • Üstadım öncelikle yardımınız için teşekkür ediyorum. Verdiğiniz bilgi son derece kullanışlı fakat içinde bulunduğumuz durum sizin anlattığınızdan biraz farklı ve maalesef bizde işe yaramadı. Şöyle ki,

    Sizin veri olarak kabul ettiğiniz A1 ve B1 hücreleri bizde "13.4.2013" olarak girilmiş ve hücre biçimlendirme yapılarak A1 ve B1 görülmek istendiği gibi değiştirilmiştir.

    Örneğin;
    A1 hücresi "13.4.13" şeklinde girilmiş ve hücre tarih formatında biçimlendirilerek "13 Nisan 2013" şeklinde görünüyor.
    B1 hücresi "9:30" şeklinde girilmiş ve hücre saat formatında biçimlendirilerek "09:30" şeklinde görünüyor.

    Sizin dediğiniz gibi yapılınca yani hücre (özellikle B1 veya C1" metin haline çevrildiği taktirde "09:30" olarak görünmesi gereken hücrede veri B1 hücresinde "0,395833333333333" şeklinde görünüyor. C1 birliştirildiği taktirde "13 Mart 2013 0,395833333333333" şeklinde görünüyor.

    Yine de yardımınız için teşekkür ederim ama şu durumda yapacak pek bir şey yok gibi görünüyor. Stajer arkadaşta pratik yapmış olur artık ne yapalım.




  • stajere fazla yüklenmeyin :) saat kısmın metne çevirmediniz sanırım o yüzden tam olmadı herhalde formülü aşağıdaki gibi düzenleyin

    =METNEÇEVİR(A1;"gg aaaa yyyy")&" "&METNEÇEVİR(B1;"SS:DD")



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gökşen PASLI -- 15 Nisan 2013; 15:06:24 >
  • Hocam çok teşekkür ederim bu kez kusursuz oldu ama şimdi bizim stajere söylersem sizin bu yöntemi kız bir haftadan fazla süredir uğraşıyor eminim içinden bana çok kötü şeyler söyler... Söylemesem de kendimi suçlu hissederim üstelik başka bir yerden öğrenirse (ki kesin öğrenecektir) bunun basit yolunu hayatı boyunca beni hafızasına iş bilmeyen birisi olarak hatırlayacaktır...

    Neyse stajı bitince beni bir daha nereden görecek... Bizde stajyer öğrenci iken saçma işler veriyorlardı (diyeyim de kendi kendimi avutayım bari) Tekrar teşekkürler bir şey daha öğrendik sayende.

    Saygılar.
  • eğer iş henüz bitmediyse söyleyin bence boşuna uğraşmasın yani ileride aynı durumla karşılaşabilir belki kolaylık olur
  • Hocam sanırım hücreleri metin olarak çevirdiğinden sütunun tamamı seçilip tarihe göre sırala dediğimizde yanlış sıralıyor.

    Şu şekilde sıralama yapıyor;

    1. 01 Mart 2013 09:50
    2. 01 Nisan 2013 08:45
    3. 01 Ocak 2013 12:25

    Kısacası tarihe göre değil alfabetik sıralama yapıyor bu da işimizi görmez. Yani emek boşa gitmedi. Peki bu durumda bir çaresi var mı?

    Çok mu sınırları zorluyorum?? ((:
  • son oluşan sütunu tarih şeklinde biçimlendirin tarih biçimlendirmesini de gün ay yıl formatı yapın sonra sıralamayı yapın
  • Hocam dediğiniz gibi yapmıştım zaten tarih ve saat görünecek şekilde biçimlendirdim ve istediğim gibi de görünüyor. Görünüşte sorun yok

    GAYRİ 01 Ocak 2013 10:00
    GAYRİ 01 Ocak 2013 17:30
    GAYRİ 01 Ocak 2013 20:45
    GAYRİ 02 Ocak 2013 09:45
    GAYRİ 02 Ocak 2013 10:00
    GAYRİ 02 Ocak 2013 12:00
    GAYRİ 02 Ocak 2013 13:00

    burada maksat tarihleri kolayca girdikten sonra süzmeden tarihe göre sırala dendiğinde sıralamayı yanlışsız ve kolayca bilgisayara yaptırmak.

    Oysa şu son halinde tarihe göre sırala seçeneği dahi görünmüyor. Sebebi de hücreyi vermiş olduğunuz formülde metne çevirmiş olmamızdan kaynaklanıyor olsa gerek.

    Yada belki de ben yanlış bir şey yapıyorum ve farkında değilim...
  • MERHABALAR
    EXCELDE DOLU BİR HÜCREYİ 2 AYRI HÜCRE HALİNE GETİRMEK MÜMKÜN MÜ?
    ÖRN : RESİMDE VERDİĞİM SATIRLARDAKİ İL VE İLÇELERİ ''/'' SONRA AYIRMAYI DÜŞÜNÜYORUM.
    SAYGILAR
     excel de 2 sütünü birleştirmek




  • metni sütunlara dönüştüre girin ayırıcıyı / yapın
  • arkadaşlar acil yardıma ihtiyacım var,

    diyelim ki;

    isimlerle dolu bir sütun var 500 tane filan isim, ve karşısındaki sütunlarda sayılar var, benim amacım tüm sütunlara ayını sayıyı eklemek, yani istediğim sütun grubuna diyelim ki 45 rakamını ekleyeceğim, yani toplayacağım, bunu nasıl yapabilirim
  • Peki hocam bir sorum daha var;

    Diyelim A sütununda "a, b, c, d, ..." diye gidiyor. B sütünunda "1, 2, 3, 4, ..." bunları C sütununda " =A&B " ile birleştirdik ve "A1, B2, C3, D4, ..." oldu. Sorum burada başlıyor. Diyelim ki sonrasında bana A ve B sütunları gerekmeyecek ve kafa karışıklığı olmasını önlemek için tamamen kaldırmak istiyorum. Sildiğim zaman C sütunu da değişiyor. Elde ettiğim C sütundaki veriler kalıcı olacak ama A ve B sütunları gidecek. Bunun için bir çare var mı?

    Şimdiden teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.