Arkadaşlar, ufak bir formülizasyon sıkıntım var. Biraz detaylı ama kafam karıştı. Yardımınız lazım!
Şimdi maaş hesabı yaparken;
Ekim 27 başlayan birisinin Ekim ayından alacağı 5 günlük haktır (27,28,29,30,31). Ekim ayında tam ay çalışmış olsa 30 gün verilecektir. Fakat tam çalışmadığı için 5 günlük veriliyor. Diyelim ki, 27 Ekim işbaşı yaptı, 18 Aralık işten çıktı. Katıldığı ve ayrıldığı günleri tek tek saydığımız zaman 53 gün yapar. Fakat Excel üzerinde gün saydırma formülü ile (bildiğim hangi formülü denediysem) hep 52 çıkarıyor.
Sizden istediğim şöyle birşey:
Eğer ay içerisinde giriş çıkış yapmadıysa, Şubat da olsa, Mart da olsa 30 gün üzerinden hesaplayıp; eğer Şubat ayında giriş yaptıysa veya Mart ayında giriş yaptıysa çalıştığı gün sayısını tam hesaplayan (giriş-çıkış yaptığı günlerde dahil) bir formül bileniniz var mı?
Örnek: Giriş tarihi: 26 Şubat 2012 Çıkış tarihi 13 Nisan 2012 olsun.
2012 Şubat 29 gün olduğu için Şubat maaşı (26,27,28,29) 4 gün 2012 Mart 31 gün olduğu için Mart maaşı (tam ay çalışmış) 30 gün 2012 Nisan toplam 13 gün çalışmış
Toplamda bu adama, iş çıkışında 47 günlük ikramiye verilecek. Fakat her ay hazırlanan bordro üzerinde de yukarıda belirttiğim günler kadar maaş verilecek.
Bu şekilde bir formül bilen varsa, değerli paylaşımını bekliyorum.
Saygılarımla, Mustafa Akgül
tarihleri sayı olarak biçimlendir.Sonra formülle birbirinden çıkart mesela
26 Şubat 2012 Çıkış tarihi 13 Nisan 2012 örneğinde sayıya dönüştürünce
26.02.2012 40.965 14.04.2012 de 41012 olarak görünür birbirinde çıkartırsan 47 rakamı kalır.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
quote:
Orijinalden alıntı: ABUX
tarihleri sayı olarak biçimlendir.Sonra formülle birbirinden çıkart mesela
26 Şubat 2012 Çıkış tarihi 13 Nisan 2012 örneğinde sayıya dönüştürünce
26.02.2012 40.965 14.04.2012 de 41012 olarak görünür birbirinde çıkartırsan 47 rakamı kalır.
Her ne kadar istemiş olduğum bilgi için yeterli bir açıklama olmasa da en azında bir şeyler paylaşmak adına cevap yazdığınız için teşekkür ederim.
Excel' de çok çok mükemmel olmasa da, bilgim yeterli düzeydedir diye düşünmekteyim. Söylemiş olduğunuz çeviri için sizinle ufak bir bilgi paylaşmak isterim.
Excel, 01.01.1900 yılını 1 den başlatmaktadır. Dolayısıyla, yazmış olduğunuz herhangi bir tarihi sayı olarak görüntülerseniz, 01.01.1900 ilk gün (1) olmak üzere sayarak yazdığınız günün kaçıncı gün olduğunu otomatik olarak yazar. Dilerseniz boş bir excel sayfası açın ve dediğim tarihi önce en üst hücreye yazın daha sonra alt tarafa doğru sıralatarak tümünü seçin ve hücreleri sayı olarak görüntüleyin. Ne demek istediğimi anlayacaksınız.
Yine de dikkate alıp bilgi verdiğiniz için çok teşekkür ederim.