Şimdi Ara

F-35 üretimine Türk şirketlerden 700 milyon dolarlık katkı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
1.671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • NeroWin kullanıcısına yanıt
    savaş uçağı satın almanın akılsızca birşey olduğunu görebilmek için giriş seviyesi elektronik ve yazılım bilmen yeterli, sen neyin kafasını yaşıyorsun? çok üst seviye orjinal birşeylermi yapmam gerek bunu görebilmek için? azcık mantığın olsa sığ görüşlü olmasan uçağın en ufacık bir parçasında bile backdoor olabilceğini tahmin edebilirsin, ama nato kafa nato mermer.

    ayrıca sanane benim yaşantımdan yada başarılarımdan hayırdır ne alaka? benim başarılarım kimseyi ilglendirmez herkesin başarısı kendisine özgüdür.

    beni gerçekte tanıdığında hiç düşünmüyorum, tanıyosan çık ortaya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skythunderr -- 6 Eylül 2018; 21:49:36 >
  • Phantom II kullanıcısına yanıt
    Allah aşkına F4 ler konusu haricinde dediklerimi tastiklemek haricinde hangi lafı etmiş oldun uzun uzun yazarak? Zaten bildiğim şeyleri bana anlatmanın sana ne faydası oldu? Ben biliyorumculuk mu oynanıyor burada?

    - Kaynak kodunun bizde olması öyle ahım şahım bir konu değil > nerde bunun ahış şahım olduğu hakkında bir laf ettim? Sadece bizimkilerin olmayacak duaya amin demesiydi, bunu kim bilmiyor?

    - Eurofighter konusunu zaten belirttiğim gibi.

    - F16 lar konusunda orta vadede dediğim kapıya çıkıyor.

    Umarım cevap yazınca bir tatmin hissi gelmiştir...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirHan -- 6 Eylül 2018; 23:40:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    Uçakların teslimi başlayalı çok olmadı.

    Adamlar istemeseler projeye dahil etmezlerdi. Zaten taş koyan mevcut hükümet-abd bürokrasisi, TR ye karşı bunu koz olarak kullanıyor uçağı üreten şirkete kalsa uçak çoktan teslim edilmişti sapla samanı bu bağlamda karıştırmamak gerek.

    tfx hayal değil o kadarını söyleleyim.

    Alıntıları Göster
    2016 yılında israil almış. Şu ana kadar 12 tane ellerine geçmiş ve 50 siparişleri var. Türkiye 100 taneden hiç alamadı.
    Madem vermeyecekler alamayacaksın bu işi uzatmanın mantığı ne? Parayı geri iste o zaman.
    Tfx'e gelince 1989'dan beri belli f-16 parçalarını yapan ülke bugüne kadar bir uçak çıkarmış mı? Şu meşhur motor mevzusu ne olacak? Bu iş a129 helikopteri değiştirip t129, kore k2 tankını değiştirip altay yapmaya benzer mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirHan

    Projenin başında beri Türkiye teslim takviminde ilk sıradaki ülke değildi zaten. Son dönemdeki siyasi sürtüşmelerden önce de artan maliyetler ve kaynak kodunun kilitli olması gibi nedenlerden dolayı Türkiye protokolün ilk imzalandığı dönemdeki iştahını kaybetti bu alıma karşı. T-Fx işinin kısa vadede sonuç veremeyeceği, Typhoon' un iyi bir F16 yenileme alternatifi olamayacağı, Rus teyyarelerinin yıllardır Nato sistemlerine dahil olan bir ülke için daha problemli olamasından dolayı aslında bu konuda biraz köşeye sıkışmış durumdayız. Yanlış hatırlamıyorsam ilk etapta 6 uçak alınacak, sonrasında 100 yada 120 ilave opsiyonlu gibi bir durum söz konusuydu. Son gelişmelerde herşeye tuz biber olunca gidişatı bilinmez noktalara gelmiş oldu proje. Elimizde en gelişmiş uçaklar F16 larımız. Block 50' leri ve sonrasını saymazsak (f4 leri hiç saymıyorum) hava üstünlüğü açısından yavaş yavaş orta yaş > ileri yaş a doğru giden bir envanter. Umarım kısa sürede çözülür ve şu sıkıntılı coğrafyada askerimizi düşündürecek bir konuya daha mahal vermez...
    F-16'ların yenileneceğini hiç sanmıyorum. F-4'leri emekli edeceklerdi ancak 5-10 uçak alıp o kadar f-4 nasıl emekli edilecek?
    Şu nato sistemlerinin de canı cehenneme en başından rusyayla anlaşsalardı çok iyi olurdu. Ben su serisi modern uçaklara razıydım ta yıllar önce söyledim. Yıllarca tank dediler ortada tank yok operasyonda zamanında yerin dibine sokulan modernize edilen m-60'lar iş gördü. Oysa 100-150 tane t-90 siparişi verilse çoktan teslim edilmişti.
    Amerika birkaç yıl önce parasıyla süper cobra helikopter satmamış bir ülke. Türkiye ikinci eline bile razı oldu yine alamadı. Bunların neyine güvenip projeler devam ettirildi.




  • Vanished Man V kullanıcısına yanıt
    F16 lar yenilenecek mi dedim? 5-10 uçak alınıp F4 ler emekli edilecek mi dedim?

    > F16 larımız mevcut blok kodlarıyla orta yaşa doğru yürüyor dedim.

    >> 5-10 uçak alımını ise F35 konusunda deneyimlemek için öncelikle bir kolda test edilmek istendiğinden küçük miktar öncelikli alınmak isteniyor dedim.

    >>> M-60 gayri nizami savaş ortamında tabii ki iş görür. Fakat envanter sorgulamaları genelde hasım görülen ülkelerin envanterleri ile kıyaslanarak karşısına koyabileceğimiz ne var mantığı ile yapılır.

    >>>> Bir kaç yıl önce değil 90-95 arasındaki PKK ile mücadele döneminde istedik, vermediler. Apache alamadık, Cobra alamadık ardından AW ile çok iyi bir anlaşma yapılıp A129 ları aldık. Bu sefer de İtalyanlarla aralarında nasıl bir gizli görüşme oldu bilinmez bir anda sözleşmeye Amerikan motorları dahil oldu ki Amerikalılar beğenmedikleri bir noktada işe şerh koyabilsinler.

    >>>>> Daha başka ülkeden aldığın helikopterin motoru konusunda adamlara bağlıyken, gidip Rusya' dan uçak, tank alman mümkün olur mu sence?




  • Vanished Man V kullanıcısına yanıt
    Türkiye ilk teslim alacak ülke değildi zaten.

    Baştada söyledim umarım vermezler de edinebildiğimiz kadar teknolojik birikimi edinip kendi yolumuza bakarız.

    Evet 89 dan beri birşeyler çıkması gerekiyordu mutabıkız. Ama 89 dan beri birşey yapamamışız diye bundan sonra bir şey yapmıyoruz manasına gelmez tfx işine fiilen devlet dahil oldu zaten.

    Motor mevzusu bir şey olmayacak kendi içerisinde geliştirmeleri denemeleri yürüyor, öncelikle hazır alım sonrası geliştirilen motor.
    ATAK ve ALTAY konusunda bu geyik gerçekten bayatladı 2006 da gelen t129 ile bunun arasında şekil hariç bir alaka yok. o günlerden bu günlere edinilen bilgi birikim ar ge operasyonel getiriler vs. para ile ölçülemez. Dün t129 geldi bugün T625 uçuruyoruz.
    ALTAY da süreçlerde hatalar aksamalar olabilir ama hazır almaktan iyidir, kore tankı olmuş sovyet tankı olmuş fark etmez o teknolojiyi kimden aktarabiliyorsak işleyebiliyorsak kendi amaçlarımıza göre değiştirip geliştirebiliyorsak tankımız odur.


    Amerikalılar 1945 de Berline girdiklerinde Nazilerden alarak el koyup abd ye tahsis ettikleri patent sayısı
    +2.000.000 ( iki milyondan fazla) bu sadece abdnin el koyduğu, bunun sovyeti ingilizi, fransızı var daha.
    F35 in dik iniş kalkışı Sovyet YAK-141 RESMİ kopyasıdır. 90 larda abd yıkılan sovyetlerden yanılmıyorsam 300 milyon dolara yak-101'i lisansıyla satın almışlardır
    Bugün çin, teknolojiyi çalarak kopyalayarak, satın alarak öyle böyle nerelere geldiğini görüyoruz.


    Bunların hiçbiri silahlarının reklamını yaparken "biz nazilerdan aldık, biz batıdan çaldık, biz sovyetten kopyaladık" diye manşet atmıyor.
    Gerim gerim gerinerek bu silahları ve varyasyonlarını gözümüze soka soka bizim sistemlerimiz diye reklamını yapıyorlar.



    Dünyada iş böyle iken bizdeki muhteremler,

    aman motoru aman civatası aman hedesi aman hödösü diye bir memnuniyetsizlik bir negatiflik bir ekşime halinde akıyorlar.

    Şahi209 un deldiği gemi zırhı levhasına "bunu sanayide yapmışlar" diyen tipler var.

    SSM çalışıyor ama ssm nin sektörü çikolata dondurma sektörü değil, dünden bugüne mamül versin. Dün yoktu bugün turbo denemesi yarın motor olur biraz sabır.

    velhasılı armudun sapı üzümün çöpü diyerek sahken şahbaz olamıyorsunuz.



    *ek: Uçaktı gemiydi vs. bir şekilde yapılır edilir neyse de herkesin gözden kaçırdığı büyükler liginde olmak istiyorsak kendi küresel konumlandırma sistemimiz olmalı, motordan ziyade bu konu çok çok daha önemli ve kritik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DOMIX -- 7 Eylül 2018; 11:1:55 >




  • DOMIX kullanıcısına yanıt
    Üretim konusunda birşey diyemem de eğer büyük olmak istiyorsan oyunu çin gibi yapıp kurallarına göre oynamayacaksın. Onlar patent falan takmıyorken orta halli bir ülke büyüklerin kurduğu ve onların kendi çıkarlarına olan kurallarla bir yerlere gelemez.
    O A129 olayını iyi biliyorum. Kimse helikopter vermedi. Ortak üretim kabul edilmedi. A129 ilk tercih değildi mecbur kalındı. Sağı solu değişip t129 oldu. Piyasadaki en iyi helikopter değildi güney afrikanın roivalk modeli vardı vermediler.
    Motor işi zor. O iş kendin yapmayı boşver ukraynadan bile alınamadı. Motor üreticileri tekel gibi. Herkeste aynı teknoloji yok yapamıyor bu ülke.
    Amerikalıların ne yaptığının önemi yoktur. Dünyada güçlü olanın sözü geçer. Devletleri yargılayacak sistem zayıflara işler. Sovyet veya abd gibi ülkeleri yargılayamazsın. Mahkeme olsa suçlu olsa kararı uygulamıyorum dese nasıl yaptırım uygulayacaksın?
    Civatası dışarıdan, motoru ithal gibi laflar yerli ve milli yalanına karşı söylenen karşılıktır. %100 yerli diye yazanlara karşı böyle cevaplar gelir.
    Yaptığın ürünü anlatırken vatandaşına yalan söylemeyeceksin. Helikopteri, tankı, patentle alıp belli parçalarını üretiyorsan bunu propaganda malzemesi yapmak seçimlerde kullanmak tepki doğurur.
    Zamanında lisansla g3 üretilirken isteseler kırıkkale-2 adını verip yerli milli diyebilirlerdi kim aksini ispat edecek? Bizim nesili f-16 üretiyoruz diye keklediler herkes inandı oradan ortaya çıktı ki düşük teknoloji parçalar üretiliyor şu an bile elektroniği kimin elinde muallak.
    Şu f-35'e gelince kaç sene geçmiş f-4'ler turşu olmuş, f-16'lar modernize edilmemiş vere vere 2 tane uçak verecekleri o da yalan oldu. En az 10 tane vermeleri gerekirdi. Yoksa bu proje tamamen saçmalık.




  • Arkadaşlar onu bunu bırakında şu Amerika'dan parası verilipte bronson krizi sonrası alınamayan f35 ler ne oldu ? Gören bilen var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.