Şimdi Ara

F1 şin sonu geldi. Herkese geçmiş olsun.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
3.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bunak Mosley efendinin önderliğinde FIA nın atmış olduğu son adımla bu resmen tescillenmiş oldu bana göre. FIA ın 2010 yılı için açtığı ihale ile artık bütün takımlara 3. şahıs tek bir üretici Motor sağlayacak. Yani F1 içinde olmayan ve takımlarla bağı olmayan bir üreticinin motorları kullanılacak demek oluyor bu.

    Şimdi burda FIA ya ne kadar küfretsek azdır. Uğraştılar uğraştılar en sonunda emellerine ulaştılar. Gerçekten Bravo. Tebrik etmek lazım. Ferrari nin, Toyota nın, BMW yada Honda nın tutupta Peugeot yada Hyundai motoru kullanabileceğini düşünebiliyormusunuz? Düşünemiyorsunuz değilmi? Muhtemelen bunu 5 yaşındaki çocuk bile düşünemezken bu bunak ve yuvarlak masasının maymunları nasıl düşünebilmişler gerçekten aklım almıyor. Bu benim için resmen şok oldu. Bu hareket ile F1 inanıyorum ki kesinlikle ve kesinlikle başta Ferrari olmak üzere bütün üreticileri kaybeder. Bu karara muhtemelen griddeki Redbull, Toro Rosso, Force India, Williams gibi takımlar göbek atacaklar ve destekleyecekler, McLaren için yine muhtemel Mercedes ortaklığı sona erecek ama onlarda durumu kurtaracaklar. Geri kalanların ise kesinlikle bir karşı savaşa girmeleri muhtemel, kaybederlerse inanıyorum F1 den çekilecekler. FOCA-FISA savaşlarının çok daha şiddetlisini yaşamaya hazır olalım.

    Umarım bu haber kötü bir şakadır...Gerçekten korkunç bir karar çünki, sanki şaka gibi yahu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RedStar -- 17 Ekim 2008; 14:13:54 >







  • Başka bir yere de yazdım ferrari bmw mclaren rest çekip yeni oluşım başlatmalılar ,sınırlamalar olmadan daha yeni düzenlemeler ile en azından FİA geri adım atacaktır.Ferrariyi veya mclareni başka bir motorla yarışırken düşünemiyorum
  • @redstar
    acıkcası mercedes ten kurtulmak ıcın her yol bana parıs

    fakat tek motor uretıcısı fıkrının hayata gecemeyecegını dusunuyorum.umarım ferrarı conccorde anlasmasının tartısıldıgı o hararetlı gunlerde mclaren ın yanında olmamakla hatasını anlamıstır.

    FOCA(bernie ecclestone-max mosley)

    bundan sonra artık FISA(csı)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drgladius
    Başka bir yere de yazdım ferrari bmw mclaren rest çekip yeni oluşım başlatmalılar ,sınırlamalar olmadan daha yeni düzenlemeler ile en azından FİA geri adım atacaktır.Ferrariyi veya mclareni başka bir motorla yarışırken düşünemiyorum

    ıyıde bız restı cekmıstık.hatta ufak butcelı takımlarda destek vermelerıne ragmen donemın ferrarı ve wılıams-bmw ortaklıgı bu yenı olusuma destek vermedıgı ıcın f1 dunyası masadan ıstedıgını alamadan kalkmıstı.
  • Standart motor F1 için iyi olabilir. Motor takımları birbirine yaklaştırmak için yeterli değil fakat iyi bir adım. Bu aynı zamanda f1'e girmek isteyen fakat bir fabrika sahibi olmayan takımlar içinde iyi olur.
  • etusch bu ne demek. o zaman her hafta izlediğimiz yarışlar biter. organizasyonun ismini bildiğimle kalır.çok sıradan. bu mu olsun. hç bir yenilik yok. hiç bir fark yok. kıl gibi durum kimin başına kabak patlarsa durumundan yarışlar.

    deli oldum bu habere ya. mümkün değil diyordum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drgladius
    mclareni başka bir motorla yarışırken düşünemiyorum



    Ne alaka? McLaren geçmişinde pek çok motor tedarikçisi ile çalıştı. Ford, Peugeot, TAG-Porsche, Honda...Özellikle en büyük başarılarının çok büyük çoğunluğunu Honda motorları ile kazandı.

    Her ne kadar hisselerinin bir kısmı şuan Mercedes tede olsa McLaren hala bir "özel" takım. Böyle bir durumda olacak tek şey Mecedes in elindeki hisselerin el değiştirmesi olur. Tek motor tedarikçisi teoride McLaren e bir zarar vermez ama dolaylı yoldan pratikte tabiki zarar görecektir. Çünki böyle bir durumda Formula 1 prestijini, önemini ve bunlara bağlı olarak şampiyona, gelirinin büyük kısmını kaybedecektir.

    Neyse, mesele burda Mclaren e başka motor yakışır yakışmaz tartışması değil zaten. F1 in tüm önemini, özelliğini ve buna bağlı olarak muhtemelen büyük takımları yitirecek olması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RedStar -- 17 Ekim 2008; 17:54:55 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: etusch

    Standart motor F1 için iyi olabilir. Motor takımları birbirine yaklaştırmak için yeterli değil fakat iyi bir adım. Bu aynı zamanda f1'e girmek isteyen fakat bir fabrika sahibi olmayan takımlar içinde iyi olur.


    Etush, sen gerçekten Ferrari, Honda, Toyota, Renault ve BMW nin, araçlarının içine başka bir üreticinin motorunu sokacaklarına ve üzerine başka bir otomobil üreticisinin logolarını bastıracağına inanıyormusun?
  • Ferrari'yi peugeot motoruyla düşünemiyorum
  • quote:

    FIA'nın bugün, 2010'dan itibaren düşündüğü standart motor için ihale başlatacağını açıklamasının ardından üreticiler suskunluğunu korurken, Eclestone, otomobil üreticilerinin bundan memnun olması gerektiğini ifade etti.

    Ecclestone, "Bu herkesin beklediği birşeydi. Takımların standart motor kullanmasını sağlamaya çalıştıklarını açıkladılar. Biz de samimi olun, F1'i belli bir seviyeye getirmeye çalışıyoruz" dedi.

    Ecclestone, otomobil ürecitilerinin böyle bir uygulama karşısında hala F1 kalıp kalmayacaklarına ilişkin bir soruya, "Umarım kalırlar" cevabını verdi.

    F1 patroun, "Niçin ayrılmaları gerekiyor anlamıyorum. Onları dehşet bir para yükünden kurtarıyoruz" dedi.

    Bu arada FIA tarafından bugün yapılan açıklamada, standart motor uygulamasına geçilmesi halinde de üreticilerin kendi motorlarını üretebilecekleri ifade edildi.

    Standart motor ihalesinin, üreticilerin teknolojilerinin vitrini olarak, F1'i kullanmasına son vermeyeceğini düşündüğünü kaydeden Ecclestone, "Tüm teknik şeyler yine geçerli olacak, böylece yine yeteneklerini gösterebilecekler" dedi.

    Arkadaşlar gördüğünüz gibi bu o kadar sorun olacak bir durum değil. Bugün yollarda aynı tasarımı kullanan araçlar görüyoruz. Mesela Peugeot ve Fiat aynı kasaya minibüs yapıyor. Volkswagen ve Mercedesinde Volt ortak çalışması dikkat ettiyseniz aynı tasarımda iki araç. Yine Renault ve Opel de de bu var. Müşteri hangi firmayı beğeniyor ya da kaliteli buluyorsa gidip ondan alıyor. Durum bu. Motor standart ama takımlar yine kendileri üretecekler. Kim iyi üretirse o kazanır. Yani Ferrari tutup mercedes motoru kullanmayacak. Tek sorun standart motorun kime ait olacağı ve tasarım aşaması. Yani kim tasarlayacak ve hangi firmanın motoru baz alınacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 17 Ekim 2008; 19:27:34 >




  • Ferrari,Toyota,BMW,Honda ve Renault'un bu kararın ardından Formula 1'de kalacaklarını düşünmüyorum. bu takımlara Mercedes'te hem şasi hemde motor üreterek dahil olabilir. alternatif bi seri kurulabilir. eğer böyle bi seri kurulursa eminim bu seri,standart motorlu F1'den daha fazla izlenilir olacaktır.
    sonuçta artık F1 sadece pist üstünde araçların mücadele ettiği bi yarış organizasyonu değil aynı zamanda pist dışında da ciddi rekabetin yaşandığı bi klasman. maliyetleri kısmak adına belli kuralların getirilmesi her ne kadar iyi olsada bunun suyunu çıkarmak,pist üstünde birbirine benzer 22 araç izlettirmeye çalışmak mantık dışı.
    yakında F1'in adı GP1 olur.
  • Ben öyle düşünmüyorum. Evet herşeyin sonu gelebilir ama yinede Ferrari'nin F1 den ayrılacağı düşünülemez. FIA'da bunu göze alamaz. Onların da bir bildiği vardır. Ben şimdiye kadar hiç bir takımın sırf motoru yüzünden büyük sükse yaptığını duymadım. Standart motor üreticileride daha fazla rahatlatacaktır. Müşterilerin çoğu motordan çok karoser satın alıyor. Üstelik reklamlarda da motorun çok fazla yer tutmadığını görüyoruz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: etusch

    Arkadaşlar gördüğünüz gibi bu o kadar sorun olacak bir durum değil. Bugün yollarda aynı tasarımı kullanan araçlar görüyoruz. Mesela Peugeot ve Fiat aynı kasaya minibüs yapıyor. Volkswagen ve Mercedesinde Volt ortak çalışması dikkat ettiyseniz aynı tasarımda iki araç. Yine Renault ve Opel de de bu var. Müşteri hangi firmayı beğeniyor ya da kaliteli buluyorsa gidip ondan alıyor. Durum bu. Motor standart ama takımlar yine kendileri üretecekler. Kim iyi üretirse o kazanır. Yani Ferrari tutup mercedes motoru kullanmayacak. Tek sorun standart motorun kime ait olacağı ve tasarım aşaması. Yani kim tasarlayacak ve hangi firmanın motoru baz alınacak.


    Bu yorumun tekbir kelimesine bile katıldığımı söyleyemeceğim malesef. İhtimal vermesemde Honda, Renault, Toyota ve BMW dörtlüsünden bir yada ikisi belki bunu kabul eder ama Ferrari nin asla kabul edeceğini sanmıyorum. Bu takımın bütün geleneklerine,vizyonuna ve duruşuna aykırı. Kaldı ki kabul ettiğini varsayalım. Bütün İtalya takımın üzerine yürüyecektir, böyle bir riski asla alamazlar. Durum ne olursa olsun F1 çok şeyler kaybedecek bu bir gerçek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RedStar -- 17 Ekim 2008; 20:37:10 >




  • Ferrari,Formula 1'in en eski 3 takımından biri. Honda ve Renault uzun yıllar motor tedarikçisi olarak yarıştıktan sonra tam takım olarak F1'e girdiler. BMW Sauber'i satın aldı. Toyota istese sadece motor tedarikçisi olabilirdi ama fabrika takımı olarak katıldılar. bu kadar takım boşu boşuna F1'de yer almıyor,bi vizyonları bi amaçları var. nedir bu amaç?tamamen kendi ürettikleri araçlar ile başarı yakalamak. ama standart motor kullanımı bu amacın tamamen zıttı bi yönde. bu yüzden bu takımların birçoğu(bana göre hepsi) Formula 1'den ayrılacak bütün büyük takımların yapması gerektiği gibi. en baştada Ferrari.
  • Merak etmeyin, ortak motor kullanilacagi falan yok. Her ne kadar FIA ihale actik vs. diye ortaligi karistirsa da, yapmak istedigi takimlara "ayanizi denk alin, otorite benim" demeye calisiyor. Yakinda masada takimlarla anlasildigi, bu fikirden vazgecildigi haberi cikacaktir. Benim dusuncem bu yonde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    Merak etmeyin, ortak motor kullanilacagi falan yok. Her ne kadar FIA ihale actik vs. diye ortaligi karistirsa da, yapmak istedigi takimlara "ayanizi denk alin, otorite benim" demeye calisiyor. Yakinda masada takimlarla anlasildigi, bu fikirden vazgecildigi haberi cikacaktir. Benim dusuncem bu yonde.


    Aynen katılıyorum...

    Her zaman FIA böyle bir stratejiyle çalışıyor. Akla mantığa uymayan bir iddia'yı atıyor ortaya sonrada orta karar bir yerde uzlaşıp en başta dediğini yaptıramasada onun yarısını yaptırmış oluyor.

    Kırmızı Ferrari'nin içinde Ford veya Pejo motoru, bu inanılmazın ötesinde komik abi yaaa... Umarım işin tadını iyice kaçırmazlar :(
    Zaten Schumi gittiğinden beri zor bela izliyoruz.
  • F1 bundan daha sıkıcı hale nasıl gelir diye oturup düşünüyor bunlar kesin...
  • Buyurun daha iyisini söyleyin o zaman. Bunu takımlarda yapabilir. Hadi yapsınlar. Yapamazsan böyle işte.
  • Sartları esitlemek istiyorlarsa bütün motorların aynı standartta olmasını saglasınlar. Ama baska bir üreticinin motorlarını kullandırmak gibi sacma bir fikir olamaz. Motorlar x hacminde y beygir olacak gibi standartlar belirlersin ama üreten yine kendileri olur mantıklısı bu bence.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @pi

    Sartları esitlemek istiyorlarsa bütün motorların aynı standartta olmasını saglasınlar. Ama baska bir üreticinin motorlarını kullandırmak gibi sacma bir fikir olamaz. Motorlar x hacminde y beygir olacak gibi standartlar belirlersin ama üreten yine kendileri olur mantıklısı bu bence.

    Zaten oyle. Sadece motor gucune karismiyorlar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.