Şimdi Ara

F20 BMW 1.16D YAKIT TUKETIMI MERAK EDENLERE.. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
113
Cevap
1
Favori
18.572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123

    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION


    quote:

    Orijinalden alıntı: 1511

    13 yasindaydim yanlis hatirlamiyosam dayimin yeni aldigi passatina 20 lt yaktirdim diye hava atardim okulda arkadaslarima

    Basligi gorunce heyecanlandim. Dusuk degerleri ile on plana cikan bu modelim gercek verisini gorucektim. Ama ne yazik ki forum ahalisine hava atmak icin firsat kollayan birinin basligiymis. Bombosmus yani.

    Bilgi paylaşırsın hava atmak olur
    Paylaşmazsin aynı şey olur

    Arabanın olabildiğince sürüş dinamiklerini test etmeye çalıştım yakit ekonomisini degil orda kimsenin sallamadigi fren mesafesi de var hızlanma degeri de ama bir grup var ki boyle laf sokmak icin fırsat kolluyor sürekli

    Peki bu fren mesafesi sizce bu sınıf bir araç için iyi midir kötü müdür ?

    Yani bana motor gucune gore tatminkar geldi

    Once benim elde ettigim veri ile fabrikanin elde ettigi veriyi tutup karsilastirmak lazim..

    Eger birbirine cok yakin sureler ciktiysa Sorun yoktur. Eger alakasiz sureler ciktiysa o degeri yakalamak lazim

    teste pek onem vermedim cunku kalitesiz asfalt oldugunu dusundugum icin..

    Ha diyelim ki fabrika verisine yakin bir sure cikti o zaman diger araclarin fren verileriyle karsilastirmak daha dogru olur..

    Fren konusunda ise agirligin cok buyuk etkisi vardir. 2 tonluk arac ile 1.5 tonluk arac ayni surede duruyorsa Oburunun fren sistemi daha iyi derim

    sonuc birseyi degistirmese bile Dedigim gibi karsilastirmak lazim
    ..




  • Ekleme yapmak istiyorum soyle bir durum da olabilir. Tamamen hissiyata takilip kalmakta yanlis oluyor..

    Mesela Nissan GTR in frenleri cok guzel gelir bagirsaklarin yerinden cikacakmis gibi durur ama

    Piste ciktigin da ise Agirlik ve frenlerinin cabuk isinmasi hemen kendisini gosteriyor..

    458 de durmayacakmis gibi gorunur oyle hissettirir ama daha kisa surede durur :)

    P.Box u baglayip verilere bakmak lazim. Hissiyat bazen yaniltici olabiliyo
    r.
  • Hayırlı olsun imzanızda ki gülücükler bol bol artsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Ekleme yapmak istiyorum soyle bir durum da olabilir. Tamamen hissiyata takilip kalmakta yanlis oluyor..

    Mesela Nissan GTR in frenleri cok guzel gelir bagirsaklarin yerinden cikacakmis gibi durur ama

    Piste ciktigin da ise Agirlik ve frenlerinin cabuk isinmasi hemen kendisini gosteriyor..

    458 de durmayacakmis gibi gorunur oyle hissettirir ama daha kisa surede durur :)

    P.Box u baglayip verilere bakmak lazim. Hissiyat bazen yaniltici olabiliyo
    r.

    Verdiginiz bilgiler icin cok tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Ekleme yapmak istiyorum soyle bir durum da olabilir. Tamamen hissiyata takilip kalmakta yanlis oluyor..

    Mesela Nissan GTR in frenleri cok guzel gelir bagirsaklarin yerinden cikacakmis gibi durur ama

    Piste ciktigin da ise Agirlik ve frenlerinin cabuk isinmasi hemen kendisini gosteriyor..

    458 de durmayacakmis gibi gorunur oyle hissettirir ama daha kisa surede durur :)

    P.Box u baglayip verilere bakmak lazim. Hissiyat bazen yaniltici olabiliyo
    r.

    Bu tamamen aracın ağırlık başarımı, dağılımı, yere yakınlığı (ağırlık noktası), ağırlık/downforce oranı, frenlerin başarımı yani etkili yürüyen omurganın olması ve bununla ivme ve yavaşlama dengesinin olağan üstü olması. Ferrari'ler işte böyledir (Çoğunlukla :P ) diğer üst düzey bir çok supersport da böyledir. Bilindik binek den devşirme şasiler üzerinde ki araçlarda hisler farklı olur. Başarılı bir fren sistemi kurgularsanız araba buruluyor muş gibi dikine katlanıyor gibi hissedersiniz. Ağırlık dağılımı yere yakın araçlarda böyle olmaz dikey G kuvvetleri yatayda başarım yüksek olduğundan yüksek hissedilmeyebilir tabi Formula araçları vesair'ler hariç. O kadar üst düzey fren sistemleri kullanırlar ki 5G lik dikey'e maruz kalırsın araç bunu üzerinden atamaz 5 nokta kilit sistemi mecbur o direksiyon göğsüne girer mazallah.:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Ekleme yapmak istiyorum soyle bir durum da olabilir. Tamamen hissiyata takilip kalmakta yanlis oluyor..

    Mesela Nissan GTR in frenleri cok guzel gelir bagirsaklarin yerinden cikacakmis gibi durur ama

    Piste ciktigin da ise Agirlik ve frenlerinin cabuk isinmasi hemen kendisini gosteriyor..

    458 de durmayacakmis gibi gorunur oyle hissettirir ama daha kisa surede durur :)

    P.Box u baglayip verilere bakmak lazim. Hissiyat bazen yaniltici olabiliyo
    r.

    Bu tamamen aracın ağırlık başarımı, dağılımı, yere yakınlığı (ağırlık noktası), ağırlık/downforce oranı, frenlerin başarımı yani etkili yürüyen omurganın olması ve bununla ivme ve yavaşlama dengesinin olağan üstü olması. Ferrari'ler işte böyledir (Çoğunlukla :P ) diğer üst düzey bir çok supersport da böyledir. Bilindik binek den devşirme şasiler üzerinde ki araçlarda hisler farklı olur. Başarılı bir fren sistemi kurgularsanız araba buruluyor muş gibi dikine katlanıyor gibi hissedersiniz. Ağırlık dağılımı yere yakın araçlarda böyle olmaz dikey G kuvvetleri yatayda başarım yüksek olduğundan yüksek hissedilmeyebilir tabi Formula araçları vesair'ler hariç. O kadar üst düzey fren sistemleri kullanırlar ki 5G lik dikey'e maruz kalırsın araç bunu üzerinden atamaz 5 nokta kilit sistemi mecbur o direksiyon göğsüne girer mazallah.:)

    Balatalarim bitmek uzere hazir durum boyleyken Z06 da upgrade gitsem mi frenler de ? :)) Diye dusunmuyor degilim




  • Zamanında güzel demiştin, bilseydim yatırımın bir kısmını frenlere harcar adam ederdim vesair...
    Hazır yaklaşıyorken girişmek lazım. Modifikasyonu ne kadar yükseltirsen o oranda frenlerini geliştirmelisin bunu senden daha iyi anlayabilecek biri yok buralarda biliyorsun.

    Bu arada arkadaşlar için zR07'nin motoru ağırlık olarak şuan hemen hemen Ferrari motorlarına yakın arada az bir fark var std. Z06'ya göre ise epey fark var. :) 2 sayfa tutacak modifikasyona rağmen ise aracın ağırlığı std. Z06'dan birazcık daha düşük bunlardan AVK'nın ne kadar iyi bir işçilik sergilediği, cidden üst düzey birikimle, gelişmiş bir modifikasyon uyguladığını anlayabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Zamanında güzel demiştin, bilseydim yatırımın bir kısmını frenlere harcar adam ederdim vesair...
    Hazır yaklaşıyorken girişmek lazım. Modifikasyonu ne kadar yükseltirsen o oranda frenlerini geliştirmelisin bunu senden daha iyi anlayabilecek biri yok buralarda biliyorsun.

    Bu arada arkadaşlar için zR07'nin motoru ağırlık olarak şuan hemen hemen Ferrari motorlarına yakın arada az bir fark var std. Z06'ya göre ise epey fark var. :) 2 sayfa tutacak modifikasyona rağmen ise aracın ağırlığı std. Z06'dan birazcık daha düşük bunlardan AVK'nın ne kadar iyi bir işçilik sergilediği, cidden üst düzey birikimle, gelişmiş bir modifikasyon uyguladığını anlayabilirsiniz.

    Konuyu dağıtmak gibi olmasın ama hazır aklımdayken ve bilen biri varken sorayım.

    Normal disk frenler ile karbon seramik diskler arasında ne kadarlık bir fark var tam olarak(performans)? Yani belli bir noktadan sonra(Hp-hız) sadece karbon mu tercih edilmeli? Ve performansı ve dayanıklılığı o fiyat farkına değer mi?

    Not:Araştırdım ama kafa akşam vakti bir milyon olduğu için herhangi birşey anlayamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shroud61 -- 7 Ağustos 2012; 21:18:41 >




  • Normal disklere göre alınabilir, normal uygulama olarak 2 kat'a yakın, racing tip setler ile 2,5 kat civarında (scuderia serilerinde kullanılanlar gibi), daha üst pro racing'ler de 3 kat civarında, LMP1 ve F1 için sadece bilgi babında olsun 5 ila 6,5 kat civarında. Belirli güçlerden sonra durmak için şart bunlar. Durmayan güç neye yarar ki bu katları salt performans katları olarak verdim duruş mesafesi olarak düşünmeyin öyle değil bu meseleler. Acil çıkıyorum hızla bu kadar yazabildim. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Normal disklere göre alınabilir, normal uygulama olarak 2 kat'a yakın, racing tip setler ile 2,5 kat civarında (scuderia serilerinde kullanılanlar gibi), daha üst pro racing'ler de 3 kat civarında, LMP1 ve F1 için sadece bilgi babında olsun 5 ila 6,5 kat civarında. Belirli güçlerden sonra durmak için şart bunlar. Durmayan güç neye yarar ki bu katları salt performans katları olarak verdim duruş mesafesi olarak düşünmeyin öyle değil bu meseleler. Acil çıkıyorum hızla bu kadar yazabildim. :)

    Sadece frene basıp durmak merak ettiğim değil pist performansı olarak merak etmiştim(ki pist araçlarının karbon tercih etmesinden de anlamam lazımdı gerçi ). Ama cevabımı aldım teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Arkadaş,

    Bu Forumda ne kadar çok Servet Düşmanı varmış böyle...

    Zengine tahammülü yok kimsenin, utanmasalar adres isteyip arabasını çizmeye kalkacaklar...



    Zengin değilde yalakası çok sinir bozuyo kardeş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Ekleme yapmak istiyorum soyle bir durum da olabilir. Tamamen hissiyata takilip kalmakta yanlis oluyor..

    Mesela Nissan GTR in frenleri cok guzel gelir bagirsaklarin yerinden cikacakmis gibi durur ama

    Piste ciktigin da ise Agirlik ve frenlerinin cabuk isinmasi hemen kendisini gosteriyor..

    458 de durmayacakmis gibi gorunur oyle hissettirir ama daha kisa surede durur :)

    P.Box u baglayip verilere bakmak lazim. Hissiyat bazen yaniltici olabiliyo
    r.

    Bu tamamen aracın ağırlık başarımı, dağılımı, yere yakınlığı (ağırlık noktası), ağırlık/downforce oranı, frenlerin başarımı yani etkili yürüyen omurganın olması ve bununla ivme ve yavaşlama dengesinin olağan üstü olması. Ferrari'ler işte böyledir (Çoğunlukla :P ) diğer üst düzey bir çok supersport da böyledir. Bilindik binek den devşirme şasiler üzerinde ki araçlarda hisler farklı olur. Başarılı bir fren sistemi kurgularsanız araba buruluyor muş gibi dikine katlanıyor gibi hissedersiniz. Ağırlık dağılımı yere yakın araçlarda böyle olmaz dikey G kuvvetleri yatayda başarım yüksek olduğundan yüksek hissedilmeyebilir tabi Formula araçları vesair'ler hariç. O kadar üst düzey fren sistemleri kullanırlar ki 5G lik dikey'e maruz kalırsın araç bunu üzerinden atamaz 5 nokta kilit sistemi mecbur o direksiyon göğsüne girer mazallah.:)

    Balatalarim bitmek uzere hazir durum boyleyken Z06 da upgrade gitsem mi frenler de ? :)) Diye dusunmuyor degilim

    10 piston mu takcan daha ne... :)

    ya da 400 mm falan mı olacak.

    işin geyıgı bır yana, boruların nasıl bılmıyorum. dıskte ve balatada gıtcegın pek nokta yok ama hıdrolık merkezı ve borularda belkı upgrade olabılır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben 2012 model 1.16 d sahibiyim. Başlığı görünce tüketim değerlerimi yazmak istedim 120 km sabit hızla arabanın uzun yol yakıt değeri 4 litre/100 km, hızınız 100 km ye düşünce bu değer 3.5 l/100 km değerlerine kadar düşüyor. Şehir içinde ise 5-6 lt/100 km arasında değişiyor.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.