Yansıtıcılarda yansıtma oranı yüksek olan gümüş kullanılır. Bunun yerine nikel gibi daha dayanıklı bir kaplamanın kullanılması yansıtma yüzdesini çok düşürüyor. Gümüş de atmosferde kararan pek kararlı olmayan bir metal. Bu nedenle farların izolasyonu önemlidir. Büyük ve conta alanı çok geniş tutulan farlarda daha çok problem oluyor. Eğer hava alırlarsa mutlaka kararırlar.
Atom-far denilen (sealed-beam) standart farlar bu problem için geliştirilmişlerdi. Bu farlar aynı şişirme camdan ön tarafında optik kırıcıları olan lens ve arka tarafı soket şeklinde büyük bir ampul yapısında üretilirlerdi, yani cam daha sıcakken bir televizyon tüpü gibi kapatılırdı, conta kullanılmazdı. Arabamdakiler yirminci senesinde patladıklarında kararmamışardı.
GE "sealed-beam"
Sebebi şimdi farlar beyaz cam yerine daha ucuz ve hafif olsun diye POLİKARBONAT maddesinden yapılıyor. Bildiğiniz plastiğin şeffaf ve sertleştirilmiş hali...Kimyasal bir madde olduğu için zaman içinde güneş ışınlarına dayanamayıp sararıyor, kararıyor, çirkin hal alıyorlar..CAM farlar çok daha uzun süre beyaz ve temiz kalıyorlar... Saygılarımla..
farlara film yapıştırıyorlar, karartma dediği o olabilir mi?
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme