Herkese iyi akşamlar, Öncelikle burada yazılanlar için ve bilgi paylaşarak birbirine destek olan herkese teşekkür ederim. Eşime aldığım bir 500x 1.4 ile aranıza katıldım. Ben bir Subaru kullanıcısı olduğum için arızaya alışık değilim ama bu araçta gerçekten anlam veremediğim şeyler oluyor. Forumda konuyla ilgili her soruyu ve verilen cevabı okudum. Karşılaştığım arıza "Start&Stop Devre Dışı, Sürüş Modu Devre Dışı, Motoru Kontrol Ettirin" budur. Buna bağlı olarak "Hız Sabitleyici" de devre dışı kalıyor. Forumda epeyce bir yaşayan olmuş. Ekran görselleri de paylaşılmış. Kafamı karıştıran ise aynı soruna çok farklı ve fazla çözüm önerisi olması. Onları da şöyle derledim:
Bunların hepsi de doğru yola mı çıkıyor, yoksa usta yönlendirmeleri bir şey en kısa yoldan çözse dahi masrafla mı sonuçlanıyor? Hız sabitleyici ve sürüş modları bizim için önemli Start&Stop o kadar elzem değil. Bu konuda fikir ve görüşlerinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkür ederim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oceansblue -- 17 Ekim 2024; 22:18:45 > |
Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı (55. sayfa)
-
-
@oceansblue Merhaba,
Bazı grup ve forumlarda herkes kendi yaşadığı üzerinden yazabiliyor.
Ancak aracın asıl arızasının nerede olduğu, genelde araca OBD üzerinden bağlanıp tespit ediliyor, veya "emarelere" göre tespit ediliyor.
Kimisi seviyor, motor lambası yandı bu oldu denildiğinde ezbere şu şu şu demeyi. Öyle bir arıza tespiti yok
Her şey yüzünden hata verebilir, motor arıza lambası yanabilir.
Aküden kaynaklı olan evet, genelde o devre dışı bu devre dışı denilen durum olduğunda araçta başka gözle görülür hissedilir bir durum yoksa ilk iş aküye bakıyorsunuz doğrudur.
Bunun haricindeki motor arıza ışığı yakan her şey olabilir. Dediğim gibi, arıza tespit yapmak gerekir, ne arıza vermiş ona bakmak gerekir. Oksijen sensörü denilip geçilmez.
Kötü yakıttan hiç hata verdiğini görmedim. 4x4 170'lik sahibiyim.
- Westgate arızası sanırım geçende yaşadım ancak hata vermedi, tam gazda aracın teklemesi ile kendini gösterdi, turbocu çözdü.
- Turbo revizyonu da o şekilde hata verdirecek şekilde olmuyor, turboyu kontrol ettirip gerekirse revizyon diye bakarken, zaten intercooler'a yağ bastığını, aracın turbodan yağ eksilttiğini fark ettik, ve revizyon yaptırdım.
- Lambda ve/veya oksijen sensörü de araca bağlanıldığında kabak gibi kendisini gösteriyor. Hata veriyor yani.
- Arıza eğer geçici ise OBD tespitinde o da yazıyor. Arıza kalıcı veya geçici diye. Geçici arızalar idare edilebiliyor, anlık olabiliyor, ancak kalıcılar zaten adı üzerinde. Neresi hata veriyorsa o gitmiş demektir :)
- Bunlar şöyle çekiş düşürüyor;
- Ben OBD'den bağlanıp program ile (Alfa OBD) "limp mode"u kapattım. Yani arabaya bir şey olsa da "koruma" moduna girmiyor. Çünkü en ufak şeyde bile koruma moduna geçip gitmez hale gelebiliyor gerçekten de. Araç 170-140-120 hp değil de 75hp gibi davranıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 19 Ekim 2024; 8:46:33 >
-
Arıza tespit cihazıyla Arıza kodlarını okuyun ve söyleyin yardımcı olalım. Özelden de yazabilirsiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
selamlar, 2023 model ama 2024 yazında yola çıkan 500x 1.5 hibrit 500x kullanıcısıyım. Cok satmamış bir modelin nerdeyse hiç satılmamış bir versiyonu bendeki. Istanbul dur kalk trafiğinde benzin saçmaktan yılıp, 1.5 atmosferik motorun uzun yoldaki ızdırabı yüzünden toyota hibritlerden, evde şarj olanağım olmadığı için tam elektrikli seçeneklerden uzak durup, testlerdeki kimi şüpheli yorumlara rağmen uygun bir fiyata bulunca 500x aldım.
merak eden, araştıran olursa diye gözlemlerimi not edeyim buraya.
pozitif yönler: elektrik motoru 30-40 hatta bazen yol az iniş eğimliyse 50km/saat hıza kadar (nazik bastığınız sürece pedala) götürüyor, bu yelken modu değil, kalkıştan itibaren hareket..
citroen c3 1.2 110 beygir arabamla klima açık sabah ve akşam ızdırap trafiğinde 8.5 lt/100 km civarıydı tüketimim. 500x ilk 1600km aynı feci trafikte, hep klima açık, 6.1 lt yaktı. Klima açmadığım bir ankara gidiş dönüşü ile birlikte 2500 kmde 5.6 a düştü ortalama. Sehir içi kimi seyehatlerimde yol, hava, pili sarj edebilme olanağına vs bağlı, 2-3 lt/100 km ile kontak kapadığım oldu.
benzinli motor, titreşimsiz, sesi iyi yalıtılmış.
çok iyi yol tutuyor araba.
güvenlik yardımcılarının hepsi iyi işliyor.
orjinal 18 inç jant ve fabrika çıkışlı bridgestone lastiklerden orjinal 17 inç jantlar ve debica 4 mevsim lastiğe geçince yol sesi yok oldu.
farların aydınlatması şahane, vites geçişleri yumuşacık, koltuklar citroen koltuklarını aratmadı.
negatif yönler: düşük hızlarda elektrik-benzinli motor geçisi bazen hissettiriyor, ufak bir kasılma şeklinde.
yola çok güzel tutunmayı sağlayan sert ayarlı yürüyen aksam, özellikle bağımsız da olsa arka süspansiyon ya da ordaki henüz keşfedemediğim parçalar hep bir sinirli, gürültülü. 17 inç sonrası bir nebze iyileşti ama o gergin hal hep orada.
trim sesleri, şükür eksik değil
Bu bir aylık tecrübe ışığında aklıma gelenler bu şekilde.
Kusurlarıyla, tasarruf potansiyeliyle, stellantis öncesi son gerçek fiat modellerinden oluşuyla, yakışıklılığıyla, dev gibi ekranları olmayışıyla ben şimdilik memnunum kendisinden.
Herkese kazasız, belasız, arızasız sürüşler dilerim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydemiru -- 25 Ekim 2024; 22:9:35 >
-
Merhaba tekrar, aracım 2021 model otomatik benzinli 26.000-km 3. yıl bakımı geldi. İki Fiat bayisine fiyat sordum bakım için 21.000-TL fiyat çıkardılar. Arkadaş Mercedes Bmw Audi falan kullanıyorum sandım ama onlar da sanırım bakıma bu kadar para çıkarmazlar. Neyse dışarda bakımı yaptırdım. Bujileri yine değiştirmedim, robot mekanizması yağını da değiştirmedim. Bildiğiniz motor yağı-yap filtresi-hava filtresi değişim yaptırdım. Sizce sorun oluşturabilecek bir durum olur mu, atladığım bir şey var mıdır?
-
Merhaba 500X 1.4 T Manuel almayı düşünüyorum. Bu aracı kullananlar memnun mu bu motor çok sorun çıkarıyor mu? Kullananlar bilgilendirirse sevinirim. Teşekkürler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X